3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ja de bör få in hundratusen kort imorgon. Det är vad ETA är förkortning för.

"Enorm Tillgänglighet Asså" betyder det va?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av cant_feel:

Blev lurad av Elgiganten o deras webblager o beställde en Gigabyte OC av dom. Jag ska avboka den och tänkte köpa en 3080 hos Webhallen.

Vilken kort ger mig störst chans (vet att inget e 100%) att få innan Cyberpunk?

Skulle köra på ett kort som nyligen släppts.

Till exempel Palit-GeForce-RTX-3080-GameRock Men gud vilket fult kort. Video
Eller PNY-GeForce-RTX-3080-10GB
Eller Gainward-GeForce-RTX-3080-Phoenix-10GB
De korten verkar ha minst bokningar för att de som sagt släpptes mest nyligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cant_feel:

Blev lurad av Elgiganten o deras webblager o beställde en Gigabyte OC av dom. Jag ska avboka den och tänkte köpa en 3080 hos Webhallen.

Vilken kort ger mig störst chans (vet att inget e 100%) att få innan Cyberpunk?

Någon OC-modell med lågt antal ordrar och som det förhoppningsvis står att det kommer kort till snart, skulle jag satsa på i ditt fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holymarc:

Tja!
Kanske redan framgår i forumet, men undrar om det finns några tecken på att Komplett har ett icke fungerande kösystem på sina 3080 kort eller inte. Beställde ett rtx 3080 Asus tuf kort från Komplett 17/09 strax innan 15:00 och fick min beställning mottagen 15:27. Sen dess har leveransen bara skjutits fram precis som för många andra av er, från 7okt - 17okt - 27okt och nu 7 november. Det jag undrar är om det finns folk som beställde senare än mig som har fått sitt kort, eller är längre fram i kön, samt om det finns några som beställde tidigare och har en senare leverans?

fick min order mottagen 15:09 lanseringsdagen hos komplett. Flyttats fram Typ 12 okt 22 och u 1a november. Vet ej om de har problem men hört rykten här i tråden att det ska komma rejälare leveranser till flera försäljare närsomhelst det bör gälla komplett också om inte annars så kanske folk har bokat på flera ställen och de avbokar sina hos komplett om de får från annat håll. Sen blir det väl intressant nästa vecka ändå när Flera Navi kort släpps plus 3070 det borde ju lätta på trycket lite för oss som väntar på 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimmuxx:

Jag har gjort samma resa som dig fast började på 29 september, beställde TUF runt 15 och det står 15:15 i min order. Medlemmar på det här forumet med senare beställningstid än mig har sagt att de fått sina kort och sen om det är sant eller inte det vet man ju aldrig.

Antar att man får stå ut bara. Väldigt frustrerade bara, att när leveransdatumet väl börjar närmar sig, så skjuts det fram ytterligare. Men är det så att folk som beställde senare redan har fått sitt kort, så vet jag inte jag väljer Kompett nästa gång jag beställer något med hög efterfrågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alumni:

fick min order mottagen 15:09 lanseringsdagen hos komplett. Flyttats fram Typ 12 okt 22 och u 1a november. Vet ej om de har problem men hört rykten här i tråden att det ska komma rejälare leveranser till flera försäljare närsomhelst det bör gälla komplett också om inte annars så kanske folk har bokat på flera ställen och de avbokar sina hos komplett om de får från annat håll. Sen blir det väl intressant nästa vecka ändå när Flera Navi kort släpps plus 3070 det borde ju lätta på trycket lite för oss som väntar på 3080

Man kan ju hoppas att leveransdatumet inte förvärras då i alla fall, men håller nog föehoppningarna relativt låga.

Permalänk

Gick efter gamerock OC... Den e ful men Cyberpunk waits for no man

Permalänk
Medlem

@Webhallen lite OffT, men hur är det med Watchdogs legion-kampanjen? Vad jag läst mig till så är det bara kort som skickas från er senast den 29e, och det skulle ju vara surt att missa det bara för att det inte produceras kort i tillräckligt hög takt...

