GTA5 gratis på Epic Games Store

Permalänk
Medlem

Gjorde som vanligt. Claimade även till ungarnas konton. De kommer ha en kul backlog när åldern är inne

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk

Någon som har tips på bra och aktiva svenska rollspelsservrar?

Permalänk

Bandwidth, Due to high demand, your region is temporarily limited.

För mig som fortfarande sitter på >ADSL, blir det att vänta tills hype nerladdningen är över, det tar nog ändå 3-4 dagar att få ner det om nerladdning skall tajmas in med surf, online spel och Netflix.

Säger som Kjell Höglund "Man vänjer sig"

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Blacksheep: Du kan ju alltid starta nedladdningen och begränsa hastigheten till typ 1Mbit, så sparar du lite tid

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

@Blacksheep: Surt att ha Adsl, själv tycker jag det går långsamt. Bortskämd antar jag att man är ... ca 60MB/s

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Riktigt tungt släpp!
Ryktas om Witcher 3 nästa vecka dessutom.

Osis för mig i så fall som köpte Witcher 3 igår med rabattkoden de gav efter jag claimade GTA5, 57.40 kr totalt. Men men, skulle W3 vara gratis nästa vecka så har jag ju 14 dagar på mig att ångra mitt köp.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk

Härligt, tog hem det nu och köpte Assassin's Creed Odyssey för i slutändan 100 kr.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Bra Rea. köpte Control för typ 130kr efter avdragen kupong som man får i samband med att man Claimar gratis GTA

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Ni vet väl vad detta förmodligen innebär, att de spelföretag som Epic köper spelen för att göra gratis kommer hamna under Epic Store sen. För mig som använder Steam Big picture mode är inte Epic Store någon höjdare.
(Jag vet att GoG Galaxy finns, det hade varit helt ok men saknar framförallt två viktiga funktioner, dels motsvarighet till "Big Picture mode" samt att installera spel / köpa spel inte är möjligt via handkontroll. Japp, använder PC:n till TV:n och vill inte använda mus/tgb)

Däremot är det trevligt med GTA V digitalt då jag köpte det på (antal) skivor, visst Rockstar erbjuder digitalnedladdning, men lättare att ha det i en digitalaffär (även om den affären nu råkar vara Epic Store ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Northbane:

Ni vet väl vad detta förmodligen innebär, att de spelföretag som Epic köper spelen för att göra gratis kommer hamna under Epic Store sen. För mig som använder Steam Big picture mode är inte Epic Store någon höjdare.
(Jag vet att GoG Galaxy finns, det hade varit helt ok men saknar framförallt två viktiga funktioner, dels motsvarighet till "Big Picture mode" samt att installera spel / köpa spel inte är möjligt via handkontroll. Japp, använder PC:n till TV:n och vill inte använda mus/tgb)

Däremot är det trevligt med GTA V digitalt då jag köpte det på (antal) skivor, visst Rockstar erbjuder digitalnedladdning, men lättare att ha det i en digitalaffär (även om den affären nu råkar vara Epic Store ).

Vad vill du att vi ska göra? Bojkotta Epic Games för att du ska slippa använda mus och tangentbord?

Det behovet du beskriver berör säkert mindre än 1% av användarna.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

@NordhNet:
Tack för det tipset, hade inte ens tänkt på det...även fast jag någonstans i bakhuvudet visste att det fanns en sådan "option" EDIT: och nu är den satt till 200kb/s tack igen...

Men håll tummarna för mig, hyresvcärden har börjat skaffa in info om priser på att dra fram stadsnät till fastigheten.
är 90m till närmaste anslutningspunkt, men det dyra är väl som jag förstår det komunen tar 12K per meter för o gräva upp gatan o återställa, trottoarer o allt vad det innebär, men håller tummarna ändå även om jag är ganska säker han kommer nobba när de säger i runda slängar 160K för att få det gjort mycke pengar att lägga utsplittat på 6st lägenheter//

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Vad vill du att vi ska göra? Bojkotta Epic Games för att du ska slippa använda mus och tangentbord?

Det behovet du beskriver berör säkert mindre än 1% av användarna.

Det bästa vore förstås om GoG kunde implementera en liknande funktion i deras launcher, det löser mycket och antar att det kommer som en feature i framtiden när de inser att det finns soffpotatisar som inte orkar lägga ifrån sig handkontrollen och sträcka sig efter mus/tgb
Om vi spekulerar i att det faktiskt skulle vara mindre än 1% av användarna så är det ändå ett par hundratusen användare som har det behovet

Permalänk
Medlem

Idag var det inga som helst problem att handla GTA V från shoppen iaf. Jag signade upp för ett konto och köpte sen spelet, helt utan avbrott eller problem med servrarna.
Jag har GTA 5 till Mitt PS3, men har typ aldrig spelat det. Kan ju vara roligt att testa på PC:n med.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Klumpeduns:

Osis för mig i så fall som köpte Witcher 3 igår med rabattkoden de gav efter jag claimade GTA5, 57.40 kr totalt. Men men, skulle W3 vara gratis nästa vecka så har jag ju 14 dagar på mig att ångra mitt köp.

Ah! Då kanske det inte är det spelet, folk hittade spelet i butiken innan och misstankarna var att spelet skulle dyka upp i och med att spelet avslöjades. Bra pris ändå för spelet, får nästan hoppas att det är något annat som dyker upp då.

Permalänk
Inaktiv

Lite surt att Heavy Rain, Beyond Two Souls och ett par andra spel hamnar under 140kr (de kostar 139kr) vilket gör att rabattkupongen inte kan dras. Men lutar åt att köpa iallafall Beyond och Detroit (där kupongen kan dras) då jag varit sugen på dessa länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Riktigt tungt släpp!
Ryktas om Witcher 3 nästa vecka dessutom.

Witcher 3 är ju skapat av CD Project som även ligger bakom GOG, varför skulle de göra upp med Epic för att släppa deras mest kända spel gratis (gratis för oss, de får ju betalt) på en annan distributionstjänst än deras egna? Veckan efter det kommer Epic ge oss möjligheten att ladda ner Half-Life-spelen gratis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Här ser vi en av de stora nackdelarna med spel som är beroende av en launcher. Tyvärr finns det inte många vettiga alternativ i dag.

Du hade haft samma problem om lokala gamestop butiken hade delat ut COD gratis...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av filbunke:

Witcher 3 är ju skapat av CD Project som även ligger bakom GOG, varför skulle de göra upp med Epic för att släppa deras mest kända spel gratis (gratis för oss, de får ju betalt) på en annan distributionstjänst än deras egna? Veckan efter det kommer Epic ge oss möjligheten att ladda ner Half-Life-spelen gratis?

Fråga inte mig, inte jag som var källan till de ryktena. Rockstars och GOG är i samma sits här, båda är dristributör, utgivare och utvecklare och skulle i scenariot ge bort (de får betalt av Epic) ett spel på en annan tjänst. Rockstars har redan gjort detta, om än att spelet fortfarande i grunden kräver Rockstars launcher. GOG kräver ingen launcher men erbjuder fortfarande Galaxy för de som vill ha en.

I drygt ett år har spel kommit till tjänsten. Allt från nya spel som varit till salu i veckor till spel med flera år på nacken. Även Witcher 3 är ett gammalt spel som reats många många gånger men vad jag vet aldrig varit gratis. Så vi får se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Du hade haft samma problem om lokala gamestop butiken hade delat ut COD gratis...

På vilket sätt skulle rea i en fysisk spelbutik kunna göra så att jag inte kan spela de spel jag redan har hemma på min dator?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fråga inte mig, inte jag som var källan till de ryktena. Rockstars och GOG är i samma sits här, båda är dristributör, utgivare och utvecklare och skulle i scenariot ge bort (de får betalt av Epic) ett spel på en annan tjänst. Rockstars har redan gjort detta, om än att spelet fortfarande i grunden kräver Rockstars launcher. GOG kräver ingen launcher men erbjuder fortfarande Galaxy för de som vill ha en.

I drygt ett år har spel kommit till tjänsten. Allt från nya spel som varit till salu i veckor till spel med flera år på nacken. Även Witcher 3 är ett gammalt spel som reats många många gånger men vad jag vet aldrig varit gratis. Så vi får se.

Rena spekulationer här, men borde inte gog tjäna på att bryta steams monopol, även om det betyder att det är epic som får kunderna? I korta loppet så spelar det kanske ingen roll, men en kund som gått från en plattform till 2 olika kanske har större benägenhet att faktiskt införskaffa ytterliggare en plattform såsom gog. Som sagt rena spekulationer ^_^

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Hade plockat ner sisådär 30GB innan jag stängde av datorn inatt vilket geschwinnt försvann idag när klienten fisförnämnt tyckte att gårdagens data uppenbarligen var just gårdagens och därmed skulle raderas. Pausade dagens nerladdning i en dryg timme och när jag återupptog den tyckte klienten återigen att all tidigare data var bajs och började om från början.

Föga underligt att de har kapacitetsproblem under de förutsättningarna

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nikodemous:

Rena spekulationer här, men borde inte gog tjäna på att bryta steams monopol, även om det betyder att det är epic som får kunderna? I korta loppet så spelar det kanske ingen roll, men en kund som gått från en plattform till 2 olika kanske har större benägenhet att faktiskt införskaffa ytterliggare en plattform såsom gog. Som sagt rena spekulationer ^_^

Inte orimligt, CDPR säljer ju redan spelet på andra plattformar/tjänster och att samarbeta med exempelvis Epic skulle inte skada dom heller. Att tvinga kunderna från att normen skulle vara Steam på PC tjänar alla utom Valve på.

Själv har jag nog alla tjänster som det släpps spel på i dagsläget så jag är redan där spelen finns. Men jag föredrar alltid GOG i och med att de erbjuder DRM-fria spel. Den dag någon annan aktör går samma väg och låter mig slippa klient och DRM så kommer jag handla mer spel där också.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DasIch:

Det är polska.

Nej, det är inte polska?

Polska skrivs med latinska alfabetet, inte kyrilliska.

Permalänk

Har lyckats få in GTA V i spelbiblioteket men efter 1 timme bara 3% nedladdat så jag avbröt men såg att jag fick en 95kr kupong från Epic så jag köpte Metro Exodus för 104.50kr.

Fast med min tur så är det säkert nästa veckas "Mystery Game", tur att man får 14 dagars ångerrätt

Första köpet från Epic, 31 spel gratis och ett köpt

Kan nämna att köpet gick väldigt smidigt, välj paypal, kreditkort eller bank eller något av det 4-5 andra alternativen, jag valde bank och bankid eftersom det verkade enklast.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk

kan man starta egen privat server?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Nej, det är inte polska?

Polska skrivs med latinska alfabetet, inte kyrilliska.

Det har du förstås helt rätt i. Jag fick upp precis samma sida och såg någon ändelse med .pl, så jag var lite snabb med pekpinnen där.

Permalänk
Medlem

Vart ser man kupongen man får från Epic? Jag kan inte hitta vart man ser den

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ykalon:

Tror många operatörer erbjuder extra data så här i corona-tider. Jag har då extra från Vimla

antar att alla fick extra data från Vimla, men det gick väl ut sista april? Mitt försvann iallafall då.

Permalänk
Medlem

Kul att alla spel man köpt på Epic blev otillgängliga för en dag bara för de bestämde sig att göra ett spel man redan har gratis...
Steam går visserligen också ner när de har sina summer sales, men då kan man åtminstone fortsätta spela spelen man äger i Offline istället för att bara få ett felmeddelande på spanska...

Epic - Spelvärldens ÖoB

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

@Pepsin:

Jag är lite på samma tankebana själv, mitt största pet-peeve är att det inte finns ett bra sätt att lista VR-titlar, vilket Steam gör fantastiskt. Epics motor stöder VR, men deras plattform verkar inte, ivf vad jag kan se. Men de är det nya barnet i klassen så att säga, att skynda långsamt och undvika felsteg är nog deras bästa chans till långsiktig framgång.

Och medan jag förstår varför de ger ut gratisspel, exklusiva titlar osv så är jag förvånad över hur bra spel de i överlag delar ut gratis. Definitiv goodwillboost i mina ögon. Det enda jag kan jämföra med (plattform vs Steam, dvs) är EA och att de skulle uppföra sig på detta vis existerar inte i min värld.

Så ja, de är lite Julas lågprismärke i hantverksvärlden, men de verkar ta små, seriösa och stabila kliv mot att bli IKEA-motsvarigheten inom möbelindustrin. Det är min optimistiska syn på det hela åtminstone.