Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Vad borde jag uppgradera?

Känner för att uppgradera min dator, men vet inte vad. Här är en lista över mina nuvarande delar:

Fractal Design Focus G Mini Svart
Gigabyte B350 GA-AB350M-Gaming 3
AMD Ryzen 5 2600X 3.6 GHz 19MB
MSI GeForce GTX 1660 Ti 6GB GAMING X
2x Corsair 8GB (1x8GB) DDR4 2400MHz CL16 Value Select
Corsair CX450M 450W
WD Blue 1TB 7200rpm 64MB
WD Green SSD 240GB 2.5"

Tack å hej!

Permalänk
Medlem

Tja, allt? Inget? Köp en superdator och din egna mainframe?

Allt beror givetvis på vad du vill använda din dator till och varför du vill uppgradera. Detta är ett fritt forum där vi svarar om vi vill, för att få hjälp så är det bra om man ger lite mer info

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Tja, allt? Inget? Köp en superdator och din egna mainframe?

Allt beror givetvis på vad du vill använda din dator till och varför du vill uppgradera. Detta är ett fritt forum där vi svarar om vi vill, för att få hjälp så är det bra om man ger lite mer info

Jaja, det är väl självklart. Men jag tänkte mer om det var någon självklart som flaskhalsar allt annat

Permalänk
Medlem

@Sandfolk:

Upplever du dålig fps i spel antar att du även kör 1080p? Sett till dina spec borde du inte ha det, men RAM-minnena är rätt "långsamma" ryzen gynnas av snabbare minnen, vet inte om det stödjer 3000 mhz eller mer, står säkert på moderkortets hemsida.