Bahnhof och Netflix i topp hos SKI:s undersökning av kundnöjdhet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Calisthenics:

Blev inlåst i ComHem när jag köpte min lägenhet. Riktigt irriterande. Antar att de tjänar sina pengar på idioter och centralavtal.

Känns som om det är där både comhem och telia har sina största inkomster ifrån. Att låsa in användare som hellre skulle gå någon annanstans. Fult som fasiken men troligen enda sättet för en oduglig operatör som comhem att få kunder på. Otroligt nog lagligt.

Permalänk
Medlem

Inte förvånad över Comhem, oavsett vad dom pysslar med så lyckas dom alltid i snabb takt uppnå typ 40% kundhathet

Permalänk
Medlem

Vi valde bort en BRF som enbart hade ComHem att tillgå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Bra pris för DL-hastighet, men verkligen sopig upload, med tanke på att molntjänster kommer att bli allt vanligare framöver. Rena döden för mig med 100/100 att göra backup till molnet, använda icloud, gdrive eller liknande. (Jag hade Comhem 100/10 för ca 10 år sedan, då var det rätt acceptabelt). Får hoppas er förening får åtminstone 20, eller det kanske finns tekniska hinder)

Har i dagsläget Bahnhof, kan byta till andra men ser inga skäl. Sällan jag behöver högre hastighet heller, annat än för backup dådå - så på sikt får jag väl uppgradera och kanske se över operatör.

Med allt större spel som ska laddas ner för PS5 och nya Xbox kommer väl fler att uppgradera hastighet f.ö, och med tanke på att allt färre fildelar (vad det verkar, sägs det, har jag hört) kanske vi får se operatörer slåss lite med hastigheter *hoppas*

Hör dig, men för mig spelar inte UL nån roll. Testade precis BBkollen. fick 151/12 med 12,16 ms så det duger år mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon265474:

Comhem är värdelöst i vissa mindre städer, iaf om man ska tro flera av mina polare som bor i Linköping. Vad sägs t.ex. om fiber med topphastighet 10Mbit/s i upload, utan möjlighet att uppgradera? Eller att internet slutar fungera eller fungerar dåligt till och från på kvällar/helger?

Hehe, "vissa mindre städer". Vad avses? Linköping kan knappast räknas som en småstad.
Det tillhör ju fjärde storstadsregionen och är 7:e största stad i Sverige, så småstad.. Njaa..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

ComHem är riktigt dåligt, tror dock det beror lite på var man bor. Här i nordvästra Stockholm i en fastighet byggd på 60-talet är det ComHem med koax i antennuttaget, kanske det är bättre i nybyggda områden med fiber hela vägen in? Att det är dåligt är inte bara ett ogrundat påstående, jag driver firman hemifrån och har behov av stabilt internet för servrar jag har för kunder etc och har därför det jag behöver för att mäta anslutningskvaliten 24/7. ComHem uppvisar väldigt stora fluktuationer i latency, hastighet och många rena avbrott, det är då varje dag!!!!

Som tur var bestämde sig föreningen för 6-7 år sedan för att ta in Bredbandsbolaget som alternativ (numera Telenor). Jag har deras 1G/1G och har bara haft ett avbrott under alla år och det berodde inte på Telenor utan på ett stort strömavbrott i området, latency är stabilt med väldigt små variationer och hastigheten ligger mellan 900-940Mbit både upp och ner större delen av tiden, nerhastigheten kan sjunka ner mot 800 på kvällar då jag antar det är många som streamar film mm. Har ingen erfarenhet av Bahnhof men skulle vilja ha deras 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jamma här. Har haft kontakt med den när det gäller att uppgradera hastigheten, samt att jag inte vill ha dubbel-NAT utan egen publik IP. De svarade snabbt och var tekniskt kunniga och jag fick snabb hjälp.

