Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

Vår plan i Norden är att sälja både OC och icke_OC. Vi planerar även utöka med 3080/3090 med TURBO och Waterblock och modeller.

någon koll på när batch 2 av 3080strix OC kan tänkas skickas mot sverige ?

Permalänk
Inaktiv

Vi har övrigt materiale redo så får vi GPU som planerat kan dem skickas på Fredag alternativ bästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Vi har övrigt materiale redo så får vi GPU som planerat kan dem skickas på Fredag alternativ bästa vecka.

Hur skulle du säga att prognosen ser ut just nu? Jag beställde 3080 Strix OC från en av de största återförsäljarna, och ligger uppskattningsvis på plats 300 (beställde 19/9, två dagar sent). Tror du fortfarande att jag kan få mitt kort under november eller har det skjutits fram? Bara för att få en generell bild, jag förstår att ni inte kan eller vill säga något om tilldelning till specifika ÅF.

Kanske är en omöjlig fråga att besvara; men skulle vara intressant att veta om det överhuvudtaget är tänkbart att en stor ÅF kan ha fått 300+ 3080 Strix OC-kort inom en och en halv månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neco:

Från 113 (äldsta infon jag minns) bokningar till (igår senast uppdaterad) 106, så 7 kort, ska man köpa en lott kanske...

Nere på 101 nu. Undrar om det vart ytterligare en leverans (som man missat) el om det är avbokningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Nere på 101 nu. Undrar om det vart ytterligare en leverans (som man missat) el om det är avbokningar.

Jag skulle tro att det är många avbokningar. Man undrar hur många kort som det "verkligen" finns beställningar på. Jag har 4 st bokningar just nu hos olika butiker, och redan redan avbokat hos 2 st andra.

Permalänk
Medlem

Min order på ett 3080 Strix OC på komplett ligger fortfarande kvar på "Förväntas i lager 17:e Oktober".
Kan det vara så att det är kort på väg in på riktigt? Någon som fått leverans från komplett dom senaste dagarna?

Visa signatur

Dator med Skärm.

Permalänk
Medlem

Min ändrade från 22 oct till 17 oct nyss för 3080 strix utan oc på komplett trevligt hoppas det inte ändrar sig igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av cvnoz:

Min ändrade från 22 oct till 17 oct nyss för 3080 strix utan oc på komplett trevligt hoppas det inte ändrar sig igen

Mitt 3090 strix OC beställt hos komplett hoppade en vecka tidigare idag, från 1/11 till 22/10.

Passar fint, nya VR-gogglar väntas ramla in ungefär samtidigt

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Medlem

Mitt 3080 TUF OC hos Komplett flyttades fram (igen) från 27:e oktober till 1:a november.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AAKEE:

Mitt 3090 strix OC beställt hos komplett hoppade en vecka tidigare idag, från 1/11 till 22/10.

Passar fint, nya VR-gogglar väntas ramla in ungefär samtidigt

Valve index? :3

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Valve index? :3

Nope. Pimax 8KX

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AAKEE:

Nope. Pimax 8KX

ahaa, var väldigt intresserad av deras headset innan men det företaget verkar rätt shady överlag så skaffade ett index i maj istället. Ångrar mig inte för fem öre men eftersom pimax kör steamvr kan man ju använda index kontrollerna vilket är lätt det bästa med indexet.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

ahaa, var väldigt intresserad av deras headset innan men det företaget verkar rätt shady överlag så skaffade ett index i maj istället. Ångrar mig inte för fem öre men eftersom pimax kör steamvr kan man ju använda index kontrollerna vilket är lätt det bästa med indexet.

Kanske blir för offtopic här(?).

Ähh, folk måste ha något att göra mens de väntar på sina 30X0-kort ju

Blev Reverb för ett år sen i väntan på 8KX.
Övervägde Index också, men...FOV...

8KX verkar äntligen levereras bra. Beställde 1/10, de hade ”ship within working 10days”, det var golden week mitt i och de shippade igår, så det höll de.
Ja, annars tar ju allt inom Pimax väldigt lång tid.

Och 3090:t kommer cirka en vecka innan. Man borde både hinna köra in och tweaka

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk

Vart tog 3070 vägen? Skulle väl släppas idag?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Vart tog 3070 vägen? Skulle väl släppas idag?

29e oktober väl?

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Vart tog 3070 vägen? Skulle väl släppas idag?

blev försenat till den 29e

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Skrivet av icogniito:

blev försenat till den 29e

Nu när du säger de så har jag nog läst de, men glömt bort de.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valetudo_swe:

Mitt 3080 TUF OC hos Komplett flyttades fram (igen) från 27:e oktober till 1:a november.

Samma sak för mig. Har gått från initialt 1 nov -> 22 okt -> 27 okt och tillbaka till 1 november! Emotionell berg&dalbana

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk

En lös, 3:e hands kontakt på Nvidia berättade för mig att det finns idé att hålla koll på deras webshop, det kommer in FE kort för Nvidia store, men hen kunde inte säga när. Känns lite som när man var tvungen att refresha Oculus hemsida för att norpa ett Quest.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erickey:

Samma sak för mig. Har gått från initialt 1 nov -> 22 okt -> 27 okt och tillbaka till 1 november! Emotionell berg&dalbana

Blir väl bra. Hinner man se AMDs show innan man får kortet 😜

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av danielwerner:

Hur skulle du säga att prognosen ser ut just nu? Jag beställde 3080 Strix OC från en av de största återförsäljarna, och ligger uppskattningsvis på plats 300 (beställde 19/9, två dagar sent). Tror du fortfarande att jag kan få mitt kort under november eller har det skjutits fram? Bara för att få en generell bild, jag förstår att ni inte kan eller vill säga något om tilldelning till specifika ÅF.

Kanske är en omöjlig fråga att besvara; men skulle vara intressant att veta om det överhuvudtaget är tänkbart att en stor ÅF kan ha fått 300+ 3080 Strix OC-kort inom en och en halv månad.

Det är fullt möjligt iaf, skulle ta lite höjd med att säga kanske får räkna med December iom att du ligger en bit bak i kön.
Men just nu är det väldigt svårt att spå då vi inte får klara basked från nVidia heller förutom att dem säger att "produktionen ska öka under Oktober". Så kan gå både snabbare och långsammare :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

En lös, 3:e hands kontakt på Nvidia berättade för mig att det finns idé att hålla koll på deras webshop, det kommer in FE kort för Nvidia store, men hen kunde inte säga när. Känns lite som när man var tvungen att refresha Oculus hemsida för att norpa ett Quest.

Är du säker? För USA har just haft släpp igen på Bestbuy med över 100 kort igen, verkar som allt går dit

Permalänk
Skrivet av Boko234:

Är du säker? För USA har just haft släpp igen på Bestbuy med över 100 kort igen, verkar som allt går dit

Bara refererar till samtalet jag hade, Hen vet inte när det kommer, men att det kommer, så "håll ett öga i Butiken" var väl kontentan.
+100 kort till HELA bestbuy? låter lite för några. Lite som att Elgiganten skulle få 100 xbox series X totalt

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk

För de som köpt ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC hos Komplett så verkar det som de fått in sin första leverans.
För mig står det "Reserverad (I lager)"

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Strix Z490-F | ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | Fractal Design Define 7 Mid Tower | Corsair Force Series MP600 1TB | LG 27GL850 |

Permalänk
Medlem

Denna youtuber har en källa med rätt så jävla intressant info! Om detta stämmer kommer nog folk inte bli så glada.
Kortfattad summering:
- RTX 3080 20GB kommer i december och beräknas ha ett pris på 849$ till 999$ beroende på tillverkare och variant. Founders editions kommer ej finnas av denna.
- Nvidia har hållit på sina lager och har inte alls någon brist på komponenter, dom väntar helt enkelt till Big Navi launch och kommer flooda marknaden med RTX3000 kort. Beräknad mängd: 300,000+ 3080, 30,000 RTX 3090 samt "a boat load of 3070"
- Nvidia kräver endast att 20% av korten säljs för MSRP och tillåter att företag så som Gigabyte etc prioriterar de dyra modellerna först. Något som vi kan se rätt lätt här i Sverige där kort såsom Gigabyte gaming OC har kommit i mängder medans Eagle knappt kommit några alls.

Blir inte särskilt förvånad om allt detta stämmer. Det bör nämnas att det är saker som källan nämnt innan ens kortet blev released den 17 sept.. Själv köpte jag ett vision oc ifrån komplett för 9800kr istället för mitt TUF jag först beställde för 2000 kr mindre helt enkelt för jag inte orkar vänta
Källa: https://www.youtube.com/watch?v=zmbvUK93npo&feature=youtu.be

Permalänk
Skrivet av Boko234:

Denna youtuber har en källa med rätt så jävla intressant info! Om detta stämmer kommer nog folk inte bli så glada.
Kortfattad summering:
- RTX 3080 20GB kommer i december och beräknas ha ett pris på 849$ till 999$ beroende på tillverkare och variant. Founders editions kommer ej finnas av denna.
- Nvidia har hållit på sina lager och har inte alls någon brist på komponenter, dom väntar helt enkelt till Big Navi launch och kommer flooda marknaden med RTX3000 kort. Beräknad mängd: 300,000+ 3080, 30,000 RTX 3090 samt "a boat load of 3070"
- Nvidia kräver endast att 20% av korten säljs för MSRP och tillåter att företag så som Gigabyte etc prioriterar de dyra modellerna först. Något som vi kan se rätt lätt här i Sverige där kort såsom Gigabyte gaming OC har kommit i mängder medans Eagle knappt kommit några alls.

Blir inte särskilt förvånad om allt detta stämmer. Det bör nämnas att det är saker som källan nämnt innan ens kortet blev released den 17 sept.. Själv köpte jag ett vision oc ifrån komplett för 9800kr istället för mitt TUF jag först beställde för 2000 kr mindre helt enkelt för jag inte orkar vänta
Källa: https://www.youtube.com/watch?v=zmbvUK93npo&feature=youtu.be

Jag såg samma video. Om det stämmer, så borde vi se ett uppsving av kort hos de olika återförsäljarna i början av november. Då Big Navi har release 28 oktober (enligt google).

Only time will tell

Visa signatur

Motherboard: ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 | Processor: AMD Ryzen 5900X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valetudo_swe:

Mitt 3080 TUF OC hos Komplett flyttades fram (igen) från 27:e oktober till 1:a november.

Mitt 3080 tuf oc från komplett flyttades från 1:a till 12:e igår. Jag beställde dock sent, den 19e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robajn:

Mitt 3080 tuf oc från komplett flyttades från 1:a till 12:e igår. Jag beställde dock sent, den 19e.

Gjorde min beställning 17:e på kvällen. Men tror faktiskt att datumen har ingen riktigt betydelse. Kan komma nästa vecka eller nästa år :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lacusmons:

Jag såg samma video. Om det stämmer, så borde vi se ett uppsving av kort hos de olika återförsäljarna i början av november. Då Big Navi har release 28 oktober (enligt google).

Only time will tell

Som sagt har ju Nvidia och partners redan sagt att takten kommer öka med mer tillverkning. Betyder inte att han har rätt om varför det ökar. Causation and correlation....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lacusmons:

Jag såg samma video. Om det stämmer, så borde vi se ett uppsving av kort hos de olika återförsäljarna i början av november. Då Big Navi har release 28 oktober (enligt google).

Only time will tell

Du menar att dem ska visa och berätta när den släpps då

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams