BF4 har slutat att fungera - efter att Origin varit nere

Permalänk
Medlem

BF4 har slutat att fungera - efter att Origin varit nere

Under söndag kväll fram till nu har det varit störningar i form av att man inte kunnat spela Battlefield 4 eftersom spelet inte hade någon uppkoppling till EAs servrar. Ej heller logga in i Origin annat än i offlineläge.

Se här för statistik: https://downdetector.com/status/battlefield/

Idag funkar det igen men varje gång jag försöker delta i en server och spela så får jag bara en svart skärm istället för laddningsskärmen till kartan. När jag sen trycker Ctrl + Alt + Del eftersom ingenting händer så ser jag att det står att "Bf4 har slutat att fungera".

Hur kan detta komma sig? Från och med söndag tills nu har jag inte gjort NÅGRA SOM HELST ändringar eller installationer/avinstallation på min dator. Och det gick bra att spela BF4 i lördags. Så förstår inte hur det kan vara såhär efter att man nu kan koppla upp sig till EA.

EDIT: Ska också lägga till att BF3 fungerar utmärkt.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Återkoppling: Installerade om spelet via Origin. Nu funkar det.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Skrivet av King D:

Återkoppling: Installerade om spelet via Origin. Nu funkar det.

Finns det fortfarande folk som är inne och spelar BF 4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Finns det fortfarande folk som är inne och spelar BF 4?

Ja, spelar uteslutet BF4 gällande Battlefield-serien. Äger både nyare och äldre Battlefield-spel men detta är en av de bästa. Det bästa var BF3 men det är för lite folk där nu på PC. Vad spelar du?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk

Jag testade bf4 för ett par dagar sen, det var flertalet fulla servrar.

Permalänk
Skrivet av CAD-Slaven:

Jag testade bf4 för ett par dagar sen, det var flertalet fulla servrar.

Får väl se till att köra några games av både BF 3 och BF 4...

Permalänk
Medlem

Spelade BF3 senast igår.
Grymt bra spel.

Dock lite tomt med servrar nu och dom få som spelar är ÄCKLIGT bra.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Skrivet av The_St1g:

Spelade BF3 senast igår.
Grymt bra spel.

Dock lite tomt med servrar nu och dom få som spelar är ÄCKLIGT bra.

Vad heter du? Kan adda dig så kan vi teama upp och köra tillsammans...

Permalänk
Medlem

Det är det jag säger: BF3 GRYMT bra spel, bästa enligt mig i Battlefield-serien. MEN i princip tomma servrar så vem ska man spela med?

BF4 bra spel det med. Inte lika bra som BF3 men åtminstone fulla servrar så man har servrar att välja mellan och andra att spela med. Finns inget bättre än att spela med 63 andra spelare i hardcore.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.