Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem

Vet inte vad som har hänt med förbokning av spel med webhallen, men nu förtiden så får jag aldrig spelen vid release. Köper ni in mindre parti eller?

Visa signatur

Chassi: Define R4, PSU: Corsair AX 850W MB: Asus Sabertooth Z77, CPU: Intel I5-3570K@4.2, RAM: Corsair Vengeance 16Gb 1600Mhz DDR3, GPU: Evga Gtx 780 Classified, SSD: Samsung 840 pro 256GB, HDD: Samsung Spinpoint F3 500GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Ljudkort: Asus Xonar Essence STX, Kylning: Corsair H80i, Skärm: Dell u2311h

Permalänk
Medlem

Måste ge er ett stort lass med cred för hur ni hjälpt mig i mitt ärende med en telefon som strulat.
Hade stora problem med programvaran (brickad telefon), men fick ändå hjälp. Allt gick snabbt och smidigt, och butiksmedarbetaren gjorde allt han kunde för att hjälpa mig.

Så jag vill att ni ska rikta ett riktigt stort tack till Kent i er butik i Sisjön! <3
Har alltid hållit mig till Inet, men detta får mig att i framtiden enbart handla från er. Snyggt jobbat!

@Webhallen

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk

Är lite nyfiken om hur det reageras på min senaste beställning.

Skickade efter en:
https://www.webhallen.com/se/product/302629-Norton-360-Deluxe...

Nu råkar jag bo i Finland men hade ett antal Skilling Banco á129kr tillgodo som jag använde ett av.

Chansar på att Webhallen har råd med portot på ca 20kr....

Permalänk

Kom igen nu @Webhallen .
Har stirrat på ett par ram-minnen ni har 1 fynd ex kvar utav. Ni höjde ord.priset med 500 när ni sålt slut på alla minnerna. Sen sänkte ni fyndex priset med 550, men nu höjt priset så man får betala mer än vad nya kostade hos er. Ge mig en bra deal så tar jag dem direkt till framtida bygget.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Kom igen nu @Webhallen .
Har stirrat på ett par ram-minnen ni har 1 fynd ex kvar utav. Ni höjde ord.priset med 500 när ni sålt slut på alla minnerna. Sen sänkte ni fyndex priset med 550, men nu höjt priset så man får betala mer än vad nya kostade hos er. Ge mig en bra deal så tar jag dem direkt till framtida bygget.

Menar du att det nyvarande fyndvarupriset är högre än reapriset?

Permalänk
Webhallen

@tormentor: Hej! Ledsen för väldans sent svar här.
Vi skickar inte vanligtvis till Finland. Vid frågor rörande beställningar är det alltid bäst att kontakta vår kundtjänst
Dem når du på info@webhallen.com eller via vår chatt på hemsidan.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Xawulf:

Vet inte vad som har hänt med förbokning av spel med webhallen, men nu förtiden så får jag aldrig spelen vid release. Köper ni in mindre parti eller?

Tjaba tjena hallå! Det beror nog helt och hållet på vad det är för spel du tänker på? Om det är något nischat så kan det, även om det inte ska, dröja från vår leverantör tills att vi får dem. Men vanligtvis skickar vi alltid ut spel så de ska hinna till release.

PS. Ledsen för att svaret dröjt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ågren:

@Webhallen Vad har hänt med er närvaro på Sweclockers? Senaste inlägget skrevs för över fyra månader sedan trots att många frågor ställts, användare har taggat er i inlägg osv. och jag såg även via er profil att ni fram tills väldigt nyligen inte ens hade loggat in sedan maj.

Det känns ju lite märkligt att ni har en egen forumdel och välkomnar frågor för att sedan inte logga in på nästan ett halvår.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej! Ja här har vi tyvärr lyckats vara extremt dåliga på att vara aktiva.
Det finns inte riktigt några bra ursäkter men jag kan iaf försöka vara lite transparent.

