3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Tog webhallen 6 vardagar att skaka fram mitt MSI 3080 trio X som beställdes direkt efter lanseringen 17 sep (15:10). Får man säga är helt ok i tid. Säljaren såg förvånad ut och var hans första 3080 han sålde.

Men nu vill jag ha 3090 strix OC istället...

Permalänk
Medlem

Fick bekräftat av Komplett idag att mitt : Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB AORUS MASTER
kommer in på onsdag nästa vecka, la ordern igår mellan det 30sec långa beställningsfönstret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Tog webhallen 6 vardagar att skaka fram mitt MSI 3080 trio X som beställdes direkt efter lanseringen 17 sep (15:10). Får man säga är helt ok i tid. Säljaren såg förvånad ut och var hans första 3080 han sålde.

Men nu vill jag ha 3090 strix OC istället...

Jag har också ett MSI 3080 Trio X på Webhallen med beställnings tid 15:10 den 17:e, Jag har inte fått något kort än

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Jag har också ett MSI 3080 Trio X på Webhallen med beställnings tid 15:10 den 17:e, Jag har inte fått något kort än

Och jag har 15:12 MSI trio 3080 men inget kort levererat. Så förhoppningsvis kommer det snart.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Undrar om Elgiganten har sina Strix 3080 påväg in nästa vecka som smset säger. Skulle avboka Strixet då jag fick tag på ett Gigabyte Gaming OC så jag både ringde kundtjänst och testade att skriva till chatten. Får samma svar: "Vi kan inte avbeställa för produkten har redan skickats". Känns väldigt konstigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svertel:

Undrar om Elgiganten har sina Strix 3080 påväg in nästa vecka som smset säger. Skulle avboka Strixet då jag fick tag på ett Gigabyte Gaming OC så jag både ringde kundtjänst och testade att skriva till chatten. Får samma svar: "Vi kan inte avbeställa för produkten har redan skickats". Känns väldigt konstigt...

Någon i tråden sa tidigare att ett paket från Nederländerna hade dykt upp i hens PostNords app.
Så det kanske är på väg redan?

Permalänk
Skrivet av Svertel:

Undrar om Elgiganten har sina Strix 3080 påväg in nästa vecka som smset säger. Skulle avboka Strixet då jag fick tag på ett Gigabyte Gaming OC så jag både ringde kundtjänst och testade att skriva till chatten. Får samma svar: "Vi kan inte avbeställa för produkten har redan skickats". Känns väldigt konstigt...

Flera i trådarna på sweclockers säger det bara är bullshit, så testa igen..

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Om de säger att ett paket är påväg, så måste du ju kunna bevisa det med hjälp kollinummer eller liknade, annars är det ju bara bullshit

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Och jag har 15:12 MSI trio 3080 men inget kort levererat. Så förhoppningsvis kommer det snart.

Var inne på Webhallen på Sveavägen idag och passade samtidigt på att fråga om 3080 och fick som svar att de får in väldigt små leveranser hela tiden men att de gissar att det kommer ta en månad att få kortet (då beställde jag ett TUF OC 15:05 på releasedagen).

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senocs:

Någon i tråden sa tidigare att ett paket från Nederländerna hade dykt upp i hens PostNords app.
Så det kanske är på väg redan?

Det var mitt, visade sig att det är ett paket som skulle skickas innan Corona (så flera månader sent), sorry för falsklarm om strixkorten

Permalänk
Medlem

Pratade just med Webhallen Kundsupport och fick berättat utav dem att dem har ännu inte fått in någon leverans utav Asus 3080 Strix (Non OC).
Så ser ut som att det blir en lång väntan för oss som beställt där tyvärr, och troligen övriga också.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeddius:

Pratade just med Webhallen Kundsupport och fick berättat utav dem att dem har ännu inte fått in någon leverans utav Asus 3080 Strix (Non OC).
Så ser ut som att det blir en lång väntan för oss som beställt där tyvärr, och troligen övriga också.

Webhallen får in dåligt med leveranser verkar det som. Skulle nästan satsa på att beställa någon annan modell hos t.ex. Inet istället (typ gigabyte aorus master eller gaming oc)

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Beställde både Gigabyte Gaming OC och Aorus Master idag från Inet, bekräftade och packade på 10 min, skickade på 30min och jag får det i instaboxen i morgon kl 14.

Mitt Gigabyte Vision jag köpte på Proshop i förrgår skickades aldrig, trots att jag ringde kundtjänsten 2 ggr och de bekräftade på telefon att jag hade ett och det fanns i lagret vikt åt mig. Dock icke packat eller konfirmerat från lagret utan där stod det bara beställd med leveranstid 2a till 7e Okt först, som sedan flyttades till 9e Okt idag, då avbokade jag när jag även hade de ovan klara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Beställde både Gigabyte Gaming OC och Aorus Master idag från Inet, bekräftade och packade på 10 min, skickade på 30min och jag får det i instaboxen i morgon kl 14.

Vilken tid la du beställningen?

