Permalänk
Medlem

Blev sambo i höstas och det blev en kompromiss för att få plats med datorer till båda och förvaringsutrymme.
Nästa steg blir ett par mindre aktiva högtalare så jag får bort förstärkaren och lite mer plats. steget efter det är en till skärm som har vesa-fäste, något som den högra skärmen inte har

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Blev sambo i höstas och det blev en kompromiss för att få plats med datorer till båda och förvaringsutrymme.
Nästa steg blir ett par mindre aktiva högtalare så jag får bort förstärkaren och lite mer plats. steget efter det är en till skärm som har vesa-fäste, något som den högra skärmen inte har
https://i.imgur.com/hHazWAZ.jpg

Stort fan av de uppklistrade enheterna/sladdarna på sidan av skrivbordet

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av silent87:

riktigt snygg bakrund (och musmatta) Var är bakrunden ifrån?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

riktigt snygg bakrund (och musmatta) Var är bakrunden ifrån?

Det är en bild av Simon Stålenhag, http://simonstalenhag.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

@Calzon: Snygg bakgrundsbild! (jag kör för tillfället samma )

Ja jag gillar den skarpt

Skrivet av Blackwizard:

Vilket skrivbord?

Oklart faktiskt. Köpte det begagnat, men det är IKEA i alla fall.

Skrivet av lilmako:

Vilket skärmstativ använder du??

Köpte ett Andersson MRA 4.0 från Netonnet 990:- ligger det på nu

Skrivet av StuntmanMike:

@Calzon
Har du testat att ha dem i porträttläge? Kanske inte går med dina väggfästen.🤔

Det är ett bordsfäste så dom är inte fästa i väggen faktiskt. Jag provade snabbt med 24-tummaren men då får man höja de övre armarna och antagligen sänka den nedre något. Men det bör gå. Tror stativet går ca 80-85cm över bordet som högst.

Permalänk
Medlem

Så här ser min setup ut för stunden, tröttnade på bara vitt och blått så fick bli l lila och orange!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Blir en bra kväll. Ori 2.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Modell på skärmen?

Visa signatur

RTX3080 | 5960X->7800x3d | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

Så här ser min setup ut för stunden, tröttnade på bara vitt och blått så fick bli l lila och orange!

Är det Philips-Hue-belysning?

Permalänk
Medlem

@hypermode: Nope, någon random led-list från någon random butik som jag tidigare hade bakom TVn. Men frugan gillade inte att ha ljus bakom TVn. Så tog vad jag hade så länge. (Ska bli lite mer längre fram när ekonomin tillåter det)

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hestkulan:

Modell på skärmen?

LG's 42,5'' 4k IPS. Glömt exakt vad den heter, men det finns bara en sån från dem.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Såhär ser det ut hemma hos mig. En god hörna är en viktig del i alla hem kan jag tycka. I utformandet av just min har fokus varit på att ha en rymlig, men ändå kompakt spelhörna som passar i vårt vardagsrum. Det är toppen att ha bordet bredvid soffan eftersom det blir som ett eget litet hörn av annars ganska död yta.

EDIT: Verkar inte funka att lägga in bildlänk, så här är urlen för bilden

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem

@Sewerin: Du får ta riktiga källan.

Detta är Swerins skrivbord!

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Blev precis klar med montering av sidoskärmarna så tänkte man kunde bjuda på en bild

Bildlänk fixat /Kent, moderator
Permalänk

Här är mitt bidrag!

https://imgur.com/a/SMlMce0

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

Nyss flyttat in, ska ordna symmetriska akustikplattor när jag pallar bry mig nästa gång. No hate plz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Nyss flyttat in, ska ordna symmetriska akustikplattor när jag pallar bry mig nästa gång. No hate plz.

https://i.imgur.com/4DEuhvm.jpg

Alltid kul att se fler med Dynaudio

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Alltid kul att se fler med Dynaudio

Visst äre. Låter dock inte så bra i mitt nya vardagsrum. Måste fixa akustiken och klura ur var jag vill ha högtalarna, men det är inte så hög prio just nu.

Vad är det för Dynaudios du har? Har du länkat bild i tråden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Visst äre. Låter dock inte så bra i mitt nya vardagsrum. Måste fixa akustiken och klura ur var jag vill ha högtalarna, men det är inte så hög prio just nu.

Vad är det för Dynaudios du har? Har du länkat bild i tråden?

Har ett par Excite X-12, så kanske samma? Hade inte kunnat vara nöjdare Ingen bild här dock, de står i vardagsrummet så ganska långt från skrivbordet haha. Har haft dem i sisådär 10 år, jisses vad tiden springer iväg...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Har ett par Excite X-12, så kanske samma? Hade inte kunnat vara nöjdare Ingen bild här dock, de står i vardagsrummet så ganska långt från skrivbordet haha. Har haft dem i sisådär 10 år, jisses vad tiden springer iväg...

Oo.. en av mina favorithögtalare. Nä dem jag har är DM 2/6. Jag har faktiskt ägt ett par X-12 en gång i tiden, samt några andra Dynaudio's. Men jag är väldigt känslig mot diskant och nästan alla andra högtalare förutom dom här, ger mig djävulsk huvudvärk. Inte för att de är speciellt vassa i diskanten, men X-12 är väldigt närvarande i diskanten i brist på bättre ord. Så jag kunde inte ha kvar dem. Annars lät dom jävligt bra minns jag, sinnessjukt bra mellanregister.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Video med min setup, Hamster Approved!!!
https://www.youtube.com/watch?v=YrH0FmmNUDI

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Nyss flyttat in, ska ordna symmetriska akustikplattor när jag pallar bry mig nästa gång. No hate plz.

https://i.imgur.com/4DEuhvm.jpg

Nice!
Var får man tag i sådana plattor? Skulle vilja sätta dessa på väggen.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Nice!
Var får man tag i sådana plattor? Skulle vilja sätta dessa på väggen.

https://www.gear4music.se/sv/Inspelning-and-datorer/AcouFoam-...

Har köpt mina där, bra sida och kvalite på grejjerna

Visa signatur

| Intel Core i9 9900K @4,8GHz | ASUS ROG MAXIMUS XI HERO | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB DDR4 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Corsair RM750X | NZXT Kraken X52 240mm | Lian Li PC-O11 | Samsung 970 EVO NVMe 1TB + BarraCuda Desktop 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saiiint:

https://www.gear4music.se/sv/Inspelning-and-datorer/AcouFoam-...

Har köpt mina där, bra sida och kvalite på grejjerna

Grymt tack!
Fixar man egen ram eller hur har du fäst dem på väggen?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Grymt tack!
Fixar man egen ram eller hur har du fäst dem på väggen?

Jag har bara satt upp mina på väggen bredvid varandra 🙂 Använde fästkuddar med klister men dom ramlar ner ibland tyvärr. Blir nog att använda något lim men det tråkiga är ju att väggen förstörs då

Visa signatur

| Intel Core i9 9900K @4,8GHz | ASUS ROG MAXIMUS XI HERO | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB DDR4 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Corsair RM750X | NZXT Kraken X52 240mm | Lian Li PC-O11 | Samsung 970 EVO NVMe 1TB + BarraCuda Desktop 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saiiint:

Jag har bara satt upp mina på väggen bredvid varandra 🙂 Använde fästkuddar med klister men dom ramlar ner ibland tyvärr. Blir nog att använda något lim men det tråkiga är ju att väggen förstörs då

Tack för tipset. ska kika på att göra tavlor av dem i så fall.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Inga problem, väntar spänt på resultatet 😉

Visa signatur

| Intel Core i9 9900K @4,8GHz | ASUS ROG MAXIMUS XI HERO | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB DDR4 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Corsair RM750X | NZXT Kraken X52 240mm | Lian Li PC-O11 | Samsung 970 EVO NVMe 1TB + BarraCuda Desktop 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saiiint:

Jag har bara satt upp mina på väggen bredvid varandra 🙂 Använde fästkuddar med klister men dom ramlar ner ibland tyvärr. Blir nog att använda något lim men det tråkiga är ju att väggen förstörs då

Antar att det släpper mellan plattan och fästkudden men dom sitter bra mot väggen?

Försökte fästa mina med monteringstejp gjord för att sättas direkt på tapet (om det räddar tapeten eller ej vet jag inte än men kan ju hoppas) men de släppte eftersom det inte fäste så bra mot skumgummit. Så jag klippte ut kartongbitar som jag limmade fast med kontaktlim och sen satt jag monteringstejpen på kartongbitarna innan jag satt upp dom på väggen, har även i taket och det sitter än.

Mina paneler hade dock dubbelhäftande tejp på baksidan från början, men den satt kvar när jag rev ner dom från gamla lägenheten.