Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

Haft min PG279QZ nu i två dagar, spelat Overwatch och surfat med mycket youtube tittande. Har en MG279Q sen innan som också är en ips skärm, jag tycker att PG279QZ:en faktiskt var lite mer skarp och har bättre färg återgivning, har ställt in i inställningarna så som jag vill ha det.

Har ips glow mest på högra sidan, inget jag egentligen stör mig på...

Ingen BLB eller döda pixlar.

Länge letat efter en värdig Asus ips skärm men som vi alla vet kostar dessa skärmar skjortan. Det priset Elgiganten sålde för var rena kapet, sjukt nöjd att min order gick igenom med tanke på att deras system balla ur.

Permalänk
Medlem

Är också nöjd med min PG279QZ. IPS Glow förekommer såklart, men egentligen stör jag mig bara på det för att jag vet att det är där. Syns i princip aldrig förutom om man kör en becksvart bild fullscreen.

Färgerna är fina, inga döda pixlar och den känns jävligt snabb. Konstigt nog så känns den skarpare än min förra 1440p skärm i samma storlek. Hur det är möjligt vet jag inte.

10/10

Permalänk
Medlem

@LulleK:
suddig bild men man kan se ändå.

https://imgur.com/LsrS4FV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epsilon:

@LulleK:
suddig bild men man kan se ändå.

https://imgur.com/LsrS4FV

Svårt att avgöra där vad som är reflektioner och vad som är skärmen.

Permalänk
Medlem

Ni som köpte en PG279QZ sitter eran ram på framsidan runt skärmen lite löst?

På höger sida sitter min lite löst, går att vicka fram och tillbaka. Är väl enda "problemet" jag har med min, har BLB på 2 ställen men tror jag får leva med det, är min fjärde PG279Q.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LeVvE:

Ni som köpte en PG279QZ sitter eran ram på framsidan runt skärmen lite löst?

På höger sida sitter min lite löst, går att vicka fram och tillbaka. Är väl enda "problemet" jag har med min, har BLB på 2 ställen men tror jag får leva med det, är min fjärde PG279Q.

Är det någon B sortering de sålt ut?
Verkar vara många med pixelfel, blb, dåligt ihopsatta mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Är det någon B sortering de sålt ut?
Verkar vara många med pixelfel, blb, dåligt ihopsatta mm.

BLB har varit på alla 4 jag köpt och jag har köpt av alla olika varianter, PG279Q, PG279QZ och PG279QE.
Tror inte de är sämre än vanligt.

Den jag fick nu har inga döda pixlar, lite BLB på vänster sida och höger hörn men mycket mindre än de andra jag köpt än så länge, IPS glow som vanligt ofc.

Permalänk
Medlem

Fick hem min PG279QZ och efter test hittar jag en död pixel uppe i högra hörnet (2-3 mm från högra kanten, 5 mm från toppen), lite ips glow, mest i nedre högra hörnet, i stort sett ingen blb.
Ska köra någon dag och se om pixeln stör mig, då läget på den är ur synfältet 99,9% av tiden, men annars verkar skärmen super!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callemedskägget:

Produkt: Xbox Game Pass Ultimate
Länk: https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass#join
Kategori: Spel
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5289673
Pris: 10 kr
Tidigare pris: 135 kr

För mig kostar det 135kr.

Kan kanske tilläggas att 10kr gäller väl bara nya medlemmar?

Permalänk
Medlem

Det är såvitt jag vet inte ett nytt intro-erbjudande, det har funnits ett tag.
Bara giltigt för konton som inte provat på det förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callemedskägget:

Produkt: Xbox Game Pass Ultimate
Länk: https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass#join
Kategori: Spel
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5289673
Pris: 10 kr
Tidigare pris: 135 kr

edit: 10 kr gäller första månaden för nya prenumeranter. Abonnemanget övergår sedan till ordinariepris på 135 kr månaden.

Digitala spelfynd ska enligt regel 6 bara läggas i https://www.sweclockers.com/forum/trad/1012271-digitala-spelf...

Antar att det fortfarande gäller.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Digitala spelfynd ska enligt regel 6 bara läggas i https://www.sweclockers.com/forum/trad/1012271-digitala-spelf...

Antar att det fortfarande gäller.

Fast det är inte ett spelfynd så sätt utan prenumeration på en tjänst.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Fast det är inte ett spelfynd så sätt utan prenumeration på en tjänst.

Är det inte en tjänst med digitala spel?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Det var värst vad det var mycket erbjudanden på just gaming tangentbord just nu. Slog till på detta Roccat AIMO 120 från Maxgaming som säljs till nästan halva priset och som det tipsades om i Fyndtråden av nye chefredakörn UndaC: https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/vulcan-120-aimo (fasen detta var inte bra för min plånbok, Nya chefredakörn var du tvungen att posta detta tips? )

Behöver inget nytt tangentbord egentligen men har varit nyfiken på just detta och detta pris (som förövrigt är lägst i världen vad jag känner till just nu) så slog till med köpfingret! Detta bord ska tydligen vara bra och så är det jävligt snyggt! Har redan köpt en Roccat Kone Aimo Remastered mus sedan tidigare för halva priset som också ska användas till kommande datorbygge. Det blir en bra matchning det. Den musen finns förövrigt återigen till Black Friday Pris 499 Kr hos Maxgaming också det ett bra erbjudande: https://www.maxgaming.se/gaming-mus/kone-aimo-gamingmus-svart...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Hämtade mina 2st Asus AX200 idag. Dessa ska enligt instruktion kopplas in i PCIe x1 + med en intern USB2-kabel (inkluderad). Varför två anslutningar? Både PCIe och USB? Ström via ena interfacet och data över det andra? Steg 5, 6 och 7 i manualen nedan.

https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/mb/Add-on_card/Q16327_PCIE...

Skrivet av McAn_:

Produkt: Asus AX200 WiFi-adapter PCIe (bulkpack)
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...
Pris: 190 kr

Näst billigast verkar vara inets kampanjpris på 499 kr.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Är det inte en tjänst med digitala spel?

Jo det är det, men det är inget spelfynd (dvs. ett spel som är rabatterat etc.).

Citat:

Digitala spelfynd 🎮

I denna tråd kan du skriva tips om spel som går att köpa digitalt online billigt. Alla seriösa digitala distributörer är välkomna.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Jag har erfarenhet av att recensera tangentbord över ett decennium och köpte Steelseries Apex 7 TKL förra veckan när det såldes för 700 kronor. Vad jag har sett på bilder så ska designen mellan det Apex 7 och Apex Pro vara identiska med brytarna som det som skiljer.

Apex 7 är jag i vart fall otroligt nöjd med. Väldigt lika Cherry MX Red, men känns som att det krävs en liten liten aning mer kraft för att trycka ner tangenterna, vilket lätt eliminerar felaktiga tangenttryckningar samtidigt som spelprestandan inte påverkas öht.

Om konstruktionen verkligen är identisk så undrar jag hur sjutton man kan klämma lillfingret som någon skrev. Jag kan med nöd och näppe göra det om jag verkligen försöker själv. Men det har aldrig skett vid vanlig användning eller spelande.

Jag köpte mig ett Steelseries Apex Pro nu (främst för att få numpad) och tror jag lämnar tillbaka SteelSeries Apex 7 TKL Red Switch såvida jag inte får det sålt.

Jag har en kompis med Apex Pro och inte heller han känner igen sig att man skulle klämma lillfingret. Det låter som någon som är van att spela på ett VÄLDIGT speciellt sätt och därför råkar ut det om det nu inte är ett troll. Så fort jag fått mitt tangentbord (förmodligen imorgon) kan jag meddela vad jag tycker om det. Se till att citera mig bara isf så att jag inte missar om ni undrar.

Steelseries har för övrigt en underbar mjukvara. Jag tycker den är bättre än Corsairs dito alla dagar i veckan.

Antingen trollar du, har fått måndags-exemplar eller så använder du tangentbordet på ett väldigt specifikt sätt och inte gett det ett par tre veckor att vänja sig vid. Eller så har Steelseries tagit ett riktigt vinnande koncept och failat totalt. Jag återkommer med min rapport om så önskas.

Ni som är intresserade av tangentbordet och bor nära en Elgiganten-butil köp det på Klarna faktura, och lämna tillbaka om du är missnöjd. Det är inte ofta man ser så här stora rabatter på produkter från premium-segmentet!.

Skrivet av LulleK:

Nice, ser fram emot att höra vad du tycker om det!

Skrivet av Asterion:

@LulleK
Tangentbord är väldigt personligt. Att kalla det för vara bästa tangentbord någonsin skulle jag personligen aldrig kalla den för. Du får gärna testa själv om du personligen skulle gilla det, smaksak.

Jag gjorde som sagt test (wpmtest: https://typing-speed-test.aoeu.eu/, vilket testar både speed och även hur många stavfel, ect) på dessa följande t-bord när jag köpte mitt och dessa bord testade jag på:

Apex Pro
Corsair Mk.2 Silent MX.
Logitech k740
Logitech G513
HyperX Alloy FPS Gaming (brown switch)
Razer ornata chroma

De bästa för att skriva på (snabbhet och minst errors) var Mk2 Silent, K740 och även Razer Ornata Chroma.

Sämst på det testet (jag gjorde faktiskt test 10 ggr per bord och gjorde en hel tabell för att få fram genomsnittet) var Apex Pro. Knapparna hade inget motstånd alls och de satte väldigt smått ihop så det blir lätt att man slår på fel knapp av misstag. Kan vara skön känsla att skriva på i nån minut men efter att ha använt det i flera timmar däremot då börjar man att känna att det är nånting som inte riktigt är rätt där.

Och sen kom det där med att man kan klämma fingret på vänstra sida.

Men ska du köpa det till gaming så kanske det funkar ändå. Jag köpte inte K740 för gaming för det bordet tillåter inte shift+w+space. Razer Ornata Chroma var faktiskt riktigt skön för att vara en membranare. Dock har Mk2 bäst programvara (vissa hatar det för de förstår inte hur man ska trixa med programmet, förvirrande säger de, men när man väl lärt sig så kan man justera saker och ting i oändlighet, finns nästan ingen gräns).

För mig kommer det ta lite tid att vänja sig vid Apex Pro.

Layout: Identisk uppsättning teckenmässigt (underligt annars) mot tidigare Corsair MX Speed, så kan inte se att det skulle påverka hur jag skriver.
Fattar inte riktigt hur man kan fastna med fingrar, även jag vilar fingrarna på kanten av tangentbordet, men flyttar såklart på dem innan jag trycker på något på den sidan bordet. Kanske specialfall när man spelar 🤔

Brytare: Något svampiga mot MX Speed och MX Red, men de är inte dåliga. Som jag förstår (och man känner) är det bara "skrivknapparna" som har justerbar slaghöjd. Ytan som är sammetsmjuk kan påverka känslan ytterligare. Tror jag vänjer mig efter ett tag. Något högre slagkraft behövs mot MX Red/Speed tror jag.

Programvara: Har den sen innan till div. utrustning och det är skönt att kasta ut och köra samma för hörlurar, mus och tangentbord. Corsair har extremt mycket man kan ställa in i programvaran, men den är lite knepig innan man förstår. Får se när jag sätter igång och gör mer inställningar från SS Engine. Har inte fått "rullen, knappen & displayen" att göra något vettigt än.

Övrigt: 1xUSB- förlängning är trevligt. Kabel, vanlig plastig sort, men tillräckligt lång och bara något svårarbetad.
Jag skulle gärna ha en halvhöjd på fötterna som är utfällbara, inne är det för lågt och ute för högt.
Bra totaltförmåga på ljuset, och nära på steglös inställning av max.
Riktigt trevligt handledsstöd som fastnar med magneter.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem

Spontan köpte en PG279QZ men funderar på om jag ska avbeställa. Har ett gammalt Radeon R9 290 och som jag har förstått rätt stödjer inte skärmen freesync? Borde iofs uppgradera grafikkortet men tänkte vänta tills nästa generation. Har idag en aoc 29 q2963pm ultrawide monitor, blir det en stor uppgradering tror ni?

Permalänk
Medlem

@arowe17: Inte helt 100 på just den modellen men generellt brukar det vara

  • PCIe för WiFi

  • USB för Bluetooth

och att det står BT_USB tyder på att det är så.

Vill man inte använda BT så behöver man inte koppla in den, WiFi ska fungera ändå (tror jag)

Permalänk
Medlem

@johnsa: Ok, trevligt. Visste inte att den hade BT. Kul!

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av rbt:

För mig kommer det ta lite tid att vänja sig vid Apex Pro.

Layout: Identisk uppsättning teckenmässigt (underligt annars) mot tidigare Corsair MX Speed, så kan inte se att det skulle påverka hur jag skriver.
Fattar inte riktigt hur man kan fastna med fingrar, även jag vilar fingrarna på kanten av tangentbordet, men flyttar såklart på dem innan jag trycker på något på den sidan bordet. Kanske specialfall när man spelar 🤔

Brytare: Något svampiga mot MX Speed och MX Red, men de är inte dåliga. Som jag förstår (och man känner) är det bara "skrivknapparna" som har justerbar slaghöjd. Ytan som är sammetsmjuk kan påverka känslan ytterligare. Tror jag vänjer mig efter ett tag. Något högre slagkraft behövs mot MX Red/Speed tror jag.

Programvara: Har den sen innan till div. utrustning och det är skönt att kasta ut och köra samma för hörlurar, mus och tangentbord. Corsair har extremt mycket man kan ställa in i programvaran, men den är lite knepig innan man förstår. Får se när jag sätter igång och gör mer inställningar från SS Engine. Har inte fått "rullen, knappen & displayen" att göra något vettigt än.

Övrigt: 1xUSB- förlängning är trevligt. Kabel, vanlig plastig sort, men tillräckligt lång och bara något svårarbetad.
Jag skulle gärna ha en halvhöjd på fötterna som är utfällbara, inne är det för lågt och ute för högt.
Bra totaltförmåga på ljuset, och nära på steglös inställning av max.
Riktigt trevligt handledsstöd som fastnar med magneter.

Känner du att tangentbordet är värt ett köp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Varför skulle JAG vara ett troll? Jag har varit medlem här i forumet i snart 13 år och är bland en av de oldschool-medlemmarna. Det här är ingen ny account.

Dessutom kan du till och med följa i min trådhistorik där jag faktiskt skapade trådar för att fråga tips och råd när jag själv köpte t-bord. Då var det också snack om Apex Pro.

Kan till och med ladda upp en bild på själva tangentbordet när jag hade den om du så vill.

Ja, jag klämde tyvärr fingret när jag lirade spel (framförallt CS:GO) på vänstra sidan av bordet för det finns ingen marginal där och det finns ett större gap mellan knapparna och bordet. Jag har asiat bakgrund och små fingrar så ursäkta mig? Behöver inte kalla mig för troll bara för att jag vill ge tips till OP som ville faktiskt ha tips från folk som haft bordet.

Du har inte ens haft det här bordet och ändå attackerar mig.

Och om du är oldschool är jag...? Men jag använder sällan det som måttstock om det inte gäller konton reggade dagarna innan ett inlägg postas. Men hackade konton har vi alla hört talas om. Men vi lägger ner "vem som har störst" då det bara är barnsligt imo.

Det var absolut inte menat att attackera dig! Förlåt mig, jag formulerade mig dåligt! Det var inte menat som attackerande, mer att jag håller med dig helt i också säger: det är högst personligt vad man gillar när man väljer tangentbord! Men det gör mig nyfiken då jag hade tron att de var likadant designade men att brytarna ändrats. Eller om det är något speciellt "grepp" på tangentbordsskivan som jag har missat genom åren. ;D

Kanske knapparna sitter högre upp? Då skulle jag kunna tänka mig att det är möjligt det du beskriver.

Jag har inte smala fingrar, men inte överdrivet tjocka heller.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av T1000:

Spontan köpte en PG279QZ men funderar på om jag ska avbeställa. Har ett gammalt Radeon R9 290 och som jag har förstått rätt stödjer inte skärmen freesync? Borde iofs uppgradera grafikkortet men tänkte vänta tills nästa generation. Har idag en aoc 29 q2963pm ultrawide monitor, blir det en stor uppgradering tror ni?

Hojta om du bestämmer dig för att avbeställa, grämmer mig lite över att jag inte köpte när de hade dealen aktiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Och om du är oldschool är jag...? Men jag använder sällan det som måttstock om det inte gäller konton reggade dagarna innan ett inlägg postas. Men hackade konton har vi alla hört talas om. Men vi lägger ner "vem som har störst" då det bara är barnsligt imo.

Det var absolut inte menat att attackera dig! Förlåt mig, jag formulerade mig dåligt! Det var inte menat som attackerande, mer att jag håller med dig helt i också säger: det är högst personligt vad man gillar när man väljer tangentbord! Men det gör mig nyfiken då jag hade tron att de var likadant designade men att brytarna ändrats. Eller om det är något speciellt "grepp" på tangentbordsskivan som jag har missat genom åren. ;D

Kanske knapparna sitter högre upp? Då skulle jag kunna tänka mig att det är möjligt det du beskriver.

Jag har inte smala fingrar, men inte överdrivet tjocka heller.

http://i.imgur.com/O0nNDtE.jpg
http://i.imgur.com/BfZgvGW.jpg

Att jag nämnde att detta var ett gammalt konto var ju inte syftade på någon slags e-p-tävling utan snarare att det är inget trollkonto och nej, mitt konto har inte blivit hackad.

Men nog om den saken. Med de bilderna du postade så höll vi med om varandra om att det är något högt med key caps och i och med ingen marginal så kan fingret komma i kläm på vänstra kanten av bordet. Lite synd för annars tycker jag de har rätt bra koncept med att utveckla idéer med dessa brytarna och programvaran.

Kanske blir det förbättring till nästa modell från Steelseries, vilket jag håller tummarna för!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Att jag nämnde att detta var ett gammalt konto var ju inte syftade på någon slags e-p-tävling utan snarare att det är inget trollkonto och nej, mitt konto har inte blivit hackad.

Men nog om den saken. Med de bilderna du postade så höll vi med om varandra om att det är något högt med key caps och i och med ingen marginal så kan fingret komma i kläm på vänstra kanten av bordet. Lite synd för annars tycker jag de har rätt bra koncept med att utveckla idéer med dessa brytarna och programvaran.

Kanske blir det förbättring till nästa modell från Steelseries, vilket jag håller tummarna för!

Jag har själv aldrig tänkt på vad jag gör av lillfingret när jag använder shift caps lock etc men har nu observerat detta och jag brukar trycka på dem med fingret bredvid lillfingret samtidigt som lillfingret hålls upp i luften. Har det aldrig vilande vid sidan av någon tangent. När jag vilar lillfingret så brukar jag ha de längs med sidan på tangentbordet men inte längs med någon tangent. Intressant detta med olika vanor och hur det påverkar preferenser kring tangentbord.

Du kanske likt jag borde pröva Roccat Vulcan AIMO 120 som jag precis slog till på: https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/vulcan-120-aimo Just nu till nästan halva priset och du kan köpa mot faktura så att du inte behöver ligga ute med några pengar medan du provar det. Detta tangentbord har unikt nog flata key caps likt chiclets fast med fullstora brytare under. Ger en unik look med maximal RGB exponering (vilket också gör det lättare att göra rent) men borde också innebära att klämrisken minimeras eftersom key capen inte går så djupt ned vid tryck. En annan aspekt av dessa tangenter och som också bidrog till mitt intresse (förutom att det är snyggt) är att det blir något större mellanrum mellan bokstäverna vilket borde minska risken för felskrivning i alla fall lite. Ska bli intressant att prova om min teori håller! kanske borde du också prova på och se om hur det står sig mot din Kors luft!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Hämtade ut våran beställda PG279QZ igår. Köpte den till grabben då han behövde en ny skärm.
Inte en enda felaktig pixel, dock lite bleed på höger sida men det är faktiskt mindre än vad jag hade förväntat mig. Den är över förväntan.
Grabben är skitnöjd så då är jag också nöjd. Hade jag kunnat beställa exakt en likadan skärm igen så hade jag köpt en till mig med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Att jag nämnde att detta var ett gammalt konto var ju inte syftade på någon slags e-p-tävling utan snarare att det är inget trollkonto och nej, mitt konto har inte blivit hackad.

Men nog om den saken. Med de bilderna du postade så höll vi med om varandra om att det är något högt med key caps och i och med ingen marginal så kan fingret komma i kläm på vänstra kanten av bordet. Lite synd för annars tycker jag de har rätt bra koncept med att utveckla idéer med dessa brytarna och programvaran.

Kanske blir det förbättring till nästa modell från Steelseries, vilket jag håller tummarna för!

Ja men då är vi på samma sida! Återigen, ursäkta hur jag formulerade mig.

Steelseries lyssnar förhoppningsvis på kritik och förbättrar det som förbättras kan, dvs enkla designmissar som det kan vara i ditt (och då förmodligen även i andras fall)!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Game pass

Skrivet av Callemedskägget:

Produkt: Xbox Game Pass Ultimate
Länk: https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass#join
Kategori: Spel
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5289673
Pris: 10 kr
Tidigare pris: 135 kr

edit: 10 kr gäller första månaden för nya prenumeranter. Abonnemanget övergår sedan till ordinariepris på 135 kr månaden.

För info. Resterande tid på xbox live gold konverteras till game pass. Jag köpte 24 månaders förvetalt live. Konverterade sedan för 10kr och har nu game pass ultimate (som även ger pc spel, ex Gears TACTICS) I två år

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe-mighty:

För info. Resterande tid på xbox live gold konverteras till game pass. Jag köpte 24 månaders förvetalt live. Konverterade sedan för 10kr och har nu game pass ultimate (som även ger pc spel, ex Gears TACTICS) I två år

Hur funkar detta exakt? Blir det 10 kr/månad i 24 månader, i och med att man har förbetalt live under dessa 24 månaderna per automatik utan att man behöver göra något förutom att aktivera den första 10 kr månaden? Står att det endast gäller en månad på första länken men antar att man kan gå runt det genom att ha förbetalt guld under längre tid än så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santia:

Hur funkar detta exakt? Blir det 10 kr/månad i 24 månader, i och med att man har förbetalt live under dessa 24 månaderna per automatik utan att man behöver göra något förutom att aktivera den första 10 kr månaden? Står att det endast gäller en månad på första länken men antar att man kan gå runt det genom att ha förbetalt guld under längre tid än så?

Precis så, du kan ha förbetalt guld i till exempel 6 mån. Det blir uppgraderat till ultimate.