Permalänk
Medlem

Gaming OC 11:12 och Master 11:42

Från Inet:

DIN BESTÄLLNING

Förväntad leveransdag 3 oktober
Skickas med Instabox till xxx (imorgon ~14:20), xxx

1 x Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB AORUS MASTER 10990 kr

DIN BESTÄLLNING

Förväntad leveransdag 3 oktober
Skickas med Instabox till xxx (imorgon ~14:20), xxx

1 x Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC 8990 kr

Permalänk
Medlem

Okej, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sainth:

Fick bekräftat av Komplett idag att mitt : Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB AORUS MASTER
kommer in på onsdag nästa vecka, la ordern igår mellan det 30sec långa beställningsfönstret!

Snyggt, då har jag förhoppningsvis samma, fick också in en beställning igår. För mig står det "Reserverad (i lager), 1st", vad står det för dig? Fick imorse svar från Kompletts kundtjänst att det skulle skickas till mig idag (några av korten hade redan skickats till andra kunder igår). Men när status inte ändrats idag frågade jag igen för 1h sen och fick ett konstigt svar:

"Jag ser att det för er order står som att det är en reserverad i lager, men jag kan faktiskt inte säga om detta är helt korrekt då den fortsatt är möjligt att avbeställa. Så jag vill nästan rekommendera att titta på den igen senare under nästa vecka och se vad som står för den då."

och sen

"...men jag vill isåfall tro att det är ett tekniskt fel som gjort att du hade möjlighet att lägga beställning, men jag kan inte säga säkert. För dessa 3080-korten ska vara otillgängliga för beställning på grund av efterfrågan och den tillgång vi har av dem. Så jag kommer alltså behöva ta saken vidare till vår produktkoordinator om de faktiskt finns tillgängliga eller inte. Men jag kan alltså inte säga säkert om denna kommer skickas inom kort eller inte"

Högst oklart detta alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virreb:

Snyggt, då har jag förhoppningsvis samma, fick också in en beställning igår. För mig står det "Reserverad (i lager), 1st", vad står det för dig? Fick imorse svar från Kompletts kundtjänst att det skulle skickas till mig idag (några av korten hade redan skickats till andra kunder igår). Men när status inte ändrats idag frågade jag igen för 1h sen och fick ett konstigt svar:

"Jag ser att det för er order står som att det är en reserverad i lager, men jag kan faktiskt inte säga om detta är helt korrekt då den fortsatt är möjligt att avbeställa. Så jag vill nästan rekommendera att titta på den igen senare under nästa vecka och se vad som står för den då."

och sen

"...men jag vill isåfall tro att det är ett tekniskt fel som gjort att du hade möjlighet att lägga beställning, men jag kan inte säga säkert. För dessa 3080-korten ska vara otillgängliga för beställning på grund av efterfrågan och den tillgång vi har av dem. Så jag kommer alltså behöva ta saken vidare till vår produktkoordinator om de faktiskt finns tillgängliga eller inte. Men jag kan alltså inte säga säkert om denna kommer skickas inom kort eller inte"

Högst oklart detta alltså.

Order mottagen, "beställd" i förväntas skickas 7 oktober står det på min, kundtjänst sa att jag stod först i kön för leveransen som kommer in då

Verkar va en jävla soppa hos alla återförsäljare, time will tell helt enkelt. Hör av mig så fort jag vet mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Gaming OC 11:12 och Master 11:42

Från Inet:

DIN BESTÄLLNING

Förväntad leveransdag 3 oktober
Skickas med Instabox till xxx (imorgon ~14:20), xxx

1 x Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB AORUS MASTER 10990 kr

DIN BESTÄLLNING

Förväntad leveransdag 3 oktober
Skickas med Instabox till xxx (imorgon ~14:20), xxx

1 x Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC 8990 kr

Men kul då, du beställer 2 kort 11:12 och får båda. Jag beställde ett Gaming OC, reggat 11:13, stod länge att det skulle levereras den 5/10 men fortfarande inte behandlat och nu är förväntad leverans borta... Får tuffa vidare på mitt 970 en stund till =/

Permalänk

Talade med webhallen på telefon idag. Fick mitten / slutet av oktober som förväntat leveransdatum. Då har jag beställt en Webhallen Config med TUF 3080. Kl 15.02 den 17de beställde jag och vad jag kan läsa mig till i forumet här så har folk fått sina kort, trots att de beställde efter mig. Jag antar att man inte är lika prioriterad som köpare av en hel dator kontra alla som köper separata komponenter.

Permalänk
Medlem

Måste säga att Scan i UK hade en bra kommunikation till sina kunder:

https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

Måste säga att Scan i UK hade en bra kommunikation till sina kunder:

https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs

Ja, den där var faktiskt bra och informativ Givetvis kan dom sällan veta exakt, men det är ju skönt att få ett hum i alla fall.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

DETTA VAR DEN SÄMSTA JÄ....LA RELEASE NÅGONSIN JAG HAR SÄTT! JAG SKITER NU FULSTNDIGT DETTA KORT!
JAG KÖR VIDARE PÅ MITT GTX 1080 OCH SER VAD SOM HÄNDER EFTER DETTA! NVIDA NI BÖR LÄRA ER NÅGOT AV DETTA, NÄSTA GÅNG SÅ GÖR NI RÄTT HOPPA JAG !!!!

Visa signatur

:P

Permalänk
Medlem

Då verkar det som att mitt Palit-kort kommer fram någon gång nästa vecka. Komplett verkar börja få koll på saker och ting då datumen flyttats fram nu. Frågan är om man behåller det, betalade tusen kronor mer än TUF-kortet för vad som verkar ha sämre komponenter och knappast är bättre på något annat sätt. Har heller inte ägt något från Palit tidigare och känner inte för ny, potentiellt krånglig, mjukvara för att styra över hur det blinkar i datorn.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

Måste säga att Scan i UK hade en bra kommunikation till sina kunder:

https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs

Ja hur svårt ska det vara? Hade jag drivit någon av ÅF hade jag givet gjort något liknande. Det är brist på kommunikation som gör att folk avbokar på ett ställe och bokar på ett annat. Fattar inte hur dom tänker...

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Då verkar det som att mitt Palit-kort kommer fram någon gång nästa vecka. Komplett verkar börja få koll på saker och ting då datumen flyttats fram nu. Frågan är om man behåller det, betalade tusen kronor mer än TUF-kortet för vad som verkar ha sämre komponenter och knappast är bättre på något annat sätt. Har heller inte ägt något från Palit tidigare och känner inte för ny, potentiellt krånglig, mjukvara för att styra över hur det blinkar i datorn.

Palit äger KFA2/Galax/Gainward så du kan nog vara lugn att du får ett bra kort. De är/var världens största tillverkare av grafikkort. Väldigt stora i asien.
Av alla mängder grafikkort jag haft genom åren så har KFA2 varit min absoluta favorit. Klockat väldigt högt och gått väldigt tysta.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Palit äger KFA2/Galax/Gainward så du kan nog vara lugn att du får ett bra kort. De är/var världens största tillverkare av grafikkort. Väldigt stora i asien.
Av alla mängder grafikkort jag haft genom åren så har KFA2 varit min absoluta favorit. Klockat väldigt högt och gått väldigt tysta.

Skönt att höra! Hur är det med mjukvaran? Har varit med om att Gigabytes var katastrof till den punkt att jag aldrig kommer äga en produkt från dem igen oavsett vilket.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

Måste säga att Scan i UK hade en bra kommunikation till sina kunder:

https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs

Skrivet av Steffe:

Ja, den där var faktiskt bra och informativ Givetvis kan dom sällan veta exakt, men det är ju skönt att få ett hum i alla fall.

Skrivet av mastrovious:

Ja hur svårt ska det vara? Hade jag drivit någon av ÅF hade jag givet gjort något liknande. Det är brist på kommunikation som gör att folk avbokar på ett ställe och bokar på ett annat. Fattar inte hur dom tänker...

Jag tror ju de har system som är dåligt anpassade för att hantera just de frågor de faktiskt får från kunder, köerna är antagligen betydligt längre än de har information om inkommande leveranser, osv. De har förmodligen även begränsad möjlighet att slå upp var i ordningen en viss order är, osv.
Att det är ett problem är de väl säkert plågsamt medvetna om, men det är väl förmodligen svårt att kortsiktigt ändra något i systemen som skulle lösa det.

Men en sån där tabell som Scan har skulle de ju rimligen kunna sammanställa för att transparent visa vad som faktiskt händer, även om det inte riktigt besvarar "när får jag mitt kort?", som väl är vad folk uttryckligen frågar efter.

Vet inte heller vad man har för möjlighet att få fram ett sådan önskemål, men jag tycker väl att det är rimligt att vi testar om @emilakered möjligen kan få in något sådant förslag på sitt håll (Komplett och Webhallen?).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Jag tror ju de har system som är dåligt anpassade för att hantera just de frågor de faktiskt får från kunder, köerna är antagligen betydligt längre än de har information om inkommande leveranser, osv. De har förmodligen även begränsad möjlighet att slå upp var i ordningen en viss order är, osv.
Att det är ett problem är de väl säkert plågsamt medvetna om, men det är väl förmodligen svårt att kortsiktigt ändra något i systemen som skulle lösa det.

Men en sån där tabell som Scan har skulle de ju rimligen kunna sammanställa för att transparent visa vad som faktiskt händer, även om det inte riktigt besvarar "när får jag mitt kort?", som väl är vad folk uttryckligen frågar efter.

Vet inte heller vad man har för möjlighet att få fram ett sådan önskemål, men jag tycker väl att det är rimligt att vi testar om @emilakered möjligen kan få in något sådant förslag på sitt håll (Komplett och Webhallen?).

Jag håller med, och nej det besvarar ju inte e3xakt när man får sitt kort men det ger ändå en fingervisning att vissa leveranser kommer (eller inte). Bara det skulle ju ge många lite lugn att se tror jag. Nu svävar jag och många fler i total ovisshet om det öht levereras kort till ÅF. Jag har gått hela veckan och funderat men den här listan gör att jag förstår ju att "mitt" kort inte kan levereras eftersom inga fler leveranser är på horisonten.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem

Det tråkiga med detta är ju att det dröjer ännu längre innan ti versionen kommer..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu