Macros på Elgato Stream Deck?

Permalänk
Avstängd

Macros på Elgato Stream Deck?

Tjo! Jag undrar hur avancerade macros på Elagatos Stream Deck-produktserie kan vara? Bland annat undrar jag om det går att konfigurera en knapp som jag sedan trycker på så att den startar fem program/filer i följd.

Fråga angående att välja starta program: går det lägga till startkommandon för varje vald fil/program? Exempelvis vill jag gärna kunna starta FireFox med ett visst antal förvalda flikar (standard är about:blank i webbläsaren).

Just nu har jag en .bat-fil som jag startar som startar dessa fem filer och webbflikar i Firefox. Fungerar men om Stream Deck kan göra samma sak så ser jag stort värde i det eftersom det oxå verkar vara guld för att optimera arbetsflödet vid videoredigering med.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

osäker på om du kan få streamdecken att göra det du vill, däremot så kan du lätt starta din .bat med den. Har haft min streamdeck ganska länge och när jag fick den var den väldigt dålig med macros, gick nästan inte att göra någonting med den. Dom har petat in väldigt mycket i den i uppdateringar som fortfarande rullar in nån gång då och då.

Men jag tror du borde kunna ladda hem programmet och leka runt i det.

Permalänk
Medlem

Det går ju även att kombinera Stream deck med andra program så som t.ex. EventGhost eller liknande program som kan köra macron. Vi har gjort macron i EventGhost som klickar på flera knapper i olika fönster och i olika program eller startar program när man gör en knapptryck på Stream deck.

Vid en tryckning så kör Stream deck EventGhost med ett command line argument som får EventGhost att köra ett specifikt macro.