Permalänk
Medlem

Olja på grafikkortet

Haft problem med min dator, svart skärm och GPU fläktar går upp till 100%. Tempen ligger runt 70 grader så jag trodde inte det va ett problem, men när jag höjde fläktarna till 95% så löste det sig. Tänkte byta skylpasta och hittade detta när jag började https://photos.app.goo.gl/SuDqDC6F1vcfHxSf9
Detta kan nu omöjligt vara normalt, eller?

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara olja från thermalpads vilket inte brukar vara någon fara. Du kan göra rent med isopropanol 99% innan du monterar nya thermalpads.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptengrek:

Ser ut att vara olja från thermalpads vilket inte brukar vara någon fara. Du kan göra rent med isopropanol 99% innan du monterar nya thermalpads.

Fått det svaret av en annan också men på bild tre ser man olja också och där sitter inga thermalpads, lite därför jag är osäker på om det verkligen är det.

Permalänk

Jag tror det är antingen nån slags lim/kemikalie, som t.ex vissa delar har brandskydds kemikalier påsprjade, som kanske börjar aspirera i värmen?

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldMasterGollum303:

Jag tror det är antingen nån slags lim/kemikalie, som t.ex vissa delar har brandskydds kemikalier påsprjade, som kanske börjar aspirera i värmen?

Tog isär resten och alla thermalpads ser ut som på bilderna, så jag tror nog det ska vara så nu också. Jag va lite orolig över att det kunde vara gammal vape juice från när jag rökte vape som en jävla galning för ett par år sedan.