Måste dra ut displayport kabeln för att skärmen ska starta

Permalänk
Medlem

Måste dra ut displayport kabeln för att skärmen ska starta

Haft problem men min ena skär nu ett tag och de börjar verkligen gå mig på nerverna. Har en skärm som är en 4k skärm och en anan som är 1080 skärm. Allt har funkat fel fritt innan men nu måste jag dra ut min 4k skärm för den ska funka. Windows märker däremot att den är i kopplad och allt men veta fan vad felet kan vara. Datorn har altid haft min 4k skärm som premiär skärm. Kommer bifoga några filmer här nedan så ni får en bättre uppfattning.
Verkligen tacksam för minsta lilla tips.

Film

https://youtu.be/-pSnz5n89B4

Tack för all hjälp och tips

Tagit bort skrik på hjälp i rubrik /Mod
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av isglas:

Haft problem men min ena skär nu ett tag och de börjar verkligen gå mig på nerverna. Har en skärm som är en 4k skärm och en anan som är 1080 skärm. Allt har funkat fel fritt innan men nu måste jag dra ut min 4k skärm för den ska funka. Windows märker däremot att den är i kopplad och allt men veta fan vad felet kan vara. Datorn har altid haft min 4k skärm som premiär skärm. Kommer bifoga några filmer här nedan så ni får en bättre uppfattning.
Verkligen tacksam för minsta lilla tips.

Film 1 där min vänstra skärm är 1080 skärmen

Film 2: visar att Windows ser skärmen

Film 3: visar NVIDIA Kontrollpanelen

Tack för all hjälp och tips

Det är inte så att du har en felaktigt kopplad kabel, har du kollat denna tråden ?
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1453075-varning-for-vi...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: har inte kollat på den men grejen är den att de funkade som de skulle bara för nån vecka sen. :///

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av isglas:

@mrqaffe: har inte kollat på den men grejen är den att de funkade som de skulle bara för nån vecka sen. :///

Jo det kan det ha gjort men så har apparaterna tagit skada av det nu eller så har nån mjukvara ändrats så det har blivit ett problem.
Eller så är det nått helt annat problem som inte beror på en felkopplad kabel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Skärmen till höger är ökänd för problemet du har. Det ser ut som Asus VG248QE - jag hade exakt samma problem med den skärmen. Konstigt nog är det din andra skärm som spökar?

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro