Permalänk
Medlem

Långsam Dator?

Hej! Min dator har fungerat felfritt men för ett par dagar sen så har allting blivit väldigt långsamt. Dvs när jag dubbelklickar på Chrome tar det flera sekunder innan det kommer upp. Bara högerklicka för att skapa ett nytt dokument tar lång tid, etc. Min dator är bara 1 år gammal och är rätt kraftfull.

Har ett antivirus program på datorn, har scannat igenom den flera gånger men den hittar inget virus. Har inte installerat något nytt program heller. Någon som vet vad det kan bero på?

Permalänk
Medlem

Om du har återställning (kontrollpanelen) igång, kan du testa att gå tillbaka i tiden, tills du vet att det fungerade (om detta är mjukvarurelaterat).

Permalänk
Medlem

Vad är det för dator mer specifikt? Har du gjort en omstart genom att välja alternativet starta om på startmenyn? Har du kollat så att du har utrymme på hårddisken?

Permalänk

Du kan kolla vilka processer som körs och hur mycket CPU/Minne & Disk som används, högerklicka på aktivitetsfältet och välj aktivitetshanteraren. Är det en SSD och du inte kör tyngre saker i bakgrunden bör diskanvändningen ligga på någon knapp procent.