Xbox One startar inte - PSU?

Permalänk
Medlem

Xbox One startar inte - PSU?

skulle starta igång xboxen idag men ingenting händer. Kollar direkt så nätagget/el-adaptern (stora svarta "tegelstenen") lyser men den det gör den inte. kopplar ur allt och låter vara under natten och nu idag funkar det fortfarande inte. Dock började nätagget lysa orange:t (standby läge) när jag kopplade in den till strömmen men inte in till xboxen. kopplar in agget till xboxen, den orange lyset ändras snabbt till vitt, så som det ska vara, men för i samma sekund dö helt och hållet.
Vet nu inte om det är fel på nätagget eller om det är fel på xboxen? Endast internet sladd är inkopplad i xboxen. Har provat flera andra uttag i andra rum (elen funkar som vanligt här hemma) men förstår mig inte på vad det kan vara. Känns som om antingen vill xboxen dra jävligt mycket ström så agget dör eller så är agget helt slut.

Tips på hur man kan fixa detta? Boxen har funkat felfritt sedan typ 2014. Flyttar heller inte den höger och vänster utan suttit på samma plats relativt dammfritt under sina år.

Är tacksam för alla svar!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Fixades genom luft på burk, sen koppla in och ur PSU:n ett antal gånger

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!