iTunes / Appstore - verifiera betalmetod ?

Permalänk
Medlem

iTunes / Appstore - verifiera betalmetod ?

Dottern har i många år haft en iphone och klarat sig bra då hon ej behövt köpa någonting på appstore etc ..
Idag gav jag henne ett presentkort som gick bra att lösa in och man ser att hennes iCloud konto har 150:- tillgängligt.

Problemet är dock att när man skall köpa någonting, in-game eller i Appstore, så vill den att man skall
"verifiera betalmetod". Väl här ser man redan iCloud kontot och saldot, men det verkar som att man måste
lägga till ytterligare betalmetod (visa/mastercard, el telefonräkning) för att komma vidare.

Man skall väl knappast behöva ha ett betalkort för att kunna nyttja presentkort, eller?

Visa signatur

- none -

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag är inte proffs, men efter lite snabbt googlande så verkar man behöva ha ett betalkort knutet till sitt konto. Du kan ju ta bort det igen när dotran har handlat klart för sina pengar

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag är inte proffs, men efter lite snabbt googlande så verkar man behöva ha ett betalkort knutet till sitt konto. Du kan ju ta bort det igen när dotran har handlat klart för sina pengar

Ja men det stämmer tydligen. Enl Apple support var då så man fick göra.

Visa signatur

- none -