2U server med 12x3TB WD RED 32GB ECC Xeon (budgivning)

Permalänk
Medlem

2U server med 12x3TB WD RED 32GB ECC Xeon (budgivning)

Chassi: https://ri-vier.eu/rivier-2u-12bay-chassis-with-sas-backplane...

Moderkort: Xeon E3 Serverkort uATX Intel C202, IPMI, 2x82574L

CPU: Intel Xeon E3-1230v2 3.3GHz QuadCore HT, 8MB, 69W TDP

Minne: 4 x Samsung 8GB DDR3 ECC 1600MHz DR x8

Lagringsdiskar: 12x WD RED 3TB använd 3 år tror jag, men inga fel skriv eller läsfel och borde hålla minst 3-4 år till.

OS-disk: 128GB KINGSTON SSD (oanvänd)

Datorn/servern har stått i en serverhall på LTU campus hela tiden, välventilerad och dammfritt (närapå).

Chassit+backplanes stöder hotswap av diskarna.

Perfekt som filmserver eller annan typ av hosting som kräver mycket data. Jag har kört plexserver på den och klarat runt 8-10 klienter/strömmar med omkodning samtidigt.

Priser i annonsen är endast en placeholder. Om budgivningen är allt för låg kan jag besluta att inte sälja, annars är det bud vi går på.

Kan skicka servern, men det kostar både i tid och frakt då det är ett ganska stort projekt med diskar som ska skyddas etc.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Om det inte går undan här så vore jag intresserad utav diskar. Men har ändå inga pengar nu så får hålla ett öga på denna annons bara.

Visa signatur

Gaming/Streaming
Crosshair VI Hero | Ryzen 7 1700 @ 3.9GHz /w EK M6H Monoblock | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 8GB /w Bitspower Water Block | G.Skill Trident Z RGB 16GB @ 3000MHz | Samsung 960 EVO 500GB | Corsair RM750x | EK-XTOP Revo D5 pump, EK Reservoar, EK PE360/SE360 and 6x ML120 Fans |

Permalänk
Medlem

... och jag är nyfiken på priset för den UTAN några diskar...

Skicka ett PM om du alltså behåller diskar (eller säljer separat till annan), med totalkostnad (inkl. frakt)... så får du svar om jag köper "basen" eller inte.

Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1k3_dd:

... och jag är nyfiken på priset för den UTAN några diskar...

Skicka ett PM om du alltså behåller diskar (eller säljer separat till annan), med totalkostnad (inkl. frakt)... så får du svar om jag köper "basen" eller inte.

Ditto.
Även jag intresserad av server utan diskar men med frakt.

Visa signatur

Main: ROG XI Hero|i9 9900K| 2080ti| m.2 970 256x2 RAID0|16GB DDR42133|
HTPC: STRIX H270I|i5 6400|8GB DDR4|1050 Ti|

Permalänk
Medlem

Jag hoppar av (endast pga ändrade planer, tycker annars fortfarande den är intressant 🤓👍 ).

Önskar god lycka till "traebit" och "emer" / annan intresserad. 🙂

Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av emer:

Ditto.
Även jag intresserad av server utan diskar men med frakt.

Hej, noterar intresset. Men avvaktar en stund för att se om jag hittar någon i Luleå eller omkring så jag slipper frakta skiten.

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av traebit:

Hej, noterar intresset. Men avvaktar en stund för att se om jag hittar någon i Luleå eller omkring så jag slipper frakta skiten.

mvh

Givetvis, jag förstår till fullo.

Visa signatur

Main: ROG XI Hero|i9 9900K| 2080ti| m.2 970 256x2 RAID0|16GB DDR42133|
HTPC: STRIX H270I|i5 6400|8GB DDR4|1050 Ti|

Permalänk
Medlem

@traebit: Vad är det för moderkort, tillverkare och modell?

Vilket är det lägsta priset du kan gå med på inkl frakt av hela burken?

Permalänk
Medlem

@traebit: Bjuder 2400 + frakt för samtliga diskar om det stämmer att inga fel ännu visat sig.
Har 6st platser i NASen att fylla och bra med några på hyllan om det skiter sig

Vi har ju gjort affär nyligen, är du i götet något mer framöver? Eller har ni flyttat?

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk

@traebit: Är intresserad om servern med diskar finns kvar

Permalänk
Medlem

Hej allihopa, som jag skrev ovan så väntade jag lite på några bekanta i Luleå, där jag inte längre bor, men servern står. En av de bekanta köper servern där så jag slipper ordna med frakt och hantering av att separera diskar från server etc.

Därför plockar jag tyvärr ner annonsen här på SweClockers. Men tack för visat intresse och väntan ni stått ut med!

Mvh