3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Antar att det är Samsung då. Undra hur glada Nvidia är på Samsung just nu

Samsung har helt klart yield-problem med chippet men Nvidia borde såklart inte lanserat innan man vet att tillverkningen kan gå i rätt takt, med tanke på att dessa kort är en stor och viktig del av Nvidias brand och försäljning, så skulden ligger ändå på dem kan jag tycka gentemot marknaden alltså.

Jag gissar på att de normalt inte skulle lanserat så tidigt i förhållande till själva chip-tillverkningens upprampande, men att de tagit ett beslut att de måste få ut nya generationen i "god tid" innan AMD i höst och så blev det som det blev.

Jag tror inte på teorierna att de skulle självmant hållit inne med chip, de har ju redan announcat att de ska flytta tillverkningen tillbaks till TSMC och det är ett miljardprojekt i sig. Speciellt inte med tanke på att de säkerligen haft förhandsinformation att AMD kommer släppa något konkurrenskraftigt den här gången.

Permalänk

@webhallen Hur stora brukar batcherna på Asus 3090 Strix OC-korten vara, so far? Jag ser vad som står på produktsidorna men inte historiken. Det skulle kunna ge en fingervisning om tempot nuvarande köer betas av i.

Förtydligat att jag syftar på 3090
Permalänk
Webhallen

***RTX 3070***

Nu har jag lagt in lagerindikationer på alla RTX 3070 kort samt inkommande lager i samma stil som 3080/3090.
Mest Volym kan ni hitta hos de tre stora Asus Gigabyte MSI, så alla kan nu kalkylera sina risker för sin första order.
Som alla produktsidor beskriver så är det 1 kort per person

Efter 14.00 kommer jag försvinna härifrån då jag kommer bli dränkt i frågor. Men frukta ej, jag kommer lägga tid på att uppdatera produktsidorna och eventuellt skapa kötabeller där också beroende på köstorlekar.

Beställningssätt:
Postnord: bör hinna skickas idag
Budbee/Best/Airmee/Instabox - räkna med att dessa bud hämtar kolli imorgon bitti. därför kan grön plupp lysa länge utan att något händer idag.
Hämta i butik Stockholm: Bör hinna gå ut imorgon och även landa i butik innan helgen.
Hämta i butik utanför Stockholm: Går ut imorgon men landar i butik tidigast måndag.

Tänk också på att redigera en order i efterhand kan påverka kötid!
Hämtar en kompis ut din order åt dig, se till att kompis har ditt leg om ordern är förbetald/faktura.

Så nu är minfältet röjt tror jag.

May the odds be ever in your favor.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Ursäkta off topic men för er som ska lägga beställning av 3070.
Blir det OC eller vanilla? 😁

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Larsgustavarvid:

@webhallen Hur stora brukar batcherna på Asus Strix OC-korten vara, so far? Jag ser vad som står på produktsidorna men inte historiken. Det skulle kunna ge en fingervisning om tempot nuvarande köer betas av i.

Inte en enda tyvärr

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Nu börjar det röra på sig här:

Webhallen Malmö Emporia
2020-10-07 09:33
Din order inväntar följande produkter.
325476 transporteras till Webhallen Malmö Emporia. Beräknat leveransdatum är Söndag 2020-11-01.

Woohoo

Permalänk
Medlem

@webhallen

Hej Patrik!

Tänkte bara höra, har beställt ett 3080 TUF, under lagerstatus står där att där är 10 stycken påväg till webblagret. Är det dessa tio som är allokerade vecka till 44-45?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

Syftade till att du verkar tro att det är ett alternativ att bygga en helt ny fabrik för att möta efterfrågan på en produkt. Ungefär lika världsfrånvänt som Marie Antoinettes svar på att folket inte hade bröd med ”men varför äter de då inte kakor?”

Det tar tid att bygga fabriken och det är inte säkert att det är en sund investering. Vad ska man göra med fabriken efter att man betat av grafikkortsköerna, tycker du? Hur vet du ens att det är just fabriker som saknas och inte råmaterial eller kompetent personal? Eller att det helt enkelt bara rör sig om att resurserna går till något annat just nu. För att inte tala om logistikdelen.

Edit: Ps. Uppskattar din referens!

Missuppfattning från min sida och ber om ursäkt för detta:)
Tolkade det som nåt annat då Marie gjorde mycket konstiga saker enligt historian(Om nu allt stämmer)

Nu fortsätter jakten på 3080...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

***RTX 3070***

Nu har jag lagt in lagerindikationer på alla RTX 3070 kort samt inkommande lager i samma stil som 3080/3090.
Mest Volym kan ni hitta hos de tre stora Asus Gigabyte MSI, så alla kan nu kalkylera sina risker för sin första order.
Som alla produktsidor beskriver så är det 1 kort per person

Efter 14.00 kommer jag försvinna härifrån då jag kommer bli dränkt i frågor. Men frukta ej, jag kommer lägga tid på att uppdatera produktsidorna och eventuellt skapa kötabeller där också beroende på köstorlekar.

Beställningssätt:
Postnord: bör hinna skickas idag
Budbee/Best/Airmee/Instabox - räkna med att dessa bud hämtar kolli imorgon bitti. därför kan grön plupp lysa länge utan att något händer idag.
Hämta i butik Stockholm: Bör hinna gå ut imorgon och även landa i butik innan helgen.
Hämta i butik utanför Stockholm: Går ut imorgon men landar i butik tidigast måndag.

Tänk också på att redigera en order i efterhand kan påverka kötid!
Hämtar en kompis ut din order åt dig, se till att kompis har ditt leg om ordern är förbetald/faktura.

Så nu är minfältet röjt tror jag.

May the odds be ever in your favor.

/Patrik

Är jag blind eller jag ser inget lagersaldo alls på korten? 😅
Lagerhålls korten på butiken i Infra City så om man får ett kan man hämta det redan idag?

Edit: Såg nu, lager finns vid launch

Permalänk
Skrivet av Adnerhill:

@webhallen

Hej Patrik!

Tänkte bara höra, har beställt ett 3080 TUF, under lagerstatus står där att där är 10 stycken påväg till webblagret. Är det dessa tio som är allokerade vecka till 44-45?

När la du din beställning?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Adnerhill:

@webhallen

Hej Patrik!

Tänkte bara höra, har beställt ett 3080 TUF, under lagerstatus står där att där är 10 stycken påväg till webblagret. Är det dessa tio som är allokerade vecka till 44-45?

Japp!

Skrivet av Baily:

Är jag blind eller jag ser inget lagersaldo alls på korten? 😅
Lagerhålls korten på butiken i Infra City så om man får ett kan man hämta det redan idag?

Edit: Såg nu, lager finns vid launch

Allt hålls i Infracity för snabbast och rättvisast fördelning

Skrivet av Rockyfelle:

@webhallen

Jag beställde 3080 TUF OC 15:04 på release, om som jag förstått av det du skrivit här inne borde jag fått tilldelning av batchen den 26e, kollade ordersidan och stod att leverans till butik skulle vara framme på torsdag (idag), sen ändrades det till fredag, sen lördag, söndag. Alltså varje dag skjuts leveransdatumet upp ytterligare en dag, är det nåt strul med leveranserna till butik i göteborg?

Hej!

Nej troligen bara att det tar lite längre för leveranser att nå fram utanför Göteborg Du är i Postnords händer nu

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Allt hålls i Infracity för snabbast och rättvisast fördelning

/Patrik

Exakt så. Bra där. Låt inte korten lämna Stockholmsområdet!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk

Finns nu 15st ZOTAC 3090 Trinity på Webhallen, ser jag!

https://www.webhallen.com/se/product/324458-Zotac-Gaming-GeFo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

När la du din beställning?

för sent xD 21 september

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Oj vad frågor du får nu för tiden men det smittas av lite, ursäkta om jag kliver på tårna här.
Jag har en bokning på ett MSI RTX 3080 Gaming X Trio kl 15:11, jag har sett att det står på produktsidan att det är inkommande spridda skurar t.o.m. 31 oktober men är lite nyfiken på om ni har hört något mer hittills? Jag ser till att sitta lugnt i båten hädanefter

Visa signatur

MB: MSI MAG B550 Tomahawk | GPU: MSI RTX 3080 Gaming X Trio | CPU: AMD Ryzen 5 5600X | Kylare: Noctua NH-D15 Chromax Black RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 32GB | PSU: Corsair AX 860i, 860W | SSD/HDD: Samsung 950 Pro 512GB M.2 + 3TB WD Red

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anonymlemur:

Finns nu 15st ZOTAC 3090 Trinity på Webhallen, ser jag!

https://www.webhallen.com/se/product/324458-Zotac-Gaming-GeFo...

Känns som att 3090 ploppar upp lite varstans just nu. Och de verkar inte gå åt särskilt snabbt.

Permalänk

@Webhallen
Tack för suverän support, ngt nytt om "Palit GeForce RTX 3080 GameRock 10G OC" eller ngn ide om man har beställt en den 22. oktober hur ser det ut?

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Känns som att 3090 ploppar upp lite varstans just nu. Och de verkar inte gå åt särskilt snabbt.

coilwhine deluxe kort =(

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

coilwhine deluxe kort =(

... och rejäl prislapp för de som fokuserar på spel. Speciellt med tanke på likvärdiga 6900XT för 999$ ~ 11000 SEK.

edit: valutajusterat för aktuellt dollarvärde 8,83.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmpRC:

... och rejäl prislapp för de som fokuserar på spel. Speciellt med tanke på likvärdiga 6900XT för 999$ ~ 13000 SEK.

Kanske något tidigt att jämföra innan vi ser oberoende recensioner.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

På västfronten intet nytt, men jag var sent ute med min beställning. Har jag inte fått något kort innan 6800XT lanseras så hoppar jag nog på det istället, men jag har ju introduktionspris på min TUF 3080 så vi får se vilken tillverkare som levererar först..

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

coilwhine deluxe kort =(

2 pin kort bara också.

Permalänk
Skrivet av Steve from Yellowstone:

Jag beställde Gigabyte Gaming OC 3080 (https://www.webhallen.com/se/product/324086-Gigabyte-GeForce-...) på releasedagen, men har fortfarande inte fått det. Jag valde att hämta i butik i Göteborg. Det har stått två gånger på orderstatus att kortet är på väg till butik, men det har ändrats tillbaka till att det saknas i lager båda gångerna.

Nu den andra gången det stod att kortet var på väg till butik var beräknade leveransdagen imorgon 30/10.
Har ju tyvärr sett att flera personer rapporterar att de har fått just den modellen när de har beställt korten så sent som i mitten av oktober.

Jag mailade Webhallen och frågade om det kan stämma, och fick svaret att det inte alls stämmer. Däremot står det ju tvärtom på hemsidan: "I enstaka fall kan det bli så att kort i butikens lager går till nästa person i butikens köordning och inte till den som är på den "globala" kön.". https://www.webhallen.com/se/campaign/8555-Nvidia-GeForce-RTX...

Jag lägger så klart ingen skuld på kundtjänstmedarbetaren. Tycker bara att det är synd att kundtjänstens riktlinjer säger en sak medan informationen på hemsidan säger en annan.

@webhallen
Inser att jag skulle ha nämnt dig i mitt förra inlägg. Köplats förstår jag att det inte går att göra något åt, men det vore ju bra ifall det går att göra så att informationen antingen rättas till på hemsidan, eller att kundtjänst får nya riktlinjer.
Jag lade beställningen kl 16:28, ifall det är relevant.

Visa signatur

CPU: Core i7 9700K | Grafikkort: Gigabyte Gaming OC 3080 | RAM 32GB HyperX 3200MHz | Moderkort: Asus ROG STRIX Z390-F Gaming | Skärmar: ASUS ROG PG248Q (1080p 180Hz) & ASUS 27" ROG PG278QR (1440p 165Hz) | Mus: Logitech G Pro Wireless | Tangentbord: Ducky Shine 4 (Cherry MX Brown)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

@webhallen

Hej Patrik!

Tänkte bara höra, har beställt ett 3080 TUF, under lagerstatus står där att där är 10 stycken påväg till webblagret. Är det dessa tio som är allokerade vecka till 44-45?

vi får väl hoppas att några avbokar för AMDs så vi får våra. jag ombeställde från zotac till 3080 TUF, samma datum som du beställde din.

Jag har hoppet uppe än.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Kanske något tidigt att jämföra innan vi ser oberoende recensioner.

Det är sant, helt klart värt att vänta!
Känner bara det troligen inte kan bli allt för stora överraskningar mot det som presenterats, hoppas det stämmer för konkurrens är bra.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmen:

Undrar när det är dags att börja spamma f5 för att @webhallen har lagt upp en ny 3080 SKU. Finns ju ett par som andra ÅF har som ännu inte är uppe på webhallen.

Hur ser du det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmen:

Undrar när det är dags att börja spamma f5 för att @webhallen har lagt upp en ny 3080 SKU. Finns ju ett par som andra ÅF har som ännu inte är uppe på webhallen.

Vill ändå tro att Patrik kommer ge oss ett heads up innan han droppar ett nytt 3080/3090 kort

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Inte en enda tyvärr

/Patrik

Sorry! Glömde specificera att jag menar 3090 Strix OC. Det har det väl ändå kommit in några av hittills?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Vill ändå tro att Patrik kommer ge oss ett heads up innan han droppar ett nytt 3080/3090 kort

Skulle jag nog inte vara så säker på. Då är han ju partisk.

Någon som vet om webhallen kanske kommer få in lite evga kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomja:

Skulle jag nog inte vara så säker på. Då är han ju partisk.

Någon som vet om webhallen kanske kommer få in lite evga kort?

Han har ju gjort det tidigare, gått ut med tidpunkter till och med i tråden på exakt vilka modeller som kommer få kort.