Mvh en av de ca 3 personerna som ser fram emot att sänka några timmar i legion

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

@Webhallen lite OffT, men hur är det med Watchdogs legion-kampanjen? Vad jag läst mig till så är det bara kort som skickas från er senast den 29e, och det skulle ju vara surt att missa det bara för att det inte produceras kort i tillräckligt hög takt...

Mvh en av de ca 3 personerna som ser fram emot att sänka några timmar i legion

Också sugen på det, så hoppas det gäller alla som förbokat. Vi bör ju inte förlora på att nvidia tabbar sig

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

La en bokning på ett 3080 Phoenix GS på Webhallen, jag antar att man inte kan se sitt "könummer" någonstans?

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Skrivet av holymarc:

Tja!
Kanske redan framgår i forumet, men undrar om det finns några tecken på att Komplett har ett icke fungerande kösystem på sina 3080 kort eller inte. Beställde ett rtx 3080 Asus tuf kort från Komplett 17/09 strax innan 15:00 och fick min beställning mottagen 15:27. Sen dess har leveransen bara skjutits fram precis som för många andra av er, från 7okt - 17okt - 27okt och nu 7 november. Det jag undrar är om det finns folk som beställde senare än mig som har fått sitt kort, eller är längre fram i kön, samt om det finns några som beställde tidigare och har en senare leverans?

Pratade i telefon med Komplett igår som dels försäkrade mig att min order som först placerades 15.01 har en köplats från just den tidpunkten, oavsett om den senare ändrades till 15.17 på orderdetaljer. När ordern gick igenom = köplats registreras. Jag har nu 7e november som datum, vissa här i forumet som har tidigare tidpunkt på sina detaljer har även tidigare datum så vet dock fortfarande inte vad jag ska tro. Asus TUF non oc. Varför jag ringde var för att deras chatt var extremt otydlig och jag fick olika besked kring köplatsen.

Senare sa han att Komplett SE får in den största leveransen jämfört med andra nordländer, men att dom inte hade någon ETA på just det kortet. Jag går nu lite efter Webhallens ETA allokerade där på vecka 44-45.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

@Webhallen lite OffT, men hur är det med Watchdogs legion-kampanjen? Vad jag läst mig till så är det bara kort som skickas från er senast den 29e, och det skulle ju vara surt att missa det bara för att det inte produceras kort i tillräckligt hög takt...

Mvh en av de ca 3 personerna som ser fram emot att sänka några timmar i legion

Från vad jag läst är det Nvidia som stått för koderna, inte återförsäljare. Därav har Nvidia satt en gräns för hur många koder de ger ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Webhallen
Skrivet av kabex:

@Webhallen lite OffT, men hur är det med Watchdogs legion-kampanjen? Vad jag läst mig till så är det bara kort som skickas från er senast den 29e, och det skulle ju vara surt att missa det bara för att det inte produceras kort i tillräckligt hög takt...

Mvh en av de ca 3 personerna som ser fram emot att sänka några timmar i legion

Tyvärr är det så att vi får ej skicka ut mer koder efter den 29e, det finns en plan dock för alla som hämtar ut efteråt, men det kan jag ej tala om just nu.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av holymarc:

Man kan ju hoppas att leveransdatumet inte förvärras då i alla fall, men håller nog föehoppningarna relativt låga.

Skrivet av welllpapp:

Pratade i telefon med Komplett igår som dels försäkrade mig att min order som först placerades 15.01 har en köplats från just den tidpunkten, oavsett om den senare ändrades till 15.17 på orderdetaljer. När ordern gick igenom = köplats registreras. Jag har nu 7e november som datum, vissa här i forumet som har tidigare tidpunkt på sina detaljer har även tidigare datum så vet dock fortfarande inte vad jag ska tro. Asus TUF non oc. Varför jag ringde var för att deras chatt var extremt otydlig och jag fick olika besked kring köplatsen.

Senare sa han att Komplett SE får in den största leveransen jämfört med andra nordländer, men att dom inte hade någon ETA på just det kortet. Jag går nu lite efter Webhallens ETA ej allokerade där på vecka 44-45.

Har samma story som er... beställde dock mitt 3080 tuf icke OC typ 14:55 på releasen. Fick dock min orderbekräftelse 15:26, så kändes lite småskumt.

Just nu står det 7de nov på mitt

Har dock mer förhoppning på 3080 TUF OC som jag beställde en timma senare och också har 7de november på.

Men men, det är bara att sitta lugnt i båten och vänta, så får man nog sitt kort snart! 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Från vad jag läst är det Nvidia som stått för koderna, inte återförsäljare. Därav har Nvidia satt en gräns för hur många koder de ger ut.

Undrar om man ska lägga en fråga till NVIDIA direkt och påpeka att dem borde förlänga detta, ev om man kan fixa en kod direkt via dem om man visar kvitto/order? 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av cant_feel:

Blev lurad av Elgiganten o deras webblager o beställde en Gigabyte OC av dom. Jag ska avboka den och tänkte köpa en 3080 hos Webhallen.

Vilken kort ger mig störst chans (vet att inget e 100%) att få innan Cyberpunk?

Det är klurigt, antingen gå för ett kort som har många kundbokningar/lång kö men också många leveranser. Eller gå för ett kort som har få bokningar, och hoppas på att det kommer en leverans, med det sistnämda så finns det en teoretisk chans att hoppa förbi kön.

Hel gardera med båda alternativen ovan är väll nog bäst.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Tyvärr är det så att vi får ej skicka ut mer koder efter den 29e, det finns en plan dock för alla som hämtar ut efteråt, men det kan jag ej tala om just nu.

/Patrik

Hehe, hoppas man få en kod för cyberpunk 2077!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tyvärr är det så att vi får ej skicka ut mer koder efter den 29e, det finns en plan dock för alla som hämtar ut efteråt, men det kan jag ej tala om just nu.

/Patrik

Har en kompis som köpte ett på @Inet förra veckan, och de sade att Nvidia har slut på koder och han kommer inte få något. Stämmer verkligen detta? Har ni på Webhallen samma information?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av wargreymon:

Har en kompis som köpte ett på @Inet förra veckan, och de sade att Nvidia har slut på koder och han kommer inte få något. Stämmer verkligen detta? Har ni på Webhallen samma information?

Inväntar svar av Nvidia då jag har bett om påfyllning. Får se hur det blir av det då :/

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av welllpapp:

Pratade i telefon med Komplett igår som dels försäkrade mig att min order som först placerades 15.01 har en köplats från just den tidpunkten, oavsett om den senare ändrades till 15.17 på orderdetaljer. När ordern gick igenom = köplats registreras. Jag har nu 7e november som datum, vissa här i forumet som har tidigare tidpunkt på sina detaljer har även tidigare datum så vet dock fortfarande inte vad jag ska tro. Asus TUF non oc. Varför jag ringde var för att deras chatt var extremt otydlig och jag fick olika besked kring köplatsen.

Senare sa han att Komplett SE får in den största leveransen jämfört med andra nordländer, men att dom inte hade någon ETA på just det kortet. Jag går nu lite efter Webhallens ETA allokerade där på vecka 44-45.

Känns i alla fall som situationen ser likadan för många här då. Håller tummarna att de får in en rejäl leverans.

Permalänk
Medlem

Någon som har fått från Netonnet? eller är de helt borta?

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trevlig:

Någon som har fått från Netonnet? eller är de helt borta?

Jag avbokade min order där häromdagen efter att ha fått besked om att jag hade isa 100 pers framför mig i kön. De sa inget om leveranstider så jag antar att dom inte har en susning...

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiffiboy:

Har samma story som er... beställde dock mitt 3080 tuf icke OC typ 14:55 på releasen. Fick dock min orderbekräftelse 15:26, så kändes lite småskumt.

Just nu står det 7de nov på mitt

Har dock mer förhoppning på 3080 TUF OC som jag beställde en timma senare och också har 7de november på.

Men men, det är bara att sitta lugnt i båten och vänta, så får man nog sitt kort snart! 😉

Samma för mig. Order på TUF non OC lagd ca 14:55 bekräftad 15:10 på Komplett. Just nu 1nov beräknad leverans.
Hoppas på leverans innan Cyberpunk iaf

Visa signatur

CPU: 5600X Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Minnen: Corsair Vengeance LPX 32 GB (2x16 GB) DDR4 3 600 MHz GPU: Asus 3080 EKWB M2: WD Black SN850X 1TB Samsung 960 Evo 1TB Nätagg: EVGA SuperNOVA 750W G2

Permalänk
Medlem

Vore ju rätt fräckt, alla som har beställt när kampanjen var borde ju få en kod! Nu beställde jag ju inte för att få den där koden så det är skitsamma så men rätt ska vara rätt.

Isåfall straffas ju Asus kunder tex då de släppte sina kort senare och därför har fått ut färre till kund.

Permalänk
Skrivet av holymarc:

Tja!
Kanske redan framgår i forumet, men undrar om det finns några tecken på att Komplett har ett icke fungerande kösystem på sina 3080 kort eller inte. Beställde ett rtx 3080 Asus tuf kort från Komplett 17/09 strax innan 15:00 och fick min beställning mottagen 15:27. Sen dess har leveransen bara skjutits fram precis som för många andra av er, från 7okt - 17okt - 27okt och nu 7 november. Det jag undrar är om det finns folk som beställde senare än mig som har fått sitt kort, eller är längre fram i kön, samt om det finns några som beställde tidigare och har en senare leverans?

Skrivet av Dimmuxx:

Jag har gjort samma resa som dig fast började på 29 september, beställde TUF runt 15 och det står 15:15 i min order. Medlemmar på det här forumet med senare beställningstid än mig har sagt att de fått sina kort och sen om det är sant eller inte det vet man ju aldrig.

Ni vet att de öppnade för beställningar före klockan 15, va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trevlig:

Någon som har fått från Netonnet? eller är de helt borta?

Netonnet verkar inte få in några större mängder kort, har en beställning där på ett TUF non OC
men jag har inte några stor förhoppningar på den ordern, och man får inte alls mycket bra info från supporten

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trevlig:

Någon som har fått från Netonnet? eller är de helt borta?

Skrivet av Bad boy rune:

Netonnet verkar inte få in några större mängder kort, har en beställning där på ett TUF non OC
men jag har inte några stor förhoppningar på den ordern, och man får inte alls mycket bra info från supporten

På netonnet har jag en beställning på https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi... (gjord 19:e okt, kan vara så att den listades samma dag då den först hade inkommande 20 okt). Får se om något skickas...

...samt https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi... efter att "darnare" skrev att de skickade kortet samma dag han beställde (16 okt). Inget leveransdatum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Har en kompis som köpte ett på @Inet förra veckan, och de sade att Nvidia har slut på koder och han kommer inte få något. Stämmer verkligen detta? Har ni på Webhallen samma information?

Jag fick samma svar från Inet. De sade att det bara var de som beställde vid lanseringen och jag som beställde 3:e Oktober blir utan.

Det är BS. Det står på nVidias hemsida att om man beställer innan 29:e så skall man få med en kod.
Däremot under de svenska villkoren står det "Eller så långt lagret räcker", vilket är helt omöjligt att veta.
Inet fanns med som en återförsäljare av kampanjen när jag köpte kortet och bör således fixa fram en kod. nVidia har knappast "slut" på koder till Geforce Now som de själva driver.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Vi har större problem än kod till ett spel. Jag byter gladeligen min kod mot ett kort.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem

Checkar man i "Visa produkter i lager" på komplett dyker det nu upp ett gäng 3090. När det vart så tidigare så har dom ju dykt upp efter en stund. Kan vara värt att hålla koll på!