Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jumpcut:

Känns inte som vi förstår varandra eller har något vettigt utbyte. Så jag hoppar vidare diskussion med dig.

Ja vad ska man säga, nu hände det jag pratade om, 36 nya dödsfall inrapporterat över ett dygn, rekord hittils, dock kan dessa vara fördelade över flera dagar nu i helgen + de redan inrapporterade då, men FHM kan inte stå i TV på helgen och uttala sig om att läget är hellugnt när man vet att siffrorna är släpande på just helgen.

Det jag menar att FHM kommer förlora på att göra dessa uttalanden istället för att vänta tills de har hela bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Ja vad ska man säga, nu hände det jag pratade om, 36 nya dödsfall inrapporterat över ett dygn, rekord hittils, dock kan dessa vara fördelade över flera dagar nu i helgen + de redan inrapporterade då, men FHM kan inte stå i TV på helgen och uttala sig om att läget är hellugnt när man vet att siffrorna är släpande på just helgen.

Det jag menar att FHM kommer förlora på att göra dessa uttalanden istället för att vänta tills de har hela bilden.

Ja, oroväckande siffror idag tyvärr till viss del beroende på hur många dagar det är frågan om. Men antal nya inrapporterade fall går ner? Det här kanske är människor som vårdats en tid men som tyvärr helt enkelt inte orkade längre.
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Ja vad ska man säga, nu hände det jag pratade om, 36 nya dödsfall inrapporterat över ett dygn, rekord hittils, dock kan dessa vara fördelade över flera dagar nu i helgen + de redan inrapporterade då, men FHM kan inte stå i TV på helgen och uttala sig om att läget är hellugnt när man vet att siffrorna är släpande på just helgen.

Det jag menar att FHM kommer förlora på att göra dessa uttalanden istället för att vänta tills de har hela bilden.

Han sade ju att det var ingen spik i dödstalen. Det var utspritt över 4-5 dagar som de nu fått in i statistiken.

"– Kurvan av avlidna per datum är inte så dramatisk som den ser ut, utan det är dödsfall spridda över 4-5 dagarna, som nu har lagts in. "

klippt från Aftonbladets Corona-feed från 14:04

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Ja vad ska man säga, nu hände det jag pratade om, 36 nya dödsfall inrapporterat över ett dygn, rekord hittils, dock kan dessa vara fördelade över flera dagar nu i helgen + de redan inrapporterade då, men FHM kan inte stå i TV på helgen och uttala sig om att läget är hellugnt när man vet att siffrorna är släpande på just helgen.

Det jag menar att FHM kommer förlora på att göra dessa uttalanden istället för att vänta tills de har hela bilden.

Kan du utveckla? För jag förstår inte när du tycker de ska uttala sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Han sade ju att det var ingen spik i dödstalen. Det var utspritt över 4-5 dagar som de nu fått in i statistiken.

"– Kurvan av avlidna per datum är inte så dramatisk som den ser ut, utan det är dödsfall spridda över 4-5 dagarna, som nu har lagts in. "

klippt från Aftonbladets Corona-feed från 14:04

Spelar nog ingen roll, flera tidningar lär göra feta rubriker på detta ändå misstänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Ja vad ska man säga, nu hände det jag pratade om, 36 nya dödsfall inrapporterat över ett dygn, rekord hittils, dock kan dessa vara fördelade över flera dagar nu i helgen + de redan inrapporterade då, men FHM kan inte stå i TV på helgen och uttala sig om att läget är hellugnt när man vet att siffrorna är släpande på just helgen.

Det jag menar att FHM kommer förlora på att göra dessa uttalanden istället för att vänta tills de har hela bilden.

Vad är det du inte förstår?

Citat direkt från presskonferensen där siffrorna släpptes: "Kurvan av avlidna per datum är inte så dramatisk som den ser ut, utan det är dödsfall spridda över 4-5 dagarna, som nu har lagts in." Vilket du får till "36 nya dödsfall inrapporterat över ett dygn, rekord hittils"

EDIT: och sluta gärna att ändra inläggen när du får mothugg. Bättra att ärligt svara istället.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Någon som har denna "artikel" https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0nAKxA/det-kan-vara-nya-...

snuskigt av Aftonbladet att ta tillfället i akt att ta betalt istället för att hjälpa till med att sprida informationen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wiinis:

Kan du utveckla? För jag förstår inte när du tycker de ska uttala sig?

Efter helgen, helst måndag EM. inte på en Söndagkväll när man vet att siffrorna är såpass släpande över helgen. `

Läget är långt ifrån lugnt, 311 personer vårdade (totalt) på intensivvård gentemot 103 förra måndagen.

Har inte koll på antal dödsfall förra måndagen men kan det ha varit 60-talet? gentemot 146 den här måndagen?

Vad är det som är lungt och under kontroll?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Dredd:

Efter helgen, helst måndag EM. inte på en Söndagkväll när man vet att siffrorna är såpass släpande över helgen.

Med risken att du börjar kritisera dem för att inte göra nånting alls under helgen istället? Hellre att de visar att de jobbar nära nog 24/7 och kör brasklappar för att inrapporterade siffror kan vara äldre (då vet vi åtminstone nånting), än att de stänger butiken på fredag eftermiddag och verkar att bara "nähe grabbar, nu tar vi helg. hoppas nån talar om det för viruset med."

Livstecken från myndigheterna är fanimej A och O just nu.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Efter helgen, helst måndag EM. inte på en Söndagkväll när man vet att siffrorna är såpass släpande över helgen.

Men de rapporterar varje vardag klockan 14 med den data de har.
Rapporterar de på söndag? Då antar jag att de visar vad de har då. Ser verkligen inte problemet. Du får gärna utveckla mer för jag fattar uppenbart inte.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ToddTheOdd:

Nja, vad jag har hört så kan det "överleva" som att det genetiskt finns kvar så du kan "hitta" det men ingen undersökning vad jag har sett har påvisat att det är smittsamt efter flera dygn.

Kommit nya rön angående virusets överlevnad i infektionsmässiga tal, så ja, tvätta händerna om ni vart ute.. Bra sunt grundråd som är superviktigt!

"'Strikingly, a significant level of infectious virus could still be detected on the outer layer of a surgical mask on Day 7, indicating SARS-CoV-2 is extremely stable on this surface.'"

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.03.15.20036673v1...

Det positiva är att alla sorters desinfektionsmedel fungerar ypperligt, viruset avaktiveras i temperaturer över 70 grader. På våra vanliga former av material, papper, plast, överlever det inte så länge.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

Med risken att du börjar kritisera dem för att inte göra nånting alls under helgen istället? Hellre att de visar att de jobbar nära nog 24/7 och kör brasklappar för att inrapporterade siffror kan vara äldre (då vet vi åtminstone nånting), än att de stänger butiken på fredag eftermiddag och verkar att bara "nähe grabbar, nu tar vi helg. hoppas nån talar om det för viruset med."

Livstecken från myndigheterna är fanimej A och O just nu.

De kan ju vara med i programmen, men att säga att tyvärr så släpar siffrorna för mycket för att vi ska kunna uttala oss om aktuella läget, vi får be att återkomma på måndag när statestiken har hunnit ikapp.

Du använder Bildts uttalande fel, tvärtom, man borde informera FMH att Viruset inte har tagit helg.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Dredd:

Du använder Bildts uttalande fel, tvärtom, man borde informera FMH att Viruset inte har tagit helg.

Men vad i hela helvete. Antyder du på riktigt att FHM verkligen tar ledigt på helgen i rådande klimat? Nu får du verkligen ta och sansa dig med ditt antietablissemangjidder, kompis.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Efter helgen, helst måndag EM. inte på en Söndagkväll när man vet att siffrorna är såpass släpande över helgen. `

Läget är långt ifrån lugnt, 311 personer vårdade (totalt) på intensivvård gentemot 103 förra måndagen.

Har inte koll på antal dödsfall förra måndagen men kan det ha varit 60-talet? gentemot 146 den här måndagen?

Vad är det som är lungt och under kontroll?

Vet inte något om förra måndagen, men på torsdagen:

Den 26 mars hade vi 71 döda, 27 mars 92 döda, och nu 30 mars 146 döda.

