Nya gaming headset - Sennheiser G4ME ZERO & G4ME ONE

Permalänk
Skrivet av Flygman:

Jag märkte ingen jättestor skillnad när jag gick från Xonar DG (200kr) till en Fiio E10K (1000kr) på mina PC360 så tror inte det.

Jag har snöat in på Sennheiser's HD598 och tänkt mig någon form av extern mikrofon till detta (typ en Antlion ModMic), men tror att jag då skulle sakna volymreglaget som lurarna saknar, skulle man då istället för ett internt ljudkort kunna skaffa en hörlursförstärkare med reglerbar volymkontroller som ersättning och få samma ljudkvalité ?

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Medlem

För att lyfta denna tråd. Precis fått mina, 150 OHM's varianten. Kör dem direkt på moderkortet, ett Asrock X99 ITX AC/e. Fungerar galant. Moderkoret har ALC1150 kretsen men med lite kraftigare komponenter o fixar upp 600 OHM. Jag får iaf ordentligt med ljud. Vridit upp lite bas i Realtek's equalizer och nu jävlar, oojojo vilka lurar.

Inte bara ljudet, kvalitén och känslan. De är helt underbara. De går som en dröm. De sitter skönare än något annat jag provat. De klämmer inte åt. De väger ingenting. Kuddarna/fodret är skönt och lent som bomull, det verkligen smeker öronen.

KÖP KÖP KÖP!!! Förstår inte hur jag tidigare kunnat kompromissa på ljudet....

Testade förresten på brorsans Creative Sound Blaster Z, lät inte alls lika roligt... Samt ur telefon/Macbook - då får man inget ljud alls.

Permalänk
Medlem

Har kollat på flertalet recessioner av Sennheiser Game Zero, men nu har de tydligen ändrat dessa från 150ohm till 50ohm, precis som One-modellen har. Hur stor påverkan har denna ändring?

Visa signatur

------------------------------------------------------
Gigabyte RTX 4090 Gaming OC # Samsung Odyssey Neo G7 4K 32" Mini-LED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Skäggig legend

Hej! Är Game Zero något att ha idag? Sitter med mina Cloud (första gen) i moderkortet (SupremeFX S1220A). Vill egentligen inte byta men de börjar bli riktigt slitna och man vill ju unna sig något ibland. Alla dessa Ultimate bass super surround 7.1xx5454 Über usb matcho kaos hatar jag. Jag vill kunna koppla in så analogt jag kan, för att kunna höja och sänka volymen. Thats it.

Är de okej för musik också?

I annat fall, vad annars ska man ha om man är nöjd med mina Cloud? Kan även gå så långt att jag köper en DAC. Har kollat in schiit.

Ha de gött

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Mumu55:

Och enligt Headfonics är det i princip ett par HD380

"
HD380 Tweaked – Exterior Traits
Sennheiser RnD informed me that the $249 G4ME ZERO headphones were based off the HD380, a headphone that now exists as an unmemorable addition to the Sennheiser lineup of yesteryear. The headphone is roughly the same internally as the HD380 but with some implied tweaking of the 380’s drivers. It still sounds pretty much the same to me. The original HD380 still sells for $125 new in many places online and about $90 used by the way…

The only noticeable differences are on the exteriors, which are indeed drastically altered, as well as a significantly cleaner background to the presentation. New earpads adorn the G-0 ( G4ME ZERO for short ) and they are much nicer than the original stock pads of the HD380. The headband and earpads are both made of super plush and pliable imitation leatherette material, great comfort quality and more than satisfactory for extended gaming sessions. Despite them being a closed back headphone, I do not find the heat factor to be severely problematic. However, I do find them to get a bit warm as game time passes the one hour mark.
"

http://headfonics.com/2014/10/the-g4me-zero-by-sennheiser/

Skrivet av hnkl:

Har kollat på flertalet recessioner av Sennheiser Game Zero, men nu har de tydligen ändrat dessa från 150ohm till 50ohm, precis som One-modellen har. Hur stor påverkan har denna ändring?


Jag tog och köpte ett par. Tyvärr 50ohm. Dessutom tror jag dessa är för "stora" för mig, så att undersidan av hörlurarna inte håller tätt.
Är det värt att försöka hitta 150Ohm varianten? Låter de bättre?

Edit: Någonting var fel med drivrutinerna! Installerade om de och nu snurrar dessa hörlurar (även om de är 50ohm) som bara tusan. Burkigheten är helt borta och de spelar tight. Slängde på några Flacfiler och är helt TOKnöjd. Att de inte satt på tillräcklig bra var också jag som inte var tillräckligt smart för att göra de _mycket_ större.

Nu är frågan om jag ska skaffa mig en Schiit amp?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 