Standarden för Ethernet på 800 Gbps spikas

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Tack detsamma.

Du sa att 100Mbit är standard.

Prova att läsa medbors inlägg om mina texter är för komplicerade.
Det sammanfattar vad jag skrivit i hela tråden.

1Gbit är alltså mer än 100Mbit.

Inte standard i gränssnittet utan som hastighet man hyr. Läs en gång till om det är för svårt. Jag förstår precis vad du snackar om; men att svara mig som pratade om en helt annan sak med din kontext var ju direkt felaktigt. Medbors inlägg förklarade också vad jag menade. Han har god läsförmåga vilket du saknar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Inte standard i gränssnittet utan som hastighet man hyr. Läs en gång till om det är för svårt. Jag förstår precis vad du snackar om; men att svara mig som pratade om en helt annan sak med din kontext var ju direkt felaktigt. Medbors inlägg förklarade också vad jag menade. Han har god läsförmåga vilket du saknar.

Jag tror nog att det har något med att du har svårt att skriva tydligt.
Tidigare skrev du exempelvis att du lämnar diskussionen - men här är du igen. Uppenbarligen menade du att du inte lämnade diskussionen, trots att du skrev motsatsen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

mig som pratade om en helt annan sak

Precis

Varför inte diskutera snöskotrars inverkan på det vilda djurlivet när du ändå pratar om helt andra saker?

Skrivet av JeanC:

Jag förstår precis vad du snackar om

Frågan är om du hade hållt på så här länge i ren envishet om du från början var medveten att vi diskuterade olika ämnen.
(Btw, nyheten handlade om gränssnitt, inte hyrd kapacitet. Vilket jag poängterat i tidigare inlägg).

Vi kan iaf enas i vår hyllning till @medbor.

Medbor du är bra, hipp hipp hurra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Precis

Varför inte diskutera snöskotrars inverkan på det vilda djurlivet när du ändå pratar om helt andra saker?

Frågan är om du hade hållt på så här länge i ren envishet om du från början var medveten att vi diskuterade olika ämnen.
(Btw, nyheten handlade om gränssnitt, inte hyrd kapacitet. Vilket jag poängterat i tidigare inlägg).

Vi kan iaf enas i vår hyllning till @medbor.

Medbor du är bra, hipp hipp hurra.

Att servermarknaden och ISPs har möjlighet till snabbare interface innebär också att det öppnar upp för oss konsumenter att få högre standard också.

Sluta tramsa dig; jag var väl medveten om det från början och förklarade gång på gång skillnaden för dig. Var du som inte förstod kontexten trots flera förklaringar från alla möjliga håll. Men alla har vi inte belönats med förmågan att läsa ordentligt eller förstå sammanhang och kopplingar.

En mer korrekt liknelse hade varit om man utvecklat nytt material som har ännu bättre grepp och är överlägset när man pratar larvfötter och du hade sagt "hoppas det här innebär att det sker färre olyckor med snöskotrar i framtiden då".

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Är bara Bahnhofs villafiber som har 10 Gbit /s till konsumenter och är långt ifrån standard i gemene mans hushåll. De flesta stadsnäten är begränsade till 1 Gbit /s om du inte betalar för en företagslina.

Så nej; 10 Gbit, inte 1 Gbit är inte standard.

Hmm..
Vet du skillnaden mellan Fiber/Bredband och Ethernet?

Artiklen var om Ethernet och INTE Fiber/Bredband.

Här hemma har jag:
1 Gbit Ethernet (som så varit i runt 15 år nu..)
+2 Gbit WiFi
500 Mbit fiber

Men det är fritt fram att ha 100 Mbit om man vill...

Skrivet av JeanC:

Kul att utvecklingen går framåt. Längtar tills 10 Gbit blir standard ungefär som 100 Mbit är idag i Sverige och vilka nya applikationer och möjligheter det kan öppna upp för.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Jag har hittat en tråd där dina inlägg hade varit mer on topic:
Bahnhof släpper bredband på 10 000 Mbit/s för privatpersoner

Varsågod

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Jag har hittat en tråd där dina inlägg hade varit mer on topic:
Bahnhof släpper bredband på 10 000 Mbit/s för privatpersoner

Varsågod

Oj!
Det är ju för över 2-år sedan.

Så snabbt som tekniken utvecklas så kan det ju ses som standard

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!