Vi hade även 26 mars 2840 fall av corona inrapporterat, och nu 30 mars 4028 fall av corona.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

@e-mad: Tack för ett bra svar. Koffein då kan det ha någon effekt. Man borde bli piggare och orka kämpa genom infektionen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dredd:

Ja vad ska man säga, nu hände det jag pratade om, 36 nya dödsfall inrapporterat över ett dygn, rekord hittils, dock kan dessa vara fördelade över flera dagar nu i helgen + de redan inrapporterade då, men FHM kan inte stå i TV på helgen och uttala sig om att läget är hellugnt när man vet att siffrorna är släpande på just helgen.

Det jag menar att FHM kommer förlora på att göra dessa uttalanden istället för att vänta tills de har hela bilden.

Men FHM har väl inte heller stått och uttalat sig om att läget är just hellugnt?

Är det inte att leka med elden att blanda in sådant i dina inlägg?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

Men vad i hela helvete. Antyder du på riktigt att FHM verkligen tar ledigt på helgen i rådande klimat? Nu får du verkligen ta och sansa dig med ditt antietablissemangjidder, kompis.

Nej inte alls, du läser inläggen helt fel. Det jag menar att man inte kan uttala sig om aktuellt läge om man inte har underlag för det. Man kanske kan ta direktkontakt med distrikten under helgen för att höra efter iaf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

hehe. Jag tar med mig det rådet till en tråkig karantändag

Videon länkade jag till i detta inlägg. Det är egentligen en video som visar på felaktigt information och tar upp ett exempel där någon under en hearing på fullt allvar menar att man ska blåsa med hårtork i näsan för att döda viruset.

Ren och skär dumhet, men rätt kul att se

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av e-mad:

Det här stämmer inte. Bara att lägga ner denna typen av reflektioner då det förmodligen finns folk som kan uppfatta den som sann.

Tydligen finns det personer som har druckit metanol i tron om att det ska bekämpa Covid-19 och avlidit till följd av förgiftning.

Dessutom tror jag även att förtäring av alkohol till och med kan ha en immunnedsättande effekt.

Helt korrekt! Totalt verkningslöst och till och med farligt. Alkohol har förutom alla andra skadliga effekter på kroppen en hämmande effekt på hematopoesen, den process i kroppen som bildar blodkroppar (däribland immuncellerna). Det leder definitivt till en immunnedsättande effekt.

Bra att markera tydligt att dessa råd är farliga då man aldrig vet vem som läser tråden.

Skrivet av alfs:

@e-mad: Tack för ett bra svar. Koffein då kan det ha någon effekt. Man borde bli piggare och orka kämpa genom infektionen?

Jag förstår att du vill försöka skydda dig så bra som möjligt, men koffein kommer inte heller att hjälpa dig. Det bästa du kan göra är bara att se till att äta en allsidig kost, motionera och allmänt vara försiktig, se till att undvika folkmassor och tvätta händerna. Följ de råd myndigheterna publicerar och försök i övrigt att leva så normalt som möjligt. Det är allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av elektronikfreak:

Det där är väl en sanning med modifikation. Fågelinfluensan som drabbade större delen av världen spreds väl främst via fågelspillning dvs främst via smittad fågelgödsel som om alla hade varit vegetarianer hade slagit mycket hårdare mot mänskligheten om alla enbart ätit vegetabilier.

Antingen är det jag som tappat läsförmågan eller så drar du egna slutsatser på begränsade uppgifter.
Hur som haver, här kommer ett par punkter angående varför jag tycker att du är lite fel ute:
Ja, fågelinfluensa sprids ofta via avföring men ingenstans kan jag läsa om att det sker via just gödsel utan snarare om ens mat blir kontaminerad med färsk spillning.
I din länk står det t.o.m. ”Smitta från fågel till människa har endast skett i länder där levande fåglar säljs och där slakt sker i hemmen.”
Dessutom tror jag bestämt att fågelgödsel, aka Guano, används mycket sparsamt i dagens samhälle.
Men även om den använnds, gissa till vad den största delen av allt gödsel går till? Djurfoder. Så om alla åt vegetariskt skulle även användandet av gödsel minska.
Och slutligen, om vi är strikta så skrev personen du citerade endast att problemet med djurmarknaderna skulle försvinna om man åt vegetariskt, vilket är helt sant oavsett vad fågelinfluensorna säger om det.

Och när vi ändå är inne på ämnet så finns det ytterligare ett problem som djurhållningen är en starkt bidragande orsak till; antibiotikaresistans. Om man tycker att covid-19 är en jobbig situation så är det ingenting jämfört med antibiotikaresistans.

Resistans må till största delen vara kommande generationers problem men redan idag bidrar det till 700.000 döda per år.

Jag tycker att vissa i den här tråden som pedantiskt för protokoll på alla som dör och lyssnar på varenda läkares youtubekanal istället kan ta lite av den energin och lära sig om antibiotikaresistans.

Men aja, off topic är off topic.

Skrivet av alfs:

Hej, vad tror ni om alkohol och viruset? Om man har infektion i halsen och dricker vodka så borde det ju vara svårare för viruset att föröka sig. En infekterad Kines sa att han drack whisky under infektionen och blev frisk efter tre veckor.

De flesta blir väl i och för sig friska efter två veckor om man har någorlunda lindriga symtom.

Men som andra varit inne på så är det ingenting som kommer fungera. Däremot kan man ju dricka för att det är trevligt, om man bara har väldigt milda symtom annars är det nog bäst att låta bli.

Skrivet av ToddTheOdd:

"300 personer har dött till följd av alkoholförgiftning i Iran, efter att de druckit metanol i tron om att det kunde bota coronaviruset, skriver brittiska tidningen Daily Mail.

Ytterligare 1 000 personer har skadats av överkonsumtion av metanol."

Metanol? Då är man bra dum och/eller desperat. Eller ännu värre, att någon säljer metanol och marknadsför det som ”riktig” sprit.

Permalänk
Medlem

Fråga:

Hur ska man tolka statistiken här:
https://www.worldometers.info/coronavirus/

och här:
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f...

Det är inte alla länder som rapporterar in per dygn? Tex Sveriges siffra på 36 nya döda på https://www.worldometers.info/coronavirus/ är alltså inte enbart under sista dygnet?

Förvillad...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av makatech:

Fråga:

Hur ska man tolka statistiken här:
https://www.worldometers.info/coronavirus/

och här:
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f...

Det är inte alla länder som rapporterar in per dygn? Tex Sveriges siffra på 36 nya döda på https://www.worldometers.info/coronavirus/ är alltså inte enbart under sista dygnet?

Förvillad...

Nej, det ser ut som inrapporteringen släpar under helgen. Dom har inrapporterat nya dödsfall under helgen redan, men inte alla tydligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Det är inte alla länder som rapporterar in per dygn? Tex Sveriges siffra på 36 nya döda på https://www.worldometers.info/coronavirus/ är alltså inte enbart under sista dygnet?

Kolla på presskonferensen från idag. Tegnell tar upp just detta. Tydligen släpar inrapporteringen både in inskrivna, utskrivna och döda lite, speciellt över helgerna.

Skriver direkt från minnet nu, satt och jobbade parallellt, så jag lyssnade mest. Jag fick intrycket av att det släpar lite olika mycket mellan olika regioner vid olika tidpunkter, men det kanske bara var som jag fick för mig. Jag har också för mig att han också sa att dom höll på att se över detta (för att få till stånd en förbättring).

Mao skillnaden mellan siffran igår och siffran idag är inte nödvändigtvis sånt som har hänt mellan igår och idag, utan indikerar sånt som rapporterats in mellan igår och idag, själva händelsen kan ha ägt rum längre tillbaka i tiden.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Fråga:

Hur ska man tolka statistiken här:
https://www.worldometers.info/coronavirus/

och här:
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f...

Det är inte alla länder som rapporterar in per dygn? Tex Sveriges siffra på 36 nya döda på https://www.worldometers.info/coronavirus/ är alltså inte enbart under sista dygnet?

Förvillad...

Lite eftersläp blir det säkert på sina håll. Men vad spelar det för roll?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lhugo:

Helt korrekt! Totalt verkningslöst och till och med farligt. Alkohol har förutom alla andra skadliga effekter på kroppen en hämmande effekt på hematopoesen, den process i kroppen som bildar blodkroppar (däribland immuncellerna). Det leder definitivt till en immunnedsättande effekt.

Bra att markera tydligt att dessa råd är farliga då man aldrig vet vem som läser tråden.

Jag förstår att du vill försöka skydda dig så bra som möjligt, men koffein kommer inte heller att hjälpa dig. Det bästa du kan göra är bara att se till att äta en allsidig kost, motionera och allmänt vara försiktig, se till att undvika folkmassor och tvätta händerna. Följ de råd myndigheterna publicerar och försök i övrigt att leva så normalt som möjligt. Det är allt

Det finns ett mycket bra inlägg om "stärka ditt immunförsvar" här: https://theness.com/neurologicablog/index.php/boosting-your-i...

TL;DR: Du kan inte göra ditt immunförsvar bättre än 100%. Det handlar således om att hålla det optimerat till 100% så gott som det går. Saker som brist på sömn, alkoholintag, bli förkyld av vanligt förkylningsvirus sätter immunförsvarets optimering till lägre än 100%. Alla så kallade "mirakelkurer" som på något vis skall göra immunförsvaret "110% eller högre" är skitsnack helt enkelt.

Grundlogiken är tydligen, enligt länkade artikeln, att om immunförsvaret kunde ha blivit ännu bättre så hade det redan inträffat via simpel och långvarig evolution. Samtidigt är det också en rådande upprustningstävling mellan immunförsvaret och virus&bakterier.

Författaren avslutar med att säga samma sak om antioxidanter som redan förekommer naturligt i kroppen och att intag utifrån, om du inte lider av brist pga. medicinska skäl, inte kommer att ge någon effekt. En av de bästa sakerna man tydligen kan göra för att hålla immunförsvaret mer eller mindre "100% optimerat" är att sova tillräckligt (7+ timmar per natt) länge då just brist på sömn har en snabb och märkbar effekt på immunförsvaret.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jumpcut:

EDIT: och sluta gärna att ändra inläggen när du får mothugg. Bättra att ärligt svara istället.

Jag har inte ändrat inlägget du har citerat, det står att det är redigerat om man redigerar inlägget........ Det kan vara så att ni samtliga får något slags "knee jerk" reaktion när ni läser mina inlägg, sen när ni läser det igen så inser ni att jag har rätt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Jag har inte ändrat inlägget du har citerat, det står att det är redigerat om man redigerar inlägget........ Det kan vara så att ni samtliga får något slags "knee jerk" reaktion när ni läser mina inlägg, sen när ni läser det igen så inser ni att jag har rätt...

Haha 😂

Visa signatur

🗄️ : NZXT H510 TG White . . . . . . . . . . . 🔌: Corsair RM750X White Series
🏬: MSI z370i Gaming Pro Carbon AC . 🎞️: Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15
🔲: Intel Core i7 8700K @4.1Ghz . . . . . ❄️: Corsair Hydro H115i
💾: M.2 Samsung 960 EVO 500 GB .. . . 💾: Samsung 860 EVO 1 TB
🏴: MSI GF GTX 1080 Ti GamingX . . . . 🖥️: AOC AG241QG 1440p 165Hz GS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Jag har inte ändrat inlägget du har citerat, det står att det är redigerat om man redigerar inlägget........ Det kan vara så att ni samtliga får något slags "knee jerk" reaktion när ni läser mina inlägg, sen när ni läser det igen så inser ni att jag har rätt...

Möjligt att jag har fel men när jag läste ditt nästa inlägg stod det först:

Efter helgen, helst måndag EM. inte på en Söndagkväll när man vet att siffrorna är såpass släpande över helgen. `

Sen när jag refreshade stod det:
Efter helgen, helst måndag EM. inte på en Söndagkväll när man vet att siffrorna är såpass släpande över helgen. `
Läget är långt ifrån lugnt, 311 personer vårdade (totalt) på intensivvård gentemot 103 förra måndagen.
Har inte koll på antal dödsfall förra måndagen men kan det ha varit 60-talet? gentemot 146 den här måndagen?
Vad är det som är lungt och under kontroll?

Jag trodde att det inte stod redigerat om man ändrade i princip direkt efter postning. Men har jag fel får jag ta tillbaka mitt påhopp.

Stämmer utmärkt att jag får en "knee jerk" reaktion av dina inlägg. Om det säger mer om mig eller dina inlägg vet jag inte.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det är bra att myndigheterna nu vädjar folk istället för som tidiagare bara rekommendera Stockholmarna att inte resa utanför Stockholm inför Påsk.

Ju längre tid vi kan platta ut kurvan ju mer har vi att vinna på det imo.

Permalänk
Skrivet av Fruttyh:

@sadin Länka gärna videon!

Här kommer länken till intervjun.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED