GeForce 452.06 Game Ready Driver

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

GeForce 452.06 Game Ready Driver

Game Ready for

Microsoft Flight Simulator
This new Game Ready Driver provides the latest performance optimizations, profiles, and bug fixes for Microsoft Flight Simulator. In addition, this release also provides optimal support for the World of Warcraft: Shadowlands pre-patch on the public test realm as well as for A Total War Saga: TROY and Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2.

Fixed Issues in this Release

[Shadow of the Tomb Raider][DirectX 12]: The game may crash when launched if Hardware-accelerated GPU scheduling is enabled. [3037544]

[Death Stranding]: Texture corruption may be observed during gameplay on GeForce GTX 16/RTX 20 series GPUs. [200631405]

[Path of Exile]: Black square corruption appears around characters.[3038439]

[Sonic & All Stars Racing Transformed]: The game crashes when playing in a water level. [3028931]

[Forza Motorsport 7]: The game starts to stutter after racing a few laps. [3035005]

[Zhan Ge Jing Ji Chang]: Corruption occurs in the game when played in the Tencent mobile game simulator. [200631684]

Several games randomly freeze for a few seconds during gameplay. Affected games include Assassin's Creed Origins, Planetside 2, Assassin’s Creed III, Assassin’s Creed Odyssey, and Assassin’s Creed Syndicate. [3038632]

The NVIDIA Control Panel does not display the native resolution of some HDTVs if the timings are invalid. [3060459]

Some displays may show a green tint when Windows Night Light is enabled. [3038686]

Snow appears on the display upon waking up the HDMI monitor. [3039265]

[Notebook][Turing] Display may show pixelated corruption on waking notebook from long display off [200633139]

Download:

Windows10 x64 Standard: https://uk.download.nvidia.com/Windows/452.06/452.06-desktop-...

Windows10 x64 DCH: https://uk.download.nvidia.com/Windows/452.06/452.06-desktop-...

Open Issues:

[SLI][Red Dead Redemption 2]: With SLI enabled, the game may crash with ERR GFX STATE error pointing to nvlddmkm.sys after pressing [Alt]+[Tab].[3083589]

[SLI][G-SYNC][Red Dead Redemption 2 Vulkan]: With SLI + G-SYNC enabled, the games display corruption and a blank screen.[200645671]

[SLI][World of Warcraft Shadowlands]: Character images may flicker when SLI is enabled. [200647193]

[World of Warcraft Shadowlands]: When run at frame rates greater than 60 FPS with high display settings, moving characters display minute twitching/stuttering. [200647563]

[Sunset Overdrive]: The game may display random green corruption if Depth of Field is enabled from in-game settings. [2750770]

[VR}: HDCP errors occur with Valve Index VR. [2967616]

[Call of Duty - Warzone]: Freestyle does not work. (200593020)

[Call of Duty: Modern Warfare]: Game may randomly show large frame rate drop with ray tracing enabled [3050468]

[Forza Motorsport 7]: The curb may display a black strip during a race on certain tracks. [2781776]

[Fortnite]: Blue-screen crash occurs pointing to nvlddmkm.sys when playing the game at 4K resolution. [200645328] To work around, set the resolution to lower than 4k.

[Zombie Army: Dead War 4][Ansel/Freestyle]: The Ansel & Freestyle tabs are unselectable. [2810884]

Video playback on the secondary display lags/freezes while playing a game on the primary display if Hardware-accelerated GPU Scheduling is enabled [200586262]

[Notebook][H-Clone]: With the integrated graphics processor as the clone source, display settings cannot be changed from the NVIDIA Control Panel. [200594188]

[Notebook]: Some Pascal-based notebooks w/ high refresh rate displays may randomly drop to 60Hz during gameplay. [3009452]

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Okej?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av solomon:

Var det något som var oklart, eller som du inte förstår? Är det något du tycker jag skall lägga till eller ändra?

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Var det något som var oklart, eller som du inte förstår? Är det något du tycker jag skall lägga till eller ändra?

Personligen tycker jag det är en väldigt onödig tråd då de flesta automatiskt får upp en notifikation som säger "EN NY UPPDATERING!!!!".

Såg dock också att de enda trådar du skapar är just dessa typer med drivrutinsuppdateringar.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av solomon:

Personligen tycker jag det är en väldigt onödig tråd då de flesta automatiskt får upp en notifikation som säger "EN NY UPPDATERING!!!!".

