Super Mario 3D All Stars, har du bokat eller ska köpa?

Permalänk
Medlem

Köpte just en digital kopia så tankar ner den nu.

Min fru var förstörd med Xbox i yngre år så hon har varken spelat Sunshine eller 64 på egen konsol tidigare. Lär bli en hel del spelglädje med den här paketlösningen

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Konsolgrävare

Blev ett köp direkt efter spelet annonserades! Hoppas verkligen Galaxy 2 släpps senare!

Och håller tummarna för att Nintendo kommer göra något liknande för Zelda serien nästa år!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

3st gamla emulerade spel för 599kr. Vilket skämt hahaha.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av K-D][Aramis:

3st gamla emulerade spel för 599kr. Vilket skämt hahaha.

Helt ärligt kunde dom lika gärna släppt varje spel för 599 kr st istället så blev positivt överraskad att det blev alla 3 för det priset

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Mitt exemplar ligger i brevlådan (iaf enligt PostNord appen ) nu vill man bara hem ifrån jobbet!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flutters:

Mitt exemplar ligger i brevlådan (iaf enligt PostNord appen ) nu vill man bara hem ifrån jobbet!

Samma här! Käkade lunch hemma i hopp om att den kommit lagom tills dess men först efter kl 13 fick jag leveransnotis. Blir att spela efter jobbet, en bra start på helgen och dämpar även besvikelsen över uteblivet 3080.

Permalänk

Förhandsbokade på komplett, fick spelet igår

Visa signatur

Intel Core i9 10850k @ 4.8GHz || Nvidia GeForce GTX 3080 || HyperX Fury RGB 32GB 3600MHZ || ASUS ROG STRIX Z490-H || Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe || Ducky One 2 Mini RGB || Steelseries QcK Heavy || Razer Naga

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightGhost:

Haha samma här 😋😁

Tanken är ju så klart att jag ska köpa en, kanske finns nåt fint pris snart under den mörka fredan eller nåt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Vet inte varför jag ska spela dom i 30fps när det finns bättre alternativ. Pinsam release detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Har funderat på att köpa det, men frågan är om det blir en bättre upplevelse än om man kör emulator på PC. Som jag förstod det så är det 30fps som gäller för både 64 och Sunshine?

Japp det stämmer mario 64 och sunshine är bägge 30 fps medans galaxy är 60.
Rekommenderar videon från digital foundry som går igenom alla spel i paketet. https://www.youtube.com/watch?v=0q5qOYp9ihY

Emulator kan köra (4k 60fps) om man nu inte vill köra på switch

Permalänk
Medlem

Egentligen vill jag enbart ha Mario Sunshine, undrar om de kommer släppa enbart den på storen sen 🤔 aktörer blir bättre och bättre på att utnyttja fenomenet FOMO (fear of missing out) hos konsumenter, med sina tidsbegränsade erbjudanden (ja, jag tänker på introduktionspriset för 3080)

Permalänk
Medlem

Bokade på Webhallen efter utannonseringen och hämtade precis det. Ska bli kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

Egentligen vill jag enbart ha Mario Sunshine, undrar om de kommer släppa enbart den på storen sen 🤔 aktörer blir bättre och bättre på att utnyttja fenomenet FOMO (fear of missing out) hos konsumenter, med sina tidsbegränsade erbjudanden (ja, jag tänker på introduktionspriset för 3080)

Exakt detta.
Gillar inte alls Nintendos metoder för att få folk att stressköpa utan att tänka efter.
Har dessutom redan spelen i original så det blir inget köp för mig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Köpte den och kände mig lite besviken. Jag trodde spelen skulle vara bättre.

Permalänk
Medlem

Jag är kluven. Egentligen är det bara Galaxy jag vill spela så 600 spänn känns lite väl mastigt.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Jo det ska vara i brevlådan idag. Ska stoja runt lite i Mario 64 och Sunshine

Edit: det låg i brevlådan! Najs!

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

kom i brevlådan vid 10 tiden, redan hunnit samla 20 stjärnor i super mario 64

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Att det ska finnas under en begränsad period är nog det dummaste jag har hört.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Besviken över att de inte kunde fixat widescreen och full upplösning till mario 64.
Ja, egentligen är jag besviken att allt emuleras med, ofrånkomligen lär det dra mer batteri så, även om prestandan skulle vara fullgod.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

3D allstars trillade ner i brevlådan under dagen. Testade spelen lite snabbt och de funkar bra men det är synd att de fixat många av buggarna i super mario 64 som var roliga (men gamebreaking). T.ex. kan man inte bygga upp fart med bakåthoppet för att ta sig igenom dörrar.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk

Ramlade ner i brevlådan idag från Webhallen

Permalänk
Medlem

Köpte fysiska kopian, trillade ner i brevlådan idag. Jag slutförde aldrig Super Mario 64 eller Galaxy vilket jag ångrar fortfarande så ser fram emot det. Har aldrig rört Sunshine faktiskt så ser fram emot att få spela det!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk

Är alla utgåvor med Engelska på baksidan av fodralet eller finns det en Nordisk utgåva med Svensk text på baksidan av fodralet?
Någon som kan varifiera det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

3D allstars trillade ner i brevlådan under dagen. Testade spelen lite snabbt och de funkar bra men det är synd att de fixat många av buggarna i super mario 64 som var roliga (men gamebreaking). T.ex. kan man inte bygga upp fart med bakåthoppet för att ta sig igenom dörrar.

Det är Shindou-versionen av Super Mario 64 i Super Mario 3D All Stars. Lite synd för alla speedrunners men men. Mer info:

https://tcrf.net/Super_Mario_64_(Nintendo_64)/Regional_and_Version_Differences#Shindou_Pak_Taiou_Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@DavidtheDoom: jag gör skäl för smeknamnet och har förköpt den digitala versionen och förbokat den fysiska, så om den sistnämnda blir försenad av någon anledning kan jag ändå spela spelet i morgon! #winning

Vilken version man ska köpa hänger ju på om man är en hopplös samlare eller ej (hint hint, jag tillhör den gruppen). Sunshine och Galaxy är mina favoriter av 3D-Mariospelen, även om jag bra gärna hade velat ha Galaxy 2 i paketet också (bättre nivådesign/kreativitet i det).

TL;DR: Om man garanterat vill spela direkt: digital version. Om man vill ha en finfin fysisk kopia i spelhyllan: fysisk utgåva! Om man är en tokfrans: båda!

Blir ett köp här med men Galaxy var ju riktigt nice att köra med Wii kontrollerna tycker att switchen kan bli ett steg bakåt där om det inte är emulerat fullt ut (förhoppningsvis nyttjar den lite motion och pekare i alla fall)

Permalänk
Medlem

@Twelve Monkeys: Tack för tipset blir ett köp

Permalänk
Medlem

Köpte spelet enkelt och rakt av från Nintendobutiken och väntar nu på nedladdningen, just nu 39% men sedan blir det en eftermiddag och kväll med Mario.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Jepp. Ner i brevlådan idag från Webhallen.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Är det värt att skaffa en Switch nu eller ska man vänta på "Switch 2"? Är väldigt sugen på att spela Mario igen.

Permalänk
Medlem

förbokade och hämtade det på Mediamarkt idag runt lunch
ps. har aldrig spelat nåt av dom... endast super mario bros på nintendo
Long Live Mario