Förslag på trådlöst gaming headset utan bakgrundsbrus

Permalänk

Förslag på trådlöst gaming headset utan bakgrundsbrus

Hej!

Testade att köpa Plantronics 800HD och de har ett konstant irriterande bakgrundsbrus.
Som dessutom blir värre när man fäller ner mikrofonen pga deras medhörning.

Så det jag söker är:

-Trådlöst headset
-Inget förbaskat bakgrundsbrus
-Ingen medhörning
-Gärna slutna så att de ljudisolerar väl

Tar tacksamt emot förslag

Mvh
Peter

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

@MrSodomiser: Linus Tech Tips släppte en video där de jämförde några av de mest populära trådlösa headseten. Kanske kan vara intressant. Logitech G935 vann.

Linus Tech Tips The BEST Wireless Gaming Headset (and the worst...)
Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Skrivet av MrSodomiser:

Hej!

Testade att köpa Plantronics 800HD och de har ett konstant irriterande bakgrundsbrus.
Som dessutom blir värre när man fäller ner mikrofonen pga deras medhörning.

Så det jag söker är:

-Trådlöst headset
-Inget förbaskat bakgrundsbrus
-Ingen medhörning
-Gärna slutna så att de ljudisolerar väl

Tar tacksamt emot förslag

Mvh
Peter

Själv kör jag Razer Nari Ultimate. Har fungerat riktigt fint för min del. Det som många har att klaga på är väll kanske mikrofonen som är känd för att vara rätt kass på razer headset men för ett trådlöst headset tycker jag Nari Ultimate gör ett helt okej jobb.
Ljudisoleringen är på topp enligt mig då familjen flera gånger ropat på mig där nerifrån utan att jag hört😅
Muffarna runt öronen innehåller också någon sorts COOLING GEL som ska hålla öronen kallare, det funkar en stund men det är mest bara en COOL funktion
Och med funktioner som hypersense (haptic feedback) är Nari Ultimate ett mycket roligare headset än Logitech G-serien.
Men men... jag kanske bara är en liten Razer fanboy trots allt