Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Skrivet av Toss3:

Skulle själv rekommendera att vänta och se hur Big Navi presterar och nvidias respons på det: Massvis med rykten om 20Gb version av RTX 3080.

Ja varför inte, jag har inte bråttom att skaffa nytt kort. Spelar bara HLL så behöver egentligen inget fetare än 1080ti just nu. 👍 Så jag gör nog som du säger och avvaktar. Menar vill inte ens köpa nått på Elgiganten efter hur dem hanterat denna launch.

Permalänk
Medlem

En försening har uppstått och vi kommer dessvärre inte att kunna leverera ordern i tid.
Beräknat leveransdatum blir därför ändrat från Onsdag 30. September till Måndag 5. Oktober.

3080 TUF OC, beställt 23/9

De kommer nog köra såhär tills november, jäkla skojarföretag...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Skrivet av Ph4st:

Yes var beräknat till idag 30 sep, ändrades kl 8:03 till 5 oktober. Har beställt ett 3080 Asus TUF OC.

Samma här, exakt samma tid också haha

Permalänk
Medlem

ja sitter i väntar på uppdatering, borde ha fått en uppdatering igår men nu blir de o öppna chatten hos netonnet o se vad som händer.

edit: segt fick precis mejl:
Bäste kund
Vi kontaktar dig gällande din order där en eller flera av produkterna för tillfället inte finns på vårt lager.
Vi har dessvärre ännu inte fått ett bekräftat leveransdatum från leverantören.
Vi arbetar på att få fram mer information ang leveransen och återkommer till dig med ytterligare besked inom 5 arbetsdagar.
//netonnet

segt, lika mejl som innan, hört att asus ska skicka ut massor av kort idag men men vet ej om de stämmer

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem

Jag har en en fråga till er som också fått ert 3080.
Vad får ni ut för FPS i RDR2 då ni använder GeForce exeperience för att sätta rekommenderade inställningar i 1440p?
För mig sätts allt på max utom msaa och reflected msaa som då sätts till x2.

Jag får ut en avarage fps på 55 i den inbyggd benchmarken med Ryzen 3700x och ett 3080FE på senaste drivrutinen.
I Swecs recension rapporterades nästan dubbla fps på ultra settings, men samtidigt framgår inte riktigt vad "ultra" innebär då det inte finns något generellt reglage i spelet vad jag sett.

Permalänk
Medlem

Någon här som sitter och köper 3080 på tradera för 18k? Helt jävla sjukt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Jag hade "beräknat" tills idag iaf.

Skrivet av Ph4st:

Yes var beräknat till idag 30 sep, ändrades kl 8:03 till 5 oktober. Har beställt ett 3080 Asus TUF OC.

Som nämnt tidigare, vilken tid var det ni lade beställning hos dem?

Skrivet av Yasko:

En försening har uppstått och vi kommer dessvärre inte att kunna leverera ordern i tid.
Beräknat leveransdatum blir därför ändrat från Onsdag 30. September till Måndag 5. Oktober.

3080 TUF OC, beställt 23/9

De kommer nog köra såhär tills november, jäkla skojarföretag...

Segt......

Skrivet av Flippen00:

Samma här, exakt samma tid också haha

Ack så oseriöst.

Det var detta jag sade endå
Jag lade beställning på mitt STRIX OC kl 16:46 på Lanseringsdagen och fick detta sms+mail redan igår.

Det jag älskar med hantering är just detta-
På lanseringsdagen så beställer jag 16:46 sedan får jag mail om försening 17:31 samma dag vilket är mer seriöst.
Då vart det flyttat från 23 sep - 30 sep.
Men att dem nu lägger en avisering igår + att ni fått avisering på ANKOMSTDAGEN. Förmodligen visste dem om denna försening redan tidigare. Folk nämnde i tråden att dem sitter väl och håller ut föreseningsmailen så dem inte får lika mycket avbokningar, Ni har ju suttit och väntat på kortet så då tänker man ju "Nu har jag endå väntat, då kan jag ligga gärna fortsätta".

Asus.David nämnde att Tuf korten går oftar och STRIX korten förväntas skickas denna vecka tidigast.
Stämmer det så kan 5/10 stämma, men samtidigt känns det konstigt om Elgiganten skulle få in massa kort tidigare än Inet/Proshop/Komplett.

Håller tummarna dock på att informationen stämmer.
Personligen tror jag att det lutar mot datum närmare JAN21 då många på kundtjänst talat om detta datum,
Min komplett order ligger fortfarande som prel datum på 7 Oktober. Där beställde jag 14:56 vilket verkar vara en av de första, när jag lade beställningen där på STRIX korten stod det "68 påväg in " så stämmer den siffran kan jag haft tur.

Vi får väl sitta lugnt i båten och blir det JAN21 för elgiganten så vet ni iallafall vart inköpen av GPU'er/komponenter skall ske i framtiden vid release / liknande.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av robstar:

Någon här som sitter och köper 3080 på tradera för 18k? Helt jävla sjukt.

Jag ser bara 3090 FE för det priset. Sen finns en avslutad auktion på ett 3080 FE för 17K, men det var också innan 3090 lanserades.

Permalänk
Medlem

Ingen som hört från komplett.se? Skiter i detta snart o köper ny skärm istället 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Som nämnt tidigare, vilken tid var det ni lade beställning hos dem?

Segt......

Ack så oseriöst.

Det var detta jag sade endå
Jag lade beställning på mitt STRIX OC kl 16:46 på Lanseringsdagen och fick detta sms+mail redan igår.

Det jag älskar med hantering är just detta-
På lanseringsdagen så beställer jag 16:46 sedan får jag mail om försening 17:31 samma dag vilket är mer seriöst.
Då vart det flyttat från 23 sep - 30 sep.
Men att dem nu lägger en avisering igår + att ni fått avisering på ANKOMSTDAGEN. Förmodligen visste dem om denna försening redan tidigare. Folk nämnde i tråden att dem sitter väl och håller ut föreseningsmailen så dem inte får lika mycket avbokningar, Ni har ju suttit och väntat på kortet så då tänker man ju "Nu har jag endå väntat, då kan jag ligga gärna fortsätta".

Asus.David nämnde att Tuf korten går oftar och STRIX korten förväntas skickas denna vecka tidigast.
Stämmer det så kan 5/10 stämma, men samtidigt känns det konstigt om Elgiganten skulle få in massa kort tidigare än Inet/Proshop/Komplett.

Håller tummarna dock på att informationen stämmer.
Personligen tror jag att det lutar mot datum närmare JAN21 då många på kundtjänst talat om detta datum,
Min komplett order ligger fortfarande som prel datum på 7 Oktober. Där beställde jag 14:56 vilket verkar vara en av de första, när jag lade beställningen där på STRIX korten stod det "68 påväg in " så stämmer den siffran kan jag haft tur.

Vi får väl sitta lugnt i båten och blir det JAN21 för elgiganten så vet ni iallafall vart inköpen av GPU'er/komponenter skall ske i framtiden vid release / liknande.

Jag la min order den 22/9 och fick sms idag om försenad leverans till 5/10

Mitt säkraste kort är dock Proshop där jag la en beställning på lanseringsdagen 15:10. Står dock restnoterad där men läst att flera fått skickat som beställt några minuter tidigare än mig här i tråden.

Visa signatur

Lian Li O11D | AMD Ryzen 7 3700X | ASUS ROG Strix B550-E Gaming | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC| 32GB DDR4 3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Håller tummarna dock på att informationen stämmer.
Personligen tror jag att det lutar mot datum närmare JAN21 då många på kundtjänst talat om detta datum,
Min komplett order ligger fortfarande som prel datum på 7 Oktober. Där beställde jag 14:56 vilket verkar vara en av de första, när jag lade beställningen där på STRIX korten stod det "68 påväg in " så stämmer den siffran kan jag haft tur.

De kan köra sitt fulspel, många av oss här kör också fulspel. Jag har ytterligare en bokning på komplett till 1:a november. Sen har vi 3070 lanseringen i mitten av oktober som jag tänker lägga en beställning och köpa om det går. Leveraras inga av dessa då beställer jag AMDs graffe slutet av oktober. Lär ju få napp av någon av dessa alternativ fram till JAN21...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Ingen som hört från komplett.se? Skiter i detta snart o köper ny skärm istället 😄

Många har fått sina kort flyttade från komplett från 7 okt till 22okt och 27 okt.
Mitt kort ligger forf prel 7 Okt mer än så kan dem ej säga enligt dem.

Skrivet av bov:

Jag la min order den 22/9 och fick sms idag om försenad leverans till 5/10

Mitt säkraste kort är dock Proshop där jag la en beställning på lanseringsdagen 15:10. Står dock restnoterad där men läst att flera fått skickat som beställt några minuter tidigare än mig här i tråden.

Dåså, då kan du ju ha tur.
Beställde du 22/9 är det ju 5 dagar efter lansering, kan ju vara så att dem som fått flytt från elgiganten sent ligger sämre till i kön. Kan självklart ha fel, men det låter ju rimligt. Många som lade tidig beställning verkar fått förseningmail om det igår och folk som lade lite senare fick mail om det idag.
Kan självklart ha fel. Nu vet jag inte om någon trycker på en knapp för det automatiserade programmet eller om det körs per automatik och har tagit från order 1 - sista ordern i kö typ.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

De kan köra sitt fulspel, många av oss här kör också fulspel. Jag har ytterligare en bokning på komplett till 1:a november. Sen har vi 3070 lanseringen i mitten av oktober som jag tänker lägga en beställning och köpa om det går. Leveraras inga av dessa då beställer jag AMDs graffe slutet av oktober. Lär ju få napp av någon av dessa alternativ fram till JAN21...

Mja fulspel och fulspel
De flesta jag har kontakt med på kundtjänst har nämnt att folk har lagt flera beställningar och vill jag avbryta min order så kan jag göra det. En tjej igår från elgig sade "ja rekommenderar ,ta det kortet som kommer först sen avbeställer du ju bara dem andra"

Dem är väl medvetna om att folk har lagt order på flera ställen ;D

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

Kundtjänst på Elgiganten nämnde nu för min order 5/10.

- Hur ser det ut med denna order ******* "
- Det kortet är prel 5 okt men vi har inte fått in några 3080- kort ännu så vet desvärre inte mer än så.
- Okej, men stämmer då JAN21 för beräknat lev datum?
- Ja, om du lagt order nu, men allting är obekräftat just nu.
- .. Okej, så men enligt kundtjänsten igår nämnde dem att prel datumer var JAN21 för leveransen av 3080- överhuvudtaget?
- Det stämmer, men det kan självklart komma in tidigare därför vi lagt det så långt fram i tiden.

- Alright, så jag bör inte räkna med 5/10?
- Mirakel kan ske, men skulle inte räkna med det tyvärr.

Skönt att dem är lite ärliga iallafall

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AndreasNilsson_:

Missade den detaljen, smått förbannad när jag posta här. Hur som så beställde jag ett gigabyte 3080 OC. Men funderar starkt på att avbeställa och lira vidare på mitt 1080ti så länge tills det går att bara köpa nått kort över disk.

Fick precis se beräknad leveransdatum för mitt 3080 TUF OC som beställdes 21 september. 3 november. Blir nog att göra lika här, en sak om man fick kort i skälig tid men avvaktar och ser nog hellre vad AMD levererar och om vi får typ 3080Ti eller liknande.

Men tänkte se om jag får tag i något kort från Nvidia i morrn bitti, men nit där igen och blir att sluta slösa bort tid på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fick precis se beräknad leveransdatum för mitt 3080 TUF OC som beställdes 21 september. 3 november. Blir nog att göra lika här, en sak om man fick kort i skälig tid men avvaktar och ser nog hellre vad AMD levererar och om vi får typ 3080Ti eller liknande.

Men tänkte se om jag får tag i något kort från Nvidia i morrn bitti, men nit där igen och blir att sluta slösa bort tid på detta.

Helt rätt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fick precis se beräknad leveransdatum för mitt 3080 TUF OC som beställdes 21 september. 3 november. Blir nog att göra lika här, en sak om man fick kort i skälig tid men avvaktar och ser nog hellre vad AMD levererar och om vi får typ 3080Ti eller liknande.

Men tänkte se om jag får tag i något kort från Nvidia i morrn bitti, men nit där igen och blir att sluta slösa bort tid på detta.

Verkar som Nvidia har stängt av API:t som alla bots kollar för o se lagerstatus, så med lite flyt kan det bli lättare o få ett kort imorn om det släpps några kort alls

Permalänk
Medlem

Fick detta från hello@giganten.se igår:

Jag beklagar alla förseningar som du har fått på din vara. Tyvärr så är denna produkten slut överallt och vi har dessvärre inget bekräftat datum på leveransen och därav har din leverans blivit försenad flertal gånger. Som det ser ut nu så är den förväntade leveransen på denna produkten i januari 2021 men som sagt så har vi inget bekräftat datum på leveransen. 

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Fick detta från hello@giganten.se igår:

Jag beklagar alla förseningar som du har fått på din vara. Tyvärr så är denna produkten slut överallt och vi har dessvärre inget bekräftat datum på leveransen och därav har din leverans blivit försenad flertal gånger. Som det ser ut nu så är den förväntade leveransen på denna produkten i januari 2021 men som sagt så har vi inget bekräftat datum på leveransen. 

Jadu.
Enl kundtjänst är korten slut i hela världen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasNilsson_:

Ja varför inte, jag har inte bråttom att skaffa nytt kort. Spelar bara HLL så behöver egentligen inget fetare än 1080ti just nu. 👍 Så jag gör nog som du säger och avvaktar. Menar vill inte ens köpa nått på Elgiganten efter hur dem hanterat denna launch.

Avbeställde också min beställning från Elgiganten igår av precis samma orsak: Vill inte stöda företag som behandlar sina kunder på det sättet.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Jag flyttat en del inlägg om överklockningar till tråden NVIDIA RTX 3070/3080/3090 - Överklockning. I framtiden, posta gärna i den tråden hur högt ni lyckats överklocka era kort

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt med lite transparents ifrån partnertillverkarna (ASUS, MSI, ZOTAC osv) om hur mycket kort som verkligen skickas ut till återförsäljarna. Detta jävla gissandet är inte värdigt och känns oseriöst... men Nvidia gör väl allt nu när AMD möjligtvis kan ta upp fighten och stressar ut deras så kallade "release". Paperlaunch ftw...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ImFoze:

Helt rätt!

Jo, känns så. Störande att vifta med pengarna men ändå inte kunna köpa något. Avbokar jag mitt kort får någon annan sitt kort lite tidigare med. Känns verkligen bra att se vad AMD skrämt upp Nvidia med men också vad mer Nvidia bör ha på gång.

Skrivet av Boko234:

Verkar som Nvidia har stängt av API:t som alla bots kollar för o se lagerstatus, så med lite flyt kan det bli lättare o få ett kort imorn om det släpps några kort alls

Får hoppas! Hade jag fått tag i kort varje gång jag lyckats lägga till ett i korgen hos Nvidia hade jag haft tio kort vid det här laget. Osmidigt butik men får hoppas på lite större tur denna gång.

Ett jävla krångel via telefonen förra gången så får se om det går bättre med dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostradamu:

Hade varit trevligt med lite transparents ifrån partnertillverkarna (ASUS, MSI, ZOTAC osv) om hur mycket kort som verkligen skickas ut till återförsäljarna. Detta jävla gissandet är inte värdigt och känns oseriöst... men Nvidia gör väl allt nu när AMD möjligtvis kan ta upp fighten och stressar ut deras så kallade "release". Paperlaunch ftw...

Håller med. Att inte säga att denna lansering är under all kritik vore naivt i bästa fall. Det finns ju knappt några kort! Personer ligger ute med tusentals kronor utan att ens kunna veta när dom kan få sina varor. Att köpa varor som inte ens finns måste vara det ultimata lurendrejeriet. "Du får köpa denna varan för det låga priset av 8-10 papp (i bästa fall) men tyvärr kan vi inte ge dig varan du köper eller säga när du kan få den." Take my moooney!
Nvidia har verkligen lyckats skapa ett luftslott och detta luftslott säljer man dyrt. Kort som ej finns, hårdvaruproblem (eventuellt? typ?), bottar som köper allt dom kan, kraschande kort. Detta är på riktigt dåligt.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostradamu:

Hade varit trevligt med lite transparents ifrån partnertillverkarna (ASUS, MSI, ZOTAC osv) om hur mycket kort som verkligen skickas ut till återförsäljarna. Detta jävla gissandet är inte värdigt och känns oseriöst... men Nvidia gör väl allt nu när AMD möjligtvis kan ta upp fighten och stressar ut deras så kallade "release". Paperlaunch ftw...

Sweclockers har ju en representant här på forumet som har svarat på de flesta av våra frågor. Tycker det är ÅF som missköter sig totalt: Proshop, Overclockers, Jimms, etc. ger ju kontinuerligt ut information till sina kunder om hur de ligger till så det kan inte vara fel på leverantörerna. Att inte t.ex. kunna ge ut könummer är ju också en otroligt irriterande grej. Sen ser man att andra som beställt samma produkt efter en själv få den tidigare gör inte situationen bättre.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Många har fått sina kort flyttade från komplett från 7 okt till 22okt och 27 okt.
Mitt kort ligger forf prel 7 Okt mer än så kan dem ej säga enligt dem.

Dåså, då kan du ju ha tur.
Beställde du 22/9 är det ju 5 dagar efter lansering, kan ju vara så att dem som fått flytt från elgiganten sent ligger sämre till i kön. Kan självklart ha fel, men det låter ju rimligt. Många som lade tidig beställning verkar fått förseningmail om det igår och folk som lade lite senare fick mail om det idag.
Kan självklart ha fel. Nu vet jag inte om någon trycker på en knapp för det automatiserade programmet eller om det körs per automatik och har tagit från order 1 - sista ordern i kö typ.

På min order står det fortfarande 26 september, ett zotac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

På min order står det fortfarande 26 september, ett zotac

Men va i ???
Har du ringt dem angående detta?
hahahahah

EDIT: Kan ju vara så att Zotac bett dem hålla korten ifall det är fel på dem. kan ha fel självklart.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

Elgiganten omsätter klart mer än alla andra ÅF inom samma branch men verkar inte tilldelats en enda leverans...
Något stämmer ju inte här. Antingen så finns det osanning i Asus hävdan om löpande leveranser vecka efter vecka, eller så säljer Elgiganten av sina kort i butik.

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0tepad:

Elgiganten omsätter klart mer än alla andra ÅF inom samma branch men verkar inte tilldelats en enda leverans...
Något stämmer ju inte här. Antingen så ljuger Asus om sina löpande leveranser vecka efter vecka, eller så säljer Elgiganten av sina kort i butik.

Deras omsättning är ju dock inte det mest relevanta när det kommer till komponenter då dem lade ner detta ett tag.
Ett exempel är om du kollar nvidia hemsida om du trycker på "Köp" på 3080 kortet så kommer deras huvudpartners aka Inet/Proshop/komplett upp och övriga partners " Elgig / Webhallen / Shark"
Nu gäller detta partners till nvidia men ingen av dessa ovannämnda har FE så antar att detta gäller korten från olika lev som MSI/ASUS mm.

Har inte hört från en person ännu som fått en kort levererat från Elgiganten ännu.
Inet/Komplett/Web/pro Verkar ju ha levererat ett par kort iallfall

EDIT: I butik tror jag ej på. Var inne där häromdagen samt dagen efter release och deras medarbetare har endast hört Leverans 2021 på dessa kort.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

Ngn som hört ngt från Netonnet?

Visa signatur

Frakk!!