Kan man använda externt ljudkort om ens vanliga är sönder?

Permalänk

Kan man använda externt ljudkort om ens vanliga är sönder?

Hej jag är ganska säker på att mitt lljudkort har gått sönder har testat allt man kan för att få det att funka så det är antagligen sönder.
men går det att köpa ett externt ljudkort?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Qilliam2000:

Hej jag är ganska säker på att mitt lljudkort har gått sönder har testat allt man kan för att få det att funka så det är antagligen sönder.
men går det att köpa ett externt ljudkort?

Ja du kan ha flera ljudkort. Men stäng helst av det trasiga för det kan ju ställa till problem pga att det är trasigt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@mrqaffe: tck bra då vet jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qilliam2000:

Hej jag är ganska säker på att mitt lljudkort har gått sönder har testat allt man kan för att få det att funka så det är antagligen sönder.
men går det att köpa ett externt ljudkort?

Windows kan ibland köra in egna updates som "dödar" kortet - dvs blir inkompatibelt så du måste hitta rätt drivrutiner igen tror jag.
Vad är fallet att du tror det är trasigt? Fysisk kontakt eller en dag så har du inget ljud?`
Vad för moderkort är det, eller ljudkort?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag har ett Asus xonar U5 kopplat till mitt Rampage III Extreme för kontakten på de integrerade gick sönder. Så de är inga problem

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

@Niivpzi: Jag spelade spel och helt plötsligt dog hela datorn och när jag startade igen hade jag inget ljud