Permalänk
Medlem

OT:
Vilka är de 3 bästa spelen att köra VR/ Reverb G2 med? /atego

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

OT:
Vilka är de 3 bästa spelen att köra VR/ Reverb G2 med? /atego

Half Life Alyx är helt fantastiskt. Extremt välgjort och tillgängligt, spela HL 2 episod 2 först dock.

The Lab som var demomjukvaran som Vive kom med har några bra upplevelser, bland annat ett pilbågspel som är mycket roligt.

Beat Saber är VRs version av Guitar Hero och något jag starkt rekommenderar.

Utav dessa är det egentligen bara Half Life som tar tillvara på Reverbens höga upplösning, men den är en game changer i spel som Skyrim.

Moss är också ett bra litet spel, dock mycket kort så köp det inte för fullpris. Man styr och hjälper en liten supergullig mus genom skogen på sitt äventyr. Typ det gulligaste spelet någonsin.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Skulle säga att simulatorer (bilsim, flygsim) kanske är där du har mest glädje av högre upplösning för att kunna läsa av instrument och se bättre på håll. Har inte upplevt upplösningen som ett hinder för känslan av VR i övrigt, Half-Life: Alyx såg kanon ut även i en Oculus Quest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Half Life Alyx är helt fantastiskt. Extremt välgjort och tillgängligt, spela HL 2 episod 2 först dock.

The Lab som var demomjukvaran som Vive kom med har några bra upplevelser, bland annat ett pilbågspel som är mycket roligt.

Beat Saber är VRs version av Guitar Hero och något jag starkt rekommenderar.

Utav dessa är det egentligen bara Half Life som tar tillvara på Reverbens höga upplösning, men den är en game changer i spel som Skyrim.

Moss är också ett bra litet spel, dock mycket kort så köp det inte för fullpris. Man styr och hjälper en liten supergullig mus genom skogen på sitt äventyr. Typ det gulligaste spelet någonsin.

Tack för trevlig och välskrivet svar! Uppskattas

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Som väntat lite mer sansade omdömen än från MRTV:

Att ställa in den verkade ju rätt bökigt, vare sig fjädermekanism eller skruvhjul. Knarrade gjorde det med, men det kan ju vara för att det är en prototyp.

Permalänk
Medlem

Det var oväntat. Reverb hade ju inga av de problemen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Captain obvious men https://www.youtube.com/watch?v=XbFkle2h1PY

1. Wireless (inget problem)

2. Fov (Ger bättre skärpa så positivt)

3. Requirements (Kommande grafikkort lär knappast kunna driva detta fullt ut i genomsnittliga simulatorer)

4. Fingertracking (Ännu inget problem? Kan inte komma ihåg någon oculustitel som kräver dem annat än att det är skoj göra tummen upp och andra tecken. När kommer långfingret simuleras?)

5. Inside out alltid ett problem för handspårning för roomscale.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Captain obvious men https://www.youtube.com/watch?v=XbFkle2h1PY

1. Wireless (inget problem)

2. Fov (Ger bättre skärpa så positivt)

3. Requirements (Kommande grafikkort lär knappast kunna driva detta fullt ut i genomsnittliga simulatorer)

4. Fingertracking (Ännu inget problem? Kan inte komma ihåg någon oculustitel som kräver dem annat än att det är skoj göra tummen upp och andra tecken. När kommer långfingret simuleras?)

5. Inside out alltid ett problem för handspårning för roomscale.

Wireless kan vara ett problem om man vant sig.
Men ska man köra sim när man sitter Still eller aldrig kört wireless tidigare så nej inget problem.

Du menar index inte Oculus? Eller tänker du på handtracking?Det kan användas fullt ut och det finns spel som man bara använder händerna i till Oculus.
Men nej inget problem heller.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Captain obvious men https://www.youtube.com/watch?v=XbFkle2h1PY

1. Wireless (inget problem)

2. Fov (Ger bättre skärpa så positivt)

3. Requirements (Kommande grafikkort lär knappast kunna driva detta fullt ut i genomsnittliga simulatorer)

4. Fingertracking (Ännu inget problem? Kan inte komma ihåg någon oculustitel som kräver dem annat än att det är skoj göra tummen upp och andra tecken. När kommer långfingret simuleras?)

5. Inside out alltid ett problem för handspårning för roomscale.

Det går uppenbarligen att hitta andra problem, kolla bara på Testeds video.
MRTV har en del bra videos men jag hade tagit det han säger med en nypa skepsis då det känns som betald reklam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det går uppenbarligen att hitta andra problem, kolla bara på Testeds video.
MRTV har en del bra videos men jag hade tagit det han säger med en nypa skepsis då det känns som betald reklam.

Inget är ju perfekt men tested hittade ju inte mycket annat än inside out tracking och bök med headstrapet vad jag såg

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

När får ni den?

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem

Osäkert skulle tro på fler delays så mars kanske.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

Är det någon som spelar War Thunder i VR? Funderar på om detta headset ger en bra upplevelse i cockpit i det spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrytaPlanka:

När får ni den?

Detta är det ingen som vet. Inte säkert HP ens vet i detta läge. Dom har allt ifrån September till slutet av December satt som datum. Själv tror jag på slutet av November.
Baserar det på att ingen har sett den slutgiltiga produkten ännu och alla som fått ett test exemplar har nämnt problem och att HP lovat fixa eller håller på justerar det. Även på att HP undviker svara på frågan konstant och bara nämner "vi har satt hösten som släppdatum".Så 1-2 månader fixa felen om det går bra för dom och sen 1-2 månader för att producera en första batch.

Nu hoppas jag att jag har helt fel och mitten av September som vissa återförsäljare "förmedlat" är korrekt och att HP redan massproducerar Reverb G2 och bara småfixar med mjukvaran.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Det viktigaste är att de inte stressar launchen och hinner testa att första batchen är ok och inte frestas bara skeppa ut dem. De vill nog inte ha reverb launchen i repris.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=-NT1GFgMsqw

Lär fortfarande inte kunna köra ACC men men.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

https://www.youtube.com/watch?v=-NT1GFgMsqw

Lär fortfarande inte kunna köra ACC men men.

ACC?

https://en.wikipedia.org/wiki/ACC

Fattar inte vad du syftar på.

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem

@BrytaPlanka:

Assetto Corsa Competizione.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrytaPlanka:

ACC?

https://en.wikipedia.org/wiki/ACC

Fattar inte vad du syftar på.

Assetto Corsa Competizione. En racing simulator med för ovanlighetens skull modern grafik som är monstruöst krävande att driva i VR.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Lite tänkvärd information från reddit av en från HP.

"We haven't even gotten out of our final Prototype phase yet. :P" skrivet 18e augusti.

Så släpp sept/okt inte troligt. Känns som dom släppte på för-bokning lite väl tidigt.

https://www.reddit.com/r/HPReverb/comments/ic179n/g2_shipment...

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Lite tänkvärd information från reddit av en från HP.

"We haven't even gotten out of our final Prototype phase yet. :P" skrivet 18e augusti.

Så släpp sept/okt inte troligt. Känns som dom släppte på för-bokning lite väl tidigt.

https://www.reddit.com/r/HPReverb/comments/ic179n/g2_shipment...

Oh well.
Då hinner det kanske komma grafikkort som klarar driva den ordentligt åtminstone

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Oh well.
Då hinner det kanske komma grafikkort som klarar driva den ordentligt åtminstone

Revision två borde kräva samma prestanda som den första, och den kan man använda till allt jag prövat med ett GTX 1080.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Revision två borde kräva samma prestanda som den första, och den kan man använda till allt jag prövat med ett GTX 1080.

För användning i full upplösning behövs ett grafikkort i övre "midrange" eller highend-skalan, medan ett midrangekort räcker till gott vid användning i halvupplösningsläge.

Enligt dokumentation från HP är rekommenderade minimum specs för Reverb G2 enligt citatet nedan.

Skrivet av HP Produktsida:

Graphics: DX12 capable graphics.
Cards that typically run Reverb at full resolution:
Consumer

  • NVIDIA®GeForce®GTX 1080, NVIDIA®GeForce®GTX 1080TioNVIDIA®GeForce®RTX 2060 SUPER, NVIDIA®GeForce®RTX 2070, NVIDIA®GeForce®RTX 2070 SUPER, NVIDIA®GeForce®RTX 2080, NVIDIA®GeForce®RTX 2080SUPER, NVIDIA®GeForce®2080Ti

  • AMD Radeon™ RX 5700, AMD Radeon™ RX 5700 XT, AMD Radeon™ 7

Workstation

  • NVIDIA®Quadro®P5200 oNVIDIA® Quadro® RTX 4000, NVIDIA® Quadro® RTX 5000, NVIDIA® Quadro® RTX 6000, NVIDIA® Quadro® RTX 8000

  • AMD Radeon™ Pro WX 8200,AMD Radeon™Pro WX 9200oAMD Radeon™Pro W5700

Cards that typically run Reverb at half resolution:
Consumer

  • NVIDIA®GeForce®GTX 1060,NVIDIA®GeForce®GTX1660,NVIDIA®GeForce®GTX1660ti,NVIDIA®GeForce®GTX1070

  • NVIDIA®GeForce®RTX 2060

  • AMD Radeon™ RX 580, AMD Radeon™ RX 5500XT, AMD Radeon™ RX 590, AMD Radeon™ RX 5600 XT, AMD Radeon™ RX Vega56, AMD Radeon™ RX Vega64

Workstation

  • NVIDIA® Quadro® P3200, NVIDIA® Quadro® P4000, NVIDIA® Quadro® P4200, NVIDIA® Quadro® P5000oNVIDIA®Quadro®RTX 3000

  • AMD Radeon™Pro WX 7100

Processor: Intel® Core™ i5, i7, Intel® Xeon® E3-1240 v5, equivalent or better. AMD Ryzen 5 equivalent or better
Memory: 8 GB RAM or more
Video out: DisplayPort™ 1.3
USB ports: 1x USB 3.0 Type C®
Power: USB Type C®with power delivery or included power adapter
Operating system: Windows 10 May 2019 update or later

Länkar:

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Hyperkrävande lir som DCS gick inte använda full upplösning med 2080ti och i 7700K. Men absolut går få det flygbart och bättre än Rift S ändå. Men det går nog optimera mer jag la inte ner alltför mycket tid på det då jag hade en trilskande reverb från första batchen. Hoppas DCS har optimerats mer vid det här laget.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv

Dålig kvalitetskontorll på första versionen så skulle inte riskera att köpa denna. Av det jag sett på youtube ser den också extremt billig och plastig ut, dålig justering av passformen m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon52343:

Dålig kvalitetskontorll på första versionen så skulle inte riskera att köpa denna. Av det jag sett på youtube ser den också extremt billig och plastig ut, dålig justering av passformen m.m.

Notera att det som YouTubers har är inte färdiga versionen utan en prototyp. Mycket kan komma ändras

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Notera att det som YouTubers har är inte färdiga versionen utan en prototyp. Mycket kan komma ändras

Vilket i sig är lite oroande med tanke på hur nära lansering den påstås vara, jag hade också varit lite avvaktande till förbokningar och dylikt.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av atego:

OT:
Vilka är de 3 bästa spelen att köra VR/ Reverb G2 med? /atego

MS FlightSim 2020 kommer få VR stöd för Reverb G2 till hösten med.

DET är något jag skulle vilja uppleva, men gråta blod för att betala hårvara för.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Vilket i sig är lite oroande med tanke på hur nära lansering den påstås vara, jag hade också varit lite avvaktande till förbokningar och dylikt.

Ja det har du rätt i

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Vilket i sig är lite oroande med tanke på hur nära lansering den påstås vara, jag hade också varit lite avvaktande till förbokningar och dylikt.

Mars kan nog stämma rätt bra skulle jag tro. Inte särskilt oroad ser sjukt polerat ut för att vara prototyp

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x