Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Nä, nu erkänner jag: för min del har jag tillåtit mig blivit för påverkad av denna tråd som blivit lite för mycket Flashbackig av sig. Nu ger jag fan i tråden precis som jag ger fan i övriga svenska nyheter! På återseende.

P.S. Tvätta händerna, undvik sjuka människor och stanna hemma själv vid sjukdom!

Gör du rätt i. Avstår denna tråden jag med men kan inte låta bli att titta in ibland.

Jepp. Har ju självklart inget alls att göra med Kinas "beef" sen tidigare med Sverige............

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Fast det räcker inte. Detta smittar via utandningsluften också, så hålla andan är ett krav även det. Försök skicka någon annan är mitt tips.

Nu är det dags att presentera en pålitlig källa, inge Twitter, facebook, Instagram eller ens reddit. En källa med ett helt forskarteam som bekräftar det du just sa.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Kan du länka läkarens konto? Kan inte hitta det

Japp, det är bara att ansöka om dispans så utfärdas det

Skrivet av NordhNet:

Sant, det är därför jag skulle vilja läsa ursprungstexten

PM kommer.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Tänk på att försöka hålla er till fakta, dvs källor som kan räknas som hyfsat pålitliga (myndigheter, internationella organ som WHO mfl, etablerade och erkända forskare på området, etc etc)

Kedjebrev på facebook, twitter, kompis polares grannes kusin osv bör tas med en eller flera laster salt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeCommando:

Dom har redan godkänt att man får använda Skyddsmask 90. Men man måste ansöka om det först tror jag.

Blir finemang att ha på bussen till jobbet! Får man bra med plats på sätet också när man slipper trängas

Permalänk
Avstängd

Angående skyddsmask-90 så är det då så här

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/msb-lat-polis-och-ambulans...

Arbetsmiljöverket
https://www.av.se/halsa-och-sakerhet/sjukdomar-smitta-och-mik...

Saknaden om CE-märkning kan då prövas, räddningstjänst ska ha fått tillstånd.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon76929:

Skyddsmasken är stoppas av arbetsmiljöverket, men räddningstjänsten i VGR har fått dispens för ett fåtal enheter.

Skrivet av NordhNet:

Japp, det är bara att ansöka om dispans så utfärdas det

Har du källa på det påståendet.
Räddningstjänsten i VGR sökte dispens för hela räddningstjänstens behov men fick bara ett fåtal enheter.
Beslut från Arbetsmiljöverket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Tror knappast att det kommer påverka mig nämnvärt mer att det kommer saknas några produkter i butikerna då folk frossar åt sig allt, sen så mitt beteende jag har nu påverkar inte andra då jag är inne hela tiden och går i princip aldrig ut oavset utan bara när jag måste.

Hoppas du har rätt, den som lever får se...

Skrivet av Dredd:

Jo folk har ignorerat det här i Sverige, när man släppt viruset fri så att säga, (tack Anders Tegnell) så kommer man få otroligt många sjukhusfall. Vad det resulterar i får vi se, det kan bli som italien.

Man försökte smittspåra i början, men när resurserna inte längre räckte till och man fann inhemskt smittade bytte man strategi. Man valde inte at släppa viruset fritt, det hade kommit in i samhället oavsett rimlig åtgärd. Ja, det kan bli som Italien. Om det blir så eller inte vilar väldigt mycket på det personliga ansvaret hos Sveriges befolkning. Vi får hoppas att vi kollektivt är bättre informerade nu än Italien var när utbrottet kom.

Skrivet av spikfavoriten:

Viruset kan visst dö ut karantän och smittstårning i hela europa 14 dagar. Se sydkorealinjen.

Nej, det är omöjligt - viruset är för spritt, inte bara i Sverige utan över hela världen. Det är en pandemi. Att viruset är utrotningsbart med karantän och smittspårning är vid det här laget en fantasi du gör bäst i att överge snarast. Det bästa man kan hoppas på är att minska spridningen så gott det går. Det är det Sydkorea lyckats med tack vare långtgående åtgärder och starka resurser. Inte ens i Sydkorea utrotas alltså viruset, och om man slappnar av sin strikta hållning kommer det börja spridas exponentiellt igen. Detta gäller tills ett vaccin tagits fram, vilket kan ta år.