Stor skillnad mot när jag tvingades ha Felia, och varenda jävla gång man ringde var det lång kö, okunnigt folk och de som påstod sig kunna något ville ändå alltid försöka dra en fuling och få det till att det var min utrustning det var fel på. Funkar kanske på random Nsse-Pelle men jävlas inte med en nätverkstekniker som vet att han vet vad han snackar om. Telia är total skit rakt igenom. Aldrig att jag går tillbaka dit

Intresserad, vad är det som är så dåligt med Telia? Jag har haft Telia i typ 5 år nu, fått bra priser varje år trots att jag inte är ny kund (men långvarig kund).
Jag har nog inte haft ett enda driftavbrott på dessa 5 år, förutom när elen gick i halva stan nån gång, men det var knappast Telias fel.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Netflix alltså? Visst är det 720p de begränsar en till om man inte använder exakt "rätt" kombination av hårdvara, HDCP-version, OS och webbläsare?

Gemene man ser inte skillnaden så det spelar nog ingen roll för massorna.

Haft Telia och Bahnhof och har varit nöjd med båda. Lite krångel när jag ville ha autogiro hos Bahnhof men aldrig haft problem med nätet eller supporten. Hade driftstörning någon enstaka gång men då gick att ta reda på deras driftservice tjänst så behövde inte ringa.

Permalänk
Medlem

Samtidigt är det en del circle jerk gällande Bahnhof.
Integritet till all ära, men deras kundservice är sämst.
De lyckades dock marknadsföra sig mot oss 90 talister när kriget från Antipiratbyrån började.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Intresserad, vad är det som är så dåligt med Telia? Jag har haft Telia i typ 5 år nu, fått bra priser varje år trots att jag inte är ny kund (men långvarig kund).
Jag har nog inte haft ett enda driftavbrott på dessa 5 år, förutom när elen gick i halva stan nån gång, men det var knappast Telias fel.

En del av det jag tycker är så dåligt med dem står att läsa i självaste inlägget du citerade.

Men förutom det så kan jag också nämna att när jag var tvungen att ha dem så betydde ju inte det att nyheter om IPRED med mera gick mig förbi, så jag ringde och frågade hur det kommer sig att de gärna lämnar ut uppgifter till privata aktörer när Bahnhof låter bli. Fick då till svar att "Jamen alltså vi följer bara lagen. Det Bahnhof gör är olagligt och så småningom kommer de tvingas lägga ner verksamheten om de inte följer lagen". Totalt jävla skitsnack med andra ord. Kan ju varit kundtjänstemedarbetaren som var en obildad idiot i det fallet men är ändå Telias ansvar att se till att deras kundtjänst har folk som vet vad de pratar om. Sen har man ju också nu svart på vitt att Telia faktiskt har lämnat ut uppgifter, och det tycker jag är helt fel agerat. Bahnhof har ju bevisat att det går låta bli. Men misstänker att det är för mycket "Televerket" i väggarna där än idag (Hos Telia alltså). Om Pappa staten säger "hoppa!" Så frågar Telia hjärndött "hur högt!" Och den mentaliteten kan jag bara inte med.

Så det är det som jag tycker är så dåligt med Telia. De verkar bara se sina kunder som en inkomstkänna och bryr sig inte om att bygga ett långvarigt förtroende. Bahnof känns och agerar mer som en schysst polare som är lite rebellisk sådär. Det trivs jag mycket bättre med.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Samma sjuka erfarenhet av Bahnhof supporten här med.

Finns inget värre att handskas med. De hade lika gärna kunnat lämna ut supporten till något skumt IT mecka i Indien.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Hur kan du med hjälp av den artikel du länkade komma fram till att man "bevisligen" inte blir begränsad till 720p, när den endast nämner "HD" och "720p eller högre"?

Dessutom påstår Netflix själva att man blir begränsad till 720p i många scenarier:

Resolution:

  • Google Chrome

    • Up to 720p on Windows, Mac, and Linux

    • Up to 1080p on Chrome OS

  • Microsoft Edge up to 4K*

  • Internet Explorer up to 1080p

  • Mozilla Firefox up to 720p

  • Opera up to 720p

  • Safari up to 1080p on macOS 10.10 to 10.15

  • Safari up to 4K on macOS 11.0 or later

*Streaming in 4K requires an HDCP 2.2 compliant connection to a 4K capable display, Intel's 7th generation Core CPU, and the latest Windows updates. Check with the manufacturer of your system to verify specifications.

Netflix system requirements for HTML5 Player and Silverlight

Som jag har förstått det är du bara begränsad till 720p i ett scenario, tredjeparts webbläsare.
4k funkar på alla nyare native-webbläsare om du har stöd i hårdvaran för HDCP-länken och möjlighet till avkodningen som jag förstått det.

Sen kanske de har ändrat något på senare tid..
Tycker inte att det är så konstigt, om du är begränsad till 720p i någon av fallen är det ett aktivt val på användarens sida.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Har ComHem och är ruskigt nöjd.
Får ut ungefär 550 utav de 600 vi har.

Inga problem alls, men då är det ett ComHem hus. Gamla UPC/Chello hur är riktigt kassa. Har haft det och det suger verkligen.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Fattar inte att d skiljer bara 3% mellan Netflix o HBO. Visst HBO har bra material, ibland mycket bättre än Netflix. Men deras appar är under all kritik. Då syftar jag på de som kör främst på webben, i android (mobilen) och i LG WebOS. De saknar basala funktioner, prestandan är dålig, stabiliteten och bildkvaliten under all kritik.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ryssfemma:

Samtidigt är det en del circle jerk gällande Bahnhof.
Integritet till all ära, men deras kundservice är sämst.
De lyckades dock marknadsföra sig mot oss 90 talister när kriget från Antipiratbyrån började.

Om du läser tråden så kan din förutfattade mening om Bahnhof's kundservice kanske få sig en törn.
Kanske den bästa kundservicen jag upplevt och jag pratar om nyligen, några veckor sedan jag var tvungen att interagera med dem.
Är mycket nöjd. Punkt.
Snabbt, svarar i princip direkt och känns som om de som svarar vet vad de talar om till skillnad mot telia. Går inte ens att jämföra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Taskman:

Har ComHem och är ruskigt nöjd.
Får ut ungefär 550 utav de 600 vi har.

Inga problem alls, men då är det ett ComHem hus. Gamla UPC/Chello hur är riktigt kassa. Har haft det och det suger verkligen.

Fint, när det funkar så funkar det, när du ser skillnaden i kundservice och bemötande är om du skulle få problem och tvingas kontakta dem.
Där ligger comhem och telia längst ner i botten enligt mig.

Permalänk
Medlem

Föräldrarna har Bahnhof och de har enorma problem med hög latens och tapp i hastighet. Bahnhof säger bara "skicka en pingplotter logg så kollar vi på det".

Skickar en pingplotter logg som ser helt förjävlig ut med stora avbrott och latensspikar på 3000+ ms med jämna mellanrum.

"Ser inget fel med detta" -Bahnhof support

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

Comhem är helt värdelösa.
jag har Comhem och jag har varit i kontakt med dom 10 gånger ang. samma problem sedan jag skaffade comhem.
Dom tar emot ticketen sedan stänger dom den. När jag frågar varför kan dom inte svara på det och ber mig skicka in samma information igen, som jag gjort tidigare. Sedan stänger dom ticketen igen utan att gå vidare eller försöka lösa problemet.
Aldrig varit så missnöjd med en leverantör alls och jag bor i centrala Malmö.
Deras support har väldigt dålig kunskap och förstår 99% av gångerna inte vad man pratar om, Så förklara för support ibland är som att förklara för en 5åring något.

Dom själva verkar gissa vad felet är och flertal gånger jag har kommit på supporten bara säga något som inte har med det att göra, hade man varit mindre kunnig hade man säkert gått på detta och trott dom.
Samt om man ringer upp dom ang. sin felanmälan så läser dom inte genom vad tidigare gjorts, så ifall dom ber än göra "så eller så" och man talar om för dom man gjort det tidigare så verkar dom inte ha läst något om tidigare rapportering eller vad tidigare kundsupport person bett om eller sagt, samt har dom ingen koll på vad man skickat in till dom.

I början, så skickade dom mig nytt modem 3 gånger, sedan 4:e gången när support sa dom kan skicka modem. Så sa jag att jag redan fått nytt modem 3 gånger och vi provat detta, vilket supporten inte verkade kolla upp.

Nej tack till Comhem, hade jag kunnat ha annat här jag bor, hade jag bytt på en gång.

Edit: Mitt problem är konstant slumpmässig driftstörningar eller att internet dör.
Detta har provats med att vara direkt kopplad till deras modem.

Kollar man trustpilot så verkar flera ha samma problem som jag och comhem verkar ej göra något åt det - https://se.trustpilot.com/review/www.comhem.se

Jag bor också mitt i Malmö och har bott i ComHem-hus i ungefär 2 år nu. Hade lite problem i början men det visade sig att coaxialkabeln som kom med modemet saknade skärmning så minsta lilla störning från andra signalkällor fick uppkopplingen att gå ner eller bli väldigt långsam. Investerade i en ordentligt skärmad kabel och har inte haft ett enda problem sedan dess. Jag kan rekommendera att prova en annan kabel om du inte redan gjort det.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 Tomahawk WiFi | G.Skill Trident Z5 Neo 2x16GB 6000MHz CL30 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Sapphire Nitro+ 7900 XTX | WD Black SN850 2TB + Samsung 860 EVO 2x2TB | Corsair AX1000

Permalänk
Medlem

Min granne hade komplikationer med ownit. Jag fick ringa de åt honom då han är lite gammal och okunnig. Jag ringde de flera dagar och kön var i TRE JÄVLA TIMMAR!!!!!! En dag kom vi aldrig fram för att de hann stänga innan de svarade!!!!

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Känner rätt mycket att Bahnhof och Netflix är hypeade på något sätt generellt. Att de har en såndär fanboy skara som typ Apple.

Men sen börjar man gräva lite och ser hur det är egentligen när något blir lite snett eller fel hur företagens sköter det.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av metaljohan:

Haft bahnhof i snart 5 år nu, har ALDRIG behövt ringa kundtjänst. Aldrig haft ett enda avbrott på bredbandet under 5 års tid.

Här sitter jag med telia och det har varit var tredje månad i snitt på senaste tiden.

Permalänk
Medlem

Haft Bahnhof sedan 2008, via stadsnät, haft 2 avbrott och då var en avgrävd fiber (knappast Bahnhofs fel) och det andra var ett större underhåll i stadsnät som de glömt informera till sina tjänsteleverantörer. Kanske har man haft tur då jag inte behövt prata med supporten mer än 2-3 tillfällen utöver ovan :).

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Fint, när det funkar så funkar det, när du ser skillnaden i kundservice och bemötande är om du skulle få problem och tvingas kontakta dem.
Där ligger comhem och telia längst ner i botten enligt mig.

Visst är det så. Var i kontakt med ComHem flera gånger i min gamla lägenhet. Nätet gick ner random och var borta 30 sek.
Hade tekniker ute 5 gånger på 3 år. Löste sig aldrig men kundtjänst var trevliga. En tekniker kände till felet men så det var typ omöjligt att fixa.

Sen jag flyttade till nuvarande lägenhet har jag aldrig kontaktat kundtjänst då det bara fungerar. Snart ska Telia uppgradera switcharna i källaren och då blir det Telia med mer än dagens 100/100 som max

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Jag har Bahnhof och gillar deras marknadsföring/principer, men förstår inte hur de kan hamna så högt på kundnöjdhet. Deras support är verkligen inte speciellt bra. De är långsamma, har svårt att ta in information och det är extremt stor risk att ärenden hamnar mellan stolarna om de involverar en tredje part som något stadsnät, avgrävd kabel, defekt utrustning i nätet o.s.v.

Antar att de som väljer Bahnhof ofta är tekniskt kunniga, så de sällan kommer i kontakt med supporten. De kan lösa många problem själva som kanske den typiske ComHem-kunden hade behövt ringa supporten för. Fibernät i allmänhet är också extremt stabila, så det är väldigt sällan något går fel med det.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Haft Bahnhof sen 2006 via fiber och det har fungerat närmast 100% hela tiden. Några få gånger har nätet varit nere, men då berott på stadsnätet (Karlstad) som haft problem. Även på firman hade vi Bahnhof och det har funkat utan problem. På firman hade vi VIP-support och det var suveränt duktig personal som satt där då få gånger vi hade någon form av problem (oftast relaterat stadsnätet).
Max speed, låg ping och alltid uppe. Bredbandskollen just nu på mitt 250/250 bredband = 238/243 mbit, 4.91 ms svarstid. Topp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Känner rätt mycket att Bahnhof och Netflix är hypeade på något sätt generellt. Att de har en såndär fanboy skara som typ Apple.

Men sen börjar man gräva lite och ser hur det är egentligen när något blir lite snett eller fel hur företagens sköter det.

Grejen är väl att de ju oftast agerar i andras nät, typ ITUX, Telia Öppen Fiber, mm. Så den bra respektive dåliga upplevelsen är delvis nätets förtjänst/fel.

Själv har jag haft Banhof via både Wetternet, Telia Öppen Fiber och nu Itux. Har alltid fungerat väldigt bra, och de gånger jag behövr kontakta supporten för att t. ex bli av med dubbel-NAT så ar de varit kompetenta och professionella.

Sen beror det ju på vad man menar med "Går lite snett", ja om det handlar om att staten eller privata aktörer vill få ut ens information så vet jag i alla fall vad som inte händer när jag har Banhof. Och den där tryggheten är väldigt värdefull för mig. Jag håller äveb med dem rent politiskt, att 'ISP's varken ska vara skyldiga att lagra eller lämna ut uppgifter, så de liksom för min personliga kamp, fast med finansielle och mediala muskler som jag bara kan drömma om. är det "Fanboyism" tycker du? Jag tycker inte det. Om Banhof skulle "rätta sig i ledet" och skita i sina kunder och ta den i tvåan av staten och rättighhetsalliansen, precis som andra, ja då skulle jag inte längre tycka att Bahnhof var bra och välja något annat istället.

Fanboyism är snarare att man hålleer fast vid ett visst märke/företag oavset kvalitet och egenskaper på produkterna/tjänsterna. Det är mer som att hålla på ett hockeylag. så ja det stämmer in på det du sa om Apple. Men Bahnhof? Finns ingen som skulle vurma för Bahnhof mer om de slutade vurma för kunderna, så hur finns det en fanboy-skara kring dem?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av anon265474:

Comhem är värdelöst i vissa mindre städer, iaf om man ska tro flera av mina polare som bor i Linköping. Vad sägs t.ex. om fiber med topphastighet 10Mbit/s i upload, utan möjlighet att uppgradera? Eller att internet slutar fungera eller fungerar dåligt till och från på kvällar/helger?

Det är Coax, borde inte få kallas fiber... Åkte på samma skit själv nyss där det utlovades "Fiber via ComHem" och man kan som bäst på 50-100 upload, dessutom vad är det för jävla spann?

Permalänk
Skäggig legend

Min internetleverantör som jag låter vara onämnd betalar jag 259:- i månaden för 250/100 enligt fakturan. Men i själva verket får jag 500/100. Varit så i snart ett halvår.

Det är pepp.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Bahnhof kan vara ett av Sveriges absolut sämsta företag, helt oförståligt att de kan vara med på en sån här lista.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Kan bara jämföra Bahnhof mot (fd.) Bredbandsbolaget som jag led under i 15år med problem varannan vecka. Bahnhof har aldrig strulat och enda gången jag behövt ta kontakt med kundtjänsten är när jag behövde en extern ip-adress - tog 5 minuter.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo