Varför så låg upload med chrome i bredbandskollen?

Permalänk
Medlem

Varför så låg upload med chrome i bredbandskollen?

När jag testar uppkopplingen med bredbandskollen så får jag alltid låg hastighet på upload i när jag testar med chrome.
Har testat med två datorer en macos och en Windows på båda får jag kanske 3-6 mbit/s upload men i edge, firefox, safari får jag 300Mbit/s.

Hur kommer det sig är inte bredbandskollen kompatibel med chrome?

speedtest fungerar utan probem.

Permalänk
Medlem

Bredbandskollen har tappat i kvalitet har jag märkt. Jag får bra ena gången och halv upload nästa test
speedtest.net har lite lägre men jämnare än bredbandskollen.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Hur har du det med tillägg i Chrome ?!

Vet att flera rapporterade om att LastPass ställde till det med uploaden i Chrome, men det borde vara fixat numer.

Permalänk
Medlem

"Webbläsartillägg kan orsaka problem med Bredbandskollen"
http://www.bredbandskollen.se/blog/2019/09/13/webblasartillag...

Permalänk
Medlem

Testade i ignonito mode och då får jag full hastighet så förmodligen och ja jag har lastpass

Permalänk
Medlem

Men skumt att speedtest fungerar bra

Permalänk
Medlem

Lastpass i chrome är boven så inte konstigt att speedtest fungerar bra. Jag vet fortfarande inte om uploads till sajter påverkas negativt på samma sätt.

Permalänk
Medlem

Chrome + LastPass + Bredbandskollen = Missvisande resultat
Orsaken till problemet är än så länge olöst och jag tror att det sannolikt kommer fortsätta vara så.
Internetstiftelsen anser sannolikt att det är LastPass fel, även om andra liknande tjänster fungerar som dom skall.
Och LastPass kommer troligen inte designa om hela sin applikation för att bredbandskollen skall fungera som den är tänkt.

Här är 5st workarounds:
1. Testa i chromes inkognitoläge (Förutsatt att LastPass inte tillåts vara aktiv i inkognito läget)
2. Stäng av LastPass tillägget medan du genomför testet och/eller byt lösenordshanterare
3. Testa i med en annan webbläsare
4. Kör bredbandskollen från kommandoraden
5. Använd någon av de tjänster som inte har samma problem, t.ex. speedtest.net och fast.com

Visa signatur

Desktop 386 16/SX, 16MB RAM, 160MB Quantum HDD, 3,5" HD FDD, Colorful Soundblaster 16 Compatible, DOS 6.22/Windows 3.11, AOC 14" VGA skärm (Skiftar mot gul tills man slår till den rätt), Keytronic tangentbord, 2 knappars mus