Skrivet av JeanC:

Plats 299 hos 1177 för att beställa tester för Corona då jag vart sjuk, blev frisk i två dagar och nu kraftigt blev sämre... först kom jag inte fram alls då det var fullt i kön. Kommer från någon som sällan blir sjuk (kanske en gång på 3-4 år) Får hoppas det inte är något; annars har jag vart i kontakt med tusentals människor senaste veckan.

Tråkigt att du blivit sjuk. Ja, det är självisolering som gäller för dig, till 6-8 dagar efter första symptomfria dagen! Om du har feber som inte går över på ett par dagar ska du kontakta 1177. Om du känner av problem med andningen ska du också kontakta 1177. Om du blir så dålig att det är fråga om liv eller död ska du direkt ringa 112. Du ska inte under några omständigheter uppsöka vårdinrättning medans du är sjuk, inte utan att ringa och kontrollera först. Risken är att du smittar många på vägen dit eller där. Som du kanske vet testar man inte längre alla misstänkte corona-fall, bara de mest kritiska (t.ex. de i riskgrupper och sjukvårdpersonal). Krya på dig!

Skrivet av ToddTheOdd:

@AplAy: "Tillsynen över barn försvinner inte bara för att skolorna stängs ned." Vilka ska ta hand om alla dessa barn då om inte föräldrarna ska vara hemma? Far/morföräldrar?

Jag tror det är ett missförstånd och att @AplAy menade "Behovet av tillsyn för barnen försvinner inte bara för att skolorna stängs ned." Med givna formuleringen blev det tvärtom

Skrivet av FlytPojken:

@deltascu Jag skulle vilja ha tester för att vara säker på att inte smitta äldre släkt. Det lär ta ett bra tag innan vi är där, och då finns alltid en risk att man smittar. Finns det något sätt att minska risken? Är det köpa mask och handskar varje gång man ska besöka sin äldre eller hur agerar jag på bästa sätt. Kan inte undvika att träffa dem.

Det bästa är förstås att inte träffa dem alls, även om du är frisk, men absolut inte om du är sjuk. Måste du ändå träffa dem är det god handhygien som gäller (noggrann handtvätt, om du pillar dig i ansiktet måste du börja om med tvätten), håll 2 meters avstånd (inga handskakningar, kindpussar eller välkomstkramar). Handsprit är bra som komplement, t.ex. precis innan du hälsar på, men är ingen fullgod ersättning till handtvätt. Följer du detta ska risken att du smittar dem vara mycket låg.

Handskar hjälper inte alls om du inte är tränad i hur du använder dem, dvs kan sätta på dig och använda dem utan att kontaminera utsidan. Bättre att tvätta händerna ofta och noggrannt. Mask kan hjälpa mot att maskbäraren smittar andra, men fortfarande är det bäst att hålla avstånd. Och maskbäraren har inget förhöjt skydd mot att själv bli smittad, om det inte är specialmaskar som är helt opraktiska att använda utom i speciella situationer och dessutom kräver utbildning.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@anon76929: Se inlägget ovan ditt (snacka om timing )

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Nu är det dags att presentera en pålitlig källa, inge Twitter, facebook, Instagram eller ens reddit. En källa med ett helt forskarteam som bekräftar det du just sa.

Du kan känna lukt om en person har rökt en cigarett inne i ett hus även om röken inte finns kvar. Lukten försvinner inte direkt även om röken är borta. Liknande sker med Corona. Viruspartiklar finns i luften.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Anonymous FTW:

Lite märkligt att Kina som av Svensson ses som att vara så underutvecklat jämfört med Sverige klarar av att få bukt på smittan trots att de har städer som har fler invånare än hela Sverige.

I Sverige har man till och med slutat testa folk, vi borde vara mer förberedda än Kina då det dök upp här senare. Här stoppade man med hjälp av Anders Tegnell ner huvudet i sanden istället, tisdagen förra veckan skulle det kulminera i Sverige enligt honom, vi skulle inte få någon intern spridning enligt honom. Tur att Internet finns annars hade man haft Anders Tegnells propaganda som enda information, Sverige verkar gå efter någon krisbok från kalla kriget, där ledordet är att lugna innevånarna, funkar inte riktigt så idag med Internet helt öppet. Innevånarna ser igenom Anders Tegnell och han blir utsedd till Sveriges pajas nummer ett, något han inte själv verkar trivas med. Om man ser krasst på det så är det rent kontraproduktivt, en talesperson för en enhet innevånarna bör ha förtroende för, mister folk förtroende för. Ett rent misslyckande.

Vidare går man ut med att vi inte ska hamstra i butikerna, i samma mening säger man att Sveriges beredskap är god. Rimmar lite illa, varför då gå ut med uppmaning?

Nu är man rädd för att liknande hamstring ska ske med mediciner, misstänker att Sveriges beredskap är god där också.

Vad pratar du om ens.

Givetvis är det lättare för Kina att ta till vissa åtgärder, det är en diktatur. Människor försvinner och det finns rapporter på extrema åtgärder som att dörrar svetsas igen. Tror vi har det lite bättre i Sverige faktiskt.

Ja man har slutat testa milda fall, för det tar onödigt med resurser från annat. Du är väl medveten om att Kina slutade göra tester också?

Du säger att Anders Tegnell är pajas nummer ett men just nu ser det ut att vara du. De flesta har högt förtroende för folkhälsomyndigheten.

https://omni.se/a/mR4xw1

Angående hamstringen så finns det stående rekommendationer från MSB vad man bör ha hemma, det direktivet är kvar. Hur det rimmar illa förstår nog ingen, du verkar vara förvirrad.

Varför är människor som du så fast beslutna att sprida sin dynga?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

@anon76929: Se inlägget ovan ditt (snacka om timing )

Verkligen.

Ja men man fick inte tillstånd för hela VGR

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon76929:

Verkligen.

Ja men man fick inte tillstånd för hela VGR

Det vet jag inget om men man ”ska” prioritera ansökningarna och göra det hela ”så smidigt som möjligt”.
Sen hur det översätts från myndighetiska till svenska.....ja, det återstår att se

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Du tänker nog lite fel här. Om vi redan har en exponentiell smittspridning inom Sverige där tusentals människor smittas varje dag så kommer de tillförda fallen från en ny smittspridningskedja vara insignifikanta i det stora hela.

Att stänga gränserna funkar inte eftersom det är en restriktion på en för grovkornig skala. Ska vi "stänga gränser" så handlar det om att begränsa folks kontakt med andra människor, dvs begränsa vår rörlighet i samhället. Ska vi dra till med den stora släggan så skulle vi helt sonika införa någon form av utegångsförbud; typ man får inte lämna hemmet annat än för att ta sig till jobbet eller andra absolut nödvändiga saker.

Jo, fast ju fler som är hemma, eller ju fler som inte reser över gränsen ju färre smittotillfällen bildas ju? Detsamma gäller mellan städer. Om folkströmmen skulle stanna av helt från de nu infekterade storstäderna skulle de mindre städerna kunna isoleras från viruset bättre. Allt handlar om att sakta ner spridningen så att folk blir sjuka i en takt som sjukvården kan hantera. Varje person som lyckas få viruset men isoleras innan den hinner smitta betyder att den "grenen" dör ut.

Men ja, det går nog få nobelpriset på detta om man så vill. Det är oerhört många faktorer som spelar in. Gemensamma mötesplatser/affärer/arbetsplatser osv. Hur många som har flera sådana mötesplatser gemensamma med mer. De flesta har för vana att handla i samma affärer, ta samma buss hem, åka på samma unges fotbollsträning med mer vilket gör att man i teorin kan isolera smittokedjorna enklare. Det är ju ingen slump att viruset bröt ut på en stor mötesplats i Kina, och där har man dessutom lyckats få till en rejäl inbromsning i smitta (om de inte ljuger).

X= kedjor (antal "invandrade" smittobärare)
Y= antal dubbleringar av smittade (ex var 3:e dag)

X*(2^Y)

1*(2^6) = 64 smittade efter 6*3 = 18 dagar med en kedja
1*(2^12) = 4096 smittade efter 12*3 = 36 dagar med en kedja
100*(2^6) = 6400 smittade efter 6*3 = 18 dagar med 100 kedjor

Det är en viss skillnad för sjukvården, inte sant? Men ja, det är mer komplext än vad någon av oss här kan skramla fram på en kvart. Men det är farligt att avfärda en stängning av en gräns som helt verkningslös tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

Var precis och handlade och det var smockat med folk vid 8-snåret när butiken öppnade. Lite skrattretande faktiskt att folk agerar precis som att domedagen är här. Normalt sett är det väldigt få personer i butiken på lördagsmorgonar, men nu var det precis som att det var rusningstid med många tomma hyllor som extra bonus.
Nog för att man inte kan lita på Sverige AB, men folk är helt pantade som tror att det här coronaviruset är något som kan slå ut samhället och därför bunkrar upp mer än dem behöver.

Tanken är ju att man ska klara sig utan att behöva gå ut och riskera smitta andra om man blir smittad. Att sitta och håna folk som tar ansvar och förbereder sig är jävligt pantat.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Vad pratar du om ens.

Givetvis är det lättare för Kina att ta till vissa åtgärder, det är en diktatur. Människor försvinner och det finns rapporter på extrema åtgärder som att dörrar svetsas igen. Tror vi har det lite bättre i Sverige faktiskt.

Ja man har slutat testa milda fall, för det tar onödigt med resurser från annat. Du är väl medveten om att Kina slutade göra tester också?

Du säger att Anders Tegnell är pajas nummer ett men just nu ser det ut att vara du. De flesta har högt förtroende för folkhälsomyndigheten.

https://omni.se/a/mR4xw1

Angående hamstringen så finns det stående rekommendationer från MSB vad man bör ha hemma, det direktivet är kvar. Hur det rimmar illa förstår nog ingen, du verkar vara förvirrad.

Varför är människor som du så fast beslutna att sprida sin dynga?

900 telefonintervjuer, ja det måste va väldigt exakt. De flesta har väldigt lågt förtroende för folkhälsomyndigheten och det lär bli värre.

Permalänk
Medlem

Skulle grilla korv i dagens fina vårväder men visar sig att pöbeln har bunkrat korvbröd nu också....

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Vissa försöker ju nästan sprida viruset. Inget av de två lagen vill spela trots misstankar, men förbundet kräver att de ska spela. Skjut upp matchen liksom, va fan.

https://www.svt.se/sport/innebandy/kraver-spel-trots-virusmis...

Permalänk
Medlem

Btw såg någon länka detta på Facebook: https://www.dentalclinicsweden.com/covid-19

En hemsida som säljer Corona test kit? Som annars brukar sälja tandblekning? Antagligen lurendrejeri, borde vara hårt straff på sådant. Passa på att lura människor i dessa tider.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TimeCommando:

900 telefonintervjuer, ja det måste va väldigt exakt. De flesta har väldigt lågt förtroende för folkhälsomyndigheten och det lär bli värre.

Jag kommer med statistiskt underlag som bekräftar att så inte är fallet. Du kommer med "dude trust me" som källa.

Seems legit.

Det enda som är bekräftat är att Sverigedemokrater har lågt förtroende för myndigheten och det syns tydligt i kommentarsfält och trådar. Historiskt har jag haft högt förtroende för SD men deras anhängare gör bort sig gång på gång, det har alltid varit pinsamt hur de beter sig men det blir bara värre och värre efter corona kom

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Skulle grilla korv i dagens fina vårväder men visar sig att pöbeln har bunkrat korvbröd nu också....

Vikta tortillabröd funkar bra också. Brukar uppskattas av barn, speciellt om man kallar det "Tacokorv"
Fanns gott om korvbröd på min ICA idag, det var frysta köttbullar som var högvilt här. Men det fanns gott om kylda köttbullar så vi klarar oss

Permalänk
Medlem

Kina: fördöm Sverige pga hur de hanterar coronaspridningen.

Jag: atombomba Kina för att de spritt skiten från första början.

Nä kanske inte, men det är minst sagt skrattretande att läsa hur kineserna tar vara på varje tillfälle som ges att fortsätta Gui-konflikten.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Kina: fördöm Sverige pga hur de hanterar coronaspridningen.

Jag: atombomba Kina för att de spritt skiten från första början.

Nä kanske inte, men det är minst sagt skrattretande att läsa hur kineserna tar vara på varje tillfälle som ges att fortsätta Gui-konflikten.

Jo, Sveriga har ju bara två döda, det är mkt lågt antal med tanke på att vi haft Corona här ett tag nu. Så jag tror inte Sverige gör allt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Angående skyddsmask-90 så är det då så här

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/msb-lat-polis-och-ambulans...

Arbetsmiljöverket
https://www.av.se/halsa-och-sakerhet/sjukdomar-smitta-och-mik...

Saknaden om CE-märkning kan då prövas, räddningstjänst ska ha fått tillstånd.

Lätt att jag ska ta hem min skyddsmask från jobbet.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Fast det räcker inte. Detta smittar via utandningsluften också, så hålla andan är ett krav även det. Försök skicka någon annan är mitt tips.

Här har vi återigen problemet med att det KAN smitta via utandningsluft, men hur vanligt är det och hur långt når viruset innan det faller ner till marken och inte kan smitta via inandning längre? Tanken är att även om man sprider via utandningen så når det inte speciellt långt, det är därför man rekommenderar att man ska hålla avstånd till de som är sjuka. Hostar man så kommer viruset att spridas mycket mer vilket också är varför man ska hosta i armvecket. Men nu var premissen att man måste träffa de som är i en riskgrupp och då får man förhålla sig till det på bästa sätt. Att hålla andan tror jag är ett dåligt alternativ

Skrivet av Lorault:

Du kan känna lukt om en person har rökt en cigarett inne i ett hus även om röken inte finns kvar. Lukten försvinner inte direkt även om röken är borta. Liknande sker med Corona. Viruspartiklar finns i luften.

Ja, men gissningsvis dropparna som viruset finns i betydligt större och tyngre än rökpartiklar och kommer då att sjunka till marken. Speciellt om luften är någorlunda fuktig. Vilket i sig är anledningen till att droppsmitta i stil med förkylning/influensa smittar betydligt sämre på sommaren när luften inte längre är lika torr inomhus.

Skrivet av TimeCommando:

900 telefonintervjuer, ja det måste va väldigt exakt. De flesta har väldigt lågt förtroende för folkhälsomyndigheten och det lär bli värre.

Det är samma nivå som en vanlig opinionsundersökning. Vettigt konfidensintervall brukar vara runt +/- några procent. Vilket innebär att det ger en tillräckligt god bild av verkligheten för att inte kunna avfärda den direkt. Ifall man själv upplever att de flesta inte litar på FHM så beror det i så fall troligen på att man befinner sig i en grupp som har ungefär samma uppfattning som en själv och/eller att de är mer högljudda än de som faktiskt har förtroende för FHM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Jag kommer med statistiskt underlag som bekräftar att så inte är fallet. Du kommer med "dude trust me" som källa.

Seems legit.

Det enda som är bekräftat är att Sverigedemokrater har lågt förtroende för myndigheten och det syns tydligt i kommentarsfält och trådar. Historiskt har jag haft högt förtroende för SD men deras anhängare gör bort sig gång på gång, det har alltid varit pinsamt hur de beter sig men det blir bara värre och värre efter corona kom

Ta det lugnt. Drick en bärs. Att anklaga alla som har lågt förtroende för Folkhälsomyndigheten är SD'are är lite väl överdrivet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlyfftPotatis:

Lätt att jag ska ta hem min skyddsmask från jobbet.

Hmmm? Gör många så blir det ju inga masker kvar när de verkligen behövs!

Sen för yrkesmässigt bruk så är det ju viktigt med ett tillstånd eftersom skulle någon skadas i tjänsten så ska ju all skyddsutrusning vara godkänd (försäkringsvillkor).

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Nu är det dags att presentera en pålitlig källa, inge Twitter, facebook, Instagram eller ens reddit. En källa med ett helt forskarteam som bekräftar det du just sa.

Läser inte Twitter, Facebook, Instagram eller Reddit så någon sådan källa kan jag tyvärr inte bjuda på. Minns inte vart det var jag läste det. Men jag kan bjuda på en svårhittad källa. Om du vill lita på källan får du göra det, verkar vara i tidigt stadium av upptäckt om man ska tro sidan.

Så det alla har väntat på Källan

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Inaktiv

Alla är vi av olika åsikter, jag personligen görcingen stor grej sv detta. Min son har legat hemma,med feber i veckan och är ni feberfri, får stanna hemma på måndag ftån skolan. Och jag brukar ta en extra dag andra gånger han varit sjukt. Om han haft Corona lär bo aldrig få veta el hur.

Och jag kommer gå till jobbet på måndag såvida jag är frisk.

Permalänk

Dagens nyhetsutvecking.

- Skarp kritik från kina att vi struntar i viruset. (Farligt för andra länder att vi låter det frodas här)

- tegnell går helt emot WHO's råd

- Sydkorea prisas för att man håller på att man där i princip håller på att utrota viruset (utan o stänga in alla)

Att vi inte gör allt för att få in fler testkit är helt sjukt. Alternativt tillverkar egna testkits?

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)