3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramloesa:

Varför höjer de priset efter släpp? För att de räknat med att skapa hajp genom lägre pris och vill casha in på hajpen? Hade väl blivit hajp ändå med den prestandaökningen...

Och varför sätter de ett så tydligt datum då priset ska höjas? Så folk skyndar sig att beställa? Folk som vill beställa ändå...

Så dryga fasoner från Nvidia att jag funderar på AMD istället, men vill ju ha RTX för renderingar...

Ni som skriver att ni beställt 15.01 o dylikt, vilket datum var detta? Ska man ta örfilen från Nvidia och tiga, beställa nu och hoppas på leverans i november? Eller har det tåget gått?

Vad skönt det skulle vara om man bara kunde jämföra produkterna, göra sitt köp i lugn och ro och ägna sig åt jobbet man har att göra..

Webhallen har en bra lista på varje produkt med antal bokningar så där kan du se vilka kort som har många/få bokningar. Vissa kort har kort kö och vissa har enorm.
Åtminstone ASUS kommer komma igång ordentligt nu vid månadsskiftet med produktion.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Har du fått nått nytt om kortet idag ? Mitt står fortfarande att det ska komma in idag men inte hört något nytt 😔

Ingenting alls. Uselt av Dustin. Har inte hunnit ringa deras support men du kanske har du lust och tid.

Edit: Jag klippte inte ett ex från komplett idag för att jag litade på Dustin...

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Hehe..ja kanske det,fast igår köpte jag ett 3080 kort som fans i lager enligt webbsidan,fick mail att kortet skall komma idag men inget sms eller nånting har skickats.Pratade med kundtjänst som tog vääääääldigt lång tid på sig att kolla upp det,men som sedan sa att han inte fattade hur det kunnat hända??

Jag har ett vittne här med som tipsade om kortet i lager:)

Var det kortet som jag länkade till?

Permalänk
Medlem

Har Webhallen fått något idag, står leverans 14-15e oktober (MSI Ventus) och antal bokningar 143...har för mig att det var 144 igår. Betyder det att de fått ett (1!) kort?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Medlem

Fan.. Dom uppdaterade min order på ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC på komplett ifrån 1 nov till 12 november :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nayiki:

Var det kortet som jag länkade till?

Nä:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sverre_b:

Fan.. Dom uppdaterade min order på ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC på komplett ifrån 1 nov till 12 november :'(

samma här =/

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

Min beställning på TUF OC ändrades just på proshop till
"Alla varor finns på lager" hypetrain incoming

Visa signatur

Lian Li O11D | AMD Ryzen 7 3700X | ASUS ROG Strix B550-E Gaming | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC| 32GB DDR4 3200MHz

Permalänk
Medlem

Pratade precis med Dustin som sa att dom fått in en leverans av Aorus Master idag men att dom gått iväg eller att dom ska gå iväg idag.
Var en av dom första som beställde men har fortfarande inte fått något leveransbesked.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Furze:

Har Webhallen fått något idag, står leverans 14-15e oktober (MSI Ventus) och antal bokningar 143...har för mig att det var 144 igår. Betyder det att de fått ett (1!) kort?

Bara för att upprepa så är informationen manuellt uppdaterat av 1 person typ, så det varierar nog kraftigt hur träffsäker den infon är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zycore90:

Pratade precis med Dustin som sa att dom fått in en leverans av Aorus Master idag men att dom gått iväg eller att dom ska gå iväg idag.
Var en av dom första som beställde men har fortfarande inte fått något leveransbesked.

Jag tror jag ligger på mellan 5-10 i kö. Undrar hur många de har fått.

Permalänk
Medlem

Skönt när det står "Artikelnr: 323980 Lång leveranstid!" även på ordersidan (Webhallen) ;p Som tur är så vet jag ju att jag är inom dom ~300 som ligger registrerade som kö just nu

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Furze:

Har Webhallen fått något idag, står leverans 14-15e oktober (MSI Ventus) och antal bokningar 143...har för mig att det var 144 igår. Betyder det att de fått ett (1!) kort?

Jag tror att de har fått in MSI-kort idag, men kan inte varit många. Väntar på ett 3080 Gaming X Trio med 15:11 som beställningstid. Vi är 50 pers på samma klockslag och jag har inte fått något skickat idag. Men vill minnas att det var fler än 320 i kö på den igår, men har dessvärre ingen flik kvar någonstans för att dubbelkolla.

Deras <10st på väg ger inte mycket hopp om att få sitt kort den närmaste tiden.
Känns som att Asus TUF OC hade varit det bästa kortet att klicka hem vid lanseringen, men det är lätt att vara efterklok i dessa situationer

Hoppas på att leveranstakten går upp nu när Golden Week är avklarat.

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zycore90:

Pratade precis med Dustin som sa att dom fått in en leverans av Aorus Master idag men att dom gått iväg eller att dom ska gå iväg idag.
Var en av dom första som beställde men har fortfarande inte fått något leveransbesked.

Skrivet av Maffis:

Jag tror jag ligger på mellan 5-10 i kö. Undrar hur många de har fått.

Jag hade plats 2 i kön och jag har inte hört ett pip.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 50Spaenn:

Jag tror att de har fått in MSI-kort idag, men kan inte varit många. Väntar på ett 3080 Gaming X Trio med 15:11 som beställningstid. Vi är 50 pers på samma klockslag och jag har inte fått något skickat idag. Men vill minnas att det var fler än 320 i kö på den igår, men har dessvärre ingen flik kvar någonstans för att dubbelkolla.

Deras <10st på väg ger inte mycket hopp om att få sitt kort den närmaste tiden.
Känns som att Asus TUF OC hade varit det bästa kortet att klicka hem vid lanseringen, men det är lätt att vara efterklok i dessa situationer

Hoppas på att leveranstakten går upp nu när Golden Week är avklarat.

Har för mig att det fanns 332 trio X igår. Sitter också och vänta men de verkar ju bara få in 10 kort i veckan.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fac31:

Asus strix 3090 OC
Beställt 15.01 på Inet
Uppdaterad till: i lager i morgon

Plötsligt händer det

Fick precis som du uppdaterat till imorgon. Men nu gick tidsramen tillbaka till 2020-11-30...

Inet får inte retas så där, helt klart ett slag under bältet.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem

Äntligen. Fick bekräftelse på leverans från Proshop nu 3080 TUF OC

Visa signatur

Lian Li O11D | AMD Ryzen 7 3700X | ASUS ROG Strix B550-E Gaming | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC| 32GB DDR4 3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Har för mig att det fanns 332 trio X igår. Sitter också och vänta men de verkar ju bara få in 10 kort i veckan.

Den siffran låter bekant i mina öron.
Får börja skärmdumpa sidan för varje uppdatering som kommer tror jag.
Hoppas verkligen att leveranserna blir större nu då så man inte behöver vänta 4 veckor till

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Jag hade plats 2 i kön och jag har inte hört ett pip.

Undrar hur många dom fick in då ? Har plats 4 i kön men inte heller hört något. Du som har plats 2 i kön borde ju verkligen fått ett om dom inte fick in 1..

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders111:

Va fan, gjorde jag med. Tänkte att det kanske var något extra som behövdes bekräftats och därför bliv min fördröjd lite.
Du får gärna meddela när dom skickar kortet så får jag hoppas på att dom bara glömde att uppdatera min order med nytt datum

Sådär.. Fick updatering på order hos Inet. Allt bokat. Bekräftelse mail fick jag 15:04. 3090 Strix OC.
Har inte beställt på några andra siter så jag kan inte avboka och minska kön tyvärr.

Permalänk
Medlem

Min order håller på att packas från inet 3090 rog strix oc 👌👌👌

Permalänk
Medlem
Skrivet av sverre_b:

Fan.. Dom uppdaterade min order på ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC på komplett ifrån 1 nov till 12 november :'(

För mig med.. men hade iofs räknat med det, de kör väl SJ-metoden för avgångstider så de bumpar framåt några veckor i taget för att man inte ska tappa modet och avbeställa

Permalänk
Medlem

Fick också min 3090 Strix OC order hos Inet 15.04 ändrad till "I lager imorgon" och sedan "Bokad" med grön plupp, blir att avboka end 15.01 order hos Webbhallen imorgon när Inet skickar kortet så någon kanske får sitt Webbhallen kort en vecka tidigare!

Bonus meme:

Elgiganten verkar har fullt upp i chatten!
Gick bra att avboka och fick krediteringskvitto direkt

bokstav
Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Undrar hur många dom fick in då ? Har plats 4 i kön men inte heller hört något. Du som har plats 2 i kön borde ju verkligen fått ett om dom inte fick in 1..

Beställde lite innan 20:00 den 12e, fick mail bekräftelse 19:57.
Dustin ville inte säga vilken plats jag hade.. men står förväntad i lager idag på min order iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 50Spaenn:

Den siffran låter bekant i mina öron.
Får börja skärmdumpa sidan för varje uppdatering som kommer tror jag.
Hoppas verkligen att leveranserna blir större nu då så man inte behöver vänta 4 veckor till

Först var det 353 sedan 332 och nu 320.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Undrar hur många dom fick in då ? Har plats 4 i kön men inte heller hört något. Du som har plats 2 i kön borde ju verkligen fått ett om dom inte fick in 1..

Det här är svaret jag fick från Dustin strax innan 17:00:

Hej!
Vi har fått vår första leverans på 3080 kort, däremot så har det vart ett enormt tryck på dessa och en lång kö för att få tag i ett sådant, så ifall du beställde den 12/10 så kommer du nog dessvärre få vänta upp till ett par månader för att få ditt grafikkort.

sammanfattning: vi har fått in korten, men då vi använder oss av ett kösystem som går efter den som bokat först så har du dessvärre inte fått ta del av första leveransen.

Hur fan kan det ha byggts upp en kö innan kortet ens har varit möjligt att boka? Jag bokade 12/10, ringde deras kundtjänst dagen efter och fick bekräftat att release var just den 12/10 samt att jag var nummer 2 i kön och att Dustin väntade leverans 14/10 som fortfarande även är status på min order. Dustin har inte ens brytt sig om att uppdatera min order.

Tur att jag inte avbokat mina andra order.

Riktigt jävla uselt Dustin!

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatpala:

Fick också min 3090 Strix OC order hos Inet 15.04 ändrad till "I lager imorgon" och sedan "Bokad" med grön plupp, blir att avboka end 15.01 order hos Webbhallen imorgon när Inet skickar kortet så någon kanske får sitt Webbhallen kort en vecka tidigare!

Bonus meme:https://i.imgur.com/b0QiFO2.png Elgiganten verkar har fullt upp i chatten!
Gick bra att avboka och fick krediteringskvitto direkt

Samma här kommer väl på måndag kan ja tänka mig grattis till oss 🙏👌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Det här är svaret jag fick från Dustin strax innan 17:00:

Hej!
Vi har fått vår första leverans på 3080 kort, däremot så har det vart ett enormt tryck på dessa och en lång kö för att få tag i ett sådant, så ifall du beställde den 12/10 så kommer du nog dessvärre få vänta upp till ett par månader för att få ditt grafikkort.

sammanfattning: vi har fått in korten, men då vi använder oss av ett kösystem som går efter den som bokat först så har du dessvärre inte fått ta del av första leveransen.

Hur fan kan det ha byggts upp en kö innan kortet ens har varit möjligt att boka? Jag bokade 12/10, ringde deras kundtjänst dagen efter och fick bekräftat att release var just den 12/10 samt att jag var nummer 2 i kön och att Dustin väntade leverans 14/10 som fortfarande även är status på min order. Dustin har inte ens brytt sig om att uppdatera min order.

Tur att jag inte avbokat mina andra order.

Riktigt jävla uselt Dustin!

Asså wat. Det låter ju extremt korkat. Får hoppas personen du pratade med inte hade så bra koll då. De släpptes ju den 12:e så hur kan de då säga att man får vänta flera månader?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Det här är svaret jag fick från Dustin strax innan 17:00:

Hej!
Vi har fått vår första leverans på 3080 kort, däremot så har det vart ett enormt tryck på dessa och en lång kö för att få tag i ett sådant, så ifall du beställde den 12/10 så kommer du nog dessvärre få vänta upp till ett par månader för att få ditt grafikkort.

sammanfattning: vi har fått in korten, men då vi använder oss av ett kösystem som går efter den som bokat först så har du dessvärre inte fått ta del av första leveransen.

Hur fan kan det ha byggts upp en kö innan kortet ens har varit möjligt att boka? Jag bokade 12/10, ringde deras kundtjänst dagen efter och fick bekräftat att release var just den 12/10 samt att jag var nummer 2 i kön och att Dustin väntade leverans 14/10 som fortfarande även är status på min order. Dustin har inte ens brytt sig om att uppdatera min order.

Tur att jag inte avbokat mina andra order.

Riktigt jävla uselt Dustin!

De erbjuder korten till de som bokat andra kort före? Vilket vore helt okay i sådana fall. Gynnar dock inte mig misstänker jag är i samma kö som du hos Dustin möjligen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Putte9:

Samma här kommer väl på måndag kan ja tänka mig grattis till oss 🙏👌

Bor lite längre upp i vårt avlånga land så for nog vänta tills på Tisdag/onsdag skulle jag tro.
Beställde med DHL leverans då PostMord utlämningsstället bara har öppet Onsdag>Söndag för paketutlämning eller 25km bort enkel väg.
Väntar med firandet tills jag får SMS från Inet att det håller på att packas dock