Kinesiska symboler, översättning?

Permalänk
Medlem

Kinesiska symboler, översättning?

Hej! Jag har en Fiol som jag köpte i Peking år 2014 och skulle vilja identifiera denna så jag kan lägga upp den ordentligt för försäljning.

Är det någon här som har kunskaper inom Mandarin eller var man kan vända sig för en översättning av dessa symboler som syns på bifogad bild?

Tack på förhand!

https://imgur.com/a/nAJUwGW

Har testat med diverse symbol-översättare på nätet, men har inte haft någon framgång där.

Permalänk

Hej, det står "HuaDong instrument", tillverkaren är nog HuaDong. I mitten står det HuaDong stiliserat.

Edit:
HuaDong betyder typ "blomstrande öst".

Förtydligande
Permalänk
Medlem

@Bamsebjörn: Försök med Google traslate på mobilen. Den har OCR som kan direktöversätta via kamera, skannat eller importerad bild.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av sperglord:

Hej, det står "HuaDong instrument", tillverkaren är nog HuaDong. I mitten står det HuaDong stiliserat.

Edit:
HuaDong betyder typ "blomstrande öst".

Snyggt, tack! Det stod på engelska under ''Huadong Musical Instrument'', så då är det bara direktöversatt alltså från symbolerna hehe. Jag som trodde jag skulle få tag på ett modellnummer eller liknande. Jaja!

Tack så mycket för hjälpen, grymt jobbat! Man kan alltid lita på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

@Bamsebjörn: Försök med Google traslate på mobilen. Den har OCR som kan direktöversätta via kamera, skannat eller importerad bild.

Tack för tips, fick en översättning från användaren ovan, så det får väl ses som löst nu, men jag ska komma ihåg det till framtiden!

Permalänk
Medlem

Google translate appen säger:
East China Musical Instruments

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Testade Google Translate-kameran och fick fram följande:
Östra Kina (logo/symboler) Musik Instrument

Symbolerna i loggan var för förvrängda för att Google Translate skulle lösa dem).
Edit: sen på bollen.

Permalänk
Medlem

Google OCR translate är ett skämt
Provade det i Japan för skojs skull, tror den lyckades med 1 av 20 ord max, resten blev antingen halvrätt eller helt åt helskotta fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Hej! Jag har en Fiol som jag köpte i Peking år 2014 och skulle vilja identifiera denna så jag kan lägga upp den ordentligt för försäljning.

Är det någon här som har kunskaper inom Mandarin eller var man kan vända sig för en översättning av dessa symboler som syns på bifogad bild?

Tack på förhand!

https://imgur.com/a/nAJUwGW

Har testat med diverse symbol-översättare på nätet, men har inte haft någon framgång där.

Maybee @CaptainYan knows

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skrivet av Herr Kantarell:

Hah, yes I understand! It did not mean much... Just said 'Eastern China musical instrument". It is a Brand and that's it.

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Samsung HW-Q995B/XE Monitor: Apple Studio Display, LG OLED65C2 Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Steam deck