Såg dock också att de enda trådar du skapar är just dessa typer med drivrutinsuppdateringar.

Då föreslår jag att du inte trycker på några fler forumstrådar som jag skapar så blir alla glada

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Jag är rädd för att uppdatera nuförtiden. Tycker var och varannan uppdatering får jag problem med i olika spel på ett 1080TI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Personligen tycker jag det är en väldigt onödig tråd då de flesta automatiskt får upp en notifikation som säger "EN NY UPPDATERING!!!!".

Såg dock också att de enda trådar du skapar är just dessa typer med drivrutinsuppdateringar.

Ja, den som installerar mjukaran som följer och bloatar maskinen och har även ovanpå det notifikationer på för att veta detta får den informationen. Jag personligen är väldigt minimalistisk och vill inte ha massa lullull och extra mjukvaror på min maskin som berättar både det ena och det andra. Så kan tycka dessa trådarna som skapas är värdefulla.

Det jag försöker säga är att det finns alltid aspekter på det hela och två sidor av ett mynt, bara för du inte bryr dig betyder inte att någon annan gör det.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Då föreslår jag att du inte trycker på några fler forumstrådar som jag skapar så blir alla glada

Haha 👍

Tack för att du delar att det finns en ny drivrutin.
Jag såg ingen nytt om HZD, så personligen hoppar jag över denna.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roo:

Ja, den som installerar mjukaran som följer och bloatar maskinen och har även ovanpå det notifikationer på för att veta detta får den informationen. Jag personligen är väldigt minimalistisk och vill inte ha massa lullull och extra mjukvaror på min maskin som berättar både det ena och det andra. Så kan tycka dessa trådarna som skapas är värdefulla.

Det jag försöker säga är att det finns alltid aspekter på det hela och två sidor av ett mynt, bara för du inte bryr dig betyder inte att någon annan gör det.

Kan nog påstå att nuförtiden spelar det fasen inte någon som helst roll. Nu snackar jag inte om att du ska gå in på randomhemsida.com/ALL_DRIVERS_FOR_2k20.html och förvänta dig något bra kommer hända. Jag installerade Nvidia Experience nyligen och har då i alla fall inte märkt av någon som helst skillnad

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Kan nog påstå att nuförtiden spelar det fasen inte någon som helst roll. Nu snackar jag inte om att du ska gå in på randomhemsida.com/ALL_DRIVERS_FOR_2k20.html och förvänta dig något bra kommer hända. Jag installerade Nvidia Experience nyligen och har då i alla fall inte märkt av någon som helst skillnad

Skall man resonera så, så blir det lite baklänges.

Jag går inte och köper en stor V8:a till min bil och sen lägger en död häst i bakluckan, bara för att jag har ju kraften.
Se till att nyttja så lite resurser som möjligt, minska eventuella stutters och skit som både tjänster och körande applikationner i bakgrunden kan medföra när man spelar t.ex.

Edit: många bäckar små, ett bloatware här och sen ett annat där.. det blir tillslut mycket om man inte bryr sig om saker som inte borde köra för du använder inte det ändå.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem

Tycker också att det är bra med en påminnelse då och då, kör med nvslimmer för att slippa allt bloat nvidia drivrutinerna trycker in och då får man såklart inte heller automatiska uppdateringar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Jag har GFE, men får notifieringarna först 3-4 dagar efter att nya drivrutiner släppts. Så en tråd om det är inte alls dumt!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

Så sjukt sugen på att testa RT i World of Warcraft.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med att installera den här drivrutinen?

Har provat både genom Geforce Experience och manuellt via Nvidias hemsida, men båda blir "failed".

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem

Står via Geforce Experience: "8 new G-SYNC Compatible monitors are supported, delivering a baseline Variable Refresh Rate (VRR) experience that makes your gaming smoother, clearer, and more enojoyable."

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Står via Geforce Experience: "8 new G-SYNC Compatible monitors are supported, delivering a baseline Variable Refresh Rate (VRR) experience that makes your gaming smoother, clearer, and more enojoyable."

Samsungs odyssey G9 och G7 32" bl a, men tyvärr är det ingen skillnad alls. Fortfarande ingen adaptiv synk i 240hz osv :-/

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem

Var det därför jag hackade förfärligt i AC Origins? Det förklarar en del...

Permalänk
Medlem
Skrivet av effe0p:

Var det därför jag hackade förfärligt i AC Origins? Det förklarar en del...

Samma här får också små fryslagg i Odyssey, får hoppas denna update löser saken.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av solomon:

Personligen tycker jag det är en väldigt onödig tråd då de flesta automatiskt får upp en notifikation som säger "EN NY UPPDATERING!!!!".

Såg dock också att de enda trådar du skapar är just dessa typer med drivrutinsuppdateringar.

Nyhet för mig, tycker det var en bra tråd men fin information!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Åh! prestandaoptimeringar till Flight Simulator...kul...toppen... inte alls att jag har suttit och bencha det ett tag nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Åh! prestandaoptimeringar till Flight Simulator...kul...toppen... inte alls att jag har suttit och bencha det ett tag nu...

Ah, då får vi info om hur mycket förbättring nya drivern ger också då?

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Åh! prestandaoptimeringar till Flight Simulator...kul...toppen... inte alls att jag har suttit och bencha det ett tag nu...

Fast du. Brukar det inte släppas nya drivrutiner på release dagen av nya stora spel? 🙂 Jobbigt oavsett såklart! 😅

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av alex5555:

Fast du. Brukar det inte släppas nya drivrutiner på release dagen av nya stora spel? 🙂 Jobbigt oavsett såklart! 😅

Ja, men vi brukar också få drivrutiner i förväg då också Av egen erfarenhet brukar det heller inte göra så värst stor skillnad men måste såklart dubbelkolla det också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Ja, men vi brukar också få drivrutiner i förväg då också Av egen erfarenhet brukar det heller inte göra så värst stor skillnad men måste såklart dubbelkolla det också

Aha då jag förstår jag. Lycka idag med testandet!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Ska testa denna i kväll. Har försökt uppdatera ett tag (kör nu med drivrutiner från april) men får massa problem med skärm som slocknar i flera sekunder, och artefakter. Så har fått backa båda gånger.
Rtx2060.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Personligen tycker jag det är en väldigt onödig tråd då de flesta automatiskt får upp en notifikation som säger "EN NY UPPDATERING!!!!".

Såg dock också att de enda trådar du skapar är just dessa typer med drivrutinsuppdateringar.

Vad använder du GFE till? Personligen tycker jag det är ett väldigt onödigt program då jag föredrar att själv ställa in mina grafikinställningar än att låta GFE göra det. Dessutom tror jag inte GFE känner av Hotfixes vilka dessvärre är viktiga då de fixar de problem som uppstår vid ny drivrutinsrelease. Enda som eventuellt är bra med GFE är Shadowplay om man vill spela in något.

Skrivet av Trackmaster:

Jag är rädd för att uppdatera nuförtiden. Tycker var och varannan uppdatering får jag problem med i olika spel på ett 1080TI.

nVidia har gjort sig lite kända för att släppa Hotfix till många av sina drivare så jag förstår dig

Skrivet av gummifisk:

Så sjukt sugen på att testa RT i World of Warcraft.

RT?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Åh! prestandaoptimeringar till Flight Simulator...kul...toppen... inte alls att jag har suttit och bencha det ett tag nu...

Vaaa, känner du dig inte som ett exalterat barn som åkt karusell och skriker "en gång till, en gång till" när åkturen är över?

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Personligen tycker jag det är en väldigt onödig tråd då de flesta automatiskt får upp en notifikation som säger "EN NY UPPDATERING!!!!".

Såg dock också att de enda trådar du skapar är just dessa typer med drivrutinsuppdateringar.

Inget fel med en enkel recap på patchloggen. Tror det är du som vaknade på fel sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag har GFE, men får notifieringarna först 3-4 dagar efter att nya drivrutiner släppts. Så en tråd om det är inte alls dumt!

Lägger till att även om jag har GFE, så visar den typ ständigt en uppdatering för att jag inte vill installera otestade uppdateringar om jag inte behöver det. Då är det ganska bra med trådar som denna för att se vad som fixats, återstår att fixa, och om folk har problem med den.

Permalänk
Medlem

Experience räknas som kanske det värsta bloatware efter antivirus och RGB appar. Det är ju defakto en launcher för att få se reklam, med påloggning därtill. På det värsta har man mätt över 10mb/s som sänds till Nvidia såg jag på guru.

Tacka vet jag clean drivers och DDU.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz