3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Väntar själv på kort och läser bra inlägg här och tränar mitt tålamod. Kan vi försöka tänka på att låta webhallen-patrik och asus-david vila lite emellanåt. Tycker de skriver samma sak gång på gång i bra inlägg

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Han har ju gjort det tidigare, gått ut med tidpunkter till och med i tråden på exakt vilka modeller som kommer få kort.

Nu är det ju så att jag faktiskt har annat att göra än att följa en tråd minut för minut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomja:

Nu är det ju så att jag faktiskt har annat att göra än att följa en tråd minut för minut.

Förlåt att jag skrev ut ett svar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomja:

Nu är det ju så att jag faktiskt har annat att göra än att följa en tråd minut för minut.

Deras absolut största kundgrupp sitter här inne. Varför ska de tänka på ifall Britta 48 år rent spontant vill köpa ett entusiastkort till sin son?

Skärp dig.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Skrivet av thomja:

Nu är det ju så att jag faktiskt har annat att göra än att följa en tråd minut för minut.

HAHA kryper i kroppen efter det svaret

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomja:

Nu är det ju så att jag faktiskt har annat att göra än att följa en tråd minut för minut.

Win win om du låter bli.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Håll er till ämnet nu, bli arga på varandra kommer inte göra någons dag bättre.

Permalänk
Medlem

Nää, att bevittna lite drama som åskådare är aldrig fel. Bidrar till en livligare vardag

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk

Verkar som Netonnet inte kommer släppa 3070, deras chatt påstod det iallafall och inget uppladdad på deras sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragilehands:

Verkar som Netonnet inte kommer släppa 3070, deras chatt påstod det iallafall och inget uppladdad på deras sida.

Inte för att det verkar spela någon roll om ens butik är listad som partner hos Nvidia med tanke på att Webhallen har varit med i matchen varje gång. Men NetOnNet är inte listade som partner för RTX 3070 som med resterande kort hittills.

#18690051

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Webhallen
Skrivet av aleves:

Inte för att det verkar spela någon roll om ens butik är listad som partner hos Nvidia med tanke på att Webhallen har varit med i matchen varje gång. Men NetOnNet är inte listade som partner för RTX 3070 som med resterande kort hittills.

Vi är listade 😢 bara väldigt i väldigt liten text..

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Förlåt att jag skrev ut ett svar?

Du svarade inte på min fråga, du påpekade endast att ett svar fanns.

Skrivet av Siddi:

Deras absolut största kundgrupp sitter här inne. Varför ska de tänka på ifall Britta 48 år rent spontant vill köpa ett entusiastkort till sin son?

Skärp dig.

Det tror jag faktiskt inte, jag tror absolut att en stor grupp sitter här, men inte den största. Det finns nog många fler utöver de som sitter här som vill ha ett kort.

Skrivet av Fragilehands:

HAHA kryper i kroppen efter det svaret

Varsågod.

Skrivet av dwd:

Win win om du låter bli.

Nej tack.

Skrivet av Arnzeal:

Nää, att bevittna lite drama som åskådare är aldrig fel. Bidrar till en livligare vardag

Absolut, hoppas jag förgyllde din dag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi är listade 😢 bara väldigt i väldigt liten text..

/Patrik

Inte på 3070s sida:
https://ibb.co/nbvxB64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi är listade 😢 bara väldigt i väldigt liten text..

/Patrik

Hold up, har det alltid varit så? Vill känna igen att NetOnNet var med som partner på 3080 åtminstone, men ser nu att det faktiskt står Webhallen SE där nu.

Undrar om jag börjar bli dement på rekordtid av allt stress som denna lansering har gett mig 😵

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem

Vet någon vilken tidpunkt 3070 kommer ut på från nvidia i sverige? Verkar fortfarande inte gå att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Vet någon vilken tidpunkt 3070 kommer ut på från nvidia i sverige? Verkar fortfarande inte gå att köpa.

14.00 om det funkar som det ska.

Permalänk
Medlem

Om det är några fler som sitter och väntar på 3080 TUF från Komplett, så kolla era ordersidor. Jag blev precis flyttad från 1:a november till 2:a januari 2021. Det rimmar rätt dåligt med att Asus själva säger att de korten levereras ut fortlöpande.

Permalänk
Medlem

Tips till er som tänkt satsa på 3070 FE:
Gör inte samma dumhet som mig, sätt er i kö tidigt på ett annat kort med hos tex Webhallen om det nu skulle vara så att Nvidia gör något idiotiskt, som tex lägger ut kortet flera timmar efter så du missar det..

Permalänk
Webhallen
Skrivet av FreddeY2K:

:'(

Skrivet av aleves:

Hold up, har det alltid varit så? Vill känna igen att NetOnNet var med som partner på 3080 åtminstone, men ser nu att det faktiskt står Webhallen SE där nu.

Undrar om jag börjar bli dement på rekordtid av allt stress som denna lansering har gett mig 😵

Vi saknades visst på RTX 3070 har skickat iväg en ledsen fråga om det nu iaf.
Vi har funnits på RTX 3080 och RTX 3090 i liten text "som skulle fixas till logo" osv men ja..

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

Om det är några fler som sitter och väntar på 3080 TUF från Komplett, så kolla era ordersidor. Jag blev precis flyttad från 1:a november till 2:a januari 2021. Det rimmar rätt dåligt med att Asus själva säger att de korten levereras ut fortlöpande.

Oj ligger själv 1a november ej fått flyttat ännu, också en polare som har 7e tror jag har ej heller fått sitt flyttat men det är väll incoming då

Permalänk
Medlem

där sjönk nvidia.com så antar att bottarna är inne och greppar det som finns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

Om det är några fler som sitter och väntar på 3080 TUF från Komplett, så kolla era ordersidor. Jag blev precis flyttad från 1:a november till 2:a januari 2021. Det rimmar rätt dåligt med att Asus själva säger att de korten levereras ut fortlöpande.

Som jag skrev tidigare så blev mitt 3080 TUF från komplett flyttat från 7:e november till 1:a november idag så det verkar konstigt.

Edit: Nu är min ändrad till 2:a januari med

Permalänk
Medlem

FE verkar inte komma på 3070. Så det är nog rip på alla fe.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Sådär!

MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC från komplett

Mycket bättre lagersaldon än 3080/90....

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

3070 strix oc sålde slut på ~1min på webhallen nyss

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Verkar finnas rätt många partner 3070 dock. Synd att man inte vill ha det kortet.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Webhallen

Dual OC buggar. Gaaaaaaaaaah

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Beställde "MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC 8GB" kl 14:01.

Givet "Lager finns vid launch" så borde man väl få kortet detta år i alla fall.

https://www.webhallen.com/se/product/324065-MSI-GeForce-RTX-3...

Stort plus till Webhallen som kämpar med att hålla alla kunder nöjda givet hur rörig launch detta var från nVidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Verkar finnas rätt många partner 3070 dock. Synd att man inte vill ha det kortet.

Så det är yttligare en skämt release? FE 3070 kommer inte ens finnas utan var endast en lock produkt som ingen kan köpa? haha otroligt. Önskar att man kunde bojkotta nvidia men tyvärr är mycket av programvaran jag använder byggt kring deras hårdvara, surt.

Permalänk
Medlem

Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE från Inet, 5625:-.

Höll på att missa för jag inte var inloggad innan, noob!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B