Delid-verktyg för 2066 (Kaby Lake-X, Skylake-X, osv) sökes!

Permalänk
Medlem

Delid-verktyg för 2066 (Kaby Lake-X, Skylake-X, osv) sökes!

Hej!

Jag söker ett delid-verktyg för socket 2066 (Kaby Lake-X, Skylake-X, osv).

Skriv i tråden eller skjut ett PM om ni har ett sådant (tja, och inte behöver det).

Ha det fint!
//Benjamin

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

Är inte de lödda? Isf kan du inte delidda dem, bara slipa ner. Tror bauer*någonting har gjort en video på det där han använda diamantsand eller något liknande.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

@Conditioned: Nix, dom är inte lödda - trött pasta bara.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Har inte så bra koll längre hur mycket det skiljer men har verktyg till 7700K Kaby Lake & 6700K Sky Lake

Visa signatur

Setup
Delidad i7 7700K @5 GHZ |G.Skill RGB 16Gb DDR4 3600MHz c16 | MSI Z270 Gaming Pro Carbon |
MSI GeForce GTX 1080 Gaming X| Corsair TX850M | Phanteks Enthoo Pro M Acrylic | AMD Radeon R3 SSD 240GB | Corsair Force Series MP500 240GB | Seagate 2TB SSHD | NZXT Kraken X61 280mm | Benq 35" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

Är inte de lödda? Isf kan du inte delidda dem, bara slipa ner. Tror bauer*någonting har gjort en video på det där han använda diamantsand eller något liknande.

7000-serien är inte lödda. Gör även att delid:a lödda processorer, men förbättringen brukar vara rätt så liten.

Skrivet av Antex_N:

Har inte så bra koll längre hur mycket det skiljer men har verktyg till 7700K Kaby Lake & 6700K Sky Lake

Verktyg för vanliga Intel-plattformar fungerar inte för 2066; processorerna är för stora.