Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Viktorph:

Tack! Ja vi håller tummarna för att alla får varsin. Eller ja, att @ister får sina 10 också. 😁

Verkar dessvärre som att min beställning (som gjordes efter 3 minuter) inte gick igenom.

"Din beställning med ordernummer 13785627 kan inte skickas då en eller flera produkter har utgått ur sortimentet. Ordern innehåller följande produkt(er):

AMD Ryzen 3600..."

😔

@Viktorph
Ta inte bort ordern, när det kommer in i lager så skickas den.
Har blivit så för mig flera gånger.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@Viktorph
Ta inte bort ordern, när det kommer in i lager så skickas den.
Har blivit så för mig flera gånger.

Mvh

Tack för tipset. Jag låter den ligga kvar. Men det står ju dock att den raderas automatiskt efter 14 dagar. De kanske bara hoppas att folk ska ta bort sina order. 😊

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Viktorph:

Tack för tipset. Jag låter den ligga kvar. Men det står ju dock att den raderas automatiskt efter 14 dagar. De kanske bara hoppas att folk ska ta bort sina order. 😊

Japp, hoppas det kommer in inom 14 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Japp, hoppas det kommer in inom 14 dagar.

Damn you. 😁

Permalänk
Medlem

@Grim2you: Nej du missar ingenting det är ett normalt pris för en skärm med den spec så deras klubbpris på 7490kr är jädra bra.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Tack! Ja vi håller tummarna för att alla får varsin. Eller ja, att @ister får sina 10 också. 😁

Verkar dessvärre som att min beställning (som gjordes efter 3 minuter) inte gick igenom.

"Din beställning med ordernummer 13785627 kan inte skickas då en eller flera produkter har utgått ur sortimentet. Ordern innehåller följande produkt(er):

AMD Ryzen 3600..."

😔

Även jag har fått samma mail, inte helt otippat. 😂

Visa signatur

Ryzen 5600X/32GB/1070/3*512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Verkar dessvärre som att min beställning (som gjordes efter 3 minuter) inte gick igenom.

"Din beställning med ordernummer 13785627 kan inte skickas då en eller flera produkter har utgått ur sortimentet. Ordern innehåller följande produkt(er):

AMD Ryzen 3600..."

😔

Har fått samma email dessvärre.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Har fått samma email dessvärre.

samma här

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0man:

Även jag har fått samma mail, inte helt otippat. 😂

Skrivet av Paw:

Har fått samma email dessvärre.

Skrivet av Fenix:

samma här

Jag kommer att bli väldigt ledsen i ögat om @anon298854 kommer få sina 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Jag kommer att bli väldigt ledsen i ögat om @Ister kommer få sina 10.

Först cdon och nu detta.. det går bra med min uppgradering

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Viktorph:

Jag kommer att bli väldigt ledsen i ögat om @Ister kommer få sina 10.

@Viktorph

Jag har fått samma mail men avbröt min order. 😊
Så du får en högre chans att få någon.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@Viktorph

Jag har fått samma mail men avbröt min order. 😊
Så du får en högre chans att få någon.

Mvh

Tack det var schysst! Jag återkopplar med hur det går. 😊👍

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Viktorph:

Tack det var schysst! Jag återkopplar med hur det går. 😊👍

Ja gör gärna det. 😊👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikDah:

Produkt: MSI B550 Tomahawk
Länk: https://www.inet.se/kampanj/6189/msi-b550-kampanj
Kategori: Moderkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5386548
Pris: 1790kr utan cashback, 1535kr med cashback

Såg att ingen postat detta och det kan vara i sista stund men Inet kör just nu en kampanj på en av de bättre B550 korten och MSI kör också en cashback på B550 i några dagar till, tillsammans blir det ett ganska bra erbjudande.

detaljerna om cashback: https://b550-cashback.msi-promotion.com/sv/terms-and-conditio...

Inte helt okomplicerat men man har upp till 30 okt att regga sitt köp och köpet måste vara 30 dagar gammalt.

Jag kör mitt Ryzen 3900x med ett PRIME X370-PRO och är jag inte sugen på PCI-e 4 så är det väll inte mycket ide att göra sig besväret med att byta moderkort till MSI B550 Tomahawk? Annars en bra deal men frågar igen om det är någon vits för mig att köpa nytt Mobo?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Jag kör mitt Ryzen 3900x med ett PRIME X370-PRO och är jag inte sugen på PCI-e 4 så är det väll inte mycket ide att göra sig besväret med att byta moderkort till MSI B550 Tomahawk? Annars en bra deal men frågar igen om det är någon vits för mig att köpa nytt Mobo?

Om du är nöjd så finns det ingen anledning men om du tänkt uppgradera till Ryzen 4000-serien så måste du ha ett nyare kort än 300-serien.

Visa signatur

|| Ryzen 5900X || Asus Rog B550-f Strix || MSI 6800 XT || Ripjaws V 3600mhz-CL16 (b-die) || NOCTUA NH-U12A || NZXT C850W || WD Black SN750 1tb ||WD Black SN850 1tb || Crucial MX300 525gb || Seagate 3tb 7200rpm || Acer XB271HU || LG 27GL850 ||

Permalänk

#18599611

Produkt: Western Digital Ultrastar DC HC550 WUH721818ALE6L4 3.5in 18TB 7200RPM 512MB SATA III 512E SE
Länk: https://www.senetic.se/product/0F38459
Kategori: Lagring
Prisjakt: N/A

Intressant att de börjar sippra ut i lite volym. Man kan ju misstänka att det är därför vi ser de klassiska WD RED 8-14TB krypa ner i pris rätt fort och ofta nu säljs ut till 'slå-till' priser på Amazon? EAMR (energy-assisted magnetic recording) är så pass ny att jag själv väntar in nästa generation där men förhoppningsvis så kommer de positionera om priserna lite framöver

..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Clint Eastwood:

#18599611

Produkt: Western Digital Ultrastar DC HC550 WUH721818ALE6L4 3.5in 18TB 7200RPM 512MB SATA III 512E SE
Länk: https://www.senetic.se/product/0F38459
Kategori: Lagring
Prisjakt: N/A

Intressant att de börjar sippra ut i lite volym. Man kan ju misstänka att det är därför vi ser de klassiska WD RED 8-14TB krypa ner i pris rätt fort och ofta nu säljs ut till 'slå-till' priser på Amazon? EAMR (energy-assisted magnetic recording) är så pass ny att jag själv väntar in nästa generation där men förhoppningsvis så kommer de positionera om priserna lite framöver

..

Inte så farlig pris, men trist med 7200rpm

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

#18599611

Produkt: Western Digital Ultrastar DC HC550 WUH721818ALE6L4 3.5in 18TB 7200RPM 512MB SATA III 512E SE
Länk: https://www.senetic.se/product/0F38459
Kategori: Lagring
Prisjakt: N/A

Intressant att de börjar sippra ut i lite volym. Man kan ju misstänka att det är därför vi ser de klassiska WD RED 8-14TB krypa ner i pris rätt fort och ofta nu säljs ut till 'slå-till' priser på Amazon? EAMR (energy-assisted magnetic recording) är så pass ny att jag själv väntar in nästa generation där men förhoppningsvis så kommer de positionera om priserna lite framöver

..

Varning för Senetic: https://classic.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=26517

Permalänk
Moderator
Forumledare

”Uppskattad leveranskostnad: 208:-” jo, tjena!

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikDah:

Om du är nöjd så finns det ingen anledning men om du tänkt uppgradera till Ryzen 4000-serien så måste du ha ett nyare kort än 300-serien.

Mycket nöjd med mitt nuvarande PRIME X370-PRO till Ryzen 3900x så du har rätt. Onödigt med besväret att uppgradera (skruva, installera eventuella program, lära nytt bios och ominstallera, återaktivera Windows).

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

”Uppskattad leveranskostnad: 208:-” jo, tjena!

Kanske lite högt men är inget direkt ovanligt när det gäller butiker som riktar sig mot företag och inte konsumenter.

Jag tittade på en butik som mest säljer kontorsmaterial och de har en fraktkostnad på ~80:-

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Belzader: Aha! Jag missade helt att man riktade sig huvudsakligen mot företag

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av Blub:

Osäker på om det är ett fynd eller inte men ett 5 pack PWM styrda radiatorfläktar för priset av 1 vanlig är inte fy skam

https://www.proshop.se/Chassi-kylare/Arctic-P12-PWM-PST-5-pcs...

Pris: 228:- (lång leveranstid verkar det som)

liten review mot noctua

https://www.youtube.com/watch?v=QwftVMGPOiI&ab_channel=Optimu...

Skrivet av Blub:

va fasen. Nu har ju proshop höjt priset på arctic p12 fläktarna... var det så många som köpte efter att jag länkade dom i fyndtråden :s

Skrivet av PerryE:

Märkte också det precis när jag skulle beställa...ja det var nog för många som köpte, det snappade prisroboten upp förstås.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Har vi olika pris på fläktarna? Hann aldrig se lägre pris på 120mm fläktarna nämligen så undrar om de var ännu lägre innan?
120mm 266kr
140mm 297kr

Not quite 228 kr but they are back to 232 kr. Add on shipping of at least 39 kr although I think it can be for free if the purchase exceeds 1000 kr.

I couldn't find the 5 pack on Prisjakt, but looking at Geizhals it seems to frequently go down to 20 EUR or less, so I guess we will see similar prices quite often. The long leadtime is still the same. (Stock status: "Beställd - förväntas på lager 27-10-2020")

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Produkt: AMD Ryzen 7 3800X
Länk: https://www.mindfactory.de/product_info.php/AMD-Ryzen-7-3800X...
Kategori: Datorkomponenter, processor
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5139824 (runt 4000kr)
Pris: 259,00 euro

Det som gör dealen speciellt bra är att den kan kombineras med Cashback på MSI:s moderkort med B550 och X570. Det ger 50-60 euro indirekt rabatt på moderkortet. Dessutom får man Assassin's Creed Valhalla på köpet. Om båda dessa intresserar blir "verkliga" priset på 3800X runt 150 euro=1600kr.

Obs! Man behöver använda en vidarebefordringstjänst för leverans till sverige från mindfactory.de. Det finns en guide här på forumet.

Undra om man kan få cashbacken utan att bo i Tyskland? Isf är det en grym deal. 470€ för Moderkort+CPU+Minnen i min kundvagn nu.. Sen får jag räkna med mailbox.de's frakt och sedan -60€ från MSI om man kan få den till Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Undra om man kan få cashbacken utan att bo i Tyskland? Isf är det en grym deal. 470€ för Moderkort+CPU+Minnen i min kundvagn nu.. Sen får jag räkna med mailbox.de's frakt och sedan -60€ från MSI om man kan få den till Sverige.

Det verkar inte vara några problem vad jag kan se. Men har bara skummat igenom villkoren lite snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Undra om man kan få cashbacken utan att bo i Tyskland? Isf är det en grym deal. 470€ för Moderkort+CPU+Minnen i min kundvagn nu.. Sen får jag räkna med mailbox.de's frakt och sedan -60€ från MSI om man kan få den till Sverige.

Tyvärr sålde den batchen slut redan. Nu har priset gått upp till 289 euro. Fortfarande mycket bra pris, med cashback och spel, men för 259 euro var jag själv mycket sugen på en uppgradering

Hann du få en?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Tyvärr sålde den batchen slut redan. Nu har priset gått upp till 289 euro. Fortfarande mycket bra pris, med cashback och spel, men för 259 euro var jag själv mycket sugen på en uppgradering

Hann du få en?

Velade lite för länge.. Nu kostar den 354,15€.. Men kanske var lika bra. Kan vänta och köpa en 4X00 senare när de släppts istället.
Hade man fått ett måndagsex av något gissar jag på att reklamation hade varit lite drygt till Tyskland speciellt när de inte säljer till Sverige egentligen. Kanske hade gått smidigt men har inte tid med krångel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Det verkar inte vara några problem vad jag kan se. Men har bara skummat igenom villkoren lite snabbt.

Jag tror att MSI kommer att leta efter fakturerings- och leveransadresser när de skickar in cashback. Jag undrar om det kan döljas om man betalar med PayPal. kan någon dela hur fakturan från mindfactory ser ut när man betalar med PayPal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirill2:

Jag tror att MSI kommer att leta efter fakturerings- och leveransadresser när de skickar in cashback. Jag undrar om det kan döljas om man betalar med PayPal. kan någon dela hur fakturan från mindfactory ser ut när man betalar med PayPal?

Mycket möjligt. Men eftersom det är en global kampanj där även Sverige är inkluderat (Inet t.ex) så bör det ju inte vara några problem. Men det är kanske värt att kolla med MSI.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Athom Homey dealen bara är lokalt i kungens kurva eller på alla butiker? Inte sänkt på hemsidan men kanske bara gäller butik.

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.