Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem
Skrivet av McFluffy:

Tror du det kommer släppas något nästa vecka? Med tanke på Golden Week?

Vad brukar golden week få för konsekvenser?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Ursäkta okunnig men vad ÄR golden week?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Vad brukar golden week få för konsekvenser?

Skrivet av izcho:

Ursäkta okunnig men vad ÄR golden week?

https://en.wikipedia.org/wiki/Golden_Week_(China)

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Vad brukar golden week få för konsekvenser?

Kort och gott så stängs Kina ner i en vecka pga ledigheter.
Allt från tillverkning till logistik.

Brukar skapa en backlog och efterkänningarna brukar väl släppa någon månad senare.

Permalänk
Medlem

intressant tack för svar, och gyldene (pappahumor) tillfälle att sprida lite c19.

Permalänk
Medlem

Någon mer här som inte har fått sms av Elgiganten angående framflyttad order denna gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av venomze:

Någon mer här som inte har fått sms av Elgiganten angående framflyttad order denna gång?

Gissar på alla (mig inkluderat).

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av venomze:

Någon mer här som inte har fått sms av Elgiganten angående framflyttad order denna gång?

Inga besked idag trots ”förväntat” datum. Pny. 17e.

Permalänk
Medlem

Någon fler som beställt ASUS TUF 3090 OC från Webhallen och fått någon typ av livstecken från dem?
Beställningsdatum 2020-09-24 15:01
Inte ett ljud sen beställningen och bara "vi vet inte" när man testar chatten.

Har även ett beställt från Komplett med "Beställningsvara, förväntas i lager 3 oktober 2020"...

Permalänk
Medlem

Omg Inet har fått in, vad som ser ut att vara 28 st, Asus strix 3080 OC!

Permalänk
Skrivet av Danne74:

Någon fler som beställt ASUS TUF 3090 OC från Webhallen och fått någon typ av livstecken från dem?
Beställningsdatum 2020-09-24 15:01
Inte ett ljud sen beställningen och bara "vi vet inte" när man testar chatten.

Har även ett beställt från Komplett med "Beställningsvara, förväntas i lager 3 oktober 2020"...

Jag beställde ett Rog Strix på release-dagen, men ändrade till ett Tuf OC den 21/9 kl 10.30.
Pratade lite med kundtjänst efter bokningen, och jag lyckades få fram att jag ligger på den undre halvan i kön. Mer fick jag inte fram.
Men nu har fler beställt, och avbeställt, Tuf OC antar jag, så då kanske man fått en liten skjuts fram i kön.
Har inte hört nåt mer sen dess...

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Omg Inet har fått in, vad som ser ut att vara 28 st, Asus strix 3080 OC!

Hur vet du detta?

EDIT: Såg på facebook. Det är för övrigt 42 strix kort!

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne74:

Någon fler som beställt ASUS TUF 3090 OC från Webhallen och fått någon typ av livstecken från dem?
Beställningsdatum 2020-09-24 15:01
Inte ett ljud sen beställningen och bara "vi vet inte" när man testar chatten.

Har även ett beställt från Komplett med "Beställningsvara, förväntas i lager 3 oktober 2020"...

Min order kom fram 15:02, inte ett knyst till mig heller.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av venomze:

Någon mer här som inte har fått sms av Elgiganten angående framflyttad order denna gång?

Pratade precis med Elgigantens "support". Denna (3:e gången jag pratar med dem) så säger de att kortet ska komma i januari.
Tidigare har de sagt att "korten skickas till dig på det beräknade leveransdatumet", först 30:e september, sedan 5:e oktober.
Hur kan en så stor åf ha så extremt dålig respekt för sina kunder? 🙃🙃🙃
Bara säg att korten är slut om de nu är slut och sluta ljuga & förhala bara för att behålla bokningar av korten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Pratade precis med Elgigantens "support". Denna (3:e gången jag pratar med dem) så säger de att kortet ska komma i januari.
Tidigare har de sagt att "korten skickas till dig på det beräknade leveransdatumet", först 30:e september, sedan 5:e oktober.
Hur kan en så stor åf ha så extremt dålig respekt för sina kunder? 🙃🙃🙃
Bara säg att korten är slut om de nu är slut och sluta ljuga & förhala bara för att behålla bokningar av korten..

Jag har också hört det, men hade lite hopp om att de kanske stämde att de kommer nu, men det är ju precis det dom vill att vi ska tro. Så att dom kan behålla oss som kunder,
Snuskigt företag enligt mig,
Ska avvakta någon dag till sen avbokar jag mitt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Min order kom fram 15:02, inte ett knyst till mig heller.

Samma här, order 15:01 (dock på 3090 strix oc). Men ingen information är bättre än felaktig information tycker jag.

Permalänk
Medlem

Hehe, vilken jävla soppa. Man får gissa att det kliar i fingrarna på Nvidias marknadsavdelning att launcha 3000-serier...men för kunder, ÅF, partnertillverkare...tänk vad mycket "skönare" det hade varit om Nvidia på tidigt stadie sagt "F**k it, vi förstår att det inte kommer finnas tillräckligt med kort att skeppa i September. Kunderna kommer bli arga, överösa ÅF med mail o samtal, dessa kanske i sin tur sliter i partnertillverkare för att få "några smulor" tillkastade till sig,... GPU:erna är ju bra, men det här kanske svärtar ner varumärket på sikt. Vet ni vad, det blir en launch i dec/januari i stället."

Nu står alla som en tjackis och darrar "Kom igen då kåmpis...ett 3080...snälla'rå!!"

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Furze:

Hehe, vilken jävla soppa. Man får gissa att det kliar i fingrarna på Nvidias marknadsavdelning att launcha 3000-serier...men för kunder, ÅF, partnertillverkare...tänk vad mycket "skönare" det hade varit om Nvidia på tidigt stadie sagt "F**k it, vi förstår att det inte kommer finnas tillräckligt med kort att skeppa i September. Kunderna kommer bli arga, överösa ÅF med mail o samtal, dessa kanske i sin tur sliter i partnertillverkare för att få "några smulor" tillkastade till sig,... GPU:erna är ju bra, men det här kanske svärtar ner varumärket på sikt. Vet ni vad, det blir en launch i dec/januari i stället."

Nu står alla som en tjackis och darrar "Kom igen då kåmpis...ett 3080...snälla'rå!!"

Eller hur! Jag kanske var naiv, men trodde inte att det skulle bli såhär sparsått med kort. Hade jag vetat det så hade jag ju aldrig köpt alla andra datordelar redan för en månad sen. :/

Permalänk
Medlem

Nu har mitt lilla udda 3080 kommit, vilken skillnad gentemot Vega 64!

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddixD:

Nu har mitt lilla udda 3080 kommit, vilken skillnad gentemot Vega 64!

https://i.imgur.com/Jx5Eb8L.jpg

Ack så nice!
Hade velat se mer kort i denna vita stil.
Tanken är ju på att köra ett All-white rig inom kort.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

Hur vet folk att Inet har fått in 3080 Strix OC-kort? Och har någon kanske t.o.m fått sitt kort skickat idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Hur vet folk att Inet har fått in 3080 Strix OC-kort? Och har någon kanske t.o.m fått sitt kort skickat idag?

i en annan tråd här på SC, bild och länk till facebook med en pall strix kort

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Hur vet folk att Inet har fått in 3080 Strix OC-kort? Och har någon kanske t.o.m fått sitt kort skickat idag?

https://www.facebook.com/inet.se/posts/10158572270288260

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

Fick precis meddelande från Inet om att mitt 3080 Strix OC håller på att plockas! 😀

Beställde precis vid 15.00 den sjuttonde!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svedberg:

Fick precis meddelande från Inet om att mitt 3080 Strix OC håller på att plockas! 😀

Beställde precis vid 15.00 den sjuttonde!

GRATTIS!!!!!!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svedberg:

Fick precis meddelande från Inet om att mitt 3080 Strix OC håller på att plockas! 😀

Beställde precis vid 15.00 den sjuttonde!

Själv har man inte haft den turen. Lär bli nästa batch eller proshop för min del.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Själv har man inte haft den turen. Lär bli nästa batch eller proshop för min del.

När beställde du? Jag beställde strax efter 10:00 den 18:e. Lär ju få vänta till januari

Permalänk
Medlem

Kanske dags att skapa en egen tråd där folk som vill dagligen kan diskutera vad Elgigantens medarbetare chansar på att ge ut för olika information?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Avstängd

Hoppas på god tillgång av 3070 då den troligen hamnar under 4k då de inte kan konkurrera med amd.

Permalänk
Medlem

Grattis till er som får ett kort idag! Jag är inte alls avundsjuk.