Permalänk
Medlem

Asus ROG PG279 & Dell U2414H

Asus ROG PG279 27"
2560x1440, IPS, 144hz, överklockningsbar till 165hz
4ms, G-Sync

Fint skick, minimalt backlight bleed.
Snurrar på första firmware och man kan inte uppdatera det själv. Jag upptäckte det för sent och Asus vägrar uppdatera utanför garantitiden.

Taget från Asus forum:
"We’ll be launching a firmware update program to address an issue with the ROG SWIFT PG279Q monitor. If you’re experiencing any issues where there’s a noticeable line that appears down the middle of the monitor or bright vertical lines that either run along on the left or right edge of the monitor then you’ll require this firmware update. This is a known issue that occurs for all monitors using this specific LCD panel and only occurs for systems with Nvidia graphics cards."

Det händer någon gång varannan månad och lösningen är att bara trycka av och på skärmen.

Dell U2414H 24"
1920x1080, 60hz IPS

Fint skick, inga konstigheter.

Jag har kartong, medföljande bordsstativ och tillbehör till båda skärmarna.

Inga problem att skicka, köparen står för frakt.

Vid hämtning tar jag endast emot swish.

Bud i tråden på obestämd tid, när jag får ett bud jag är nöjd med så meddelar jag i tråden.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

3000 för asusen?

Permalänk
Medlem

Börjar med 500+frakt för Dell skärmen

Permalänk
Medlem

600kr + frakt för Dell skärmen

Visa signatur

Dator 1 - AMD Ryzen 5 2600 - MSI B450 PRO M2 - 16GB G.Skill TridentZ RGB DDR4-3200 - RX 570 Nitro+ - Sandisk M.2 256GB & Samsung 850 Evo 500GB - Seagate Barracuda 2TB - Corsair 280x - Corsair CX600

Dator 2 - Ryzen Threadripper 1900x - X399 Aorus Xtreme - 16GB Corsari Vengeance DDR4-3200 - GTX 1070 SLI - 3x Sandisk 256gb m.2 & WD Digital blue 1TB - NZXT s340 Elite - Corsair AX1200

Permalänk

3500kr+frakt för asus skärmen.
Mvh David

Permalänk
Skrivet av Bakteria:

Asus ROG PG279 27"
2560x1440, IPS, 144hz, överklockningsbar till 165hz
4ms, G-Sync

Fint skick, minimalt backlight bleed.
Snurrar på första firmware och man kan inte uppdatera det själv. Jag upptäckte det för sent och Asus vägrar uppdatera utanför garantitiden.

Taget från Asus forum:
"We’ll be launching a firmware update program to address an issue with the ROG SWIFT PG279Q monitor. If you’re experiencing any issues where there’s a noticeable line that appears down the middle of the monitor or bright vertical lines that either run along on the left or right edge of the monitor then you’ll require this firmware update. This is a known issue that occurs for all monitors using this specific LCD panel and only occurs for systems with Nvidia graphics cards."

Det händer någon gång varannan månad och lösningen är att bara trycka av och på skärmen.

Dell U2414H 24"
1920x1080, 60hz IPS

Fint skick, inga konstigheter.

Jag har kartong, medföljande bordsstativ och tillbehör till båda skärmarna.

Inga problem att skicka, köparen står för frakt.

Vid hämtning tar jag endast emot swish.

Bud i tråden på obestämd tid, när jag får ett bud jag är nöjd med så meddelar jag i tråden.

Läs hela annonsen här

700kr + frakt för dell skärmen

Permalänk
Skrivet av Bakteria:

Asus ROG PG279 27"
2560x1440, IPS, 144hz, överklockningsbar till 165hz
4ms, G-Sync

Fint skick, minimalt backlight bleed.
Snurrar på första firmware och man kan inte uppdatera det själv. Jag upptäckte det för sent och Asus vägrar uppdatera utanför garantitiden.

Taget från Asus forum:
"We’ll be launching a firmware update program to address an issue with the ROG SWIFT PG279Q monitor. If you’re experiencing any issues where there’s a noticeable line that appears down the middle of the monitor or bright vertical lines that either run along on the left or right edge of the monitor then you’ll require this firmware update. This is a known issue that occurs for all monitors using this specific LCD panel and only occurs for systems with Nvidia graphics cards."

Det händer någon gång varannan månad och lösningen är att bara trycka av och på skärmen.

Dell U2414H 24"
1920x1080, 60hz IPS

Fint skick, inga konstigheter.

Jag har kartong, medföljande bordsstativ och tillbehör till båda skärmarna.

Inga problem att skicka, köparen står för frakt.

Vid hämtning tar jag endast emot swish.

Bud i tråden på obestämd tid, när jag får ett bud jag är nöjd med så meddelar jag i tråden.

Läs hela annonsen här

Drar tillbaka mitt bud då jag redan köpt en skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av 228Shablagoo:

3500kr+frakt för asus skärmen.
Mvh David

Super!
Får jag inga mer bud till ikväll så kör vi på det.

Permalänk
Skrivet av Bakteria:

Super!
Får jag inga mer bud till ikväll så kör vi på det.

Bara för att bekräfta, detta är PG279Q Asus ROG IPS Skärm? 1440p 165hz 27tum?

Permalänk
Medlem
Permalänk

@Bakteria skulle inte vara så att du har en bild på felet när det kommer?

Permalänk
Medlem

@228Shablagoo:
Jag har försökt att leta men har inte hittat. Jag vet att jag tagit en bild vid något tillfälle.
Händer som sagt ytterst sällan och när det väl gör det så trycker jag bara av och på skärmen snabbt så är det löst.

Detta är inte min bild utan tagen från reddit men det är precis detta som händer:

Tråden i fråga: https://www.reddit.com/r/Monitors/comments/4ij4zt/asus_rog_sw...

Permalänk
Medlem

Släpper Asus-skärmen till @228Shablagoo om han fortfarande är intresserad.

Permalänk

@Bakteria Felet var grövre än jag misstänkte, ska fundera på det under dagen och återkommer.
Mvh David

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har du någon uppskattning om vad frakten på Dell-skärmen kan tänkas gå på?

Permalänk
Medlem

@ducedo:
Nej. Inget jag har kollat på. Inte hunnit packa ner den än.

Permalänk
Medlem

Bjuder 700 + frakt för Dell.

Permalänk

Bjuder 800kr+ frakt för Dellskärmen!

/H

Permalänk
Medlem

Kolla gärna upp frakten. Är intresserad men känner att prisnivån är nära maxgränsen.

Permalänk
Medlem

Kikade mest in här för att prisnivåkolla min egen PG279Q.

Jag kan instämma med Bakteria i att felet är verkligen minimalt jobbigt. Det händer någon gång ibland och då får man slå av och på eller typ byta upplösning fram och tillbaka. Sen är det löst och går och lägger sig igen.

Det är alltså inget specifikt som drabbat denna skärm utan alla från 2016-17 (och säkert många som legat på lager sedan dess) har detta fel.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk

Är ASUS-skärmen såld än?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Whatever..:

Är ASUS-skärmen såld än?

Skrivet av bmawn:

Undrar också om ASUS skärmen är kvar.

Skärmen finns kvar.

Behöver bli av med den ganska omgående och vill i alla fall få 2500 för den.

Permalänk
Medlem

Asus såld till @Whatever..