Bluetoothheadset med mute-knapp

Permalänk

Bluetoothheadset med mute-knapp

Hejsan!
Jag arbetar hemifrån med anledning av pandemin. Mitt jobb går i stort ut på att delta i möten på skype/teams/hangouts där jag då och då försöker klämma ur mig något klyftigt. Mellan de stunder jag försöker briljera skulle jag dock vilja kunna ägna mig åt annat utan att störa de som hänger sig åt arbetsuppgifterna fullt ut.

Jag söker därför ett trådlöst headset som låter mig lämna datorn, åtminstone några meter. Min mikrofon ska kunna stängas av med ett knapptryck på headsetet - jag ska inte behöva gå till datorn för att stänga av ljudet..

Är det fler som sitter i samma situation? Hur har ni löst det? Har ni några tips?

Permalänk
Medlem

Har ett par Jabra evolve 75 (UC tror jag), osäker om knappen på sidan mutar Mic men faller man upp micen så mutar den.
Fungerar i hela min lägenhet, hör lite brus/hack med tjocka väggar i mellan (över 5 meter bort).

Permalänk
Skrivet av Sions:

Har ett par Jabra evolve 75 (UC tror jag), osäker om knappen på sidan mutar Mic men faller man upp micen så mutar den.
Fungerar i hela min lägenhet, hör lite brus/hack med tjocka väggar i mellan (över 5 meter bort).

Hmm.. Låter som en dyr men bra lösning. Tack!

Några fler tips?

Permalänk
Medlem

skulle tro att alla "gaming headsets" som är trådlösa har antingen en knapp för att mute'a alternativt att man bara fäller upp micken

Permalänk
Medlem
Skrivet av gregerdenandre:

Hmm.. Låter som en dyr men bra lösning. Tack!

Några fler tips?

Ja, men om du använder den för jobb så kan du kanske få företaget att betala för den.

Permalänk
Skrivet av Sions:

Ja, men om du använder den för jobb så kan du kanske få företaget att betala för den.

De har gett mig ett trådat headset som funkar men saknar dessa funktioner. Har svårt att motivera att dom ska betala ett finare headset för att jag ska kunna slacka mer 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av gregerdenandre:

De har gett mig ett trådat headset som funkar men saknar dessa funktioner. Har svårt att motivera att dom ska betala ett finare headset för att jag ska kunna slacka mer 😉

Du får motivera med att den har noise cancelling så du kan jobba bättre.