Telenor shop scam?

Skrivet av m4gnify:

Man kan citera flera inlägg samtidigt

så slipper man posta

5 inlägg efter varandra

och istället svara flera inlägg i ett.

Underbart

Betala i tid

Se bara till att betala fakturan i tid. Jag minns att jag någon gång fick en påminnelse och att självaste påminnelse-avgiften var löjligt dyr. Var i samband med en flytt och adressändring, hade inga invändningar på påminnelsen (var några dagar sen och rätt ska vara rätt) men Resurs Bank kändes som ett oseriöst snabblåns företag med den avgiften. Detta kan dock ha ändrats nu men jag väljer alltid Swish eller Kort ifall jag ser Resurs Bank loggan (egentligen bara Netonnet som använder Resurs där jag handlar).

Skrivet av robalm:

Tack för infon. Känns oseriöst när inte telenor vet något om denna butik.

Vill bara påpeka att Ingram Micro inte är någon liten distributör

Skrivet av mgsrex:

Se bara till att betala fakturan i tid. Jag minns att jag någon gång fick en påminnelse och att självaste påminnelse-avgiften var löjligt dyr. Var i samband med en flytt och adressändring, hade inga invändningar på påminnelsen (var några dagar sen och rätt ska vara rätt) men Resurs Bank kändes som ett oseriöst snabblåns företag med den avgiften. Detta kan dock ha ändrats nu men jag väljer alltid Swish eller Kort ifall jag ser Resurs Bank loggan (egentligen bara Netonnet som använder Resurs där jag handlar).

Ok, jag betalade dock direkt. Fick ett email där det stod koto nummer.
Fick ett brev idag där det stod att resurs bank gjort en kreditupplysning. Så det kom fram i alla fall

Skrivet av robalm:

Ska jag vänta 15 dagar när det stog 1-2 dagar, det tycker jag inte är ok.

Nej det är rätt uppenbart att du inte tycker det med tanke på hur många kontakter med olika kundtjänster du kräver samt att du måste starta en tråd här för att du ska lyckas beställa hem ett litet mobilfodral.

Men det var just därför jag gav dig tipset att ta ett chill pill så kommer detta lösa sig utan att du behöver slösa bort mer av din tid på detta.

Skrivet av Panzerfister:

Nej det är rätt uppenbart att du inte tycker det med tanke på hur många kontakter med olika kundtjänster du kräver samt att du måste starta en tråd här för att du ska lyckas beställa hem ett litet mobilfodral.

Men det var just därför jag gav dig tipset att ta ett chill pill så kommer detta lösa sig utan att du behöver slösa bort mer av din tid på detta.

Tycker du det låter ok?

@robalm: Hur har det gått? Har du fått dina saker?
Jag beställde hdmi-kablar när dessa kostade 25:- (5/5), glömde bort det och fick först idag(!) ett besked om att paket var påväg.

Ingen dålig hanteringstid! 😱

Skrivet av NordhNet:

@robalm: Hur har det gått? Har du fått dina saker?
Jag beställde hdmi-kablar när dessa kostade 25:- (5/5), glömde bort det och fick först idag(!) ett besked om att paket var påväg.

Ingen dålig hanteringstid! 😱

Jo jag fick det igår när jag kom hem.
Kommer dock aldrig handla från telenor igen.
Tyvärr blev min internet och tv uppköpt av telenor så jag måste dras med dom andå.

Skrivet av robalm:

Jo jag fick det igår när jag kom hem.
Kommer dock aldrig handla från telenor igen.
Tyvärr blev min internet och tv uppköpt av telenor så jag måste dras med dom andå.

Känner lite samma. 4 veckor helt utan kommunikation är under all kritik.
Det ska vara ett hejdundrande erbjudande isf.
Skickade in lite feedback som man förhoppningsvis tar till sig

Om det är något jag lärt mig är det att Telenor och kundservice inte går hand i hand. Som tur är tog ett annat företag över internet här i huset.

Skrivet av frong:

Om det är något jag lärt mig är det att Telenor och kundservice inte går hand i hand. Som tur är tog ett annat företag över internet här i huset.

När jag hade lite med Telenor att göra för typ 1 år sedan så var det mesta av kundtjänst outsourcad men fick man tag på någon som jobbade "inhouse" så fick man bättre hjälp.

Tror du ska undvika alla som skickar brev/varubrev snarare. Vilket är alla egentligen, sällan man kan kräva vilket fraktsätt som används på små försändelser.

*tråd rensad*

Hoppla, här blev det lite otrevliga toner i onödan.
Håll er på mattan tack

Skrivet av robalm:

Jo jag fick det igår när jag kom hem.
Kommer dock aldrig handla från telenor igen.
Tyvärr blev min internet och tv uppköpt av telenor så jag måste dras med dom andå.

Jag är inte heller speciellt nöjd med Telenor, jag har också en tråd på Sweclockers gällande dom med problem.

Skrivet av robalm:

Tack för all hjälp alla. Bättre än telenords kundservice

Har du ringt Telenord förstår jag att dom inte visste någon om sidan