Permalänk
Medlem

Råd om Razer Basilisk ultimate wireless

Tja.

Har funderingar på att skaffa en ny mus, eftersom jag spelar allround med både fps och ibland mmo, så har jag kollat på en Razer Basilisk.
Ni som har erfarenhet av den, är detta ett dumt val? i så fall varför, och vad bör jag kolla åt i så fall? Har känt på musen och tyckte den låg otroligt skönt i handen och är precis en sån form jag vill ha då jag kör pawn grip, men har inte "använt den".
Sitter med en Steelseries Rival 650 idag, men tycker batteritiden inte håller speciellt länge, samt att som alla andra sagt om den så lossnar gummipadsen på sidorna.

Tar tacksamt emot tips!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av sINsen:

Tja.

Har funderingar på att skaffa en ny mus, eftersom jag spelar allround med både fps och ibland mmo, så har jag kollat på en Razer Basilisk.
Ni som har erfarenhet av den, är detta ett dumt val? i så fall varför, och vad bör jag kolla åt i så fall? Har känt på musen och tyckte den låg otroligt skönt i handen och är precis en sån form jag vill ha då jag kör pawn grip, men har inte "använt den".
Sitter med en Steelseries Rival 650 idag, men tycker batteritiden inte håller speciellt länge, samt att som alla andra sagt om den så lossnar gummipadsen på sidorna.

Tar tacksamt emot tips!

Sensor är det inget fel på i alla fall så tycker du den är bekväm kan det verkligen vara något för dig. Personligen är jag verkligen inte kompis med Razers mjukvara Synapse men måste heller inte ha den installerad hela tiden längre, utan går att lagra inställningar direkt i musen nu (äntligen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Sensor är det inget fel på i alla fall så tycker du den är bekväm kan det verkligen vara något för dig. Personligen är jag verkligen inte kompis med Razers mjukvara Synapse men måste heller inte ha den installerad hela tiden längre, utan går att lagra inställningar direkt i musen nu (äntligen).

Okej, har haft en deathadder v1 innan, och tror jag använde gamla synapse då, men vet att ja inte gillade den heller hehe. Ja basilisk i sig tycker jag är otroligt skön, med tanke på stöd för tummen, det jag funderar på är om det kommer vara känn och märkbart med 107g vs 121g på 650n. Hm.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Har ingen personlig erfarenhet av basilisk, men logitech g604 respektive g502 wireless kan ju också vara värda att ta och kika på med snarlik form och i 604ans fall massor med extraknappar för mmo

Gällande vikt är det inte alltid man märker när man går ner - däremot så märker du ganska tydlig skillnad den dagen du känner på något som är tyngre igen

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att undvik razer , deras support är det värsta jag varit med om.
Inte ens inet kunde göra något trots damm inne i musen jag ägde , och för rensa detta måste man bryta garanti tejpen vilket jag ej fick (såklart) annars tappar jag garantin.
Detta var en mus för 1000kr.

Jag kommer aldrig köpa en razer mus igen (ingen annan razer produkt heller) , fick en rival 700 för inköps pris utav inet pga omständigheterna. Fungerar fortfarande perfekt.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk

Jag har både Basilisk- och Viper Ultimate, använder Vipern när jag spelar och Basilisken när jag gör annat. Basilisken väger väldigt mycket jämfört med Vipern men Basilisken är definitivt skönare i handen. Om fokus är på absolut bästa spelmus (tänker väl mest på FPS; snabba rörelser och många) så ska du inte ha en Basilisk, då är Viper/G Pro bättre. Vill du ha en skön mus (för högerhänta) med grym sensor så är Basilisken ett bra val, är du känslig för vikt kanske du får tänka om dock. Jag har bara haft tyngre möss så Vipern känns underbar att spela med i jämförelse.
Älskar båda, optiska brytare är ett plus med även om de känns lite annorlunda.

Synapse är fortfarande skräp tyvärr, men ja, man behöver bara ställa in profilerna en gång så finns de sparade på mössen. RGB-inställningar är dock inte sparade på musen (otroligt korkat att inte spara det med...) och Synapse älskar att få spel och ändra färgerna själv...

Ska väl tilläggas att jag alltid kört Logitech förr (sist en G900) men dessa möss har Razer verkligen lyckats med. Frågan är väl hur länge de håller, alla tidigare Razer-produkter jag ägt har gått sönder inom två år. Mestadels möss men även headsets. Det var väl dock över 10 år sedan jag köpte en Razer-produkt så de kanske har blivit bättre även på denna punkt.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkzideR 84:

Jag har både Basilisk- och Viper Ultimate, använder Vipern när jag spelar och Basilisken när jag gör annat. Basilisken väger väldigt mycket jämfört med Vipern men Basilisken är definitivt skönare i handen. Om fokus är på absolut bästa spelmus (tänker väl mest på FPS; snabba rörelser och många) så ska du inte ha en Basilisk, då är Viper/G Pro bättre. Vill du ha en skön mus (för högerhänta) med grym sensor så är Basilisken ett bra val, är du känslig för vikt kanske du får tänka om dock. Jag har bara haft tyngre möss så Vipern känns underbar att spela med i jämförelse.
Älskar båda, optiska brytare är ett plus med även om de känns lite annorlunda.

Synapse är fortfarande skräp tyvärr, men ja, man behöver bara ställa in profilerna en gång så finns de sparade på mössen. RGB-inställningar är dock inte sparade på musen (otroligt korkat att inte spara det med...) och Synapse älskar att få spel och ändra färgerna själv...

Ska väl tilläggas att jag alltid kört Logitech förr (sist en G900) men dessa möss har Razer verkligen lyckats med. Frågan är väl hur länge de håller, alla tidigare Razer-produkter jag ägt har gått sönder inom två år. Mestadels möss men även headsets. Det var väl dock över 10 år sedan jag köpte en Razer-produkt så de kanske har blivit bättre även på denna punkt.

Tack för infon, jag spelar nästan inga rena fps spel längre, de närmsta är väl warzone då, annars är de väl wow, o typ spel som cuberpunk sen osv. Men ja är ju för möss med stöd för tummen, basilisken är ju väldigt skön o hålla i.
Och ja blir irriterad på rival 650 att gummit släpper. Vilket inte går att få bukt på tyvärr.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7