Permalänk
Medlem

Val av RGB till ny dator

Hej!

Jag har planer på att köpa en ny burk nu när Nvidia släpper nya kort och har lite frågor angående RGB-ljuset i burken.

dator

Kommer det gå att synkronisera all ljus med dessa komponenter eller vad behöver jag ändra för att det ska gå att göra?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Detta är det kaos som stör mig. RGB minnerna kan du styra i moderkortet via G skills mjukvara. Har inte koll på fläktarna i chassit om de har en kontroller inkluderad , de kan anslutas mot en ARGB header på moderkortet på gigabytes mjukvara.
CPU kylaren och corsair fläkten måste anslutas mot Corsairs hub som måste köra icue eller deras andra mjukvara.
Extrafläkten hade jag köpt en cooler master eller annan standard ARGB variant och kört den med de inkluderade i lådan. Det ser enklare ut att fixa men jag tror inte du behöver köpa till en.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14