3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Är rätt enkelt att automatisera kösystemet. Och andra ÅF verkar ju klara det?

Håller med. Majoriteten av ÅF använder ju löpnummer när det kommer till ordernummer ändå. Inte direkt raketforskning att kolla hur många ordernummer det finns per artikelnummer och sortera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Nej ingen aning. Min personliga åsikt. Om man nu inte är någon moddare som bara bygger datorer för att stirra i.

Men att säga svärord och "skärp er" kändes inte bara som en personlig åsikt
Det finns många entusiaster här som mycket väl kan tänka sig att betala extra för att få något som ser estetiskt bättre ut. Har man till exempel datorn på bordet och brinner för hårdvara vill man säkert också att det ska se någorlunda bra ut
Och det är helt ok. Inget som man behöver klanka ner på.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Om man skulle beställa ett kort nu (sneglar på ett Asus 3080 TUF), vilken återförsäljare tror ni snabbast får in kort?

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/a/08vpjci

Ser ut som att 5e från Elgiganten stämmer ändå. Har inget annat beställt och andra här inne hade väl också paket från Holland? Mitt har börjat transporteras verkar det som

Rog Strix 3080 O.C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fanzer:

https://imgur.com/a/08vpjci

Ser ut som att 5e från Elgiganten stämmer ändå. Har inget annat beställt och andra här inne hade väl också paket från Holland? Mitt har börjat transporteras verkar det som

Rog Strix 3080 O.C

Jag har appen men hur registrerar man paketet?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Jag har appen men hur registrerar man paketet?

Händer automatiskt (gjorde det för mig). Lägg in ditt telefonnummer & din mail i appen bara vet inte hur ofta de uppdaterar när man precis reggat, tar väl någon timme innan den "hittar" ditt paket

Permalänk
Medlem
Skrivet av RipTheJacker:

Om man skulle beställa ett kort nu (sneglar på ett Asus 3080 TUF), vilken återförsäljare tror ni snabbast får in kort?

Personligen skulle jag beställa på faktura från samtliga ÅF och sen avbeställa då jag fick ett: Mängden kort som de får in varierar väldigt mycket. Inet verkar få in rätt många TUF kort så om du ska välja en är det kanske det bästa alternativet. Proshop har grym backlog och det tror jag också gäller för Komplett. Webhallen får enbart in väldigt få kort så skulle inte beställa av dem.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fanzer:

https://imgur.com/a/08vpjci

Ser ut som att 5e från Elgiganten stämmer ändå. Har inget annat beställt och andra här inne hade väl också paket från Holland? Mitt har börjat transporteras verkar det som

Rog Strix 3080 O.C

Gött om det stämmer!
Hur ser det ut om du spårar här? https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-spara-din-leverans/s...

Permalänk
Medlem

Hur går det med er som beställt 3080 Strix / OC korten?
Någon som fått än?

Har inte lyckats hitta några tester / reviews på det heller direkt.
Sugen att beställa ett men avbokade alla mina olika beställningar, så köper det när tester / reviews kommit ut istället.

Edit, hittade en recension / unboxing på youtube
https://www.youtube.com/watch?v=olJNkCYK9sQ&ab_channel=PCCent...

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Precis som förr, står bara postal services, inget förändrat där jämnfört med hur det stått för mig innan

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Hur går det med er som beställt 3080 Strix / OC korten?
Någon som fått än?

Har inte lyckats hitta några tester / reviews på det heller direkt.
Sugen att beställa ett men avbokade alla mina olika beställningar, så köper det när tester / reviews kommit ut istället.

Finns en review på youtube som kom för ~2dagar sen? (Efter Asus Nordic eventet)

https://www.youtube.com/watch?v=olJNkCYK9sQ

Dock inte super ingående, han jämnför det med TuF kortet typ, finns ingen in depth ännu men funkar för att förstå att det är ett bra kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fanzer:

Finns en review på youtube som kom för ~2dagar sen? (Efter Asus Nordic eventet)

https://www.youtube.com/watch?v=olJNkCYK9sQ

Dock inte super ingående, han jämnför det med TuF kortet typ, finns ingen in depth ännu men funkar för att förstå att det är ett bra kort

Ah, såg det efter jag la inlägget

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fanzer:

https://imgur.com/a/08vpjci

Ser ut som att 5e från Elgiganten stämmer ändå. Har inget annat beställt och andra här inne hade väl också paket från Holland? Mitt har börjat transporteras verkar det som

Rog Strix 3080 O.C

När beställde du ditt kort ifrån Elgiganten? Väntar på samma kort här men lade beställningen på Elgiganten den 18e..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fanzer:

Precis som förr, står bara postal services, inget förändrat där jämnfört med hur det stått för mig innan

Där ska du endå kunna spåra.
Fan va skumt att du har något paket från holland?
Känns ju väldigt skumt om det skulle va STRIX kortet med tanke på att dem har sagt jan dec 21.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fanzer:

Finns en review på youtube som kom för ~2dagar sen? (Efter Asus Nordic eventet)

https://www.youtube.com/watch?v=olJNkCYK9sQ

Dock inte super ingående, han jämnför det med TuF kortet typ, finns ingen in depth ännu men funkar för att förstå att det är ett bra kort

Såg att på inet väger kort "paketet" 2.16kg så det skulle inte va omöjligt.
Men känns väldigt flummigt lmao xD

Valde du hämta hos ombud eller hem till dig?

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

Fan vad gött om dem börjat rulla ut med Strix korten! Då är nog mitt 3090 bara någon vecka eller två bort 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Såg att på inet väger kort "paketet" 2.16kg så det skulle inte va omöjligt.
Men känns väldigt flummigt lmao xD

Valde du hämta hos ombud eller hem till dig?

Hem till mig, vikten och allt stämmer, och folk här i gruppen snackade om paket från Holland. I don't know, killgissar väl på att det är grafikkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fanzer:

Hem till mig, vikten och allt stämmer, och folk här i gruppen snackade om paket från Holland. I don't know, killgissar väl på att det är grafikkortet

Jag kollade med två på kundtjänst som säger att paketet skall komma från deras grossist i nyköping
Känns så jävla långsökt, frågade om det fanns något B2C NL = det är ju logistikföretaget så.
Tror inte kundtjänst har någon aning vad dem pratar om.
Skulle du ha tur så är det ju sjukt kul!
Jag håller tummarna att det är ditt STRIX.
När lade du ordern på Elgig?

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

3080 tuf oc webhallen

Beställde asus 3080 tuf oc från webhallen. Betala i butik
Ordern lades 15:04 på releasedagen

Fortfarande inte fått något datum. Någon som fått leverans av detta kort från webhallen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fanzer:

Hem till mig, vikten och allt stämmer, och folk här i gruppen snackade om paket från Holland. I don't know, killgissar väl på att det är grafikkortet

Verkar ju definitivt vara en trend. Svårt att se att flera stycken som beställt 3080 får random paket från nederländerna när de inte beställt något annat.
ASUS Europe B.V. är en filial i nederländerna så det låter ju helt klart rimligt. Ser inte hur flertalet människor i tråden ska få paket på måfå därifrån annars

Skrivet av ImFoze:

Jag kollade med två på kundtjänst som säger att paketet skall komma från deras grossist i nyköping
Känns så jävla långsökt, frågade om det fanns något B2C NL = det är ju logistikföretaget så.
Tror inte kundtjänst har någon aning vad dem pratar om.
Skulle du ha tur så är det ju sjukt kul!
Jag håller tummarna att det är ditt STRIX.
När lade du ordern på Elgig?

Pratade med elgiganten i förrgår och enligt henne kommer dom åka direkt från ASUS och inte till deras egna lager. Verkar som att Elgiganten har ordentliga problem med kommunikationen internt på deras kundtjänst i alla fall.

Visa signatur

ZOTAC 3080 Trinity OC | 5800x3d | 32GB B-die 3800mhz@CL14 | LG B1 77" OLED

Permalänk
Skrivet av thure81:

Beställde asus 3080 tuf oc från webhallen. Betala i butik
Ordern lades 15:04 på releasedagen

Fortfarande inte fått något datum. Någon som fått leverans av detta kort från webhallen?

Läste nyss detta i en annan tråd
#18637727

Permalänk
Medlem
Skrivet av kheldan:

Verkar ju definitivt vara en trend. Svårt att se att flera stycken som beställt 3080 får random paket från nederländerna när de inte beställt något annat.
ASUS Europe B.V. är en filial i nederländerna så det låter ju helt klart rimligt. Ser inte hur flertalet människor i tråden ska få paket på måfå därifrån annars

Sjukt isåfall!
Är det från elgig folk har beställer eller någon annan lev?
Jag har från Komplett/Elgig/Web/proshop
3 STRIX på förstnämnda och 2 Aorus på Proshop men sent beställt.
Avbeställer efter jag fått mitt första kort

EDIT: Såg ditt tillägg med från ASUS Direkt.
Jag har hört samma sak, men sen sade jag till att någon på kundtjänst meddelat och dem sa "Nyköping" ligger från grossist och inte NL så vart ifrån det okända paketet från NL är okänt.
Bad även dem ta vidare frågan men hon sade att det inte stämmer.
Kundtjänsten ligger som någon tidigare nämnt, längst ner på "Ekosystemet" så dem ser nog inte så mycket.
Var inne i butik på Elgiganten för hämtning av en annan produkt och frågade killen där som även han hade beställt ett kort och han sa förhoppningsvist om ett par veckor, nämde då JAN 21 från kundtjänst och han sade , "Det kan även stämma det, men vi hoppas ju inte på det "........

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

Satan nu fick jag hopp om att det kanske har gått leveranser till Inet med Strix kort också. Typiskt att deras kundtjänst är stängd idag! Hade viljat fråga om dem har något påväg 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fac31:

Satan nu fick jag hopp om att det kanske har gått leveranser till Inet med Strix kort också. Typiskt att deras kundtjänst är stängd idag! Hade viljat fråga om dem har något påväg 😁

Jag kan återkomma till dig!
Ska hämta en ASUS ROG Sheath på sveavägen nu så kan försöka om man kan luska lite hahaha.
Återkommer

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Jag kan återkomma till dig!
Ska hämta en ASUS ROG Sheath på sveavägen nu så kan försöka om man kan luska lite hahaha.
Återkommer

Snyggt! Jag beställde i princip en ny rigg, och lite märkligt är att dem ändrade min 10900k till en 10900k avengers som dem hade 1 liggande i en butik som dem redan skickat till mig, för det skulle komma in nya först i November. med förklaringen att jag inte ska behöva vänta på processor när Grafikkortet kommer 😄 inga andra delar ifrån ordern är skickade än, så verkar ju vara nära haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fac31:

Snyggt! Jag beställde i princip en ny rigg, och lite märkligt är att dem ändrade min 10900k till en 10900k avengers som dem hade 1 liggande i en butik som dem redan skickat till mig, för det skulle komma in nya först i November. med förklaringen att jag inte ska behöva vänta på processor när Grafikkortet kommer 😄 inga andra delar ifrån ordern är skickade än, så verkar ju vara nära haha

Inet hade inte mycket och säga.
Dem i butik sa att dem har skickat några STRIX kort och sålt dem direkt på release.
Vilket inte stämmer 😂
Sa sedan att en vi fått reda på sen release och att ingen fått sitt kort än.
Då sa han jaha då vet du nog mer än mig.
Förståeligt iofs om man ej hängt med i svängarna

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

Blev precis flyttad av Elgiganten från 5/10 til Jan 2021. Beställde på releasedagen.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Skrivet av murzoo:

Blev precis flyttad av Elgiganten från 5/10 til Jan 2021. Beställde på releasedagen.

Surt..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av murzoo:

Blev precis flyttad av Elgiganten från 5/10 til Jan 2021. Beställde på releasedagen.

Fick du SMS? Vilket kort gällde det?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Fick du SMS? Vilket kort gällde det?

SMS - Det var ett TUF 3080 Ej OC

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro