Hjälp med XFX 5700 XT THICC II

Permalänk
Medlem

Hjälp med XFX 5700 XT THICC II

Hej alla.
Jag har då ett XFX 5700 XT THICC II som inte direkt krånglar men jag skulle vilja få ner temperaturerna. Helst på minnet som i spel springer upp mot 82 grader. Det var värre än så men efter att jag tog bort några plastdetaljer så luftflödet ökade så gick det ner till just 82.
Jag har ingen överklockning eller så på kortet.
Har hört att ett fel på just dessa kort är att de har fel material på kylningen till minnen och att det ska gå att få koppar delar från XFX men det är ju helt omöjligt att få någon som helst support från dem. Jag har skapat ärende på https://www.xfxsupport.com/ men de bara skiter i att svara.
Så finns det något annat jag kan göra för att ta ner temps på detta kort? Kan man hitta något nytt BIOS som kanske kan hjälpa?

Tack på förhand

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem
Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

Jo jag har sett detta och det är just därför bland annat som jag tagit bort de plastdetaljer som hindrar luftflödet.
Det jag söker hjälp med är om det finns ett sätt att att ytterligare sänka temperaturer såsom ett bios eller om någon haft erfarenhet av xfx's support då jag blir helt ignorerad på deras supportsida då jag vet att de tidigare har sagt att de kan tänka sig att byta ut detaljer.
Länk

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem

Du kan jo alltid undervolta lite

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6