Reverb G2

Skrivet av eMannen:

Länkar:
https://youtu.be/r_SepHooREo - MRTV video med preorder-länkar i beskrivningen (via dem blir MRTV affiliate och får en slant vid köp)

Länkarna funkar inte för mig - jag får "403 forbidden"

Skrivet av Roger W:

Länkarna funkar inte för mig - jag får "403 forbidden"

https://www.youtube.com/watch?v=r_SepHooREo&feature=youtu.be
Fungerar för mig i alla fall.

Annars är det bara att söka MRTV på youtube.

Skrivet av johanandersson:

https://www.youtube.com/watch?v=r_SepHooREo&feature=youtu.be
Fungerar för mig i alla fall.

Annars är det bara att söka MRTV på youtube.

Jag kommer in på MRTV på youtube förstås, men själva länkarna till Bestware som finns i hans videor funkade inte för mig av nån anledning... Men nu när jag bytte webbläsare så gick det!

Nu ska jag bara bestämma mig om jag är redo att förbeställa

Nya Flight Simulator blir exklusivt för G2, hur det nu funkar: https://www.engadget.com/flight-sim-2020-vr-fall-hp-reverb-07...

6080kr en reverb bokad! Kul se hur mycket bättre den är gentemot G1.

Jag har en Intel Core i7 4770K 3.5 GHz. Behöver jag uppgradera min CPU för att kunna köra grejer på ett vettigt sätt med denna?

Skrivet av BrytaPlanka:

Jag har en Intel Core i7 4770K 3.5 GHz. Behöver jag uppgradera min CPU för att kunna köra grejer på ett vettigt sätt med denna?

Hög risk för det. Mitt 2080 ti fick slita hårt med Reverb för diverse krävande simulationer.

Skrivet av Halldin:

Nya Flight Simulator blir exklusivt för G2, hur det nu funkar: https://www.engadget.com/flight-sim-2020-vr-fall-hp-reverb-07...

Låter ju skitkorkat, och precis som du skrev hur det nu kommer funka? Antingen har dom VR support eller inte.

Skrivet av Don_Tool:

Låter ju skitkorkat, och precis som du skrev hur det nu kommer funka? Antingen har dom VR support eller inte.

Låter märkligt.
Men det är väll om det vara finns till Windows Store med Windows mixed reality som bara har tillgång till den?
Vet inte hur det funkar, har aldrig provat Windows mixed reality sen jag sålde bort mitt WMR headset.
Köpte aldrig nått i storen heller körde bara Steam

Skrivet av Don_Tool:

Låter ju skitkorkat, och precis som du skrev hur det nu kommer funka? Antingen har dom VR support eller inte.

När jag läser artikeln verkar det som om man får en kopia av spelet gratis om man har en G2:a och det är nog så de börjar rulla ut spelet. Det kommer enligt samma artikel vara med i XBox Game Pass framöver så det blir nog "exklusivt" för G2 under en kort period.

Skrivet av eMannen:

När jag läser artikeln verkar det som om man får en kopia av spelet gratis om man har en G2:a och det är nog så de börjar rulla ut spelet. Det kommer enligt samma artikel vara med i XBox Game Pass framöver så det blir nog "exklusivt" för G2 under en kort period.

Var ser du det? Jag läser snarare att VR-versionen av spelet inte kostar något extra.

Ja tolkade det som att de inte tar betalt för vr stödet för mixed reality plattformen. Har gamepass så vore ju trevligt om det kom ut där. Ännu trevligare om Flight Simulator följer med G2 men det borde de ju pumpa i marknadsföringen i sådana fall. Svårt att tro att det är annat än tidsfråga innan det släpps för steamvr. Sen om det är gratis eller ej utanför ms store får man se.

Skrivet av Halldin:

Var ser du det? Jag läser snarare att VR-versionen av spelet inte kostar något extra.

Du har rätt. Jag skummade nog artikeln lite för snabbt. Med informationen som finns tillgänglig nu så verkar det som om spelet släpps till PC den 18:e och att VR stödet, när det kommer, först blir tillgängligt för G2 headset. Andra headset får vänta några månader.

Länkar:

Riktigt dålig stil från Microsoft. Jag har själv inget intresse i Flight Simulator, men hatar all exklusivitet. Tror att detta blir den mest specifika hårdvarubaserade exklusiviteten någonsin? Det räcker alltså inte att man redan har köpt ett av deras WMR, utan det måste vara modellen som släpptes 14 månader senare?

Så värdelöst. Det är inte nog att Mixed Reality Portalen knappt fungerar utan nu ska de se till att deras existerande kunder inte får tillgång till spelen. Så för att få tillgång till alla VR spel nu för tiden behöver man ett Quest, en Rift (eller Link), en PSVR och nu även en specifik modell av Reverb.

De har fortfarande inte fixat problemet som många har med att WMR-portalen startar automatiskt med datorn. Söker ni på Google så finns det ungefär tusen resultat med rekommendationen att antingen dra ut sladden efter varje användning eller köra en liten batch-fil för att aktivera eller inaktivera headsetet när man inte ska använda den. Det kan de inte fixa, men klart att de kan försöka fragmentera marknaden genom hårdvaruspecifik exklusivitet.

Någon som har kört Reverb med glasögon? har läst att den ska vara designad med tanke med de som har glasögon, och av de bilder/videos jag sett av headsettet så ser det iaf ut som det kanske är det bästa hittils med tanke på glasögon?

Har en OG Vive, och jag tycker att det är extremt jobbigt att använda mina glasögon med den, även om mina glasögon inte är väldigt breda. I OG Vive väljer helt enkelt att köra utan glasögon, men det skulle inte fungera i tex Simulatorer eller Racing spel för mig.

Vet att det finns alternativ för att byta ut linserna i headset med slipade linser men jag skulle faktiskt ändå vilja ha ett headset out of the box där det faktiskt går att använda glasögon utan större problem.

Har den liknande relief som Rift S och Vive där man kan flytta bak linserna för sämre fov, mindre sweetspot och mer utrymme för glasögon?

Har inte ägt något headset jag är komfortabel använda glasögon med. Vive och Rift S går ju men repar ändå linserna även med dem på nolltid. Fresnellinser tål ingenting så glasögon går bort för min del pga alla möjliga skäl.

Vilka headset erbjuder alternativ att slipa dem efter dina synfel? Det finns ju separata linser som man monterar permanent över de befintliga. Man får se upp så de inte har delar av dem i plast som sitter på linserna och kan repa. Men det är i regel i alla fall utanför sweetspot åtminstone.

PSVR är det enda headset av de jag testat där det skulle kunna fungera hyfsat smärtfritt. Har dock inte ägt någon PSVR longterm. Vive, Oculus Rift, Rift S, pimax 5k+ och Reverb G1 är a no go iaf för min del.

Skrivet av Halldin:

Nya Flight Simulator blir exklusivt för G2, hur det nu funkar: https://www.engadget.com/flight-sim-2020-vr-fall-hp-reverb-07...

Skrivet av Don_Tool:

Låter ju skitkorkat, och precis som du skrev hur det nu kommer funka? Antingen har dom VR support eller inte.

Är nog inte krångligare än att de implementerat VR stödet med Microsofts egna Windows Mixed Reality SDK. Det stödjer endast WMR headset. Sedan har de väl hårdkodat in en begränsning till nya G2 och så inte äldre WMR headset från HP, Acer etc fungerar.

Stöd för andra headset kommer nog senare om/när de har implementerar SteamVR och/eller Oculus SDK stöd.

Tänkte lägga order idag. Tydligen sista dagen innan prishöjning. 583 eur låter inte så dumt.
https://youtu.be/Ud8jMJI7kjk

Skrivet av tOPO:

Tänkte lägga order idag. Tydligen sista dagen innan prishöjning. 583 eur låter inte så dumt.
https://youtu.be/Ud8jMJI7kjk

Jepp 31/1 ska vara sista dagen för det där erbjudandet sägs det... Jag passade på och förbeställde igår

Utvecklarna har nu förtydligat att exklusiviteten gäller WMR, inte specifikt G2: https://www.flightsimulator.com/july-30th-2020-development-up...

Skrivet av Halldin:

Utvecklarna har nu förtydligat att exklusiviteten gäller WMR, inte specifikt G2: https://www.flightsimulator.com/july-30th-2020-development-up...

Länken ger mig ett 404 fel.

Skrivet av johanandersson:

Länken ger mig ett 404 fel.

Funkar för mig, men här är det relevanta citatet:

” VR SUPPORT COMING TO MSFS

We are excited about the reception that Microsoft Flight Simulator has received from the community and look forward to its launch on August 18th. Today, we announced Microsoft Flight Simulator will support VR platforms beginning fall 2020 as a free update. VR support for Microsoft Flight Simulator will coincide with the HP Reverb G2 this fall. VR support will be available on all Windows Mixed Reality (WMR) headsets upon VR launch. Support for additional platforms/headsets will follow. Stay tuned for future updates.”

Någon här som har tips för linser för reverb g2? Kanske går använda adaptrar för reverb eller linser som passar med i stort sett allt?`

Jag har linser för gamla oculus rift CV1 från vr lens lab som man kanske kunde modda på på något vänster utan superlim

Skrivet av oqvist:

Någon här som har tips för linser för reverb g2? Kanske går använda adaptrar för reverb eller linser som passar med i stort sett allt?`

Jag har linser för gamla oculus rift CV1 från vr lens lab som man kanske kunde modda på på något vänster utan superlim

Den enda som så vitt jag vet har fått klämma på en förproduktionsenhet av G2 är Sebastian på MRTV. Du kanske kan skumma igenom hans spellista för headsetet och se om du hittar några ledtrådar?
Annars går det nog bra att skicka en fråga till honom och se om han vet något mer konkret om custom-linser. Kanske via Twitter eller Discord (länkar finns i beskrivningen på hans youtube videos).

Min gissning är att det kommer finnas custom-linser att köpa strax efter att headsetet släppts från de större aktörerna. Kommer troligtvis också finnas en uppsjö med 3D-printbara adaptrar av olika slag på thingiverse när väl headsetet hamnar i händerna på hemmafixare.

Länkar:
HP Reverb G2, youtube spellista

Det tråkigaste jag tog från denna video är att HP fortfarande arbetar på headsetet. Vilket för mig känns som att ett släpp i September inte är så troligt. Har svårt tro dom kan producera tillräckligt många under en månads tid.

Även tråkigt att vi lär få vänta på ett test av den färdiga produkten. Hoppas innerligt jag har fel och dom redan börjat producera och vi får ett släpp under September.

Skrivet av hulkenstrong:

Det tråkigaste jag tog från denna video är att HP fortfarande arbetar på headsetet. Vilket för mig känns som att ett släpp i September inte är så troligt. Har svårt tro dom kan producera tillräckligt många under en månads tid.

Även tråkigt att vi lär få vänta på ett test av den färdiga produkten. Hoppas innerligt jag har fel och dom redan börjat producera och vi får ett släpp under September.

Tror det var MRTV som nämnde för ett tag sen att ljusstyrkan inte heller är slutgiltig, det är såna saker som gör att det känns som lite grisen-i-säcken att förbeställa. Tvivlar inte på att upplösningen är kanon, men allt annat?

Ska också bli intressant att se exakt vad det är Oculus visar upp den 15 september.

Skrivet av Halldin:

Tror det var MRTV som nämnde för ett tag sen att ljusstyrkan inte heller är slutgiltig, det är såna saker som gör att det känns som lite grisen-i-säcken att förbeställa. Tvivlar inte på att upplösningen är kanon, men allt annat?

Ska också bli intressant att se exakt vad det är Oculus visar upp den 15 september.

Håller med. Även hört MRTV nämna viss ghosting som HP säger kommer lösas. Så finns definitivt orosmoln. Dock har alla som testat tyckt att trots vissa "buggar" så är det den bästa bilden dom sett i VR.

Är det inte lite knepig taktik egentligen att Valve konkurerar med sig själv när dom har hjälpt till på denna och den är konkurent med Index? Iofs lär dom ju garanterat få ett sälj på Half-Life Alyx för varje VR headset som säljs oavsett vilket headset det är.