Ansvaret för forumdelen har hoppat lite under de senaste halvåret. Detta beror på tjänster som har ändrats och personer som har slutat. Det är inget konstigt med såna saker och är så klart inget dramatiskt i det. Däremot har det skapat lite större mellanrum mellan dessa förbaskade stolar som saker gillar att hamna mellan.

Till sist så hamnade ett tillfälligt ansvar på mig som skriver nu. Jag kommer att hjälpa er här så mycket jag kan och försöka besvara er frågor så gott det går Planen är däremot att någon annan ska ta över som är lite mer bevandrad i de mer tekniska frågor som ställs här.
Däremot är jag en hejare på framedata i Street Fighter så fråga gärna om det!

Skämt åsido så finns jag här för er och svarar gladeligen på era frågor!

Mvh // Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen:

Hoppas det är rätt Staffan nu

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Webhallen
Skrivet av joeldeluxe:

Sir yes sir!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Feedback: Är allting kul med kampanjer så som OnePlus Gameshow bundle, men blir direkt mindre kul då ni börjar sälja produkten 4 minuter tidigare än vad ni sagt: Kunde lägga beställning kl 20:56 trots att ni tydligt skrivit att försäljningen skulle börja kl 21, vilket betyder att många som väntade blev utan. Andra problemet var att ni inte fick upp rätt pris: Istället för 11995kr så låg priset på 16990kr, vilket några uppfattade som ett sätt att hindra botar från att köpa upp alla produkter (smart!) och väntade då istället på rätt pris vilket då resulterade i att dessa blev utan. Förstod också att detta inte var första gången ni hade problem med dylika kampanjer och således skulle det ju vara bra att köra lite test innan så att det blir rätt från början.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Toss3:

Feedback: Är allting kul med kampanjer så som OnePlus Gameshow bundle, men blir direkt mindre kul då ni börjar sälja produkten 4 minuter tidigare än vad ni sagt: Kunde lägga beställning kl 20:56 trots att ni tydligt skrivit att försäljningen skulle börja kl 21, vilket betyder att många som väntade blev utan. Andra problemet var att ni inte fick upp rätt pris: Istället för 11995kr så låg priset på 16990kr, vilket några uppfattade som ett sätt att hindra botar från att köpa upp alla produkter (smart!) och väntade då istället på rätt pris vilket då resulterade i att dessa blev utan. Förstod också att detta inte var första gången ni hade problem med dylika kampanjer och således skulle det ju vara bra att köra lite test innan så att det blir rätt från början.

Hej!

Tack för feedbacken. Tar det med mig tillbaka till ansvariga
Vi strävar efter att det ska vara så jämlikt för alla och det är så klart tråkigt när det inte blir så.

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Blev lite besviken häromdagen när jag skulle hämta ut en beställning. Brukar annars fungera bra då jag passerar en av era butiker på väg hem.
Hade suttit och väntat på det där mailet att min beställning var klar för avhämtning. När jag sedan väl fick det och gick för att hämta ut får jag veta att den inte alls finns och det nog är ett lagerfel. Kan förstå att lagerfel ibland inträffar, men innan man meddelar någon att en vara finns för avhämtning hade det varit trevligt om man kollat att den faktiskt fanns. Speciellt i sådana här tider.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Naki:

Blev lite besviken häromdagen när jag skulle hämta ut en beställning. Brukar annars fungera bra då jag passerar en av era butiker på väg hem.
Hade suttit och väntat på det där mailet att min beställning var klar för avhämtning. När jag sedan väl fick det och gick för att hämta ut får jag veta att den inte alls finns och det nog är ett lagerfel. Kan förstå att lagerfel ibland inträffar, men innan man meddelar någon att en vara finns för avhämtning hade det varit trevligt om man kollat att den faktiskt fanns. Speciellt i sådana här tider.

Hej!

Usch vad tråkigt det är när det blir så där. Förstår din tanke i att dessa tider så är det värt att dubbelkolla innan ett hämtmail går ut och vi beklagar att det blev tokigt.
Men det är tyvärr så att det skulle ta otroligt mycket tid i anspråk att göra såna avstämningar och det är tid som inte finns när det kommer till de andra saker som ska göras under en dag i butiken.
Så vi förlitar oss på att det blir rätt (vilket det i 99% av fallen blir) när vårt lager skickar och när leveranser pips in. Däremot så sker det ibland även om vi gör allt vi kan för att så inte ska vara fallet.

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Ni borde se över eran returpolicy, andra skickar med retursedlar och även bjuder på frakten speciellt om man byter mot annan vara (eller garanti ärenden är det ju ni ska ska fixa frakten inte kunden egentligen ).

Tyvärr efter denna erfarenhet är det inte lockande att handla varor hos er, även om supporten i övrigt var trevlig och snabb.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Har förhandsbokat Xbox Series X och betalt - om priset blir lägre vid lansering, vad händer med mellanskillnaden?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheddar_bob5:

Har förhandsbokat Xbox Series X och betalt - om priset blir lägre vid lansering, vad händer med mellanskillnaden?

Vad jag minns så betalar de tillbaka mellanskillnaden

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Har Webhallen ekonomiska problem?

Har returnerat till dem för över en månad sedan och har fortfarande inte fått tillbaka pengarna, enda svaret jag får är att returen är godkänd och att det kan ta 3-5 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne74:

Har Webhallen ekonomiska problem?

Har returnerat till dem för över en månad sedan och har fortfarande inte fått tillbaka pengarna, enda svaret jag får är att returen är godkänd och att det kan ta 3-5 dagar.

Med vilken betalningsmetod gjorde du köpet? Jag hade lite problem o få tillbaka pengarna / det tog lång tid när jag köpt med PayPal, fick ringa Webhallen ett par gånger innan jag fick pengarna. Det skedde flera gång när jag hade PayPal som betalningsmetod

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Med vilken betalningsmetod gjorde du köpet? Jag hade lite problem o få tillbaka pengarna / det tog lång tid när jag köpt med PayPal, fick ringa Webhallen ett par gånger innan jag fick pengarna. Det skedde flera gång när jag hade PayPal som betalningsmetod

Betalade med Amex, fick en återbetalning på en annan produkt för 2 månader sedan och den gick väldigt snabb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne74:

Betalade med Amex, fick en återbetalning på en annan produkt för 2 månader sedan och den gick väldigt snabb.

Jag skulle kolla med Webhallen om det startat själva banköverföringen eller vad man nu kallar det. Om de har gjort det så kanske du måste kontakta amex

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Broken-arrow:

Ni borde se över eran returpolicy, andra skickar med retursedlar och även bjuder på frakten speciellt om man byter mot annan vara (eller garanti ärenden är det ju ni ska ska fixa frakten inte kunden egentligen ).

Tyvärr efter denna erfarenhet är det inte lockande att handla varor hos er, även om supporten i övrigt var trevlig och snabb.

Tjaba! Vid garantiärenden är det vi som står för frakten.
Frakt på varor som skickas tillbaka på öppet köp står kund för.

/// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av cheddar_bob5:

Har förhandsbokat Xbox Series X och betalt - om priset blir lägre vid lansering, vad händer med mellanskillnaden?

Mellanskillnaden betalas tillbaka

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Danne74:

Har Webhallen ekonomiska problem?

Har returnerat till dem för över en månad sedan och har fortfarande inte fått tillbaka pengarna, enda svaret jag får är att returen är godkänd och att det kan ta 3-5 dagar.

Hej! Det låter ju väldans underligt att det tar så lång tid.
Oavsett om vi har ekonomiska problem eller ej så ska du ju ha tillbaka dina pengar. Det är ju pengar in och ut.
Du har pratat med vår kundsvervice nyligen?

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej! Det låter ju väldans underligt att det tar så lång tid.
Oavsett om vi har ekonomiska problem eller ej så ska du ju ha tillbaka dina pengar. Det är ju pengar in och ut.
Du har pratat med vår kundsvervice nyligen?

// Staffan

Japp har pratat med er en gång på telefon och två gånger via chatten senaste två veckorna. Enda svaret förutom att det tar 2-5 bankdagar jag fått är att kontakta er på support@webhallen.com, vilket jag gjort.

Permalänk
Medlem

Gjorde en returanmälan (onsdag morgon) på Lego Starwars Stormtrooper eftersom färgen inte stämmer överens med bilden. Bitarna är tyvärr inte vita. Mer bech/ljusbrunt i sig. Något som jag inte vill ha, då Stormtrooper är kritvit.
Men jag har inte fått något svar trots att jag gjorde en returanmälan i onsdags. Vet att det har varit röd dag samt är helg, men brukar det ta över 24h för att få svar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Gjorde en returanmälan (onsdag morgon) på Lego Starwars Stormtrooper eftersom färgen inte stämmer överens med bilden. Bitarna är tyvärr inte vita. Mer bech/ljusbrunt i sig. Något som jag inte vill ha, då Stormtrooper är kritvit.
Men jag har inte fått något svar trots att jag gjorde en returanmälan i onsdags. Vet att det har varit röd dag samt är helg, men brukar det ta över 24h för att få svar?

Det kan ibland dröja längre om de har väldigt mycket att göra, folk är sjuka (är ändå en pandemi igång) och även varit röda dagar.
Håll ut till tisdag så ska du nog se att du redan fått svar på måndag

Permalänk
Medlem

Vad är det för mening med att ni betalar för att man ska välja utlämningsställe egentligen?
Ser ingen som helst mening med denna tjänst, då PostNord hanterar det bra utefter postnummer som paket skickas till.

Blev lagom glad över beställningen som jag lade igår, fyllde i min leveransadress och allt för att sedan få en kalldusch av leveransbekräftelsen.
Mitt paket kommer nu att skickas till ett uthämtningsställe 10 mil bort, till en adress som jag inte har bott på i 3 år.
Detta för att ni överskrider leveransadressen med i förväg valt uthämtningsställe.
Det står rätt adress, men skickas lik förbannat till utlämningsställe helt åt helvete.

Varför fyller jag i en leveransadress om det ändå är skit samma på grund av information som finns i ert interna system?

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av 50Spaenn:

Vad är det för mening med att ni betalar för att man ska välja utlämningsställe egentligen?
Ser ingen som helst mening med denna tjänst, då PostNord hanterar det bra utefter postnummer som paket skickas till.

Blev lagom glad över beställningen som jag lade igår, fyllde i min leveransadress och allt för att sedan få en kalldusch av leveransbekräftelsen.
Mitt paket kommer nu att skickas till ett uthämtningsställe 10 mil bort, till en adress som jag inte har bott på i 3 år.
Detta för att ni överskrider leveransadressen med i förväg valt uthämtningsställe.
Det står rätt adress, men skickas lik förbannat till utlämningsställe helt åt helvete.

Varför fyller jag i en leveransadress om det ändå är skit samma på grund av information som finns i ert interna system?

Man kanske vill hämta på ett ombud som ligger vid jobbet, eller att det är som mig, jag gillar inte ombudet som har hand om DHL/Bring och de andra och då kan jag välja ett annat ombud istället

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Danne74:

Japp har pratat med er en gång på telefon och två gånger via chatten senaste två veckorna. Enda svaret förutom att det tar 2-5 bankdagar jag fått är att kontakta er på support@webhallen.com, vilket jag gjort.

Kan du inte dra ett ordernummer eller ärendenummer i PM så kan jag fråga vad som händer och sker?

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch