Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Eyyyy nu blev jag lite glad

Är det du som fått ansvar för den tabellen eller, din stackare hahaha!

Haha sånt man utsätter sig för att hålla folket glada 😘

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem

Nu är det helt plötsligt 130 bokningar i spannet 15:08 - 15:10?

Edit: STRIX OC Webhallen.

SYFTAR JAG PÅ
Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av danielwerner:

Haha, nu ser det mer logiskt ut. Kan inte vara kul med allt det där manuella varenda dag, men uppskattar som sagt att ni ger oss ett hum!

Måste apropå det säga att det förvånar mig lite att Inet inte gör samma sak. De har ju profilerat sig som Sveriges största datorbutik med spetskompetens om datorhårdvara, och så är man helt i mörkret hos dem.

Inet verkar göra allt för att inte märkas. Webhallen är ett föredöme här.

Noll info från Inet om ordrar. Har bara försökt fått svar en gång och fick då bara ett svar om att de inte tänker svara på frågor. 2-3 veckor sedan så de kanske har ändrat sig sedan dess. Men inga mail, inga SMS eller notiser på produktsidor om status.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Nu är det helt plötsligt 130 bokningar i spannet 15:08 - 15:10?

Edit: STRIX OC Webhallen.

Observera spannet har ökats till 15.10 från 15.09

Kan berätta att 15.08-15-09 är 85st

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Skrivet av danielwerner:

Haha, nu ser det mer logiskt ut. Kan inte vara kul med allt det där manuella varenda dag, men uppskattar som sagt att ni ger oss ett hum!

Måste apropå det säga att det förvånar mig lite att Inet inte gör samma sak. De har ju profilerat sig som Sveriges största datorbutik med spetskompetens om datorhårdvara, och så är man helt i mörkret hos dem.

Eller hur. Riktigt besviken. Före detta såg jag inte Webhallen som något "top tier" ställe för datorprylar men fan va bra dem hanterar detta om man jämför dem med Inet, Komplett osv. Jag tror man förlorar fler kunder/beställningar på att inte ge någon info jämfört med att gå ut med det som finns, även om det är dåliga nyheter.

Jag har legitimt ingen aning hur jag ligger till. Jag gjorde en beställning på ett lite mindre populärt kort där jag nu ligger ute med 10k. Det kan skickas imån eller så kan det skickas nästa år.

Visa signatur

I9 10900k, Gigabyte 3080 Aorus Master, Corsair 32GB 3200MHz CL16, 1TB Samsung M.2 SSD, Asus Rog Strix Z490F, NZXT Kraken Z73 360mm, Lian-Li O11 Dynamic. Men viktigast av allt, svinmånga RGB fläktar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muppetlord:

Eller hur. Riktigt besviken. Förre detta såg jag inte Webhallen som något "top tier" ställe för datorprylar men fan va bra dem hanterar detta om man jämför dem med Inet, Komplett osv. Jag tror man förlorar fler kunder/beställningar på att inte ge någon info jämfört med att gå ut med det som finns, även om det är dåliga nyheter.

Jag har legitimt ingen aning hur jag ligger till. Jag gjorde bara beställning på ett kort där jag nu ligger ute med 10k. Det kan skickas imån eller så kan det skickas nästa år.

Det tog ett tag att komma till den här punkten för WH dock, en hel del påtryckningar (och troligtvis många chatter/mail/telefonsamtal) ;p

Men ja, dom har tagit till sig bra helt klart och vänt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Det tog ett tag att komma till den här punkten för WH dock, en hel del påtryckningar (och troligtvis många chatter/mail/telefonsamtal) ;p

Men ja, dom har tagit till sig bra helt klart och vänt

Och en coup som höll på att skålla undertecknad, men det var det värt, lättare att be om förlåtelse än lov 😅

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Och en coup som höll på att skålla undertecknad, men det var det värt, lättare att be om förlåtelse än lov 😅

Var det du som satt uppe vid 23:30 eller vad det var och deployade? Stor respekt i vilket fall som helst!

Permalänk
Medlem

Det tråkiga är ju att det från början såg ut som att @Komplett skulle ta kunderna på allvar! De skickade ju ut ett mail där de lovade regelbundna uppdateringar om 3080-korten, dels personligen på Min Sida och dels allmänt på Facebook och Instagram. Att datum knuffas längre bort i tiden på Min Sida får väl anses som någon form av uppdatering, men om jag inte missar något var deras senaste sociala medier-uppdatering den 1:a oktober på Facebook och den 23:e september på Instagram. Jag tror planen om att hålla oss uppdaterade övergavs lika snabbt som den dök upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Observera spannet har ökats till 15.10 från 15.09

Kan berätta att 15.08-15-09 är 85st

Tack för info.

Maybe you are not all bad after all kid

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perra2001:

Snackade precis med Kompletts support och de meddelade att jag kan förvänta mig att få ett kort från första batchen av Asus 3090 Strix OC som kommer in senare i veckan. De kunde tyvärr inte säga hur många som kommer in och vilken dag det blir.

Fick min orderbekräftelse klockan 15:03 om någon vill jämföra med sin egna tid.

Klickade typ 15:01, orderbekräftelse 15:04.
Står fortfarande ”förväntas inkomma 1/11” på min order på komplett.
Hur ser din order ut på komplett? Anges annat datum än för mig ?

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Medlem

3090 MSI trio blev flyttad från 17:e oktober förväntad till 22 på komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Det där är dock inte OC-versionen (dubbelkollade med artikelnumret). Dels verkar ASUS fokusera på OC just nu, och dels borde OC ha något bättre kretsar för overclock-utrymme osv.

Skrivet av mha109:

Det har du rätt i. Ser enligt spec på asus sida att det är 1740Mhz respektive 1935Mhz på boost. Skiljer det verkligen 200Mhz, i sådana fall får man jäkligt mycket mer för bara några hundralappar dyrare? Trodde inte det skulle vara sådan stor skillnad.

Det finns bekräftat, både sedan innan och i SB med RTX30X0-serien att det är exakt samma prylar i grunden, endast ett annat BIOS med högre clock. Såg det senast förra veckan på ett forum där man la ut ett svar från ASUS på den frågan.
Fördelen är väl att man minst är garanterad den clock som OC-kortet ska klara, vilket man inte är med ett icke OC.

( Från en som har kört fyra ASUS ROG Strix OC på raken och väntar på sitt femte...)

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Haha sånt man utsätter sig för att hålla folket glada 😘

Hur ser det ut med Palit 3080 icke oc? Inte uppdaterats sedan 7e, kommer det in i veckan? 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neco:

Mitt 3090 är på g, https://www.webhallen.com/se/product/324101-ASUS-ROG-STRIX-Ge... är uppdaterat, vet inte om jag ska tolka det som om jag är en av dom 4 som fick ett kort (tidigare var 113 bokningar) men vi får se, beräknad leverans den 14.

Fick du ett mail om att den är på gång eller ser du en grön bock under beställningar? Sitter här och försöker hålla nere mina förhoppningar haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goeez:

Hur ser det ut med Palit 3080 icke oc? Inte uppdaterats sedan 7e, kommer det in i veckan? 😊

De landade nog tusan idag, uppdaterar imorgon!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Och en coup som höll på att skålla undertecknad, men det var det värt, lättare att be om förlåtelse än lov 😅

Du/ni är förlåten/förlåtna ;p

Men vi på TUF non-oc vill ju också ha en lite finare tabell Gärna med ny info, men man kan inte få allt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Var det du som satt uppe vid 23:30 eller vad det var och deployade? Stor respekt i vilket fall som helst!

In person :), la mig halv två den kvällen tror jag. 🥳

Kan passa på att introducera mig.
Mitt namn är Patrik och jag är inköpare och produktchef på Webhallen för datorkomponenter.
Mina produktområden är väldigt viktiga för mig, har tidigare styrt smarta hem ihop med nätverkskategorin men nu råddar jag sedan ett år tillbaka komponenter, smarta hem och 3D-skrivare, får lite panik när jag ser såpass många besvikna kunder som jag vet att jag kan hjälpa, därav min halvanonyma närvaro här, vill inte bli en som blir pingad i webbistvister eller misstagen för en officiell representant då jag har har fullt upp med min ursprungliga sysselsättning tabeller och allt på sidan uppdateras enbart av mig, ingen automatik så ha tålamod 😅

Med det sagt så betyder det inte att någon konkurrent bryr sig mindre, det är troligen att de är mer bakbundna och låsta av interna regler.

Så cats out of the bag!

Edit: snälla PM mig inte om köplats

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av odnad:

Fick du ett mail om att den är på gång eller ser du en grön bock under beställningar? Sitter här och försöker hålla nere mina förhoppningar haha!

Det är nog lite speciellt, jag har valt att hämta i butik så det är fortfarande en gul ruta på produkten, men står såhär:

ordernummer1 (GPU), ordernummber2 (musen man får via nån kampanj) transporteras till Webhallen <butik>. Beräknat leveransdatum är Onsdag 2020-10-14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neco:

Det är nog lite speciellt, jag har valt att hämta i butik så det är fortfarande en gul ruta på produkten, men står såhär:

ordernummer1 (GPU), ordernummber2 (musen man får via nån kampanj) transporteras till Webhallen <butik>. Beräknat leveransdatum är Onsdag 2020-10-14.

Ah, ok ok. Jag har grön bock just nu men inget leveransdatum så osäkert hur jag ska tolka det. Antar jag inte fick första batchen och får lugna mig ett tag till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av odnad:

Ah, ok ok. Jag har grön bock just nu men inget leveransdatum så osäkert hur jag ska tolka det. Antar jag inte fick första batchen och får lugna mig ett tag till!

Tror nog att du har fått första om du har en grön bock, de ska bara hinna packa om det till dig. Jag har en 15:01 beställning och saknar grön bock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uggmull:

Tror nog att du har fått första om du har en grön bock, de ska bara hinna packa om det till dig. Jag har en 15:01 beställning och saknar grön bock...

Gröna bocken är pga ASUS ROG Impact II musen som nu ingår med alla RTX 3K kort. (alla som redan har fått sina kommer att få möss i efterhand, mössen kom in någon timme efter RTX 3080 OC och tror ingen här hade velat att den försenade grafikkortet än sekund mer än nödvändigt)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Gröna bocken är pga ASUS ROG Impact II musen som nu ingår med alla RTX 3K kort. (alla som redan har fått sina kommer att få möss i efterhand, mössen kom in någon timme efter RTX 3080 OC och tror ingen här hade velat att den försenade grafikkortet än sekund mer än nödvändigt)

Jag antog att han menade grön bock vid GPU. Jag har två rader. GPU utan bock och mus med bock.

Tack för att ni fixade fram musen. Trodde först jag missat den då den inte listades innan köp som hos vissa andra ÅF. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uggmull:

Jag antog att han menade grön bock vid GPU. Jag har två rader. GPU utan bock och mus med bock.

Tack för att ni fixade fram musen. Trodde först jag missat den då den inte listades innan köp som hos vissa andra ÅF. 🙂

Nejdå var bara att musens existens kom upp i efterhand så vart en del att ställa om och vi ville inte bundla tidigare för då hade orders med grafikkort försenats pga musen. Så var lite taktiskt att tiga då ingen kan boka och få musen ändå just nu då bokningar är avstängda.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem

Själv hoppas jag på att Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10GB ska komma in på Webhallen snart så man får ett kort men det är bara sitta lugnt i båten och vänta är ju inte så många bokade på den(77) och jag bokade min tidigt men ingen ETA.

Får väl se om man lyckas köpa en 5800X innan man får grafikkortet frågan är vilket man får tag i först.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Nejdå var bara att musens existens kom upp i efterhand så vart en del att ställa om och vi ville inte bundla tidigare för då hade orders med grafikkort försenats pga musen. Så var lite taktiskt att tiga då ingen kan boka och få musen ändå just nu då bokningar är avstängda.

Har ni fått in några Palit GeForce RTX 3080 Gaming Pro OC 10GB?.bokade när det va 8 elller 9 före mig hehe
mvh:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

In person :), la mig halv två den kvällen tror jag. 🥳

Kan passa på att introducera mig.
Mitt namn är Patrik och jag är inköpare och produktchef på Webhallen för datorkomponenter.
Mina produktområden är väldigt viktiga för mig, har tidigare styrt smarta hem ihop med nätverkskategorin men nu råddar jag sedan ett år tillbaka komponenter, smarta hem och 3D-skrivare, får lite panik när jag ser såpass många besvikna kunder som jag vet att jag kan hjälpa, därav min halvanonyma närvaro här, vill inte bli en som blir pingad i webbistvister eller misstagen för en officiell representant då jag har har fullt upp med min ursprungliga sysselsättning tabeller och allt på sidan uppdateras enbart av mig, ingen automatik så ha tålamod 😅

Med det sagt så betyder det inte att någon konkurrent bryr sig mindre, det är troligen att de är mer bakbundna och låsta av interna regler.

Så cats out of the bag!

Edit: snälla PM mig inte om köplats

Jag tycker du gör en fantastisk insats för Webhallen och för oss konsumenter :-). Kan du ge någon hint om när Webhallen kan tänkas acceptera inköp av Asus 3080 och 3090 igen? Men tanke på den goodwill du genererar kan jag tänka mig att många skulle kunna tänka sig beställa från webhallen och ändå acceptera en lång väntan på leverans.

Permalänk
Medlem

Tror Herr Pliind öppnade lite av en Pandoras ask här. 😂

Edit: Men tack ska du ha!

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

[quote postid="18658807" userid="164107" name="Pliind"]
Kan man gå före i kön? jag lider av elallergi...och puckelrygg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

In person :), la mig halv två den kvällen tror jag. 🥳

Kan passa på att introducera mig.
Mitt namn är Patrik och jag är inköpare och produktchef på Webhallen för datorkomponenter.
Mina produktområden är väldigt viktiga för mig, har tidigare styrt smarta hem ihop med nätverkskategorin men nu råddar jag sedan ett år tillbaka komponenter, smarta hem och 3D-skrivare, får lite panik när jag ser såpass många besvikna kunder som jag vet att jag kan hjälpa, därav min halvanonyma närvaro här, vill inte bli en som blir pingad i webbistvister eller misstagen för en officiell representant då jag har har fullt upp med min ursprungliga sysselsättning tabeller och allt på sidan uppdateras enbart av mig, ingen automatik så ha tålamod 😅

Med det sagt så betyder det inte att någon konkurrent bryr sig mindre, det är troligen att de är mer bakbundna och låsta av interna regler.

Så cats out of the bag!

Edit: snälla PM mig inte om köplats

Förbannat snyggt gjort av dig!

Jag vill passa på att be om ursäkt för min tidigare hårda ton mot dig. Min frustration var sprungen ur det faktum att jag så långt tillbaka kan minnas varit trogen nöjd kund hos din arbetsgivare och med tanke på att jag visste att du jobbade på Webhallen (dock inte din aktuella roll) förväntade (kanske orättvist mot dig) jag mig mer information från dig och dina svar.

Tanken var att PM:a dig min ursäkt men anser att ursäkten bör vara lika offentlig som min initiala kritik.

Hatten av!

Edit: Får du skit från ledningen kan du alltid visa upp den goodwill du genererar åt Webhallen i detta forum.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |