Backspace låser tangentbordet på datorn

Permalänk
Medlem

Backspace låser tangentbordet på datorn

Hej,

Har ett problem sedan någon dag tillbaka. Klickar jag på backspace på mitt tangentbord för att radera en bokstav eller en mening så låser tangentbordet sig. Jag tar alltså bort en bokstav, sen låser sig tangentbordet, kan inte skriva något eller använda kortkommandon. Jag måste klicka på backspace igen för att låsa upp tangentbordet.

Jag har försökt att använda andra USB-portar, uppdatera drivrutiner, avinstallera och installera tangentbordet på nytt. Varit inne och tagit bort Sticky Keys, Filter osv. Ingenting hjälper.

Hur åtgärdar jag detta?

Permalänk
Medlem

Tillägg: Ibland släpper det, men sen kommer det tillbaka.
Jag insåg nu också att när den väl låser sig så låser sig hela datorn. Kan inte göra något förrän jag klickar backspace igen.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Backspace: Va taskig du är 😉

@Ecthelion: Skämt åsido, vad är det för tangentbord? Ibland ligger där en massa konstiga saker i mjukvaran som man ”ska” ha för tangentbordet

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@NordhNet: Corsair K55. Borde väl inte vara tangentbordet dock? Låser ju hela systemet när man klickar

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Ecthelion: Aha, låser sig hela Windows så mus och allt slutar fungera?

Har du testat göra en soft reset på tangentbordet? Plugga ur det och håll in FN och F4 medans du pluggar in det igen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@NordhNet: Ajemen... har nog testat allt som kommer till tanke.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Ecthelion: Då är jag förbryllad. Vi kan testa pinga in @Corsair Johan: och se om han har någon magisk lösning

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@NordhNet: Tack för ditt ädla försök hur som helst. Jag uppskattar det. Kanske Johan har något!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har du provat med ett annat tangentbord och sett om du får samma fenomen?

Permalänk
Medlem

Eller testad tangentbordet i en annan dator? / TV / Valfritt

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Enligt min son så är corsairs programvara erkänt buggig och mysko. Är allt uppdaterat?

// LZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@Backspace: Va taskig du är 😉

Jag tyckte det var på tiden att prova något annat än WinNuke.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

@Mieriola: Ja, fungerade inte. @Maxizor: Ja, det är inte tangentbordet det är fel på. @Tea42BBS: Corsairs programvara (iCUE) är inte igång på min dator.

Någon mer som kanske har något? Roligt nog fungerar det i några sekunder utan problem, om jag först går in på Ease of Access och slår på och sen av allt inom tangentbordssektionen.

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Detta var ett av de skummare problem jag har hört talas om. Har du testat tangentbordet i en annan dator och se om de är samma problem där? Jag är dock tveksam att det har med tangentbordet att göra, speciellt om du inte kör iCUE.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan