Vattenkylning, res, rad, pump, block, fittings mm

Permalänk
Medlem

Vattenkylning, res, rad, pump, block, fittings mm

Har precis nedmonterat en omfattande vattenkylningsrigg och kommer testa lite nya grejer så nedanstående grejer söker ny ägare. Kom med bud på det paket du vill ha. Hämtas HELST - på kungsholmen i Stockholm, men kan tänka mig att skicka om det inte är allt för liten summa prylar, mot köparens kostnad med postnord skicka lätt.

Allt är nedmonterat precis före bild och ville lägga upp sfsm så blocken kommer rengöras grundligt här, ingen direkt korrosion/beläggning men möjligtvis aningens missfärgat, om du är intresserad av skick på någon specific pryl kommentera så återkommer jag med fler bilder. Men buda gärna i tråden - inte i PM.

Skönhetsfel förekommer, har beskrivit och avbildat efter bästa förmåga, men fråga om det är något speciellt du undrar - allt funkar och är tätt!

Radiator:
EKWB Coolstream XE 240, en bigboy-radiator 60mm tjock som presterar MYCKET bra. Mindre skavanker som skavd färg på skruvhål ett par stukade fenor men tät och funktionell. Nypris 1000:- Pris: 500 el. bud.

Pump:
EKWB D5. Gott skick, går som ett urverk, sleevade molex/pwm-kablar. Mindre slitage runt anslutningarna, ena kabeln kan halka ur molex-kontakten men om man håller emot och ser till att få i den i honan så sitter den sen, bra att känna till... Nypris: 1500:- Pris: 700 el bud.

Reservoar:
EK-RES X3 250 Svart 250mm lång reservoar med kapacitet på 440ml. Kommer med två toppar, några CSQ-extenders som behövs för anslutning och ett gäng pluggar i nickel. Har bara 2 svarta CSQ-pluggar i actetal pga dessa slits lätt och har slängts. Men det går köpa 10-pack billigt på inet. Det finns även visst slitage på den svarta acetal-plasten efter trång montering, plexit är överlag blankt och fint, finns några matta streck från klämmorna. Kommer också såklart med klämmorna och varsin L-bracket för montering. Nypris: 650:- Pris: 200:- el. bud.

Fästen för 120mm fläktplats
Använd dessa för att fästa din res eller pump på radiatorn eller annat ställe där det finns plats i ditt chassi. Vet inte vad de kostade men gissar på 100-120 st, har några små repor. Pris: 50kr st el. bud.

Vattenblock:
3st EK-FC GeForce GTX FE - Nickel/Plexi - Passar alla pascal FE-kort och även EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC. Se EKWB's hemsida för specifik kompatibilitet med ditt kort. Nypris: ~1000kr st. Pris: 200kr/st el. bud. OBS-notera lite blandade terminaler på bild, en av de svarta acetal-terminalerna förstördes, de andra två korten kommer med både svart och plexi-terminal. Alla blocken kommer med geforce-täckskydd över terminalen.

Terminal för seriell eller parallell anslutning av 3x gpu-vattenblock för 50kr st.

EK-Supremacy EVO X99 - Nickel/Plexi - För intel LGA1151-sockel. Nypris: ~650kr Pris: 200 kr el. bud.

Backplates:
1 x svarta backplate för ovanstående vattenblock. Ingraverad med Nvidia GTX 1070
1 x svarta backplate för ovanstående vattenblock. Ingraverad med Nvidia GTX 1080
1 x svarta backplate för ovanstående vattenblock. Ingraverad med Nvidia GTX 1080Ti
Nypris: 300kr/st. Pris: 100kr/st el. bud. Har några märken/repor men se bild eller hör av dig så skickar jag närbild.

Fittings
Olika nypris mellan 50-100kr/st. Pris 40 kr/st el. bud.

Lite olika adaptrar från vä-hö...
Svart drain ball-valve.
T-koppling i svart/kromad nickel
Dubbel 45-or i svart/kromad nickel
3x45 graders rotary ha-ho svart och en ho-ho
6x 90 graders rotary svart och kromad nickel.
1x fast 90graders ho-ho kromad nickel
Olika extenders och CSQ-extenders i olika mått, återkom för exakta dimensioner.
Backplate för single-slot mod av pascal-kort. Funkar för de kort som inte har displayport. dvs bara en rad i/o.

Fittings, för soft tube 11,1/15,9mm eller hard tube 12/16mm.
8x svart push-in hard tube fitting (för grafikkort tex)
6x nickel hard tube compression fittings
14x nickel soft tube compression fittings (10 på bild men hittade flera )
8x hona hd-adapter push in fittings - nickel.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Pris på alla adapters ? kan hämta inom sthlm

Permalänk

Alla fittings/adaptrar och fästen för 120mm fläktplats (behöver inte Backplate för single-slot)
EK-RES X3 250 och EKWB D5.

1700:- + frakt

Permalänk
Medlem

1200 för radiator, pump, och reservoar, kan hämta

Permalänk
Avstängd

1000:- för res och pump, hämtar

Permalänk
Medlem

Så ursäkta sent svar lade upp annonsen sent igår och haft en körig dag på jobbet.
Då ni lagt bud på flera saker får vi försöka bryta ner lite...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus06:

Pris på alla adapters ? kan hämta inom sthlm

Tack för ditt meddelande,
Om jag förutsätter att du menar allt utom hardtube/softtube fittings så gjorde jag en uppskattning på nypriset för att göra slutsumman enklare.

Ball valve = 149:-
12x 90 gr rotary à 79 kr st = 948:-
1x fast 90gr = 69:-
2x T-kopplingar à 99 = 198:-
3x dubbla 45 rotary à 99 = 297:-
3x rotary 45 à 69 = 207:-
1x fast 45 = 69:-
3x 6mm extenders à 39 = 107:-
4x csq extenders à 49 = 196:-
2x 12mm extender ho-ho à 39 = 78:-
50mm extender= 79:-
30mm extender = 79:-

Summa: 2476:-
Ovanstående är baserat på mina orderbekräftelser ser jag att det i vissa fall har gått ner nån tia styck, men det var enklaste sättet att få ihop det hela... Med tanke på det och att några har lite skönhetsfel, det är främst csq extenders och de små 6mm adapters som har blivit lite skavda. Brukar tycka att halva priset är rimligt men säger i detta fall 1000:- eller bud för ovanstående anser det en riktigt bra deal för köparen och för mig som gärna blir av med hela samlingen.

Vad säger du @pontus06?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillan79:

Alla fittings/adaptrar och fästen för 120mm fläktplats (behöver inte Backplate för single-slot)
EK-RES X3 250 och EKWB D5.

1700:- + frakt

Hej tolkar ditt bud som utropspris för res/pump (200/700) och 800 för alla anslutningar och adaptrar.
Som jag summerade till @pontus06 anser jag att adaptrarna är värda 1000 el bud.

En uppskattning för fittings nypris vore då...
8x hd adapter à €4 = ~370:-
8x hd pushin fittings à 50 = 472:-
6x hard tube fittings à 59 = 354:-
14x soft tube fittings à €5.2 = ~720:-
Summa: 1916 men jag bjuder på 8x hd pushins då de är lite skavda pga trång montering = 1444:-
Så jag säger pris 700 el. bud vore rimligt för båda parter.

Så jag hade hoppats för de grejerna 200+700+1000+700 = 2600 men jag noterar ditt bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

1200 för radiator, pump, och reservoar, kan hämta

noterat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuLioS:

1000:- för res och pump, hämtar

Tack för alla bud, ber om ursäkt att jag inte hade något utrop på fittings och adaptrar.

Har inte tänkt någon längre budgivning men prioriterar bud över önskat utrop, är beredd att släppa res och pump till @sulios men avvaktar ev. aktivitet från er andra under tisdagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

Tack för ditt meddelande,
Om jag förutsätter att du menar allt utom hardtube/softtube fittings så gjorde jag en uppskattning på nypriset för att göra slutsumman enklare.

Ball valve = 149:-
12x 90 gr rotary à 79 kr st = 948:-
1x fast 90gr = 69:-
2x T-kopplingar à 99 = 198:-
3x dubbla 45 rotary à 99 = 297:-
3x rotary 45 à 69 = 207:-
1x fast 45 = 69:-
3x 6mm extenders à 39 = 107:-
4x csq extenders à 49 = 196:-
2x 12mm extender ho-ho à 39 = 78:-
50mm extender= 79:-
30mm extender = 79:-

Summa: 2476:-
Ovanstående är baserat på mina orderbekräftelser ser jag att det i vissa fall har gått ner nån tia styck, men det var enklaste sättet att få ihop det hela... Med tanke på det och att några har lite skönhetsfel, det är främst csq extenders och de små 6mm adapters som har blivit lite skavda. Brukar tycka att halva priset är rimligt men säger i detta fall 1000:- eller bud för ovanstående anser det en riktigt bra deal för köparen och för mig som gärna blir av med hela samlingen.

Vad säger du @pontus06?

okej, jag avvaktar tillsvidare

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus06:

okej, jag avvaktar tillsvidare

mvh

ok, ja eller säg vad du tänkt dig så får vi se hur det utvecklar sig

Permalänk
Avstängd

fyi: jag har inte bråttom heller. Står vid mitt bud. Men det är hur lugnt som helst om du väntar på ett bättre bud.
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

ok, ja eller säg vad du tänkt dig så får vi se hur det utvecklar sig

1400 för pump, radiator, och reservoar, vilket matchar efterfrågat bud, dessvärre är det mitt sista bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

1400 för pump, radiator, och reservoar, vilket matchar efterfrågat bud, dessvärre är det mitt sista bud

Noterat. Och såklart intressant att bli av med så mkt som möjligt.

Permalänk
Skrivet av izcho:

Hej tolkar ditt bud som utropspris för res/pump (200/700) och 800 för alla anslutningar och adaptrar.
Som jag summerade till @pontus06 anser jag att adaptrarna är värda 1000 el bud.

En uppskattning för fittings nypris vore då...
8x hd adapter à €4 = ~370:-
8x hd pushin fittings à 50 = 472:-
6x hard tube fittings à 59 = 354:-
14x soft tube fittings à €5.2 = ~720:-
Summa: 1916 men jag bjuder på 8x hd pushins då de är lite skavda pga trång montering = 1444:-
Så jag säger pris 700 el. bud vore rimligt för båda parter.

Så jag hade hoppats för de grejerna 200+700+1000+700 = 2600 men jag noterar ditt bud

Ok, höjer till 1800+ frakt och tar bort alla svara fittings/adaptrar och EK-RES X3 250.

T-koppling kromad nickel
Dubbel 45-or i kromad nickel
6x 90 graders rotary svart och kromad nickel.
1x fast 90graders ho-ho kromad nickel
Olika extenders i nickel

Fittings, för soft tube 11,1/15,9mm eller hard tube 12/16mm.
6x nickel hard tube compression fittings
14x nickel soft tube compression fittings (10 på bild men hittade flera )
8x hona hd-adapter push in fittings - nickel.

EKWB D5.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillan79:

Ok, höjer till 1800+ frakt och tar bort alla svara fittings/adaptrar och EK-RES X3 250.

T-koppling kromad nickel
Dubbel 45-or i kromad nickel
6x 90 graders rotary svart och kromad nickel.
1x fast 90graders ho-ho kromad nickel
Olika extenders i nickel

Fittings, för soft tube 11,1/15,9mm eller hard tube 12/16mm.
6x nickel hard tube compression fittings
14x nickel soft tube compression fittings (10 på bild men hittade flera )
8x hona hd-adapter push in fittings - nickel.

EKWB D5.

Mvh

Sorry sent svar, ja intressant såklart. Jag hör av mig genom pm.

Permalänk
Medlem

Bjuder 250kr + frakt för ett EK-FC GeForce GTX FE - Nickel/Plexi med svart terminal samt single slot modplate

Visa signatur

R9 7950X 5.8GHz I CH X670E Hero I TridentZ5 6200CL30 I RTX3090Ti K|NGP|N I 990 Pro 1TB x2 I AX1500i
i5 12500 5.2GHz I Strix B660G I TridentZ5 6000CL30 I RTX2080Ti K|NGP|N I RTX2070 Strix I 990 Pro 1TB I AX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av prolle:

Bjuder 250kr + frakt för ett EK-FC GeForce GTX FE - Nickel/Plexi med svart terminal samt single slot modplate

Taget! Utan backplate?
Kan skicka med EK's skruvar men thermal pads bör du skaffa antar att inet eller coolerkit el. dyl har.

Hör av mig till dig i PM!

Permalänk
Medlem

Då har jag gjort affär med @grillan79 om pump och alla nickel-fittings/adaptrar.

@soir @sulios rad och res finns ju kvar om ni är intresserade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

Då har jag gjort affär med @grillan79 om pump och alla nickel-fittings/adaptrar.

@soir @sulios rad och res finns ju kvar om ni är intresserade.

Tyvärr inte, pumpen var mest av intresse. Tack ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

Taget! Utan backplate?
Kan skicka med EK's skruvar men thermal pads bör du skaffa antar att inet eller coolerkit el. dyl har.

Hör av mig till dig i PM!

Kan lägga till en 1080Ti backplate för 50kr?
Lite lågt bud iom att det ska monteras på titan i sign så det blir inte helt rätt

Visa signatur

R9 7950X 5.8GHz I CH X670E Hero I TridentZ5 6200CL30 I RTX3090Ti K|NGP|N I 990 Pro 1TB x2 I AX1500i
i5 12500 5.2GHz I Strix B660G I TridentZ5 6000CL30 I RTX2080Ti K|NGP|N I RTX2070 Strix I 990 Pro 1TB I AX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av prolle:

Kan lägga till en 1080Ti backplate för 50kr?
Lite lågt bud iom att det ska monteras på titan i sign så det blir inte helt rätt

Absolut!

Jag förstår, haft "fel text" jag med, då de ursprungliga korten byttes mot 1080ti's ,men det funkar ju ändå och backplate+pads på baksidan ska ju enligt utsago fylla en funktion rent kylningsmässigt. Blir mkt snyggare än ett naket kort också, och syns inte direkt pga liten text.

Permalänk
Medlem

Finns ett vattenblock till 1080 fe kvar så tar jag gärna ett sådant för 200 plus frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av mbillgren:

Finns ett vattenblock till 1080 fe kvar så tar jag gärna ett sådant för 200 plus frakt

Taget, frakten blir 63 med skicka lätt postnord.
Du ska inte ha backplate då? Kan få för 50.

Pm'ar dig lite detaljbilder för skick I helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

Taget, frakten blir 63 med skicka lätt postnord.
Du ska inte ha backplate då? Kan få för 50.

Pm'ar dig lite detaljbilder för skick I helgen.

Jag tror att jag får backa mitt bud, ber om ursäkt om det ställer till det för dig!

Lagt till att jag får backa mitt bud.
Permalänk
Medlem
Skrivet av mbillgren:

Jag tror att jag får backa mitt bud, ber om ursäkt om det ställer till det för dig!

Hmm är väl ingen större fara. Hade lagt nån timme på att plocka ihop allt och dokumentera, men det behövde jag ju göra förr eller senare ändå... Hittar säkert nån annan intresserad så småningom.

BTW Fick ej notifiering eftersom du redigerade istället för att skriva nytt svar, tips till nästa gång ☺

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

Hmm är väl ingen större fara. Hade lagt nån timme på att plocka ihop allt och dokumentera, men det behövde jag ju göra förr eller senare ändå... Hittar säkert nån annan intresserad så småningom.

BTW Fick ej notifiering eftersom du redigerade istället för att skriva nytt svar, tips till nästa gång ☺

Tack, det visste jag inte att det funkade så.
Ber om ursäkt för att du lade ner arbete i onödan, det var inte meningen. Anledningen till att jag tvekade var att det ligger en bit fram i tiden med att det kan bli aktuellt att stoppa in grejerna i datorn, men nu fick jag dåligt samvete när du lagt ner arbete på det här.
Jag tar sakerna om de finns kvar, skicka ett pm så gör vi upp detaljerna.

Permalänk

Är intresserad av ett vattenblock och backplate till 1080ti om det finns kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlqvist93:

Är intresserad av ett vattenblock och backplate till 1080ti om det finns kvar

Hallå där, ja jag har ett vattenblock kvar för gpu. Förvisso med 1070 Backplate. Texten är dock ganska liten och funkar oavsett. (har själv haft på 1080ti och 1080 nu senast. Om du kan leva med det? Annars utan Backplate?

En liten pinsam detalj är att jag förlagt skruvarna till terminalen så ska försöka rota rätt på dem. Men meddela gärna om du är intresserad så återkommer jag när jag hittat och kompletterat.