Bilder på ditt (fysiska) skrivbord!

Blev sambo i höstas och det blev en kompromiss för att få plats med datorer till båda och förvaringsutrymme.
Nästa steg blir ett par mindre aktiva högtalare så jag får bort förstärkaren och lite mer plats. steget efter det är en till skärm som har vesa-fäste, något som den högra skärmen inte har

Skrivet av moonblase:

Blev sambo i höstas och det blev en kompromiss för att få plats med datorer till båda och förvaringsutrymme.
Nästa steg blir ett par mindre aktiva högtalare så jag får bort förstärkaren och lite mer plats. steget efter det är en till skärm som har vesa-fäste, något som den högra skärmen inte har
https://i.imgur.com/hHazWAZ.jpg

Stort fan av de uppklistrade enheterna/sladdarna på sidan av skrivbordet

Skrivet av silent87:

riktigt snygg bakrund (och musmatta) Var är bakrunden ifrån?

Skrivet av Adnerhill:

riktigt snygg bakrund (och musmatta) Var är bakrunden ifrån?

Det är en bild av Simon Stålenhag, http://simonstalenhag.se/

Skrivet av richie.f:

@Calzon: Snygg bakgrundsbild! (jag kör för tillfället samma )

Ja jag gillar den skarpt

Skrivet av Blackwizard:

Vilket skrivbord?

Oklart faktiskt. Köpte det begagnat, men det är IKEA i alla fall.

Skrivet av lilmako:

Vilket skärmstativ använder du??

Köpte ett Andersson MRA 4.0 från Netonnet 990:- ligger det på nu

Skrivet av StuntmanMike:

@Calzon
Har du testat att ha dem i porträttläge? Kanske inte går med dina väggfästen.🤔

Det är ett bordsfäste så dom är inte fästa i väggen faktiskt. Jag provade snabbt med 24-tummaren men då får man höja de övre armarna och antagligen sänka den nedre något. Men det bör gå. Tror stativet går ca 80-85cm över bordet som högst.

Så här ser min setup ut för stunden, tröttnade på bara vitt och blått så fick bli l lila och orange!

Blir en bra kväll. Ori 2.

Skrivet av Masyve:

Modell på skärmen?

Skrivet av Deriveh:

Så här ser min setup ut för stunden, tröttnade på bara vitt och blått så fick bli l lila och orange!

Är det Philips-Hue-belysning?

@hypermode: Nope, någon random led-list från någon random butik som jag tidigare hade bakom TVn. Men frugan gillade inte att ha ljus bakom TVn. Så tog vad jag hade så länge. (Ska bli lite mer längre fram när ekonomin tillåter det)

Skrivet av Hestkulan:

Modell på skärmen?

LG's 42,5'' 4k IPS. Glömt exakt vad den heter, men det finns bara en sån från dem.

Såhär ser det ut hemma hos mig. En god hörna är en viktig del i alla hem kan jag tycka. I utformandet av just min har fokus varit på att ha en rymlig, men ändå kompakt spelhörna som passar i vårt vardagsrum. Det är toppen att ha bordet bredvid soffan eftersom det blir som ett eget litet hörn av annars ganska död yta.

EDIT: Verkar inte funka att lägga in bildlänk, så här är urlen för bilden

@Sewerin: Du får ta riktiga källan.

Detta är Swerins skrivbord!

Blev precis klar med montering av sidoskärmarna så tänkte man kunde bjuda på en bild

Senast redigerat 2020-03-27 01:39: Bildlänk fixat /Kent, moderator

Här är mitt bidrag!

https://imgur.com/a/SMlMce0

Nyss flyttat in, ska ordna symmetriska akustikplattor när jag pallar bry mig nästa gång. No hate plz.

Skrivet av Exiphi:

Nyss flyttat in, ska ordna symmetriska akustikplattor när jag pallar bry mig nästa gång. No hate plz.

https://i.imgur.com/4DEuhvm.jpg

Alltid kul att se fler med Dynaudio

Skrivet av richie.f:

Alltid kul att se fler med Dynaudio

Visst äre. Låter dock inte så bra i mitt nya vardagsrum. Måste fixa akustiken och klura ur var jag vill ha högtalarna, men det är inte så hög prio just nu.

Vad är det för Dynaudios du har? Har du länkat bild i tråden?

Skrivet av Exiphi:

Visst äre. Låter dock inte så bra i mitt nya vardagsrum. Måste fixa akustiken och klura ur var jag vill ha högtalarna, men det är inte så hög prio just nu.

Vad är det för Dynaudios du har? Har du länkat bild i tråden?

Har ett par Excite X-12, så kanske samma? Hade inte kunnat vara nöjdare Ingen bild här dock, de står i vardagsrummet så ganska långt från skrivbordet haha. Har haft dem i sisådär 10 år, jisses vad tiden springer iväg...

Senast redigerat 2020-03-31 19:39
Skrivet av richie.f:

Har ett par Excite X-12, så kanske samma? Hade inte kunnat vara nöjdare Ingen bild här dock, de står i vardagsrummet så ganska långt från skrivbordet haha. Har haft dem i sisådär 10 år, jisses vad tiden springer iväg...

Oo.. en av mina favorithögtalare. Nä dem jag har är DM 2/6. Jag har faktiskt ägt ett par X-12 en gång i tiden, samt några andra Dynaudio's. Men jag är väldigt känslig mot diskant och nästan alla andra högtalare förutom dom här, ger mig djävulsk huvudvärk. Inte för att de är speciellt vassa i diskanten, men X-12 är väldigt närvarande i diskanten i brist på bättre ord. Så jag kunde inte ha kvar dem. Annars lät dom jävligt bra minns jag, sinnessjukt bra mellanregister.