Permalänk
Medlem

Givetvis Center, helst skall den inmundigas med en hallonbåt samtidigt.

Permalänk
Medlem

Det verkar vara något fel på omröstningen? Det är en högre siffra på Plopp och det kan inte stämma... Som många sagt så är center den klara vinnaren då den har en viss fin karamellsälta. (Dock länge sedan jag åt någon av dem, är det choklad så blir det oftast en 86% chokladkaka).

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Tibor:

Givetvis Center, helst skall den inmundigas med en hallonbåt samtidigt.

Åh, att bita av botten och lägga en annan godisbit i geggan. Så himla gott!!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Valde avstod för alla med smak vet att det är Djungelvrål som är godast.

Vaaa? Djungelvrål är ju Malaco! Inte Cloetta, och inte ens choklad! Sen att både Plopp och Center tillverkas av samma företag, det förtjänar en egen separat tråd xD
Testa Djöflar eller Sterkir om du gillar saltlakrits

Lägger min röst på: Båda smakar likadant med lite olika utförande.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

lakrits plopp alla dagar i veckan

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk

Tvivelsutan så är det Plopp som är godast, Center är inte alls god.

Permalänk
Medlem

Jag känner att jag måste göra en insats här för alla lurkers som mig som tycker att Plopp är godast. Varje gång det bjuds på kakor, tårtor eller övrig fika så ställer man sig ju frågan: "Hade det inte varit godare med en Plopp?".

Permalänk
Medlem

Köper ingen av dom själv. Men blir jag bjuden så tackar jag inte nej, tycker båda är ok.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

CENTER!¨

JAG HAR TALAT!

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Center helt klart

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Plopp men beror mer på formen än smaken. Men äter hellre choklad utan fyllning.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Kan köra båda, dock är jag mer för lakrits själv. plopp lakrits är nog den jag föredrar, vet inte om center finns med lakrits eller salmiak.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av pavl1sh:

sockerröra utan nyans.

Det tycker jag var bra formulerat. Center har smak, Plopp är bara sött.

Permalänk
Medlem

Båda två är äckliga 🤢

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Instämmer med TS, till 100%

Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂

Permalänk
Medlem

Båda är skit😎

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Inaktiv

Plopp går ju knappt äta

Permalänk
Medlem

Plopp.

Smaken är tyvärr inte som baken i detta fall. Plopp är rätt och Center är fel.

Center kan möjligen vara bra på andra sätt. Jag kan sträcka mig så långt att ge Centeranhängarna att längden på namnet Center har bättre symmetri med formen på en centerrulle än Plopp skulle ha haft.
Med denna utsträckta hand från oss på Plopp-sidan föreslår jag att Centersidan utkommer med ett erkännande att Plopp innehar överlägsen smak och bouqet.

Permalänk
Medlem

Marabou mintchoko-rulle, som är godaste godiset som finns!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av JBE:

Marabou mintchoko-rulle, som är godaste godiset som finns!

Det är Nestle du tänker på

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Plopp känns större finns överallt i alla former. Center måste man leta upp om den finns. I vilket fall är båda onyttiga och jag därför undviker båda.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog ändå säga Plopp för för mig så finns mer textur i ploppen än vad det gör i centern, den smakar mer och utsöndrar bättre kvalitet men jag gillar båda ändå men köper ändå Plopp oftare.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Älskar chocklad så båda för min del

Permalänk
Medlem

Var tvungen att testa plopp och center samtidigt, så jag köpte en Center-rulle och en mindre Plopp-chokladkaka.

  • Center har en sämre choklad som inte smälter i munnen på samma sätt som ploppen

  • En plopp är extremt mycket sötare

  • Centerns toffefyllning är något godare

Jag röstade först på Plopp, men får kanske ändra mig.
Men hade hellre köp en marabou Schweizer nöt.

Permalänk
Medlem

Center då eftersom den är mer Toffe. Va rätt länge sedan men är inte Ploppen lite typ "grynig" i smeten?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Båda är vidriga. Ät riktig choklad istället

Permalänk
Medlem

Jag saknade "Nej" som alternativ i pollen

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Avstängd

Det beror på hur mycket.

Får jag bara en enda godisbit så föredrar jag plopp just för att den är sliskigare. Men jag är också en sådan som sitter och käkar oboypulver med tesked när affärerna stängt (med normalt BMI, thankyouverymuch).

Men ska det vara godis för en hel filmkväll tror jag det hade varitntrevligare med en påse center än en påse plopp.
Två fulla nävar med plopp skulle vara rätt så sliskigt.

Men till pris så vinner helt klart oboypulver med lite mjöl, strösocker och grädde som rörs till en chokladsmörkräm.
Najs på plättar, gott att doppa pepparkaka i, helt super precis som det är.

Permalänk
Medlem

-"Tag det rätta, tag Cloetta"

Började fundera över skillnaden mellan Plopp och Center, fick tyvärr bara fram detta uttryck ur minnet.

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070

Permalänk
Medlem

Minns inte exakt hur det står på dem, ids inte kolla upp.
Men minns att jag någon gång hade båda och jämförde beskrivningen, båda beskrev samma sak men med lite olika formuleringar. Som man kunde tolka det utifrån texten skulle de vara exakt likadana, men de är ju inte det.
Länge sen man ätit någon av dem, men har för mig att Plopp var lite kladdigare och mer lättflytande.
Vilken som är bäst är oklart då det var så länge sen, men har väl starkare minnen av Plopp. Har för mig att man fick med sån i någon butik/spelkiosk.