3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av XFTality:

Vänta, så bara för att klargöra... Det var bara två 3080 Phantom GS-kort som kom in?!

Det var en väldigt liten leverans som sagt. sa detta vid start för att inte någon skulle få upp förhoppningar. Oavsett om det var 2 eller 10 så hade det gått extremt snabbt ändå vid släppet.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av emteze:

Betyder "lugnt".

Kan även betyda "lunch", så lite tvetydigt kan det bli ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Überklass:

Tycker att du/ni på Webhallen skall ha en eloge för transparensen. Ett litet aber dock.. att använda sig av karikatyr-slangord från Stockholm såsom "lurre" skulle eventuellt kunna skrämma bort köpare från de djupa snåriga småländska skogarna, gotländska raukarna, nedlagda värmländska bruksorterna, de norrländska hjortronmyrarna, västkustens sandstränder med odörer av gammal tång och de skånska gula rapsfälten - som inte inser hur jävla bra vår eminenta stockholmska är

😂

Skrivet av LastNinjas:

Är "lurre" ett Stockholmskt slangord menar du? har bott här i decennier, uppväxt här och vette fan vad det syftar till.

Ärligt talat har jag ingen aning vart det kommer ifrån men spontant låter det lite stockholmsslangigt?, mitt ordförråd är påfyllt från svenskar utomlands/Leksand/Borlänge/Göteborg/Malmö/Stockholm so your guess is as good as mine 😃

Sjukt jobbigt när en bulle är en taxi men också ett bakverk men också en bulle. 🤔

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

@Webhallen Betyder 20-22 okt (försenat) på Gainward att det är försenat till 20-22 eller att de som skulle kommit in dessa datum är försenade ytterligare till ett senare datum? Om du/ni förstår vad jag menar 😋

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det var en väldigt liten leverans som sagt. sa detta vid start för att inte någon skulle få upp förhoppningar. Oavsett om det var 2 eller 10 så hade det gått extremt snabbt ändå vid släppet.

/Patrik

Beställde relativt tidigt (11:31) med ordernummer som slutade på 822. Men jag antar att även det blev för sent?

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av revolt_III:

@Webhallen Betyder 20-22 okt (försenat) på Gainward att det är försenat till 20-22 eller att de som skulle kommit in dessa datum är försenade ytterligare till ett senare datum? Om du/ni förstår vad jag menar 😋

20-22 är min nya guesstimate

Skrivet av XFTality:

Beställde relativt tidigt (11:31) med ordernummer som slutade på 822. Men jag antar att även det blev för sent?

Är du inom spannet jag skrev ut tidigare i tråden ska du vara safe är den den med svea+barkarby notisen så var du för sen denna omgång tyvärr.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Men asså vad fan är det som händer med Asus rog strix 3080 non-oc? Varför finns det INGEN info på det kortet någonstans?

Permalänk

Någon annan som lagt märke till att Elgiganten har fyllt på sitt imaginära lager?

Visa signatur

I9 10900k, Gigabyte 3080 Aorus Master, Corsair 32GB 3200MHz CL16, 1TB Samsung M.2 SSD, Asus Rog Strix Z490F, NZXT Kraken Z73 360mm, Lian-Li O11 Dynamic. Men viktigast av allt, svinmånga RGB fläktar!

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

20-22 är min nya guesstimate

/Patrik

Ok håller tummarna. Återigen grymt jobb du/ni gör! 🙂

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muppetlord:

Någon annan som lagt märke till att Elgiganten har fyllt på sitt imaginära lager?

https://i.imgur.com/BaNZbuC.png

Så himla segt när ens system buggar så att kunder tror att man har en massa produkt i lager. Ännu mer segt att det är på en av de mest eftertraktade teknikprylarna för tillfället och ingenting annat i ens sortiment. Attans verkligen! Nedrans buggar! /s

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirchen:

Snyggt! (men just denna fråga var till darnare ang en annan 3080-modell som han tipsade om )

Woops missade det helt

Permalänk
Medlem

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!!!
Webhallen Sickla Köpkvarter
2020-09-24 15:00
Din order inväntar följande produkter.
324063 transporteras till Webhallen Sickla Köpkvarter. Beräknat leveransdatum är Torsdag 2020-10-22.

RTX 3090 TUF OC - Blir fest på torsdag!

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!!!
Webhallen Sickla Köpkvarter
2020-09-24 15:00
Din order inväntar följande produkter.
324063 transporteras till Webhallen Sickla Köpkvarter. Beräknat leveransdatum är Torsdag 2020-10-22.

RTX 3090 TUF OC - Blir fest på torsdag!

Grattis!

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!!!
Webhallen Sickla Köpkvarter
2020-09-24 15:00
Din order inväntar följande produkter.
324063 transporteras till Webhallen Sickla Köpkvarter. Beräknat leveransdatum är Torsdag 2020-10-22.

RTX 3090 TUF OC - Blir fest på torsdag!

Grattis! Kul! Vi kommer dock sakna dig här i tråden sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Bokade du SF750 hos oss?, den är ruskigt körd innan december ser jag, men kohandlade nyss med en girig tysk och fick till ett lass som kommer täcka en stor del av backorders som ligger. (alla med order fram till 6e okt)

/Patrik

Fan, det är inte så att du skrev fel och menade t o m 7 okt?

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk

@webhallen

några news om 3080strix OC ? beställde första minuten men lyckades tyvärr inte komma med i första batchen

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mastrovious:

Fan, det är inte så att du skrev fel och menade t o m 7 okt?

Om jag inte minns helt fel så kan man på håret klara sig med order på 12.33 den 7e okt

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Vet vi till vilken tid man kommit till med Strix 3090 OC?
(Ligger på 15:08 hos Webhallen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:
Skrivet av kiffiboy:

Grattis! Kul! Vi kommer dock sakna dig här i tråden sen

Tack, jag kommer stanna kvar tills alla fått sina kort!
Vi måste kämpa tills alla är i mål.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Skrivet av Muppetlord:

Någon annan som lagt märke till att Elgiganten har fyllt på sitt imaginära lager?

https://i.imgur.com/BaNZbuC.png

Avbokade mitt 3080 strix OC från elgiganten idag, dom ska inte ha en krona från mig, känns riktigt bra i själen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om jag inte minns helt fel så kan man på håret klara sig med order på 12.33 den 7e okt

haha det är inte sant... har några tim senare. Aja får försöka hitta det på annat håll! Tack för info!

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Elgiganten har även färdigbyggda datorer med Nvidia 3080 och Amd 5900X processor i lager.
5+ i lager undrar om man får en om man beställer den?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Elgiganten har även färdigbyggda datorer med Nvidia 3080 och Amd 5900X processor i lager.
5+ i lager undrar om man får en om man beställer den?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Jag har insett att jag nog aldrig vill handla på Elgiganten igen. I alla fall tills de slutar med deras fejklager.

Jag kunde även lägga en dator med 3070 i kundvagnen och gå till kassan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Jag har insett att jag nog aldrig vill handla på Elgiganten igen. I alla fall tills de slutar med deras fejklager.

Jag kunde även lägga en dator med 3070 i kundvagnen och gå till kassan.

Frågan är ju hur Elgiganten ekonomsikt ligger till, om de känner att de behöver ta till denna typen av fulknep på något med så pass få kort tillgängliga. Och vad nvidia själva har att säga om saken, då de är officiell samarbetspartner.

Permalänk
Skrivet av Xermalk:

Frågan är ju hur Elgiganten ekonomsikt ligger till, om de känner att de behöver ta till denna typen av fulknep på något med så pass få kort tillgängliga. Och vad nvidia själva har att säga om saken, då de är officiell samarbetspartner.

Tror nog inte det är någon fara för dom ekonomiskt.

Jag tror detta bunnar ner i en svaghet i deras system när lagerstatus baseras på fjärrlager eller saldo hos leverantör. Vet hur systemet fungerar annars och det är inte logiskt att det visas som detta om det är varor på väg inn til deras egna lager.

Att det inte är fixat eller justerat enn är dock lite pinsamt.

Permalänk
Skrivet av Trombley:

Är i samma båt. Sålde mitt 1080Ti för 4000 kr, 20e sep. Trodde allt att jag var riktigt smart där.

Samma här med ett 2080 Ti. Snuvad på konfekten av Elgiganten med fejkade lagersaldon, dessutom. Buhu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!!!
Webhallen Sickla Köpkvarter
2020-09-24 15:00
Din order inväntar följande produkter.
324063 transporteras till Webhallen Sickla Köpkvarter. Beräknat leveransdatum är Torsdag 2020-10-22.

RTX 3090 TUF OC - Blir fest på torsdag!

Håller både tummar och stortår att det snart är min tur! 😂

Edit 15:02:23 skickades min orderbekräftelse på mail från Webhallen. Viktiga sekunder denna release. Hehe!

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag håller på och sourcar delar till min uppgradering/sidegrade i ett CM NR200P och aningen omständligt att få tag i delar. Chassit i sig har jag halvt jagat sedan i somras, jagar nätdel (Corsair SF750) men oklart när nya går att köpa. Ont om lämpliga kylare. Desto lugnare med moderkort, minnen återanvänder jag (finns inget att köpa) och likaså min 3900X tills 5900X anländer.

Men utan tvekan är grafikkort jakten den besvärligaste. Snart vet vi vad AMD levererar och kanske 3080 börjar flöda.

Härligt hårdvaruår men desto tristate att försöka få tag i komponenter. :/

Sitter i exakt samma tankar:D
Vad siktar du på för kylare?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zeddius:

Haha nä det är inte lätt att få tag i komponenter alls just nu
Blev så otroligt glad här om dagen då jag lyckades få tag i ett PSU, gjorde verkligen min dag!

Försöker nu febrilt få tag i Corsair H150i Elite Capellix / iCUE-RGB / 360mm men denna kylare verkar vara som ett spöke just nu på svenska marknaden.
Har en beställning hos Webhallen i nuläget men ingen info om tillgänglighet ännu.
Detta är enda komponenten min Webhallen Config saknar sen är den redo att monteras och skicka! (Inväntar Asus 3080 men den är i separat beställning)

Vet att det är lite off topic men har du möjlighet att skina lite på detta kring Corsair H150i Elite Capellix?
Har mailat Corsair och dem säger att den ska vara släppt Sverige men ingen återförsäljare verkat ha fått in den.
Vet också att den var ute redan i september i USA.

Och som alla andra, jättetack för det massiva jobbet du gör för oss alla!

@Webhallen

Förstår det!
Får hoppas du får tag i sista komponenterna med. Corona gör ju sitt men känns verkligen hur komponentmarknaden verkar ha dammsugits ren på delar.

Skrivet av mastrovious:

Ja, jag har mina förhoppningar hos webhallen men de har ännu inga prognoser på tider. Inet har väl årsskiftet som prel datum. Ska kolla amazon det tänkte jag inte alls på! Bra tips där!

Sen ska ju cooler master släppa ett 850w också men känns lite overkill beroende på prissättningen förstås.

Edit: läste precis webhallens svar om december 🙈

Såg att Webhallen ökade priset från 1690 till 1790kr. Men lite saksamma för min del då nätdelar används länge. Samtidigt börjar utgifterna dra iväg hehe. Men ett år som detta så får det kosta vad det kostar för min del, även om jag vägrar betala mer för ett dyrt 3080, speciellt så nära AMDs presentation av kommande kort.

Tycker själv att 750W känns riktigt brutalt i ett ITX-system men så har vi grafikkort en bit över 300W TDP idag. Och höga rekommendationer. 850W är rejält, speciellt för ett system med max ett grafikkort. Går ju alltid dra iväg i energiförbrukning med high-end CPUer också förstås.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mastrovious:

haha det är inte sant... har några tim senare. Aja får försöka hitta det på annat håll! Tack för info!

Kan ju alltid hoppas på avhopp 😊har 38st påväg så kan ju vara någon som missar att hämta ut.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch