3070 beställningar, vem hann?

Permalänk
Medlem

Hann med och få Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE från inet för 5625kr

Visa signatur

CPU:Ryzen 7 7800X3D | Moderkort:ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Ram:Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance | GPU:XFX Radeon RX 6950 XT| Chassi:Lian Li PC-O11 Air Mini | PSU:Corsair RM850 V2 850W | CPU kylning:Noctua NH-U12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ddroid:

Än så länge har jag inte sett någon här som fått sitt Eagle bekräftat. Så din teori kanske stämmer?
Min betalning gick iväg 14:02 och fanns en annan snubbe som hade sitt bekräftat 14:01. Båda med "Delvis bokad" och fått det verifierat av kundtjänst att kort inte blev allokerade.

Kan meddela att jag har fått mitt eagle bekräftat och skickat.

Visa signatur

CPU:Ryzen 7 7800X3D | Moderkort:ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Ram:Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance | GPU:XFX Radeon RX 6950 XT| Chassi:Lian Li PC-O11 Air Mini | PSU:Corsair RM850 V2 850W | CPU kylning:Noctua NH-U12S

Permalänk
Medlem

Beställde ett Asus TUF OC på Inet för 6390 fanns inte inne i lager men såg priset och slog till direkt
Priset höjdes igen till 7090 kanske 10 min efter att jag la min beställning .

Permalänk
Medlem

Delvis bokad. I lager 2020-12-15. Eagle för 5625 kr från Inet.
Sidan var lite ansträngd där vid 14 men helt plötsligt så kom kundkorgen fram och jag kunde slutföra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Jodå, det går fortfarande att få tag på det subventionerande priset:
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Nej, ingen som beställer det kortet nu kommer få det priset. Mitt blev avbeställt som jag beställde i ett försök att komma över ett 3080. Elgiganten har inga kort tyvärr.

Permalänk
Medlem

Jag fick bekräftelse från Proshop igårkväll samt aviserat i Postnords app om att Asus 3070 dual OC är på väg.

Permalänk
Medlem

Jag ville ha ett founders edition men det fick man ju inte. Andra kortet jag kunde tänka mig var ASUS TUF OC, de hade erbjudande på Proshop för 6 390 kr, de 100 st första. Det var ren bluff kan jag säga. Tryckte på köpknappen så fort den blev grön. Då stod klockan på 14:00:02. Jag var inloggade och allt var förberett. När jag kommer till kassan så står det 6 999 kr dvs dyrare än de flesta andra sidor, med en notering att kampanjen var slut. Jag har svårt att tro att 100 st var snabbare än mig. Jag skrev till Proshop att jag kommer anmäla dem till ARN.

De andra versionerna var jag inte så intresserade av. Tycker de flesta är för dyra. Visst där är dual Korten men känns som en sämre variant än FE som ska kosta 5 625 kr.

Permalänk
Medlem

Tack, men får bli att vänta istället.

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Beställde också ett 3070 Eagle för 5625 kr från Inet direkt vid 1400 när det gick live och tyckte jag var snabb...
fick en orderbekräftelse via mail 14:39 med preliminär leverans idag
var senare på kvällen i kontakt med supporten men hade inte blivit tilldelat något kort från denna batch

Delvis bokad. I lager 2020-12-15.

Permalänk
Medlem

Ingen av er som köpte asus 3070 rog strix? Jag beställde 14:10 från inet, fick OB 14:22 med leveransdatum 2:a december. Nu har dom tagit bort leveransdatum på "mina sidor" på inet. Köpte även från elgiganten men dom hade inte ens något på lager och förväntas få det i januari. Tillverkade Asus typ 20 kort?

Permalänk

jag trodde att jag hann, fanns 20+ kort på laget när jag fick igenom beställningen men nu är det leverans i slutet av nästa månad.. :/ Kanske blir ett 6800Xt istället om det finns att få tag på.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Slutsatsen efter att ha gått igenom denna tråden måste bli att Nvidia lyckades med konststycket att göra om samma misstag med dessa kort som med 3080 och 3090 korten. Vilken shitshow....

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Själv fick man en helt annan upplevelse den här gången när jag beställde. Tänkte att jag inte skulle göra samma misstag som jag gjorde med 3080 och beställa fler kort åt gången för att faktiskt få ett. Nu har jag 4 kort påväg varav 3 kommer till Instaboxen redan idag och det fjärde på måndag.

Tog mindre än 30 min från beställning till att korten skickades, trodde aldrig jag skulle uppleva det efter 3080-releasen... Nu har man det angenäma problemet att returnera korten istället.

Permalänk
Medlem

Du gick väl inte på nVidias PR? Det har varit känt rätt länge att nVidia har stora problem med att få fram kort. Målet var bara att få en lansering innan AMD.

Skrivet av Aja82:

Slutsatsen efter att ha gått igenom denna tråden måste bli att Nvidia lyckades med konststycket att göra om samma misstag med dessa kort som med 3080 och 3090 korten. Vilken shitshow....

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

Känns som det är ett riktigt lågt sätt att få väldigt positiva recensioner, som baserar sitt omdöme på en prissättning som i praktiken inte alls stämmer.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Du gick väl inte på nVidias PR? Det har varit känt rätt länge att nVidia har stora problem med att få fram kort. Målet var bara att få en lansering innan AMD.

Nej då. Moores law is dead förutspådde denna "lanseringsteknik" tidigt. Men den har faktiskt visat sig sämre än vad jag fantiserade om. Som att örfila sina potentiella kunder.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Slutsatsen efter att ha gått igenom denna tråden måste bli att Nvidia lyckades med konststycket att göra om samma misstag med dessa kort som med 3080 och 3090 korten. Vilken shitshow....

Nja, vill nog säga att betydligt fler fått igenom en beställning på ett 3070. Flera säger att de har beställt flera kort och fått dem tilldelade och skickade, kanske därför det tog slut orimligt fort? Det lär komma flera på retur inom ett par dagar så att nästa vecka rullar det på lite till. Jag hängde på låset på Inet för att 3070 och blev utan det jag ville ha, men kontaktade chatten och kunde ändra kort utan bekymmer 40 minuter senare. Valde ändå att avboka och surfade vidare till Webhallen och kunde köpa ett kort där vid ~15:30. Kikade lagersaldo hos Inet igår vid 22 och de hade fortfarande kvar en eller två modeller.

Permalänk
Medlem

Fick ett Eagle för 5625, kändes som om jag inte ville ge mer för ett. Men för det priset är det ju helt klart prisvärt.

Permalänk
Medlem

Blir att hoppa 3070 då de räknar v 45 och då kan man lika gärna hoppa på RDNA2 Aja, allt över 6000 kr är överpris för 3070 ändå. Borde inte kosta mer än 5700kr.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Sluta beställ mer kort än ni ska ha!! Beställ inte om ni inte vet att ni ska ha ett kort!!
Ni skapar mer jobb för en redan pressad personal och hindrar andra kunder för å få sina varor. Det har ingen betydelse vems fel det är att de finns för lite kort för de blir inte bättre för att man förvärrar situationen.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper_W:

Nja, vill nog säga att betydligt fler fått igenom en beställning på ett 3070. Flera säger att de har beställt flera kort och fått dem tilldelade och skickade, kanske därför det tog slut orimligt fort? Det lär komma flera på retur inom ett par dagar så att nästa vecka rullar det på lite till. Jag hängde på låset på Inet för att 3070 och blev utan det jag ville ha, men kontaktade chatten och kunde ändra kort utan bekymmer 40 minuter senare. Valde ändå att avboka och surfade vidare till Webhallen och kunde köpa ett kort där vid ~15:30. Kikade lagersaldo hos Inet igår vid 22 och de hade fortfarande kvar en eller två modeller.

Verkar som vissa modeller var lätta att få tag på. För oss som hoppade pp 3070 eagle för den var billigast på inet blev det nog dock för mycket folk för få kort.

Jag gissar att ju dyrare kort desto mindre folk som var ute efter dem.

Vill mest bara veta vad som gäller just nu. Inte hela världen om det är försenat eller avbokas men vill gärna veta vad som gäller. Står fortfarande leveransdag 30 oktober och i lager 15 december. Delvis bokad med grönt på geforce now men gult på 3070 eagle.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Verkar som vissa modeller var lätta att få tag på. För oss som hoppade pp 3070 eagle för den var billigast på inet blev det nog dock för mycket folk för få kort.

Jag gissar att ju dyrare kort desto mindre folk som var ute efter dem.

Vill mest bara veta vad som gäller just nu. Inte hela världen om det är försenat eller avbokas men vill gärna veta vad som gäller. Står fortfarande leveransdag 30 oktober och i lager 15 december. Delvis bokad med grönt på geforce now men gult på 3070 eagle.

Det kan vara så att det klarnar när de hunnit jobba igenom beställningar/avbokningar nästa vecka. Även om jag inte har bråttom utan mest är nöjd med priset på 5625:- så hoppas jag ändå att det kanske kan komma lite tidigare.

Har man köpt ett dyrare kort finns nog bättre chans att få det tidigare pga avbokningar ändå.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Verkar som vissa modeller var lätta att få tag på. För oss som hoppade pp 3070 eagle för den var billigast på inet blev det nog dock för mycket folk för få kort.

Jag gissar att ju dyrare kort desto mindre folk som var ute efter dem.

Vill mest bara veta vad som gäller just nu. Inte hela världen om det är försenat eller avbokas men vill gärna veta vad som gäller. Står fortfarande leveransdag 30 oktober och i lager 15 december. Delvis bokad med grönt på geforce now men gult på 3070 eagle.

Då är det nog samma för dig som för mig, dvs. att du har fått ett kort bokat men inte i denna batch. Jag gissar på att du har fått ett mejl som är en orderbekräftelse med ett beräknat datum? "Min sida" borde gröna bockar och bokad för att du ska ha fått kort från denna batch. Men som det också har nämnt så verkar många har beställt flera kort så det kommer säkert några på retur nästa vecka.

Permalänk

F5'ade et asus dual oc på inet.

Inget strul på sidan och gick rakt igenom kassan, men verkar inte ha fått et kort. Lite tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper_W:

Då är det nog samma för dig som för mig, dvs. att du har fått ett kort bokat men inte i denna batch. Jag gissar på att du har fått ett mejl som är en orderbekräftelse med ett beräknat datum? "Min sida" borde gröna bockar och bokad för att du ska ha fått kort från denna batch. Men som det också har nämnt så verkar många har beställt flera kort så det kommer säkert några på retur nästa vecka.

Ja fick orderbekräftelsen på mejl ca 14.30 även om beställningen var ca 14.01. Hade varit 14.00 om inte sidan blev seg för alla försökte beställa. Var dessutom på telefon så antar de med dator och kabel han före telefon över wifi.

Väntar på svar från inet men om priset behålls så tar jag det men annars avbokar jag. Priset de ska ha nu är väldigt högt för ett kort som ska vara MSRP. Eagle är Gigabytes instegsmodell trotts allt så tycker inte det är värt mer. Ångrar inte att jag inte tog dyrare kort för beställde bara för att priset var som FE. Över 6k tycker jag är för mycket för 3070. Min kompis köpte 970 för 3k. Min 1070 kostade 4k och 2070 kostade 5k. Blir bara dyrare och dyrare för 70 serien. Om jag inte skulle få kortet blir det nog 4060 när det väl kommer för då är väl 70 serien uppe i minst 7k.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Har grön bock på webbhallen men inget har skickats.. hoppas de dyker upp under dagen ändå..

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Verkar som vissa modeller var lätta att få tag på. För oss som hoppade pp 3070 eagle för den var billigast på inet blev det nog dock för mycket folk för få kort.

Jag gissar att ju dyrare kort desto mindre folk som var ute efter dem.

Vill mest bara veta vad som gäller just nu. Inte hela världen om det är försenat eller avbokas men vill gärna veta vad som gäller. Står fortfarande leveransdag 30 oktober och i lager 15 december. Delvis bokad med grönt på geforce now men gult på 3070 eagle.

Vet inte om din teori stämmer, Asus rog strix tog slut direkt på inet och fanns inte ens på lager hos proshop och elgiganten som jag förstod det som.

Permalänk
Medlem

Nu är mitt påväg från webhallen, msi gaming x trio. Beställde igår 15:48

Permalänk
Skrivet av Vercadi:

Vet inte om din teori stämmer, Asus rog strix tog slut direkt på inet och fanns inte ens på lager hos proshop och elgiganten som jag förstod det som.

Jag plockade ett sådant för 8200kr, heh.

Permalänk
Medlem